Verder ook niks aan de hand. Hij is gewoon zijn eigen blije zelf. Hij rent, stuitert en huppelt als een malle. Eet goed, drinkt goed en ook poepen en plassen gaat zonder problemen. Door alle loopse teven op het moment markeert hij zelfs nog wat extra.
Dus ik keek het nog even aan en hield het in de gaten. Niks meer aan de hand tot ik dinsdag weer bloeddruppels vond. Nu meer dan een. Ik hou niet van bloeddruppelende hondjes dus toch maar even de dierenarts gebeld. Dacht zelf dat het zijn prostaat wel eens kon zijn.
Gisteravond toen ik hem ging borstelen vond hij het ook niet zo fijn als ik aan zijn achterkant kwam. Leek bij zijn ballen allemaal wat pijnlijk te zijn.
Was dus blij vanochtend bij de dierenarts terecht te kunnen. Urine meegenomen wat meteen is onderzocht.
Het verzamelen van urine was nog een ervaring op zich. Had heel slim bedacht om Morris vanochtend even in de tuin te laten plassen, bakje eronder, in potje doen en klaar. Dus zo gezegd, zo gedaan. Morris keek me alleen aan alsof ik gek was. Aangelijnd de tuin in en dan moeten plassen
Natuurlijk vindt Morris het dan nodig om op de groenstrook voor het accountantskantoor te gaan plassen. Waar het net smoordruk is. Ik weer het bakje eronder en deze keer goed opgelet waar hij zijn poot neerzette. Heb alle accountants die inmiddels erg raar stonden te kijken een fijne dag toegewenst en ben met een vol bakje verder gelopen
Morris vond het iets minder fijn bij de dierenarts, maar hij heeft zich keurig gedragen tijdens de vervelende onderzoeken. Prostaat was wel iets groter, maar da vond het wel passend bij een vierjarige hond en geen reden wat het bloed zou kunnen verklaren. Onderzoek van zijn ballen wees uit dat zijn rechter bijbal ontstoken is. Het voelt allemaal niet helemaal zoals het hoort, de bijbal is opgezet, warm en pijnlijk.
Morris bleef keurig netjes terwijl de da in zijn ontstoken bal aan het knijpen was. Zelfs de da vond het heel netjes. Volgens eigen zeggen zou hij zelf wel anders gereageerd hebben
Nu voor 10 dagen antibiotica meegekregen. Kuur afmaken en hopelijk is dat genoeg. Zo niet dan moeten we terugkomen en gaan ze nog een echo maken om alles goed van binnen te bekijken.
Dus nu maar duimen dat de antibiotica aanslaat!
Morris voelt zich nu best een beetje zielig.