Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Wat zouden jullie doen?

Ongelezen bericht door ranetje »

Maar ik ben bang dat de klachten na dat wrikken alleen maar erger worden ?
Je denkt net als ik :wink:
Dat heb ik dus nagevraagd omdat ik liever geen extra schade zou zien vanwege foto's maken.

Antwoord was:
Omdat door het roesje (geen echte volledige narcose toch?) alle spieren verslappen en er dus geen verzet is vanwege pijn, is er weinig tot geen risico op schade die zou ontstaan door het maken van heupfoto's waarbij de achterpoten gestrekt worden en/of gebogen.

Hij zal meer last/napijn hebben van het onderzoek van vanavond dan hij van die foto's zal krijgen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Bij mijn eigen hond hebben ze foto's gemaakt van zijn nek bij een nekhernia. Heeft hij geen last van gekregen.
Ook mijn moeders hond die artrose heeft in haar heupen zijn foto's van gemaakt. En dat zelfs zonder narcose.
Heeft ze ook geen last van gehad dus als dat de enige redenen zijn om het niet te doen dan zou ik het je niet laten tegenhouden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:
ranetje schreef:
Maar ik ben bang dat de klachten na dat wrikken alleen maar erger worden ?
Je denkt net als ik :wink:
Dat heb ik dus nagevraagd omdat ik liever geen extra schade zou zien vanwege foto's maken.

Antwoord was:
Omdat door het roesje (geen echte volledige narcose toch?) alle spieren verslappen en er dus geen verzet is vanwege pijn, is er weinig tot geen risico op schade die zou ontstaan door het maken van heupfoto's waarbij de achterpoten gestrekt worden en/of gebogen.

Hij zal meer last/napijn hebben van het onderzoek van vanavond dan hij van die foto's zal krijgen.
Klinkt ook logisch natuurlijk :wink: eerste reactie is bij mij afblijven !
Bij mij ook, maar zo kom je niet aan een diagnose.

Als je eigenlijk wel foto's wilt vanwege kans op een betere diagnose, gewoon doen :ok:
Komt goed :J:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Persoonlijk zou ik de foto's onder een roesje laten maken.

Pijn bestrijden zonder diagnose is leuk bij een oudere hond, maar bij een schapendoes van 7 zou ik dus willen weten waar de pijn vandaan kwam en onderzoek in laten zetten (in dit geval dus eerst foto's) :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Foto's maken is niet belastend. De spieren zijn slap en ze trekken niet zo hard dat je daar bang voor hoeft te zijn.
Ik zou het dan weer niet zonder roesje doen. Daar krijg je toch vaak minder goede foto's van de wordt eerder een gevecht.
Het kan verder van alles zijn, maar het lijkt me wel prettig om te weten of het iets is wat opgelost kan worden of niet.
Als HD en artrose etc uitgesloten is kan je het behandelen als zijnde een blessure. Goede pijnstiller, rust en rustig opbouwen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou ook voor de foto's gaan!
Behandelen is toch een stuk makkelijker als je weet wat je behandeld :wink:
Succes!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:
dre schreef:Persoonlijk zou ik de foto's onder een roesje laten maken.

Pijn bestrijden zonder diagnose is leuk bij een oudere hond, maar bij een schapendoes van 7 zou ik dus willen weten waar de pijn vandaan kwam en onderzoek in laten zetten (in dit geval dus eerst foto's) :wink:
Zijn bij een roesje alle spieren ook verslapt? Ze had het echt over narcose maar misschien bedoelde ze een roesje?
Als het roesje diep genoeg is, en dat zullen ze zeker doen, zijn de spieren ruim voldoende ontspannen. :ok:

Doorgaans is een roesje genoeg :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou ook foto's laten maken, zeker bij een hond van 7 jaar.
Je kan ook pijnstilling gaan geven en kijken wat er gebeurt, maar ik zou toch willen weten wat er precies aan de hand is,
dus ik zou voor de foto's kiezen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

ranetje schreef:
Heavy schreef:
dre schreef:Persoonlijk zou ik de foto's onder een roesje laten maken.

Zijn bij een roesje alle spieren ook verslapt? Ze had het echt over narcose maar misschien bedoelde ze een roesje?
Als het roesje diep genoeg is, en dat zullen ze zeker doen, zijn de spieren ruim voldoende ontspannen. :ok:

Doorgaans is een roesje genoeg :wink:
:ok:

En als je onzeker bent.... Bel de da(assistente) eens op en spreek je zorgen uit over teveel belasting/verdraaiingen :wink:
Vooraf je bezorgdheid aangeven is nooit verkeerd en ik snap je wel hoor, ik zou ook lichtelijk bezorgd zijn over extra "belasting", maar toch zou ik liever achter de oorzaak aan gaan.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou dan meteen alles op de foto laten zetten: achterpoten/heupen, rug en voorpoten. Dan is meteen alles in één keer
gedaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:Gisteren had hij een slechte dag :ugh: ondanks dat ik meteen nadat we terug kwamen van de dierenarts met pijnstilling ben begonnen.
Het heeft waarschijnlijk even tijd nodig voordat dat werkt en het onderzoek zal ook niet fijn geweest zijn.

Maar vanmorgen sprong hij weer in mijn armen toen ik opstond :cheer:
Dat soort momenten probeer ik nu wel te vermijden , opspringen als we uitgaan en als hij eten krijgt maar hij heeft er in ieder geval weer de kracht voor .

Maar ik denk toch dat we foto's gaan laten maken maar dan wil ik het meteen wel goed doen.
Waar moet ik dan aan denken want de dierenarts had het over heupen .
Maar rug lijkt me ook niet onverstandig en wat als hij artrose heeft in zijn voorpoten ( daar likt hij veel aan en die doen duidelijk pijn na lopen in de sneeuw) en ED ?
In ieder geval ook de rug en niet alleen de heupen.
Zorg dat bij de heupfoto de knieën er ook op staan.

En als je twijfelt aan de voorpoten .............. hij is dan toch onder een roesje..............
Dan maar meteen ook :ok:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

He bah, wat naar. Arme Jip :(
Ik zou ook alles op de foto laten zetten, je weet niet precies wat het is en je twijfelt zelf over het roesje etc. Dan zou ik alles in 1x doen zodat je ervan af bent. Stel dat het artrose oid zou zijn kun je ook meteen kijken of het zich beperkt tot de achterpoten of meer etc..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”