Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze zijn ook zo lief....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ze zijn ook zo lief....

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Elke morgen hetzelfde ritueeltje, het eerste wat ik doe als ik beneden kom is Tomas een knuffelsessie geven. Tomas heeft het vermogen vloeibaar te worden als je hem streelt en knuffelt, en dan gaat hij knorrend van genoegen op in de kussens van de bank en in (mijn :gvd: ) woondeken die ik overigens stiekem voor Tomas gekocht heb. We zijn er beiden aan verslaafd geraakt en dat gedoe duurt dus elke dag langer :engel: Tomas draait zijn ogen weg en kroelt en kronkelt, zucht, kreunt, piept,duwt zijn kop heel vast tegen me aan en wrijft zo hard mogelijk met zijn neus :I:
Sancho heeft dat een aantal weken met lede ogen aangezien ( hij mag niet klagen want hij slaapt op bed :wink: ) en besloot dat hij dat ook wilde. Lastig als je zo klein bent maar hij had er wat op gevonden, kwam zo uitgerekt mogelijk tegen me opstaan, boog zijn kopje en begon maar alvast heel hoog en onhandig het geknor van Tomas te imiteren. Dus ook Sancho krijgt 's morgens zijn uitgebreide zenmomentje en zo krijgen we de dagen wel om :D
Vast allemaal heel herkenbaar voor jullie maar ze zijn zo lief, ik moest het gewoon even kwijt :I: :I: :I: :I:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Re: Ze zijn ook zo lief....

Ongelezen bericht door kooi »

Hahaha....ik zie het voor me, maar een paar foto's ter illustratie zou wel leuk zijn.
Jij kunt zo de dag weer aan! :I:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Marie-Josée schreef: Vast allemaal heel herkenbaar voor jullie maar ze zijn zo lief, ik moest het gewoon even kwijt :I: :I: :I: :I:
Juist dat herkenbare maakt dat je het iedereen gunt om zo lekker de dag te beginnen :I: :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heerlijk :I: .

Hier een Mister die ook lekker gaat liggen genieten als je hem knuffelt compleet met allerlei geluidjes. Maar niet bij het opstaan, want dan komt ie met een bal/paar sokken/kong/wat ie ook maar kan vinden op je afgelopen :I: .

En dan een Laissah... tja, wat zal ik daarvan zeggen :scratch: . Die vindt het 's ochtends vaak heerlijk om op de bank te gaan liggen rollebollen terwijl ik haar buikie kroel. Maar dat is dus niet vloeibaar als Thomas, dat is wild... heel wild :piew: . Compleet met slaande poten, keihard tegen je afzetten, wild kronkelend lijf, luid geproest en wat gehap... I love it :I: .

Edit: Oja, als ze loops is doet ze dat niet :jank: . Dus ik ben altijd weer zielsgelukkig als ze het na haar loopsheid weer begint te doen :Q: :mann: .
Marie-Josée
Erelid

Leuk dat elke hond dat toch weer anders doet. Tomas is gewoon heel voorzichtig en teder, als het een mensenman was geweest dan was ik beslist vreemd gegaan :mrgreen:
Sancho kan ook wat lomper zijn maar die is niet groot dus ik heb hoogstens af en toe een krasje.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Oh dat klinkt wel heel erg lief :I:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

ah vloeibare hondjes :I:
Zamunda schreef: En dan een Laissah... tja, wat zal ik daarvan zeggen :scratch: . Die vindt het 's ochtends vaak heerlijk om op de bank te gaan liggen rollebollen terwijl ik haar buikie kroel. Maar dat is dus niet vloeibaar als Thomas, dat is wild... heel wild :piew: . Compleet met slaande poten, keihard tegen je afzetten, wild kronkelend lijf, luid geproest en wat gehap... I love it :I: .
Zet ipv Laissah Elmo neer, en het is exact zo
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Elmo/maureen schreef:ah vloeibare hondjes :I:
Zamunda schreef: En dan een Laissah... tja, wat zal ik daarvan zeggen :scratch: . Die vindt het 's ochtends vaak heerlijk om op de bank te gaan liggen rollebollen terwijl ik haar buikie kroel. Maar dat is dus niet vloeibaar als Thomas, dat is wild... heel wild :piew: . Compleet met slaande poten, keihard tegen je afzetten, wild kronkelend lijf, luid geproest en wat gehap... I love it :I: .
of Pom :D
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

sbientje schreef:
Elmo/maureen schreef:ah vloeibare hondjes :I:
Of Luna :F:

Heerlijk he, hier ook een vast knuffel ritueel als ik beneden kom :I:
Max ging altijd tussen m'n benen staan en dan moest ik aan 2 kanten kroelen, z'n koppie en z'n rug/staartholletje, de gekste geluiden kwamen er dan uit, echt genieten :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Hier komen ze beide dol enthousiast naar de deur waarna ik, doordat ik nog slaperig ben, bijna omver word gelopen. Als ik op de bank ga zitten komen ze kroelen en Joep gaat op schoot zitten :P
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Leuke verhalen hoor! Maar bij ons gaat het heel anders. Bowie blijft altijd lekker in z'n mand liggen, hij staat echt niet voor ons op. Pas na een tijdje komt meneer uit z'n mand en kunnen we even knuffelen.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

da's nog eens een goed begin van de dag :ok:
die van mij slapen bij mij in de kamer. Als ze het tijd vinden om op te staan, wordt er getrippeld, geschud, met neusjes geduwd, in gezichten gelikt en heel luidruchtig gegeeuwd. Ze kennen geen genade! Voor Lizzy is dit het moment om nog even bij mij in bed te kruipen :love:
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Le Grand schreef:Leuke verhalen hoor! Maar bij ons gaat het heel anders. Bowie blijft altijd lekker in z'n mand liggen, hij staat echt niet voor ons op. Pas na een tijdje komt meneer uit z'n mand en kunnen we even knuffelen.
Precies als mijn Sterre. Ze zou het me hoogst kwalijk nemen als ik ging knuffelen als ze het nog geen tijd vindt om op te staan.
Lijkt me wel heel gezellig van die blije hondjes als je beneden komt.
Zamunda
Zeer actief

Frolic schreef:
Lunatic schreef:
sbientje schreef:
Elmo/maureen schreef: Zet ipv Laissah Elmo neer, en het is exact zo
Of Luna :F:
Of Vriend :mrgreen:
Hahaha, leuk dat er meer van die maffe wilde hondjes liggen te rollebollen :I: .

Sterre schreef:
Le Grand schreef:Leuke verhalen hoor! Maar bij ons gaat het heel anders. Bowie blijft altijd lekker in z'n mand liggen, hij staat echt niet voor ons op. Pas na een tijdje komt meneer uit z'n mand en kunnen we even knuffelen.
Precies als mijn Sterre. Ze zou het me hoogst kwalijk nemen als ik ging knuffelen als ze het nog geen tijd vindt om op te staan.
Niet :80: ?! Wat sneu... Die blije hondjes zijn inderdaad heul gezellig (en dan slaapt één van die blije hondjes ook nog eens op bed haha, maar dan nóg is het lekker om met vrouwtje te ochtendknuffelen :I: ).
Maar ik zou vast ook wel kunnen genieten van een hondje dat nog zo heerlijk ligt te slapen, denk ik :tongue: .
Sterre

Sterre schreef:
Niet :80: ?! Wat sneu... Die blije hondjes zijn inderdaad heul gezellig (en dan slaapt één van die blije hondjes ook nog eens op bed haha, maar dan nóg is het lekker om met vrouwtje te ochtendknuffelen :I: ).
Maar ik zou vast ook wel kunnen genieten van een hondje dat nog zo heerlijk ligt te slapen, denk ik :tongue: .[/quote]

Ja hoor. Ze ligt dan nog heel diep te slapen en dat vind ik ook altijd een lief gezicht.
Sterre

Sterre schreef:
Sterre schreef:
Maar ik zou vast ook wel kunnen genieten van een hondje dat nog zo heerlijk ligt te slapen, denk ik :tongue: .
zamunda

Ja hoor. Ze ligt dan nog heel diep te slapen en dat vind ik ook altijd een lief gezicht.[/quote]

Sorry maak een rommeltje van de quotes zie ik.
Marie-Josée
Erelid

Na het kroelen slaapt het hondenspul weer gewoon verder hoor, dat is het voordeel als de baas naar jou toekomt in plaats van andersom :mrgreen:

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat schattig :I:
Ita vindt een knuffel 's morgens heerlijk, maar vooral niet te lang.
Dan "kijkt"ze me gewoon in mijn laarzen om samen het bos te controleren op klein wild gespuis zoals duiven, muizen en konijnen :D
Laatst gewijzigd door ranetje op 20 feb 2015 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marie-Josée
Erelid

Mijn luie stel wacht 's morgens graag nog even met eten en rennen en snuffelen.
Maar als het tijd is dan is er ook geen houden meer aan :lol1:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Zappa komt vaak - als ik in de keuken sta - naast me staan en legt zacht zijn kop tegen mijn been. De bedoeling is dat ik mijn hand zacht rond zijn snuit leg. Dan slaakt hij een diepe zucht en een kreun. Het lijkt een soort overgave of bevestiging: ik ben jouw hond. Zo schattig en aandoenlijk.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Zamunda
Zeer actief

Bonnie F schreef:Zappa komt vaak - als ik in de keuken sta - naast me staan en legt zacht zijn kop tegen mijn been. De bedoeling is dat ik mijn hand zacht rond zijn snuit leg. Dan slaakt hij een diepe zucht en een kreun. Het lijkt een soort overgave of bevestiging: ik ben jouw hond. Zo schattig en aandoenlijk.
Ondanks dat ik toch vooral van wilde hondjes houd zou ik het voor bovenstaande ook wel doen, zo lief :I: .

Marie-Josée schreef:Na het kroelen slaapt het hondenspul weer gewoon verder hoor, dat is het voordeel als de baas naar jou toekomt in plaats van andersom :mrgreen:

Afbeelding
Lief :I: .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”