Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Takken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Takken

Ongelezen bericht door sjm »

Sammy speelt altijd met takken, maar hij kauwt ze ook helemaal kapot. Ik wee niet of hij het alleen kapot maakt of ook opeet. Kan dat kwaad?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Takken

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah doet het op mijn werk ook, gegarandeerd dat zij die zelfde dag nog alles uitkotst. Zelf heb ik het liever niet, al ben ik wel blij dat Noah alles weer zelf uit kotst.
Perry en Noah

Afbeelding
sjm
Zeer actief

duitse herder schreef:Noah doet het op mijn werk ook, gegarandeerd dat zij die zelfde dag nog alles uitkotst. Zelf heb ik het liever niet, al ben ik wel blij dat Noah alles weer zelf uit kotst.
Ik zie Sammy nooit kotsen..
duitse herder
Zeer actief

Dan kan hij er blijkbaar beter tegen dan Noah :LOL:
Perry en Noah

Afbeelding
sjm
Zeer actief

Maar zijn het geen gevaarlijke splinters ofzo?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ze doen het hier alle drie maar Misty het meest. Heel zelden kotst ze het uit maar meestal vind ik het terug in de poep.
Meer hout dan iets anders.
Ik wil het liever niet maar voorkom het maar eens als je in het bos loopt.
Ik snap ook niet dat haar darmen er tegen kunnen.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

sjm schreef:Maar zijn het geen gevaarlijke splinters ofzo?
Bij Noah zijn het echt stukjes hout dat er dan weer uit komt. Het lijkt mij niet echt goed voor ze.
Perry en Noah

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Je vraagt naar de bekende weg en blijkbaar heb je al bedacht dat splinters een risico vormen. Kay is idolaat op takken. Norah begint het nu ook leuk te vinden. Ga ik het verbieden omdat er een risico aan takken zit? Nope. Ik hou het wel in de gaten. Van die oude splintertakken heb ik liever niet. Aan alles kleeft een risico. Ook aan botjes, hondenspeelgoed etc etc. Ik heb liever een gelukkige hond dan een hond in een gouden kooi te moeten stoppen (ook niet echt geschikt voor een border collie)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sjm schreef:Maar zijn het geen gevaarlijke splinters ofzo?

Dat kan ja. Charlie heeft een abces in haar hals gehad van zo'n splinter, op een plaats die zeer moeilijk te opereren zou zijn.
DA schatte het op het moment dat er nog resten van zouden zijn blijven zitten/de AB niet afdoende zou werken niet goed in.
Sindsdien dus alleen maar meenemen, geen gesnipper.
gyanty
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
gyanty schreef:Je vraagt naar de bekende weg en blijkbaar heb je al bedacht dat splinters een risico vormen. Kay is idolaat op takken. Norah begint het nu ook leuk te vinden. Ga ik het verbieden omdat er een risico aan takken zit? Nope. Ik hou het wel in de gaten. Van die oude splintertakken heb ik liever niet. Aan alles kleeft een risico. Ook aan botjes, hondenspeelgoed etc etc. Ik heb liever een gelukkige hond dan een hond in een gouden kooi te moeten stoppen (ook niet echt geschikt voor een border collie)
Nou, gelukkig dan maar dat de IJsco's takken niet missen. Genoeg andere dingen om mee te sjouwen en mee te gooien hier.
Tja ik heb bomen vlak langs mijn tuin staan. En tja dan woon ik op 1 minuut afstand van hebt bos (heel vervelend haha). Overigens kunnen takken mij ook een dienst bewijzen. De bal is Norahs afleid middel en ook van Kay. Heel soms heb ik dan geen bal mee en kan ik een tak gebruiken....
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Moet je zelf een beetje inschatten. Hoe mijn hond ermee speelt en erop kauwt, daar zie ik geen enkel kwaad in.

Mijn vorige hond heeft zich er wel een keer op verkeken. Die liep altijd los bij de paarden rond te scharrelen, en ineens liep ze gierend en met haar kop schuddend als een idioot door de stal te rennen. Het bleek dat een stuk tak geklemd tussen haar beide rijen kiezen in haar bovenkaak al die drama veroorzaakte. We moesten met een hoeenkrabber dat stuk tak tussen haar kiezen vandaan wrikken. Dat ging aardig lomp maar toen was ze er ook vanaf.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Paisley schreef:Moet je zelf een beetje inschatten. Hoe mijn hond ermee speelt en erop kauwt, daar zie ik geen enkel kwaad in.

Mijn vorige hond heeft zich er wel een keer op verkeken. Die liep altijd los bij de paarden rond te scharrelen, en ineens liep ze gierend en met haar kop schuddend als een idioot door de stal te rennen. Het bleek dat een stuk tak geklemd tussen haar beide rijen kiezen in haar bovenkaak al die drama veroorzaakte. We moesten met een hoeenkrabber dat stuk tak tussen haar kiezen vandaan wrikken. Dat ging aardig lomp maar toen was ze er ook vanaf.
Dat gebeurd hier ook wel eens. (overigens ook wel eens met een botje gebeurd) En ondanks dat ik zenuwpezen hebben, raken ze daarvan niet in paniek en kan ik het er in de regel met een beetje kracht ook prima uit trekken..... Ze gaan er dan rustig voor staan: help me maar baas (daarvoor gaan ze met poten het er zelf over krabben en dan weet ik hoe laat het is)
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

gyanty schreef:
Paisley schreef:Moet je zelf een beetje inschatten. Hoe mijn hond ermee speelt en erop kauwt, daar zie ik geen enkel kwaad in.

Dat gebeurd hier ook wel eens. (overigens ook wel eens met een botje gebeurd) En ondanks dat ik zenuwpezen hebben, raken ze daarvan niet in paniek en kan ik het er in de regel met een beetje kracht ook prima uit trekken..... Ze gaan er dan rustig voor staan: help me maar baas (daarvoor gaan ze met poten het er zelf over krabben en dan weet ik hoe laat het is)
Ook een keer meegemaakt. Gebeurt dus kennelijk niet bij hoge uitzondering.
Was behoorlijk geschrokken en daarna opgelucht dat ik het zonder schade kon oplossen.
Laatst gewijzigd door korthaar op 18 feb 2015 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pemba schreef:Ze doen het hier alle drie maar Misty het meest. Heel zelden kotst ze het uit maar meestal vind ik het terug in de poep.
Meer hout dan iets anders.
Ik wil het liever niet maar voorkom het maar eens als je in het bos loopt.
Ik snap ook niet dat haar darmen er tegen kunnen.
Hier ook zo'n rare Tibetaan die alles gewoon opeet en het aan de andere kant weer uitkomt. Heel af en toe geeft ze een beetje over, maar dat is echt heel zelden. Gelukkig eet ze niet meer de hele stokken op.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”