Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond zit er het langst in het asiel?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Welke hond zit er het langst in het asiel?

Ongelezen bericht door Valerie »

Nee het is geen steffet. Het is een hussel

Afbeelding

11 jaar oud en al vanaf 2011 in het asiel..
Valerie
Zeer actief

Re: Welke hond zit er het langst in het asiel?

Tja die kan toch wel bij iemand op een boerderij ofzo?

Jabulani (geboortedatum 01-07-2003) zit alweer een hele poos in het asiel. Hij heeft al veel honden zien komen en gaan. Hoog tijd dat hij nu mag gaan.

Jabulani is niet het meest makkelijk te plaatsen hondje. De meeste tijd is het een vreselijk lieve, vrolijke, enthousiaste en speelse Jab. Onze grote knuffelkont. Maar soms is hij ineens heel bang of verstart om een reden die we niet goed kunnen duiden. En als je dit niet of te laat in de gaten hebt en je aan hem ‘opdringt’, kan hij happen. Het duurde even voor we zijn gedragsverandering echt in de gaten hadden, maar gelukkig kunnen we hem inmiddels – ook tijdens zijn buien – goed ‘lezen’ (tja, al doende leert men). Bijtincidenten komen dan ook vrijwel niet meer voor. Jab kondigt zijn buien duidelijk aan.. De waarschuwing is dus heel duidelijk en als we hem op dat moment even met rust laten, verdwijnt zijn bui. Voor een baasje met wat ervaring dus geen enorm probleem. Daarnaast is hij fel op soortgenoten, katten en fietsers.

Jab heeft een rugzakje, gevuld met items die hij er zelf niet heeft ingestopt. Maar hij is wel degene die 'm moet dragen...Triest, heel triest.

Jab verdient een eigen warm thuis, mensen die met hem knuffelen, wandelen en spelen. Jab is een kleine lastpak. Ja... Maar hij is zoveel meer dan dat! En wie hem een echte kans zou geven, zou dat onmiddellijk ontdekken. Voor het overgrote deel van de tijd is het een ongelofelijke kroelkont, een lieverd, een vrolijk en enthousiast ventje, een grapjas en een speelse puber. En met wat extra positieve aandacht, geduld en begrip zijn zijn wat minder aantrekkelijke puntjes wellicht ook nog wel wat bij te schaven. Een hond is immers nooit te oud om te leren. Maar zelfs mét bagage is Jab écht de moeite waard! Het kan en mag toch niet zo zijn dat hij de rest van zijn leven in het asiel moet doorbrengen…

Dierenopvangcentrum HoKaZo
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Dash zit sinds mei 2011: http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... -zuidwolde
Maar de hond in dat asiel die het langst zat en onlangs op 17-jarige leeftijd is ingeslapen (en uiteindelijk ook gewoon baliehond was), was Jack Russel Milo die er zijn halve leven heeft gezeten.
Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inne »

Wat triest... daar moet toch wel iemand voor zijn?
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Valerie
Zeer actief

DebbieZ schreef:Dash zit sinds mei 2011: http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... -zuidwolde
Maar de hond in dat asiel die het langst zat en onlangs op 17-jarige leeftijd is ingeslapen (en uiteindelijk ook gewoon baliehond was), was Jack Russel Milo die er zijn halve leven heeft gezeten.
Jeetje je hebt nog baas over baas helaas :ugh:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

In Almere zitten ook honden die er al zaten toen ik op zoek was naar een hond. Die zitten er ook al zes jaar.
DebbieZ
Zeer actief

Ik vrijwillig er al lang niet meer, maar Milo was een lastig mannetje, maar ook niet veel meer dan dat. Het is dan ook een simpel geval van enorm aanbod aan jack russels. Waarom zou je voor een hondje gaan dat niet goed met andere honden, dieren, kinderen en vreemden is.

Dash is een hond zoals zoveel spierbundels. Kan niet met andere dieren. Verder prachtbeest. Sja, ook enorm overschot. In ditzelfde asiel zitten 15 andere (en soms betere) opties van dat rastype.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

DebbieZ schreef:Dash zit sinds mei 2011: http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... -zuidwolde
ohw dash vind ik echt heel leuk!
Als we onze dames niet hadden dan was hij meer dan welkom... maar ja daar heeft hij niks aan...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Wat enorm sneu !
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

Dat is erg zo lang. Ik vind het al sneu als honden een jaar zitten waar ik vrijwillig. Je gunt elke hond een passend huis.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

In het asiel wat ik regelmatig bezocht zat een Amerikaanse stafford reu, die zat er zeven jaar. Die zat hele dagen in dezelfde hoek van zijn verblijf aan de betonnen muur te likken, laag verf na laag verf kreeg hij eraf.
Maar wat was het asiel trots op hun no-kill policy :roll:
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Misschien kan Dierenthuis iets betekenen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

DebbieZ schreef:Maar de hond in dat asiel die het langst zat en onlangs op 17-jarige leeftijd is ingeslapen (en uiteindelijk ook gewoon baliehond was), was Jack Russel Milo die er zijn halve leven heeft gezeten.
Had Milo een prolaps?
Ik vraag het omdat ik er laatst was en er een ouwe JR rondscharrelde waarvan ik me nu afvraag of dat hem was :wink:
Laatst gewijzigd door Jaap* op 19 feb 2015 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
hondje
Zeer actief

Deze actie vond ik wel slim maar drukt je wel met je neus op de feiten. Ik zag de oproep op Facebook en maakte mij er kwaad om maar wel realiteit: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... dood.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
DebbieZ
Zeer actief

Jaap* schreef:Had Milo een prolaps?
Ik vraag het omdat ik er laatst was en er een ouwe JR rondscharrelde waarvan ik me nu afvraag of dat hem was :wink:
Ik ben er al jaren niet geweest hoor, maar wat ik begreep ik dat hij bij zijn anus een tumor had zitten, die op een gegeven moment vervelend werd.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

[quote="DebbieZ"]Ik vrijwillig er al lang niet meer, maar Milo was een lastig mannetje, maar ook niet veel meer dan dat. Het is dan ook een simpel geval van enorm aanbod aan jack russels. Waarom zou je voor een hondje gaan dat niet goed met andere honden, dieren, kinderen en vreemden is. Dash is een hond zoals zoveel spierbundels. Kan niet met andere dieren. Verder prachtbeest. Sja, ook enorm overschot. In ditzelfde asiel zitten 15 andere (en soms betere) opties van dat rastype.

Al weer een tijd geleden ging ik ook met de honden daar lopen. Milo en Dash zie ik zo voor me en ik vind het erg verdrietig voor ze dat het asiel hun thuis is geworden. Al waren toen de mensen in het asiel wel erg lief voor ze. Dash is een enorme knuffelkont, kan zo zichtbaar genieten van mensen om zich heen. Ik gun hem zo een thuis. Ik heb zelf toen ook veel nagedacht over een aantal honden uit het asiel. Maar de beesten waar ik een klik mee voelde waren qua karakter best sterk en dat durfde ik op dat moment niet aan. Het lijkt me wel fijn dat je dan wat meer ervaring met dat type hond hebt en het zou mijn eerste hond worden... Later kreeg ik Lotje, ze is wel wat eigenwijs.....maar vooral een zacht en lief karakter. Ik zou haar voor geen goud willen missen, daarom ben ik blij dat ik toen niet voor een andere hond gekozen heb. Maar ik hoop wel dat er iemand is met wat ervaring en moed die Dash een goede kans geeft. Het is echt een innemende hond die snel je hart steelt:I:
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

tja als je het zo erg vind en zo'n dier makkelijk te plaatsen moet zijn waarom dan niet geadopteerd?
vraag ik me af.
ja.. omdat ie niet met allerlei dieren kan.
daarom doen anderen het ook niet.
het is erg dat zo'n beestje verpest wordt door mensen maar ik denk dat je heel deskundig moet zijn om zo'n beest een leuk leven te geven.
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

hondje schreef:Deze actie vond ik wel slim maar drukt je wel met je neus op de feiten. Ik zag de oproep op Facebook en maakte mij er kwaad om maar wel realiteit: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... dood.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind dat niet zo slim. Ik denk dat je hierdoor impulsaankopen in de hand werkt want het is zó zielig. Ik denk dat medelijden nooit een goede reden is om een dier aan te schaffen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ikke93 schreef:
hondje schreef:Deze actie vond ik wel slim maar drukt je wel met je neus op de feiten. Ik zag de oproep op Facebook en maakte mij er kwaad om maar wel realiteit: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... dood.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind dat niet zo slim. Ik denk dat je hierdoor impulsaankopen in de hand werkt want het is zó zielig. Ik denk dat medelijden nooit een goede reden is om een dier aan te schaffen.
Nou ja, dat dus. En ik weet ook niet wat er mis is met het wél laten inslapen van een hond die al 2 jaar in het asiel zit én die niet overweg kan met honden en kinderen.
hondje
Zeer actief

Klopt is ook niet altijd handig een hond die gevaarlijk is terug de maatschappij in te doen. Moet je we een heeeeele goede nieuwe baas zien te vinden. Toch is het verdrietig dat het zo loopt voor een hond. Stel hij zit er 2 jaar (2 jaar veel stress??) en dan alsnog de spuit. De spuit zou dan als verlossing komen. Hond gaat slapen. Maar toch blijf ik dat inslapen moeilijk vinden gewoon om het idee dat die ene baas er misschien wel was geweest etc. Vond die actie gewoon een nare bijsmaak hebben omdat er op deze manier geadverteerd werd, voor de hond heeft het waarschijnlijk goed uitgepakt, ze zullen vast een goed baasje gevonden hebben. Ga er altijd vanuit dat de asiels zo'n hond niet zomaar aan iemand meegeven. Ze willen ook geen incidenten hebben en dat de hond weer terug komt lijkt mij.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

We komen nu uit op Jack Russels ed omdat die als enige ras weg komen met dramatisch slecht gedrag. Een Jack Russel die niet met dieren, honden en kinderen kan zit gewoon in het asiel te wachten op een baas. Een pitbull, ambull of stafford die kinderen bijt krijgt direct een spuitje. Dus het zijn niet de Jack Russels die lastiger geplaatst worden maar het zijn de lastige staffords en co die ingeslapen worden. Niemand laat een pitbull in leven die het gemunt heeft op honden, dieren EN kinderen of mensen. Dat is gewoon helemaal niet haalbaar. Die haalt het asiel niet eens. Dus ja, in asielen zitten heel veel jack Russels en die lijken zelfs nog lastiger te plaatsen dan staffords. Maar die zijn dus ook gewoon veel lastiger. Kleine hondjes worden nl nooit ingeslapen al bijten ze alles behalve hun baasje. Daar komen ze mee weg. En een kangal, pit of staff die dat doet leeft al lang niet meer.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”