Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kamperen met de Hond

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Golden_dog
nieuw lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Kamperen met de Hond

Ongelezen bericht door Golden_dog »

Hallo!!

Binnenkort gaan we voor het eerst kamperen met onze hond.
We zouden naar Frankrijk gaan, naar de vogezen (zodat we niet te lang in de auto moeten)

Ik heb al heel wat opgezocht qua tips (en hier gelezen) dus ben denk ik wel goed voorbereid,
ook ben ik van plan eerst eens te oefenen in de tuin op slapen in een tent samen met de hond. En als eens een kort weekendje uit te proberen eerst.
Maar extra advies is altijd welkom!

Hebben jullie nog tips van leuke hondvriendelijke campings in de vogezen (of daar in de buurt?)

Daarnaast maak ik me vooral zorgen over hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn hond Hanne voldoende drinkt tijdens de dag. Ze is namelijk erg kieskeurig en wil enkel drinken uit haar eigen drink bakje, en dan bij voorkeur vers, koud water.
Op de camping zelf neem ik sowieso haar eigen eet en drinkbak mee, maar als we overdag gaan wandelen is zo een grote bak niet handig natuurlijk.
Iemand advies over hoe ik toch kan zorgen dat ze wil drinken? En hoe ik haar water het best koud hou?

Groetjes,
Seija en Hanne
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Re: Kamperen met de Hond

Ongelezen bericht door Sas »

uit haar eigen drink bakje, en dan bij voorkeur vers, koud water.
wat apart! Hier drinken ze het liefst al het water behalve dat uit de bak :mrgreen: geen tips dus.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Onze Peruanen zijn ook wel mieperds met drinken, drinken eigenlijk altijd alleen thuis maar op vakantie, zeker als het warm is, dan drinken ze gewoon wel onderweg. Lost zichzelf wel op.
Verder niet te druk maken om alles maar gewoon lekker doen en genieten, superleuk om te kamperen met honden!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

leuk hoor kamperen met je hond. Ook jaren gedaan en er zijn zoveel leuke campings. Succes en veel plezier.
Afbeelding
Neeltje
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Wij gaan ook voor het eerst kamperen met hond, best spannend... Wij gaan naar Zuid-Frankrijk.
Ik ga een fles water met een koelelement in zo'n klein koeltasje doen en ik heb een opvouwbaar plastic drinkbakje. Dat doe ik in mijn rugzak. Kun je niet ervoor zorgen dat zo'n reisbakje nu al vertrouwd wordt voor je hond zodat hij er straks geen problemen mee heeft?
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Leuk, hoor! Hier kampeer ik ook wel eens met de honden in Frankrijk. Ik neem zelf ook altijd wel water mee, maar als ze liever t bakje van thuis hebben, hebben ze gewoon pech. Ze drinken wel bij dorst, hoor.
NoaPup
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Leonberger

Ongelezen bericht door NoaPup »

Vorig jaar met de camper 3 weken rondgereden door Frankrijk, voor het eerst met de hond!
Onze ervaring was geweldig, de Fransen zijn erg hondvriendelijk. Terrassen, restaurants, open lucht musea, overal was Noa welkom!

Op bijna alle campings zijn honden toegestaan en mogen ze ook gewoon in eventueel aanwezig open water, zoals in de rivier, de zee en de meren.
Drinken lost zich wel wel met alle beekjes die overal stromen, heerlijk fris water.

Zorg wel voor voldoende schaduw op de kampeerplaats, parasolletje mee.

verder geen tips, gewoon gaan en lekker genieten. Het is heerlijk met de hond kamperen. Je wandelt op plaatsen waar je anders niet zou komen.
Komend jaar gaan we weer camperen, nu door Scandinavië, en wederom gaat Noa lekker mee!
Golden_dog
nieuw lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Golden_dog »

Bedankt voor alle reacties!
Waarschijnlijk maak ik me inderdaad wel wat zorgen om niets en zal ze wel drinken als ze dorst heeft :)
Maar ik kan haar inderdaad al wat laten wennen aan haar drink bakje voor onderweg door het thuis al naast haar echt bakje te zetten enzo.

Ik krijg er al heel veel zin in om samen te gaan kamperen met alle positieve reacties die ik lees!
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Vedette en Lutèce drinken uit de fles :F: Heel ideaal om aan te leren!
Beide dames hebben ook al gekampeerd. Vedette is een houdini... Zij bleek de ritsen van de tent te kunnen openen :O: Iets om ook rekening mee te houden :W: Gelukkig hebben we een slaapcabine en kunnen die ritsen omhoog zodat het in de nacht wel veilig was!
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Waar ik wel een beetje bang voor ben, is dat Amy heel waaks gaat doen en iedereen woest nablaft die verdacht oogt :schrik:
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik zit ook een beetje met verbazing te lezen....hihi. Laten wennen aan het drinkbakje dat ze straks op vakantie krijgt?? Wij kamperen al jaren met de honden. Nooit ergens aan laten wennen eigenlijk. Ze slapen dan wel in hun vari kennel in de tent of voortent en dat ding is natuurlijk wel vertrouwd want daar zitten ze in de auto altijd in. Verder is alles zo ongeveer anders dan thuis, behalve het voer en het koekje voor het slapen gaan. Nooit problemen mee. Blaffen doen ze thuis wel als zeiets horen maar op de camping vrijwel nooit. Voer en water zit meestal gewoon in een plastic bakje wat ik over heb van satesaus of iets dergelijks en anders in een oud campingpannetje, maar drinken gebeurd overal hoor. Ook uit de sloot, plassen en beekjes.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Golden_dog schreef: Hebben jullie nog tips van leuke hondvriendelijke campings in de vogezen (of daar in de buurt?)
Camping Gadémont Plage
Water stroompjes genoeg om uit te drinken, tijdens je wandelingen daar.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Kells schreef:
korthaar schreef:
Golden_dog schreef: Hebben jullie nog tips van leuke hondvriendelijke campings in de vogezen (of daar in de buurt?)
Camping Gadémont Plage
Water stroompjes genoeg om uit te drinken, tijdens je wandelingen daar.
Die is tegenwoordig van Nederlanders hè? Heel lang geleden was die camping van een tikkie gestoorde Duitser.
Ja klopt, zijn Nederlanders.
Mooie omgeving en de hond kan goed los.
De DH van de eigenaar liep altijd met ons mee met de wandelingen.
Een beetje oppassen voor de koppelingsplaten van je auto,als je met de caravan bent.
Het is nog al een steile toegangsweg.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”