Dat is hier gevonden in het sportpark waar ik de kleine rondes loop, letterlijk de hoek om. Een buurman heeft het gisteren gevonden en op de buurtpreventie app gezet. Een paar dagen eerder was er op bijna dezelfde plek ook al gevonden. Ook in de Wevershoek, een losloopgebied hier in de buurt, is er gebakken spons gevonden en ook in de Gorzen waar ik regelmatig loop en op andere plekken in mijn woonplaats. De meldingen hier uit het park komen van bekenden van mij, daarvan weet ik dus zeker dat het waar is. Aan de andere meldingen twijfel ik ook niet, er zijn foto's van de sponzen gemaakt.
Maar nu vraag ik mij af omdat er, wel binnen de regio maar in een heel ruim gebied, op veel verschillende plaatsen gebakken spons gevonden is of het ook te verwarren is met iets anders? Dat gif wat uiteindelijk vuurwerkresten bleek te zijn gaf ook veel onrust.
Izzy zal het eten als het op haar pad ligt maar ze is geen actieve zoeker, die hou ik dus in mijn buurt en kijk goed om me heen. De honden van een vriendin waar ik elke avond samen mee loop zijn wel enorme schooibakken
Echt, hoe komt het in je op om die zooi rond te gaan strooien...