Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou dit geweest kunnen zijn?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Wat zou dit geweest kunnen zijn?

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Vanmiddag kwam ik bij mijn buren vandaan en Remy liep voor mij uit naar binnen. Toen zag ik hem ineens wat wankel lopen met zijn achterhand. Zijn achterpoten trilden vreselijk en eenmaal binnen liep hij steeds maar rondjes te draaien. Ook bleef hij maar steeds zijn bek aflikken. Dit heeft misschien hooguit 1 of 2 minuten geduurd (maar het leek veel langer), al hield het bek likken wel wat langer aan.
Ik ben bij hem gaan zitten en heb hem geaaid om hem eventueel te kalmeren en daarbij tevens lichaam onderzocht of ik iets kon ontdekken, wat dit gedrag kon verklaren. Ik heb helemaal niets kunnen vinden.
Ik weet, dat een zusje van hem epilepsie heeft, en hoewel hij niet is omgevallen of buiten bewustzijn is geraakt, denk ik dat het misschien toch een lichte aanval geweest zou kunnen zijn?
Maar later liep ik naar de poort van mijn tuin en toen zag ik een meter of 2 van het hek een halve baksteen in mijn tuin liggen, die er nooit heeft gelegen. Ik ben nu dus bang, dat er iemand die steen tegen hem aangegooid heeft en dat hij dit gedrag vertoonde door pijn en stress? Zou dat ook kunnen?
In ieder geval wel vervelend, dat mijn honden kennelijk niet eens meer veilig in mijn eigen tuin kunnen lopen. Die steen moet in ieder geval door iemand over het hek zijn gegooid. Ik denk dat ik maar bewakingscamera's ga ophangen hier.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Wat zou dit geweest kunnen zijn?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kan ook misselijkheid zijn.
Alhomaro
Actief

Dat kan inderdaad ook. Hij had verder geen braakneigingen. Toen ik Doris een kwartiertje later als beloning een stukje kaas wilde geven, stond hij er wel bij, maar toen ik hem een stukje aanbood, pakte hij het in eerste instantie niet aan, terwijl hij verzot is op kaas. Maar even later wel. Het eerste uur was hij ook rustiger dan normaal. Daarna rende hij ook weer door de tuin, of er niets was gebeurd.
Afbeelding
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

ik zou het goed in de gaten houden, klinkt toch wel als een soort van aanval.
zeker als epilepsie toch in de familie zit. na een aanval zijn de honden vaak van slag en moe en misselijk is mijn ervaring.
Alhomaro
Actief

Ik ga dit zeker in de gaten houden en heb de datum al genoteerd. Mochten er meer aanvallen volgen, kan ik in ieder geval aan de dierenarts laten zien hoe vaak hij zo'n aanval krijgt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”