Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

willen jullie meedenken?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

willen jullie meedenken?

Ongelezen bericht door Barkley »

Beste allen,

zoals jullie misschien een keer gelezen hebben willen wij graag eind dit jaar, begin volgend jaar een hond. De hond heeft al een naam, maar nog geen gezicht. Dit omdat mijn partner en ik het niet helemaal eens kunnen worden over het ras.

We wonen op een appartement, 1e verdieping. De hond zal twee trappen van elk 8 treden op moeten. Hij kan getild worden en op den duur zullen we hem leren dat hij rustig omhoog en omlaag moet lopen. We willen verhuizen naar een huis met een tuin, maar dat is afhankelijk van mijn contract en of dat dit jaar of volgend jaar vast zal worden. Dan moeten we ook nog ons huis verkopen dus dat zal absoluut niet op korte termijn zijn. We delen ons huis met twee binnenkatten. Beide zijn geen honden gewend.

Wat zoeken we? Een hond die rustig is in huis en lekker actief buiten. Nu denk ik dat het rustig in huis zijn afhangt van de hoeveelheid tijd die we buiten besteden, dus dat is relatief.
Ik wil graag hardlopen met de hond, en sinds ik filmpjes over canicross heb gezien ben ik helemaal enthousiast! Ook lijkt het me supertof om zweetwerk te gaan doen.
Mijn vriend zoekt een kameraadje die hij in de auto mee kan nemen naar het strand, lekker mee kan ravotten bij de sloot en mee kan nemen naar vrienden.
Beide houden we wel van honden die lekker maf kunnen zijn. Het hoeft van mij niet al te volgzaam te zijn en een beetje eigenwijsheid vind ik wel tof. Ik wil wel graag dat de hond los kan lopen na enige oefening.

Hij valt op de terriërs en is opgegroeid met Airedales. De laatste Airedale die we samen hebben gehad is helaas enige tijd geleden overleden. Een Ierse terriër lijkt hem ook heel gaaf maar dat is voornamelijk een keuze vanwege het uiterlijk. Ik heb eigenlijk wel zin in een andere hond en merk dat ik niet echt meer enthousiast word van een airedale.

Nu viel mijn oog een tijdje geleden op de Bracco Italiano, alles hieraan spreekt mij aan. Gisteren zijn we meegeweest met een Bracco Italiano wandeling omdat je veel kunt lezen over een ras, maar je echt pas weet wat je in huis haalt als je hem gezien hebt / de fokker en eigenaar hebt gesproken.
Daar zagen wij een Spinone Italiano en eigenlijk was dat het eerste ras wat wij allebei echt heel tof vonden. Het open karakter en de leuke, clowneske karaktertrekken van sommige van deze honden sprak ons allebei aan. Die staat dus bij ons hoog in het lijstje.
We hebben wel een paar bracco's gezien maar eigenlijk nog niet genoeg om echt een mening te vormen over de Bracco. Wel zij mijn vriend dat hij vond dat de Bracco's veel kwijlden, en dat hij dat toch wat minder vond en dat snap ik wel.

tot nog toe zijn dit de honden in ons lijstje :

1 : Spinone
2 : Airedale
3 : Weimaraner

willen jullie meedenken bij wat voor honden er bij ons zouden passen? Dan ga ik eens kijken of er een ras tussen zit waar we allebei volmondig ja op kunnen zeggen.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: willen jullie meedenken?

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hollander ruwhaar
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Van je lijstje zou ik persoonlijk de Spinone kiezen.
Maar dat is omdat ik ze zelf geweldig vind. :mrgreen:
Barkley
Zeer actief

de Spinone was ook echt fantastisch, moet ik eerlijk zijn.
Zo ontzettend tof en knuffelbaar! En allemaal stuk voor stuk los, en constant terugmelden bij hun baas.
dus dat is echt een grote kanshebber!

En de hollander ruwhaar vind ik zelf wat betreft uiterlijk in ieder geval erg leuk
Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

Wij hebben sinds oktober een spinone een superhond :E:
Lief luistert al heel erg goed en een grote knuffelbeer :I:
Maar een spinone kan ook wel een beetje kwijlen hoor en altijd een natte bek na het drinken,wij vinden dat geen probleem hij heeft zijn eigen doeken en drogen zijn bek even af :E:
Barkley
Zeer actief

Een natte bek en kwijlen vind ik niet erg. Mack kon ook kwijlen als wij aan het eten waren. Sterker nog, die liet een soort van waterval achter van de keuken richting de gang.
Maar er was er een bij die bij elke beweging met zijn kop kwijl over iedereen heen spetterde.
Barkley
Zeer actief

hmm, tot nu toe neigen we wel naar een reu ongeacht het ras
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Natuurlijk zeg ik van je lijstje Airedale ; ) Maar als je dat niet ziet zitten ga ik met Nanna mee, de Duitse Staande Draadhaar of misschien en korthals Griffon.
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Ik heb een draadhaar teef gehad, dat was zeker geen makkelijke hond :shock: Had altijd bakken water in
haar baard hangen. Nu drie Bracco's mijn ervaring is dat het geen kwijlers zijn rustig in huis en lekker
actief buiten.
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Vizsla draadhaar?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ken vanuit de jachttraining inmiddels aardig wat Weimaraners maar ik vind het in de grootste deel van de gevallen een verschrikkelijke mismatch met de eigenaar. Ik denk dat ze vaak onderschat worden. Ik vind het vrij heftige honden. Heel anders dan andere jachthonden.
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

Ik zou ook gaan voor een bracco of een spinone. Bracco kwijlt idd (niet allemaal) maar de spinone kan er ook wat van en die nemen de halve waterbak mee naar binnen.
De bracco is wat beweeglijker en denk ik meergeschikt voor bijvoorbeel canicross, daar lopen er een aantal met erg veel succes.

Ik was er ook gisteren , was erg leuk en erg veel spinoni gezien. Maar ze komen niet allemaal zo netjes tug, je moet er tegen kunnen dat je hond af en toe weg is en dat je dan gewoon rustig moet wachten :slaap:
Een vizsla past ook echt helemaal bij wat jullue zoeken, kwijlen niet zijn wat beter gehoorzaam te krijgen en echt supersociaal naar mensen en dieren.
We hebben hier een vizsla en een bracco beiden heel erg leuk, vizsla is wat zachter en de bracco heeft echt heel veel humor.
Barkley
Zeer actief

bydevries schreef:Ik heb een draadhaar teef gehad, dat was zeker geen makkelijke hond :shock: Had altijd bakken water in
haar baard hangen. Nu drie Bracco's mijn ervaring is dat het geen kwijlers zijn rustig in huis en lekker
actief buiten.
Ooh, dit maakt het mij zo moeilijk! En ik denk dat die Bracco hier zeker wel komt. maar ik denk als tweede hond over een paar Jaar.

En de Weimaraner hoor je zo veel verschillende verhalen over. De ene zegt dat alleen de Amerikaanse lijnen leuk zijn als huishond, de ander dat de Fransen vermeden morgen worden.
Barkley
Zeer actief

nicolioo schreef:Ik zou ook gaan voor een bracco of een spinone. Bracco kwijlt idd (niet allemaal) maar de spinone kan er ook wat van en die nemen de halve waterbak mee naar binnen.
De bracco is wat beweeglijker en denk ik meergeschikt voor bijvoorbeel canicross, daar lopen er een aantal met erg veel succes.

Ik was er ook gisteren , was erg leuk en erg veel spinoni gezien. Maar ze komen niet allemaal zo netjes tug, je moet er tegen kunnen dat je hond af en toe weg is en dat je dan gewoon rustig moet wachten :slaap:
Een vizsla past ook echt helemaal bij wat jullue zoeken, kwijlen niet zijn wat beter gehoorzaam te krijgen en echt supersociaal naar mensen en dieren.
We hebben hier een vizsla en een bracco beiden heel erg leuk, vizsla is wat zachter en de bracco heeft echt heel veel humor.
De Viszla die drukte niet zo leuk vond?
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik vind een Vizsla eigenlijk ook goed passen, ze zijn zachter dan Weimaraners en zeer goed trainbaar. Buiten zijn ze heerlijk actief en binnen echte schoothondjes. Echte clowns zijn ze naar mijn mening echter niet en lang alleen zijn kunnen ze ook niet goed. Heb je al eens naar een Schotse collie gekeken? Lekker actief en zeker de kortharen zitten vol humor en eigenwijsheid, maar als het echt moet luisteren ze wel. Collie Joey haalt altijd streken uit als hij zich verveelt, als je niet oplet pakt hij bijvoorbeeld héél voorzichtig een slof van je voet zodat je het niet door hebt en gaat er dan mee vandoor :F:
Barkley
Zeer actief

dankjewel voor het meedenken allemaal :) wij gaan vanavond eens even overleggen, maar ik denk stiekem dat we toch wel erg richting Spinone neigen
Barkley
Zeer actief

We zijn er 100% uit. Gek genoeg wisten we het allebei al sinds zondag, maar dachten we dat de ander het niet leuk vond.
Spinone it is :D
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Goede wijn behoeft geen krans.
Hou het lekker bij een Airdale.
En kwijlen heb ik met die van mij nooit last van gehad.
Een Ier is wat pittiger en met een beetje pech heeft hij maar een baas.
De rest van het gezin wordt wel gedoogd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

Barkley schreef:We zijn er 100% uit. Gek genoeg wisten we het allebei al sinds zondag, maar dachten we dat de ander het niet leuk vond.
Spinone it is :D
:E:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Helemaal leuk!
En dan nu uitkijken naar welke fokker jullie ligt?

Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen!
Barkley
Zeer actief

zeker weten :D
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”