Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kai is thuis.. en Pixie ook! *trots!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Kai is thuis.. en Pixie ook! *trots!

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Morgen gaan mijn kleine Roemeense ventje en zijn grote zus op weg naar hun nieuwe leven!
vandaag de laatste testen gehad, en alles was negatief. :D
De bench staat al ingericht en klaar voor vertrek.. Het nieuwe mandje en de nieuwe speeltjes liggen al klaar.. het nieuwe kussen ook...
Alleen Bonnie en de katten weten het nog niet.. en dat gaan we nog maar een dagje zo houden. :wink:
Laatst gewijzigd door Ri@nne op 29 mei 2015 21:57, 8 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Morgen...

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Stikspannend! Ik duim dat de reis prima gaat en dat je straks heerlijk kan genieten van je nieuwe hondje!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Oh wat leuk! Heel veel plezier!
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Heel veel plezier
Noahtje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noahtje »

Wat leuk!! Heel veel plezier!! :I:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Kreeg vanmorgen om half 4 een berichtje dat ze veilig en wel in de bench zitten. Hij reist samen met zijn zusje en mama.
Arm prulleke morgen opeens alles wat je altijd bij je gehad hebt.. weg. :(
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Spannend hoor! Veel plezier.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Fijn dat ze gedurende de reis samen kunnen zijn en steun aan elkaar kunnen hebben.
Groetjes, Marjan
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ri@nne schreef:Kreeg vanmorgen om half 4 een berichtje dat ze veilig en wel in de bench zitten. Hij reist samen met zijn zusje en mama.
Ach. Heeft mama ook een baasje in Nederland?
Veel plezier met het manneke.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Spannend. Ja, het is heel sneu dat ze opeens gescheiden gaan worden in Nederland, maar je hondje gaat zich gewoon optrekken aan je eigen hondje hoor. Gebeurt hier ook! Haar zusje is heel bang en wil absoluut niet buiten lopen en Yindi loopt ondertussen kwispelend naast Snoopy en die is d'r zusje alweer bijna vergeten ;)

Ik hoop dat het net zo goed gaat als hier met de hond en katten! Wel updaten hé :D
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Sterre schreef:
Ri@nne schreef:Kreeg vanmorgen om half 4 een berichtje dat ze veilig en wel in de bench zitten. Hij reist samen met zijn zusje en mama.
Ach. Heeft mama ook een baasje in Nederland?
Veel plezier met het manneke.
Ja, Z'n grote broer en kleine zusje gaan naar Duitsland, en mama gaat naar een baasje in NL. :)
Feather__ schreef:Spannend. Ja, het is heel sneu dat ze opeens gescheiden gaan worden in Nederland, maar je hondje gaat zich gewoon optrekken aan je eigen hondje hoor. Gebeurt hier ook! Haar zusje is heel bang en wil absoluut niet buiten lopen en Yindi loopt ondertussen kwispelend naast Snoopy en die is d'r zusje alweer bijna vergeten

Ik hoop dat het net zo goed gaat als hier met de hond en katten! Wel updaten hé
Komt helemaal goed, leuke beloning na het wandelen ook. bij zusjelief op bezoek ;) ( die woont 1 straat verder )

tuurlijk ga ik updaten! :)
Bedje is klaar, mandje in de kamer is inmiddels ingepikt door de kat.. alles is zover, alleen mn zwartje moet nog komen! ;)
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat spannend! :cheer:
Ri@nne
Zeer actief

Ventje is thuis.
Doet het heel heel erg goed.
Morgen foto's en een uitgebreide update! :)
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

wat leuk!!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Fotos! Update! :D
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Uhhh dit duurt wel heel erg lang :hmmm:
Waar blijft die update? :cheer:
Ri@nne
Zeer actief

Zo. Ik zit.

Kai doet het geweldig.
Het eerste filmpje dat ik van hem zag was een klein hondje in doodsangst. Bijtend, krijsend. Toen wist ik: die hoort hier.
En zo is het. Die hoort hier echt.

Het was nog even spannend of hij op transport mocht, hij reageerde heel heftig op de Kennelhoest-enting, maar gelukkig was er geen koorts of iets anders engs, en mocht hij met zijn zusje en mama mee.
Doodsbang en niet wetend wat er gebeurde kwam hij uit de bus.. De eerste keer dat ik mijn mannetje zag..Tranen!
In de auto in de bench naast zusje Pixie, die met mam mee naar huis ging. Arme beestjes. doodsbang.

Eenmaal thuis heb ik de bench open gemaakt en wist hij niet hoe snel hij uit dat ding moest komen. Hij vloog naar het nieuwe kussen en bleef daar. Toen Bonnie nietsvermoedend naar hem toe kwam krijste hij het uit... en plaste meteen zn kussen vol. Helemaal niet erg natuurlijk!
Ik heb hem even met rust gelaten en ben op gaan ruimen.. na een uurtje ben ik even met Bonnie gaan wandelen, en toen ik terug kwam was hij toch wel blij.. vanaf dat moment ging het met de minuut beter.
hij huppelde rond, knabbelde op de botjes, heeft goed gegeten..
Hij zou niet zindelijk zijn, maar ik had het gevoel dat hij best mee de tuin in kon, en daar heeft hij gepoept en geplast.
Toen ik op de bank ging zitten sprong hij erbij en is in slaap gevallen tegen de kat aan. voor 10 minuten, toen ging hij verder met spelen. :cheer:
Ik mocht hem nog niet aanraken, dat niet.

Vannacht lekker op zn kussen in de slaapkamer geslapen, alsof hij dat al jaren deed.. vanmorgen om 6u maakte hij me wakker.. "Moetplassen". Geplast in de tuin.. en nog geslapen tot 11uur. ( was m kwijt toen ik wakker werd.. was hij naar de bank verhuist. )
Was zelf niet helemaal lekker en ben nog even blijven liggen.. springt het manneke op bed. tegen me aan. :lief:

Mee de tuin in, spelen, een heel tevreden ventje. Er kwam iemand op bezoek vanmiddag, en hij kwam naast me liggen.. veilig.
Alleen voor handen is hij heel erg bang. Net als zijn zusje en zijn mama.

Zijn "opvangmama" uit roemenie snapt er niks van. Hij was nauwelijks te benaderen, was altijd op de achtergrond en heel timide en angstig..
Ik had me hier op voorbereid, gezien het filmpje...

Aaien mag ik hem nog niet, maar dat komt allemaal nog wel!

Het is echt net of hij er altijd al geweest is. zo gewoon, zo lief, zo fijn. Het hoesten is vervelend, door alles stress is het erger geworden, Bonnie heeft al 3 dagen antibiotica voor haar kennelhoest.. morgen toch maar even thijmsiroop halen.

Zusje Pixie doet het ook heel erg goed, ze is erg gek op mam, en heeft vannacht onder het dekbed geslapen...
Ze is nog wel erg bang als er mensen komen, maar dat komt vanzelf goed.

Afbeelding
Eerste keer dat ik mijn mannetje zag

Afbeelding
Samen met Pixie in de auto

Afbeelding
Pixie

Afbeelding
Totale verwarring op z'n koppie :(

Afbeelding
Thuis!

Afbeelding
Pixie is ook thuis :)

Afbeelding
Met Bonnie

Afbeelding
:I:

Afbeelding
Zo ligt het nu te slapen... :I:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanmiddag :I:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ahhh. Wat kijkt die zielig. Tegen de kat aan slapen die durft ;) komt vast wel goed zo te horen.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat lief samen met de poes slapen. En al op zijn rug, zo ontspannen.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Re: Kai is thuis.. en Pixie ook!

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een oogjes :I:
Zo te lezen gaat het helemaal goed komen met hem.
Veel plezier met en van hem.
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

eerst en vooral gefeliciteerd met je knap manneke.

wat een leuk hondje en die is echt met zijn gat in de boter gevallen

hij doet het al kei goe
Hanneke2
Zeer actief

Oh dat komt wel goed hoor!

Ach gut die bange oogjes bij die aankomst. :( Maar wat een heerlijk ding zeg. :I:

Als hij handen zo eng vindt zou ik proberen te kroelen met je gezicht als hij bij je komt. De kans dat hij je hoofd verbouwt lijkt me niet zo groot. :mrgreen: Dus beetje douwen met je neus, in zijn vacht blazen, zachtjes met je bek aan een oortje trekken, dat soort dingen. Echt effe op z'n honds en dan heel lievig. Zoveel mogelijk lichamelijk contact aanbieden zonder je handen te gebruiken. En als dat goed gaat met je handen alleen maar lekkere hapjes aanbieden. Nooit beet pakken, want dat is duidelijk het traumaatje.

En dat komt wel hoor, met een beetje geduld en tact worden juist die bange hondjes je allerbeste vrienden.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Wat een leukerdje!!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh wat lief! :I: Dat gaat al hartstikke goed zeg, de rest komt ook vast goed met wat geduld :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

oh wat een knuffelmeisje!

en dat in mijn eigen dorp :jank:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ach gossie wat een poppetje zeg!
Afbeelding
Noahtje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noahtje »

Wat een schatje.. die oogjes.. dan smelt je toch! :I:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Oh dat komt wel goed hoor!

Ach gut die bange oogjes bij die aankomst. :( Maar wat een heerlijk ding zeg. :I:

Als hij handen zo eng vindt zou ik proberen te kroelen met je gezicht als hij bij je komt. De kans dat hij je hoofd verbouwt lijkt me niet zo groot. :mrgreen: Dus beetje douwen met je neus, in zijn vacht blazen, zachtjes met je bek aan een oortje trekken, dat soort dingen. Echt effe op z'n honds en dan heel lievig. Zoveel mogelijk lichamelijk contact aanbieden zonder je handen te gebruiken. En als dat goed gaat met je handen alleen maar lekkere hapjes aanbieden. Nooit beet pakken, want dat is duidelijk het traumaatje.

En dat komt wel hoor, met een beetje geduld en tact worden juist die bange hondjes je allerbeste vrienden.
Ik mag op de bank met hem kroelen, en sinds gisteren slaapt hij tegen me aan op bed :)
Vandaag hadden we een klein probleempje. meneer was op tafel geklommen. (hoe???? ik weet het niet . ) en ik moest hem eraf tillen natuurlijk.. DRAMA. beestje krijste alles bij elkaar, plaste me vol.. en is de hele dag bang voor me geweest. :(
Kon wel janken.
Net, rond een uur of half 11 kwam hij toch maar weer tegen me aan op de bank liggen..
Denk wel dat hij nooit meer op tafel klimt.. dat niet.
M@scha schreef:oh wat een knuffelmeisje!

en dat in mijn eigen dorp :jank:
Je bent welkom om te komen knuffelen als ze gewend zijn hoor! ;) Kai vindt bezoek wel ok als hij bij me mag zitten, Pixie nog niet, die heeft er wat moeite mee dat ze alleen is, maar mam doet het super met 'r, ze hangt heel erg aan mam, en ik krijg nu, as we speak, een berichtje dat ze voor het eerst aan het spelen is! :D

Vanmorgen toen ik wakker werd was ik hem kwijt.
Kijk ik naast me.. ligt hij toch bij Bonnie in de mand..
Bonnie, die al 15.5 jaar alle honden zover mogelijk links laat liggen... :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ri@nne schreef: Ik mag op de bank met hem kroelen, en sinds gisteren slaapt hij tegen me aan op bed :)
Vandaag hadden we een klein probleempje. meneer was op tafel geklommen. (hoe???? ik weet het niet . ) en ik moest hem eraf tillen natuurlijk.. DRAMA. beestje krijste alles bij elkaar, plaste me vol.. en is de hele dag bang voor me geweest. :(
Kon wel janken.
Net, rond een uur of half 11 kwam hij toch maar weer tegen me aan op de bank liggen..
Denk wel dat hij nooit meer op tafel klimt.. dat niet.

Ik zou me hier niet al teveel zorgen over maken. Hij mag niet op tafel, ik neem aan dat hij dat nu snapt, en je hebt hem geen klappen gegeven ofzo, hup klaar. Ik ben niet snel van hup niet zeuren, maar als je zo'n ondernemingslust hebt als ukkie, dan moet je maar snappen dat daar risico's aan kunnen zitten. Krijsen en plassen is een heel natuurlijke reactie van een bange pup, niet over wakker liggen. Hij laat zelf ook al zien dat het allemaal niet zo'n drama was, anders zocht hij je niet weer op.

En misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor, maar jij lijkt me iemand die toch een beetje geneigd is om zelf contact te zoeken met Kai, en misschien dat die angst van vandaag daar iets mee te maken heeft. En dat zeg ik omdat Lilo toen ze hier net was, werkelijk panisch werd van 'lokken'. Ik kon haar best achteloos een aai geven, maar ik moest echt niet gaan doen van 'Kom maar', dan zat ze direct achter de bank. Juist die wat angstige onzekere honden hebben daar vaak heel slechte ervaringen mee, want als ze dan kwamen, werden ze (voor het goeie doel, want ze moesten in die bench of naar die DA of wat dan ook) meteen in hun kladden gegrepen. En sorry als je dat helemaal niet doet, maar dan blijft het zeker iets om t.z.t. tegen visite te zeggen. Negeren, en dan komt 'ie wel.
Vanmorgen toen ik wakker werd was ik hem kwijt.
Kijk ik naast me.. ligt hij toch bij Bonnie in de mand..
Bonnie, die al 15.5 jaar alle honden zover mogelijk links laat liggen... :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I:
Meid, geweldig! Het is zo belangrijk dat je roedeltje het goed met elkaar kan vinden en als hij Bonnie kan vertrouwen, heeft hij al meteen een heel stuk veiligheid en kan hij bij haar 'afkijken' wat de bedoeling is in allerlei situaties. Daar worden honden groot en zelfverzekerd van.

Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!
Ri@nne
Zeer actief

Hanneke, je hebt ergens wel gelijk!
Gewoon doen helpt het beste.
Dat heb ik ook meteen gedaan toen hij thuis kwam, bench open en succes ermee.. ik ben er , maar je gaat maar op je eigen tempo.
Meestal doe ik dat ook op "normale" dagen.. maar vandaag had ik echt een emotioneel-incontinent-dagje. Doodmoe van alle spanningen, mn kleine mannetje die me een paar keer wakker hoestte vannacht en om 8uur vrolijk stond te zijn. "KOM NOU!" , niet lekker, grieperig etc. etc. Dan komt alles net even wat harder binnen. ;)
Heb vanmiddag bij mam zitten janken omdat Pixie naar Bonnie gromde. :piew: :piew: :piew: ( kind is doodsbang, mag ze misschien?) " Dat komt nooooit goed...!" ( sprak zij, die haar diploma kynologisch trainer in de kast heeft liggen, dus echt wel weet wat ze doet en moet doen. )

Soms heb je zo'n dag zullen we maar zeggen.. ;)

Overigens is Kai zwaar gepikeerd. hij is geen pup. hij is al ±1. ( ik denk zelf ook dat hij wat jonger is eigenlijk.. )

:lief: Thanks voor je peptalk! :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”