Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nat voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

senseotje
Actief

nat voer

Ongelezen bericht door senseotje »

Voor ik vertel wat dit merk is zal ik graag van kenners willen weten wat hier mis mee kan zijn om een hond dagelijks tegeven?

Rund puur
Rund met kip
Rendier rendier
Rund met koolvis
Rund met groene penzen
Rund met lam
Rund met wild
Rund met kalfsharten
Rund met gevogelteharten
ruw eiwit ruw vet ruwe vezel ruwe as calcium fosfor vocht
11.0 % 6.5 % 0.4 % 1.9 % 0.23 % 0.18 % 75.0 %
11.8 % 6.3 % 2.2 % 2.2 % 0.22 % 0.17 % 75.0 %
11.3 % 7.3 % 0.4 % 2.2 % 0.25 % 0.2 % 75.0 %
10.9 % 6.9 % 0.4 % 2.1 % 0.24 % 0.19 % 75.0 %
10.5 % 7.2 % 0.4 % 2.2 % 0.25 % 0.2 % 75.0 %
11.2 % 6.6 % 0.4 % 2.1 % 0.24 % 0.19 % 75.0 %
10.9 % 7.1 % 0.4 % 2.2 % 0.23 % 0.18 % 75.0 %
11.2 % 7.0 % 0.4 % 1.9 % 0.21 % 0.16 % 75.0 %
11.8 % 6.2 % 0.4 % 1.8 % 0.23 % 0.18 % 75.0 %

Rund puur:
Vlees- en dierlijke bijproducten (70% rund), mineralen, olie en vetten (0,2% lijnzaadolie).

Rund met kip

Vlees en dierlijke bijproducten (40% rund, 30% kip), mineralen, olie en vetten (0,2% lijnzaadolie).

Rund met lam

Vlees- en dierlijke bijproducten (50% rund, 20% lam), mineralen, olie en vetten (0,2% lijnzaadolie).

Rund met rendier

Vlees- en dierlijke bijproducten (50% rund, 20% rendier), mineralen, olie en vette (0,2% lijnzaadolie).

Rund met vogelharten

Vlees- en dierlijke bijproducten (50% rund, 20% vogelharten), mineralen, olie en vetten (0,2% lijnzaadolie).

Rund met kalfsharten

Vlees- en dierlijke bijproducten (50% rund, 20% kalfsharten), mineralen, olie en vetten (0,2% lijnzaadolie).

Rund met wild

Vlees- en dierlijke bijproducten (50% rund, 20% wild), mineralen, olie en vetten (0,2% lijnzaadolie).

Rund met groene pens

Vlees- en dierlijke bijproducten (50% rund, 20% groene pens), mineralen, olie en vetten (0,2% lijnzaadolie).

Rund met koolvis

Vlees- en dierlijke bijproducten (50% rund, 20% koolvis), mineralen, olie en vetten (0,2% lijnzaadolie).

Toevoegingen per kg

Voedingsfysiologische toevoegingen:

Vitamine A 3.000 I.E., vitamine D3 200 I.E., vitamine E 30 mg, zink 15 mg (zinksulfaat, monohydraat), mangaan 3 mg (mangaan (II) sulfaat, monohydraat), jodium 0,75 mg (calciumjodide, watervrij), selenium 0,03 mg (natriumseleniet), biotine 300 mcg.

Technologische toevoegingen:

Cassia gum 1.000 mg
Manu

Re: nat voer

Ongelezen bericht door Manu »

Als er 70% vlees in zit, is de overige 30% dan vetten, olie (wat ook vet is maar oké) en mineralen?
Of is het vlees- en dierlijke bijproducten (waarom de -en?) waarvan 70% rund is?

De teksten achterop zo'n blik kunnen echt heel erg misleiden. Ik zit zelf in de marketing en met tekst kun je echt een hoop ;)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Vlees en bij producten worden in 1 adem benoemd, staat nergens vermeld hoeveel vlees er in zit en dat zegt mij al genoeg en ook worden de totale de ingrediënten tot =+/- 70% vermeld. Wat zijn de andere 30 % ik vind het maar vaag ;)
Afbeelding
senseotje
Actief

en wat vinden jullie van dit vlees?

Categorieën ingrediënten:

Kip (47%), rundervlees (24%), runderpens (6%), runderlobben (6%), rundersteekvlees (12%) en runderhart (5%)

Analysewaarden:

Ruw eiwit
Ruw vet
Ruwe as
Ruwe celstof
Vocht 14,7%
16,7%
2,5%
4,1%
66%

Mineralen:

Natrium
Calcium
Fosfor
Calcium
Magnesium
Zink
Koper
0,32%
0,6%
0,4%
0.39%
127mg/Kg
26mg/Kg
2mg/Kg

Toegevoegde vitamines:

Vitamine A
Vitamine D
Vitamine E
5.000 IE/kg
1.000 IE/kg
25 mg/kg
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Kip is ook weer zo'n breed begrip.
Dat is meestal alleen orgaanvlees en zelfs gemalen botten mogen onder "vlees" genoemd worden.

Maar heel slecht klinkt het niet hoor. Ik zou wel graag willen weten wat er naast het vlees nog in zit en het scheelt ook hoe het vlees klaargemaakt is.
Waarom wil je dit weten eigenlijk?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou de verhoudingen bot-spiervlees-organen wel willen weten. Zeker qua organen lijkt dit voer niet compleet, plus dat je eigenlijk nog wat meer diersoorten zou moeten afwisselen als er geen premix bij in zit.
Je zou eens kunnen kijken op voerwijzer.com
senseotje
Actief

Ik heb altijd wel oren gehad voor het voeren van vers, maar nu we een pup hebben met groeipijnen (foto's gemaakt) heb ik voedings advies gekregen waar ik het niet helemaal mee eens ben.

pup moet nu 120 gram proplan omdat ik hier van nog vele kilo's heb
20gr kip of pens maar mag geen compleet zijn
en 150 tot 350 gram pasta of rijst of brood of mie

vooral met het laatste ben ik het niet en heb bedacht met wel te houden aan die 120 gram proplan en "vers" van http://www.energique.nl/nl_NL/" onclick="window.open(this.href);return false; 2 a 3 plakken per dag

ik zal wel graag door willen gaan met "vers"maar vind de prijzen zo vreselijk hoog vooral omdat het best een grote hond gaat worden (oudduitse herder)
zelf eten we meestal vlees van de ALDI en dan het idee dat de hond met de tijd zoveel duurder is met vlees vind ik best moeilijk. Ons idee van voeren is al stukken beter geworden doordat de eerste honden altijd van tafel kregen met aanvulling van bv aldi voer, nu krijgen de andere 2 kleine hondjes cavom.

ik zoek dus eigenlijk vers voor weinig (smuldier is volgens mij het goedkoopste maar niet compleet genoeg voor onze pup) en het moet leverbaar zijn in Winsum gn
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik ben met mijn duitse herders goedkoper uit met vers voeren, dan ik zou zijn met brok. Tenminste, bij beide zou ik niet de goedkoopste merken voeren, maar brok zou een stuk duurder zijn.

Bedoelt de DA met niet compleet dat er geen toegevoegde calcium in mag zitten? (ivm groeipijnen?) Want als je dan kvv merken zonder premix zoekt en met een natuurlijke calciumbron, dan heb je meer merken waar je uit kan kiezen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

senseotje schreef:Ik heb altijd wel oren gehad voor het voeren van vers, maar nu we een pup hebben met groeipijnen (foto's gemaakt) heb ik voedings advies gekregen waar ik het niet helemaal mee eens ben.

pup moet nu 120 gram proplan omdat ik hier van nog vele kilo's heb
20gr kip of pens maar mag geen compleet zijn
en 150 tot 350 gram pasta of rijst of brood of mie

vooral met het laatste ben ik het niet en heb bedacht met wel te houden aan die 120 gram proplan en "vers" van http://www.energique.nl/nl_NL/" onclick="window.open(this.href);return false; 2 a 3 plakken per dag

ik zal wel graag door willen gaan met "vers"maar vind de prijzen zo vreselijk hoog vooral omdat het best een grote hond gaat worden (oudduitse herder)
zelf eten we meestal vlees van de ALDI en dan het idee dat de hond met de tijd zoveel duurder is met vlees vind ik best moeilijk. Ons idee van voeren is al stukken beter geworden doordat de eerste honden altijd van tafel kregen met aanvulling van bv aldi voer, nu krijgen de andere 2 kleine hondjes cavom.

ik zoek dus eigenlijk vers voor weinig (smuldier is volgens mij het goedkoopste maar niet compleet genoeg voor onze pup) en het moet leverbaar zijn in Winsum gn

Dat hoeft niet hoor. Ik voer een goede brok in combinatie met vers van http://www.dogmeat.nl/index.php
Met vier (middel)grote honden worden de aanbiedingen dus flink ingeslagen. Er komt extra vriesruimte om hetzelfde vlees groot in te kopen bij best4dogs.
Smuldier is ook goed en goedkoop, maar ik weet niet of dat door de toegevoegde calcium geschikt is voor een pup met groeipijn.
Wanneer die over zijn in ieder geval wel. Ik voer het al een tijdje niet meer maar volgens mij is het 59-69 cent per 400 gram.

Ik vond het voedingsadvies wat je hebt gekregen nogal apart... zou contact opnemen met Tannetje Koning, die kan je veel meer vertellen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ja, even contact opnemen met Tannetje is een hele goede tip van Dagmar! Kan volgens mij ook gewoon via de telefoon? (Qua consult/advies)
senseotje
Actief

bedankt voor de reactie's en ik zal na het weekend contact opnemen met tannetje!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”