Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overstappen op Cavom?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moira1986
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Overstappen op Cavom?

Ongelezen bericht door Moira1986 »

Onze Witte Herder Pup (5 1/2 maand) zit op dit moment nog op Royal Canin Gastro Intestinal puppy, omdat ze heel erg last van haar darmpjes had (met dit voer gaat het gelukkig nu super). Alleen willen we langzaamaan overgaan op volwassen voer. Ons oog viel op Cavom. We hebben gelezen dat dit licht verteerbaar is en hopen dat haar darmpjes hier goed op gaan reageren. We willen dit op tijd gaan mixen. Is het verstandig het mixen iets langer te doen dan normaal ivm haar darmpjes? We zijn ook benieuwd naar jullie ervaringen met Cavom. Alle tips, op- en aanmerkingen zijn welkom!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Overstappen op Cavom?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Cavom bevat best wel wat granen, dacht ik. Gevoelige darmen betekent vaak een overgevoeligheid voor die granen. Ik zou daar dus een beetje mee uitkijken. Het kan goed gaan, maar die kans schat ik niet heel groot in
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

Hoi,

Ik gebruik ook Cavom maar nog niet voor onze pup. had deze zak gekocht voor onze vorige herder (is overleden) en omdat onze oudste jackrussel zich niet meer op gewicht kon houden. het is misschien licht verteerbaar maar honden worden er heel snel dik van. onze jack begint nu aardig een rolmops te worden en krijgt inmiddels nog maar eenklein handje vol per dag. helaas heb ik nog zeker 15 kilo voor dat de jacks ander voer krijgen.

toen we onze vorige herder kregen (was toen 2) zat ze ook op cavom maar op een gegeven moment wilde ze het niet meer eten en ben ik over gegaan, laatste weken van haar leven zat ze er wel weer op en ging het heel goed. ontlasting is prima en niet te veel. word wel gewaarschuwd voor maagkanteling met dit voer. en ow ja, onze herder pup die we nu hebben word vrijdag 4 maand maar heeft behoorlijk moeite om de brok te kauwen (hij krijgt af en toe 1 brokje)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Cavom is een vette brok, de honden die ik ken en dit merk krijgen zijn allemaal te dik ;)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Toen mijn hond mager was, kreeg ik ook vanuit verschillende hoeken te horen dat ik Cavom moest proberen. Helaas lustte ze het niet.
Maar het schijnt inderdaad een brok te zijn waar honden van gaan aanzetten.

Als je graag een geperste brok wil proberen, kun je ook eens kijken naar Prins.
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Ik voer ook Cavom, samen met kvv dat wel.
Dat honden er te dik op worden, ligt aan hoeveel je ze geeft, logisch maar toch.
Ik ben er erg tevreden over. Geen darmproblemen hier ,terwijl twee van de drie honden gevoelig zijn daarmee.
En Cavom in relatie tot maagtorsies? Geen idee, heb twee honden die qua bouw gevoelig ervoor zouden kunnen zijn en nooit problemen( dat zegt natuurlijk niet alles ik weet het).
Ik zou het gewoon proberen, dat is de enige manier om er achter te komen lijkt mij.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Sil had vroeger veel problemen met zijn darmen. Ook speciaal voer voor gevoelige darmen (Royal Canin was dat volgens mij) hielp niets. Toen ben ik ook omdat het veel goedkoper was, overgestapt op Cavom. Nooit meer last gehad! En Sil is echt niet te dik en Spike ook niet (krijgt ook Cavom), kijk maar:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=297970
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden krijgen ook cavom en zijn mooi slank en gespierd, ze doen het er prima op.
Ik voer het juist naast de KVV omdat de sporthonden hier niet genoeg hebben aan enkel kvv.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Hier ook cavom incombinatie met kvv. Geen enkel problemen mee.
Mijn teefje is hier ook op afgespeend bij de fokker, en ik ben dit blijven voeren (altijd in combi met kvv) en zij is prachtig evenredig opgegroeid.
Is nooit slungelig geweest of heeft groeipijnen gehad, helemaal niks. Ik ben erg tevreden over dit voer.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Hier ook al jaren Cavom, naar volle tevredenheid. Cavom heeft trouwens ook een lam en rijst-variant.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Lizzie. schreef:Cavom is een vette brok, de honden die ik ken en dit merk krijgen zijn allemaal te dik ;)
Daar ben je zelf bij.
Toen ik brok voerde was het cavom, heel tevreden over hoor. Het is inderdaad een vet voer, dus zeker niet te veel voeren. Maar bij voldoende beweging vind ik het juist een goede brok om de hond op gewicht te houden :ok:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik heb die van mij een poosje cavom gevoerd maar ik vond dat ze zo enorm veel gingen drinken. Hebben jullie daar geen last van? Ik bleef de waterbakken maar vullen en bovendien stonken ze ook wel een uur in de wind door al die winden die ze er van lieten. Ik geef het niet meer en het is gelijk over.
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Wij voeren onze honden ook cavom. Ben er erg tevreden over. Justy reageert soms wel gevoelig op brok maar met cavom heeft hij nergens last van. Ze zijn beide erg actieve honden en makkelijk op gewicht te houden hiermee.
Afbeelding
Moira1986
Vaste gebruiker

Ik lees uit de antwoorden dat het vooral een vette brok is. Is het hierdoor dan juist niet geschikt voor een hond met gevoelige darmen? We zien Prins ook voorbij komen, is dit ook een vette brok? Bedankt voor jullie reacties!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou zelf een hond die gevoelig is op de darmen op t zelfde merk laten ( alleen dan de volwassen versie proberen) als t goed gaat, gewoon om de rust in de tent te houden, Cavom is een goed merk voor een hond die daar geen last van heeft.
Heb nu verschillende honden gehad, met gevoelige darmen en rust , en niet te veel veranderen, is vaak t beste ( is mijn ervaring) succes
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Ook hier goede ervaringen met Cavom. Ik heb al mijn nesten gespeend met vers vlees, maar als ze de pups uitvlogen aten ze ook allemaal Cavom. Verder ben ik ook altijd heel tevreden over Cavom standaard en Cavom lam/rijst.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Moira1986 schreef:Ik lees uit de antwoorden dat het vooral een vette brok is. Is het hierdoor dan juist niet geschikt voor een hond met gevoelige darmen? We zien Prins ook voorbij komen, is dit ook een vette brok? Bedankt voor jullie reacties!
Dat is echt een kwestie van proberen.
Mijn gevoelige (magere) hond heeft het er een tijd goed op gedaan. Wel veel ontlasting en uiteindelijk duidelijk allergisch geworden voor graan/tarwe.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Moira1986 schreef:Ik lees uit de antwoorden dat het vooral een vette brok is. Is het hierdoor dan juist niet geschikt voor een hond met gevoelige darmen? We zien Prins ook voorbij komen, is dit ook een vette brok? Bedankt voor jullie reacties!
Nee de "standaard fit" brok is stukken minder vet, maar het is net als cavom geperst ipv geëxtrudeerd. Ofwel het lijkt op 'biks' van vorm ipv de rondje brokjes die je vaak ziet.
Sommige honden verdragen geperste brokken beter. Ze zijn op een lagere temperatuur verwerkt, waardoor er ook meer voedingsstoffen zijn behouden.

Maar als je geen vette brok wilt, moet je niet de Prins super active nemen, want die is juist wel weer vet. Die voer ik ivm hoge inspanning.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Hier hele goede ervaringen met Cavom lam/rijst!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb er nu één soms op de Cavom staan. Die kan normaal slecht tegen brok, maar cavom gaat goed. Geen geweldige ontlasting, maar het is hier een noodoplossing. De ander kan er absoluut niet tegen, vreselijke jeuk binnen een paar dagen. Qua vet, dat kunnen ze beide goed hebben, zijn nogal slank haha
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Ach, de voerdiscussie. Altijd een garantie voor verhitte discussies!

Mijn mening: slecht voer bestaat niet. Elk voer doet wat het moet doen: de hond voeden. Verder zou ik gewoon kijken of je hond het goed doet op het voer dat je geeft.
Moira1986
Vaste gebruiker

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verhitte discussies voorbij heb zien komen. We vinden het fijn om iedereen zijn ervaringen te lezen. En natuurlijk werkt de ene brok beter voor de ene hond dan de anderen en moeten we het gaan proberen en kijken hoe ze reageert. Alleen hoe ze in het begin zo heeft zitten tobben was gewoon heel sneu en we hopen dat we dat dadelijk niet weer krijgen als we overgaan op volwassen voer. Naar aanleiding van de berichten hierboven gaan we waarschijnlijk eerst Prins uitproberen. Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”