Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sam senior?!
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Sam senior?!
Ja, Sam wordt straks tien jaar. Ik heb nooit iets in de voeding aangepast, maar zou het wel moeten, omdat hij ouder wordt? Sam eet voor 90% vlees (barf/kvv) en soms proplan brokken.
Zijn er supplementen van belang of aanpassingen voeding?
Sam is medisch verder gezond. Wel is door de fysio destijds genoemd dat hij gevoelig zal zijn voor artroseontwikkeling in achterpoot vanwege toen een blessure.
Zijn er supplementen van belang of aanpassingen voeding?
Sam is medisch verder gezond. Wel is door de fysio destijds genoemd dat hij gevoelig zal zijn voor artroseontwikkeling in achterpoot vanwege toen een blessure.

- Feather__
- Zeer actief
Re: Sam senior?!
Mijn hondje is 11. Hij begint iets meer te knakken als hij opstaat of gaat liggen. Daarom gaat hij binnenkort glucosamine krijgen.
Voor de rest zou je het niet zeggen dat die zo oud is, vanavond kwamen even vrienden langs met hun hondje en meneer sprong meteen in spel buigingen en ze begonnen meteen te spelen (voor zover dat kan omdat ze aan de lijn zat:P).
Hij krijgt dan ook geen apart voer. Heb gelezen dat zalmolie over het voer ook zou kunnen werken maar daar weten andere mensen misschien meer vanaf.
Dan lees ik ook stiekem mee
Voor de rest zou je het niet zeggen dat die zo oud is, vanavond kwamen even vrienden langs met hun hondje en meneer sprong meteen in spel buigingen en ze begonnen meteen te spelen (voor zover dat kan omdat ze aan de lijn zat:P).
Hij krijgt dan ook geen apart voer. Heb gelezen dat zalmolie over het voer ook zou kunnen werken maar daar weten andere mensen misschien meer vanaf.

- Hilly45
- Zeer actief
Zalmolie krijgt Sam wel maar dat is in het kader van z'n huid/vacht.Feather__ schreef:Mijn hondje is 11. Hij begint iets meer te knakken als hij opstaat of gaat liggen. Daarom gaat hij binnenkort glucosamine krijgen.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Tenzin is bijna 15 en krijgt alleen vlees en geen andere spullen.
Ik heb niet het idee dat al die spullen die te koop zijn iets toevoegen.
En hij is lekker kwiek.
En hij is lekker kwiek.

-
Marion.
Omdat hij de 10 gepasseerd is? Verander jij je eigen voeding ook na een bepaalde leeftijd? Ik niet, en dat doe ik bij mijn honden ook niet.
- Hilly45
- Zeer actief
Ik weet het ook niet hoor, maar je hoort het vaak. Vandaar dat ik eens pols bij anderen.Pemba schreef:Tenzin is bijna 15 en krijgt alleen vlees en geen andere spullen.
En hij is lekker kwiek.

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Glucosamine, en gewoon die bij het kruidvat, is inderdaad goed voor honden met artrose. Ik heb het Beau gegeven en merkte echt dat hij wat soepeler liep.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Hilly45
- Zeer actief
Is dat ook goed preventief? Sam is gevoelig voor artrose ontwikkeling maar heeft het (nog) niet.Tiny schreef:Glucosamine, en gewoon die bij het kruidvat, is inderdaad goed voor honden met artrose. Ik heb het Beau gegeven en merkte echt dat hij wat soepeler liep.

-
Tiny
- Zeer actief
Ja hoor, het is voor soepele gewrichten dus volgens mij kan het geen kwaad om er nu al mee te beginnen.Hilly45 schreef:Is dat ook goed preventief? Sam is gevoelig voor artrose ontwikkeling maar heeft het (nog) niet.Tiny schreef:Glucosamine, en gewoon die bij het kruidvat, is inderdaad goed voor honden met artrose. Ik heb het Beau gegeven en merkte echt dat hij wat soepeler liep.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Hilly45
- Zeer actief
Dank voor de reacties.
Ik begrijp dat er qua voeding dus niet iets van belang is als bijv. Eiwitrijker of zoiets....
Ik begrijp dat er qua voeding dus niet iets van belang is als bijv. Eiwitrijker of zoiets....

-
Tiny
- Zeer actief
Gek is dat hé, ik vond Beau echt soepeler lopen. Voor de eventuele pijn, mocht hij die hebben, gaf ik er duivelsklauw bij.Kells schreef:Glucosamine heb ik zelf een half jaartje geslikt vanwege mijn pijnlijke gewrichten, maar het hielp geen donder.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Marion.
Bij Saar deed het het ook niets hoor.Tiny schreef:Gek is dat hé, ik vond Beau echt soepeler lopen. Voor de eventuele pijn, mocht hij die hebben, gaf ik er duivelsklauw bij.Kells schreef:Glucosamine heb ik zelf een half jaartje geslikt vanwege mijn pijnlijke gewrichten, maar het hielp geen donder.
-
Tiny
- Zeer actief
Misschien wilde ik het wel zienKells schreef:Baat het niet dan schaadt het niet, denk ik maar. Mijn internist wist mij destijds te vertellen dat hij heel vaak hoorde dat het niets hielp.Tiny schreef:Gek is dat hé, ik vond Beau echt soepeler lopen. Voor de eventuele pijn, mocht hij die hebben, gaf ik er duivelsklauw bij.Kells schreef:Glucosamine heb ik zelf een half jaartje geslikt vanwege mijn pijnlijke gewrichten, maar het hielp geen donder.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Sterre
Bij Sterre ook niet.Marion. schreef:Bij Saar deed het het ook niets hoor.Tiny schreef:Gek is dat hé, ik vond Beau echt soepeler lopen. Voor de eventuele pijn, mocht hij die hebben, gaf ik er duivelsklauw bij.Kells schreef:Glucosamine heb ik zelf een half jaartje geslikt vanwege mijn pijnlijke gewrichten, maar het hielp geen donder.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pasha is bijna 14, maar eet hetzelfde als de anderen. Wel gluco erbij.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Marion.
Ja, dan heb je het over brok.Tara schreef:Nou... Mijn oudje krijgt sinds een half jaar toch ander voer.Hilly45 schreef:Dank voor de reacties.
Om alles hier op gewicht te houden voeren wij hoge energiebrok, maar dat is voor Oop niet meer zo goed te verwerken.
Daarom krijgt hij nu alleen nog KVV, om zijn nieren wat minder te belasten, want bij de laatste ouwelullencheck bij de DA is gebleken dat die nierfunctie toch wel ietsje minder is geworden. Ietsje. Maar voor ons wel genoeg reden om na bijna dertien jaar toch maar eens iets anders te gaan voeren.
- Hilly45
- Zeer actief
Ik ben niet anti brok hoor. Sam had vorig jaar een uitgebreid bloedonderzoek ivm verdenking iets met schildklier. Toen is alles onderzocht, maar kerngezond gelukkig.Tara schreef:Ja dus? Belangrijker dan wat je voert is of je honden het er goed op doen.Marion. schreef: Ja, dan heb je het over brok.
En ik loop dus nu tegen het probleem aan van een hond wiens nieren weliswaar minder belast worden, maar die dus net als vroeger slecht meer op gewicht te houden is. Die deed het gewoon het best op brokken, en daarvan mag de hele antibrokkenmaffia vinden wat hij wil, ik prefereer voeding waar mijn honden het goed op doen, in plaats van voeding waar ze het goed op zouden moeten doen.
Maar Sam eet dus merendeel vlees. Moet met Sam ook wel op z'n gewicht letten.
Ik kan me dus voorstellen dat bij ouder worden idd nierfunctie enz. wat kan afnemen.
Daarom ook mijn vraag.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
héél tevreden van de flexi life supplementen
voer heb ik de seniorvariant voor DS.
voer heb ik de seniorvariant voor DS.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Niks anders...Xena krijgt hetzelfde kvv als Xavi en dezelfde barfhapjes. Hooguit de hoeveelheid is minder.
Beiden geen onnodige supplementen.
Beiden geen onnodige supplementen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
hier ook gluco, met prima resultatenTiny schreef:Misschien wilde ik het wel zienKells schreef:Baat het niet dan schaadt het niet, denk ik maar. Mijn internist wist mij destijds te vertellen dat hij heel vaak hoorde dat het niets hielp.Tiny schreef:Gek is dat hé, ik vond Beau echt soepeler lopen. Voor de eventuele pijn, mocht hij die hebben, gaf ik er duivelsklauw bij.Kells schreef:Glucosamine heb ik zelf een half jaartje geslikt vanwege mijn pijnlijke gewrichten, maar het hielp geen donder.Maar dan nog liep hij voor mij gevoel beter
verder krijgen de oudjes gewoon hetzelfde (wel brok). mijn idee is, zolang ze het er goed op doen hoef je niks te veranderen
-
Percy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): chinese naakthond
- Aantal honden: 2
Ik zou alleen supplementen geven als er mankementjes zijn en als je vers voert , mijn oudje van 14 krijgt alleen ipakitine als supplement voor zijn nieren .
- Hilly45
- Zeer actief
Nou, ik laat het voer hetzelfde, Sam doet het daar goed op verder.
Verder uitvoerig overleg gehad en n.a.v. dit overleg besloten, om wel te kiezen voor combinatie van Glucosamine en Chondroitine.
En verder vooral onwijs genieten van mijn Sammetje.
Verder uitvoerig overleg gehad en n.a.v. dit overleg besloten, om wel te kiezen voor combinatie van Glucosamine en Chondroitine.
En verder vooral onwijs genieten van mijn Sammetje.

- Hilly45
- Zeer actief
Ja, dat eiwitrijker was 'bij wijze van', of 'zoutlozer' of....... nou ja, noem maar op.Nanna schreef:JUIST niet. Dat is belastender voor de nieren.Hilly45 schreef:Dank voor de reacties.
Bakkie is 12 en die krijgt gewoon zijn normale voer.

- Liesbeth
- Zeer actief
Mijn vorige hond kreeg door de week brokken en in het weekend kvv. Toen hij ouder werd en zijn nierfunctie iets naar beneden ging, heb ik hem, daarom, volledig op kvv gezet. Zijn nierfunctie werd toen weer beter.
Het gaat vaak niet om de hoeveelheid eiwit, maar om de kwaliteit. Hoe beter te verwerken, hoe minder problemen de nieren hebben.
Het gaat vaak niet om de hoeveelheid eiwit, maar om de kwaliteit. Hoe beter te verwerken, hoe minder problemen de nieren hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Max' voeding heb ik niet veranderd. Hij had wel arthrose en daar gaf ik hem af en aan glucosamine voor. Dat deed ik tot hij niks meer aangaf en dan gaf ik het even niet. Werkte voor hem goed.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10