Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tosa 'vrijgesproken' in Engeland na 274 dagen
Moderator: moderatorteam
- Kaki
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix
- Aantal honden: 1
Tosa 'vrijgesproken' in Engeland na 274 dagen
http://www.bbc.com/news/uk-england-camb ... e-31039652" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelukkig voor die hond geen spuitje, maar als ik naar de 2e foto kijk zie ik toch haast sprekend en Tosa en zeker geen mastiff kruising. Vraag me af hoe de gesteldheid van dat beest nu is. 274 dagen is niet niks, zeker niet voor honden die zo op hun baasje(s) gesteld zijn. Triest verhaal, ook voor de vrouw die haar hondje verloor door toedoen van de buren natuurlijk..
Gelukkig voor die hond geen spuitje, maar als ik naar de 2e foto kijk zie ik toch haast sprekend en Tosa en zeker geen mastiff kruising. Vraag me af hoe de gesteldheid van dat beest nu is. 274 dagen is niet niks, zeker niet voor honden die zo op hun baasje(s) gesteld zijn. Triest verhaal, ook voor de vrouw die haar hondje verloor door toedoen van de buren natuurlijk..
- Kaki
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix
Re: Tosa 'vrijgesproken' in Engeland na 274 dagen
Ben ik het mee eens, het lijkt mij in ieder geval vrij duidelijk dat haar kleine terrier overleden is door toedoen van die Tosa. Of dat nou een aanval was of niet, een klein beestje van 12 jaar oud dat 'even geschud' wordt valt bij mij toch in hetzelfde straatje. Baasje heeft in ieder geval veel over voor zijn hond, denk dat menig persoon het al lang had opgegeven.Nanna schreef:Vijfduizend pond kennelkosten betalen, en de hond laten castreren.
Duur beestje zo.
Raar verhaal trouwens. De hond kan wel bij de buren in huis komen, om daar te 'spelen' met de oude terrier die voorts doodgaat maar niemand weet hoe het komt
- iones
- Zeer actief
Oh ja, uiteraard, die hadden we nog niet gehad!Nanna schreef:
Straks grijpt ie zijn kinderen
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja, of hem zelf, levensgevaarlijk die hond 
- dagmar88
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Ligt er aan wat voor, bordeaux (franse mastiff) met rottweiler kan natuurlijk best.Kaki schreef:zeker geen mastiff kruising
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Lijkt mij gewoon een tosa. Die hond staat de buren aan te loeren in hun tuin. Hun hondje is nu dood maar de eigenaar vindt zichzelf een verantwoordelijke eigenaar. Ik zou woest zijn als ik zo'n hond in mijn tuin aantref en Bas ligt daar dood bij. Tja, hoe ze dood is gegaan is onduidelijk en de baas is zo verantwoordelijk dat hij geen idee heeft dat zijn hond bij andere mensen in de tuin bezig is. Pfffff.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat is inderdaad heel erg raar. Ze nemen je hond onterecht mee, immers, je wordt vrij gesproken. Vervolgens zeggen ze, je draait wel op voor de kosten. Dat is inderdaad heel vreemd.
Maargoed. Ik vind het nog veel vreemder dat het doodschudden van de buurhond evt geen agressief gedrag was. Dat het hondje ook zomaar dood gegaan kan zijn. Tuurlijk. Hondje dood bij Tosa in je tuin maar dat kon ook per ongeluk gegaan zijn.
Van mij hoeft er niks met die hond hoor. Gewoon teruggeven en muilkorven. Wel vind ik dat indien de hond niet gemuilkorfd is hij in beslag genomen moet worden. Het zou nl je buurhond maar zijn.
Nu hebben wij zo'n buurhond. Vandaar dat ik dit vind. Ik ben bang dat hij onze tuin in komt en Bas dood bijt. Dat doet de hond nl. Hij heeft onze buurhond van 1 huis verder al in hun tuin gegrepen. Flink geschud maar er waren mensen bij die de terriër konden ontzetten. Ik durf ook niet met Bas alleen langs dat huis.
Hond is prima maar weegt schat ik 60 kilo en wordt razend bij de aanblik van kleine hondjes. Rukt zich los of is al los en rent de weg over. Als je kleine hondje keft moet je helemaal oppassen.
Tot nu toe gaat dit goed. Ik maak om die reden een extra hoog hek om de voortuin. Bas keft ook niet dus ik smeer hem meteen bij het vermoeden dat dit hond losloopt of in hun tuin is. Hij springt nl over de hekken.
Maargoed. Ik vind het nog veel vreemder dat het doodschudden van de buurhond evt geen agressief gedrag was. Dat het hondje ook zomaar dood gegaan kan zijn. Tuurlijk. Hondje dood bij Tosa in je tuin maar dat kon ook per ongeluk gegaan zijn.
Van mij hoeft er niks met die hond hoor. Gewoon teruggeven en muilkorven. Wel vind ik dat indien de hond niet gemuilkorfd is hij in beslag genomen moet worden. Het zou nl je buurhond maar zijn.
Nu hebben wij zo'n buurhond. Vandaar dat ik dit vind. Ik ben bang dat hij onze tuin in komt en Bas dood bijt. Dat doet de hond nl. Hij heeft onze buurhond van 1 huis verder al in hun tuin gegrepen. Flink geschud maar er waren mensen bij die de terriër konden ontzetten. Ik durf ook niet met Bas alleen langs dat huis.
Hond is prima maar weegt schat ik 60 kilo en wordt razend bij de aanblik van kleine hondjes. Rukt zich los of is al los en rent de weg over. Als je kleine hondje keft moet je helemaal oppassen.
Tot nu toe gaat dit goed. Ik maak om die reden een extra hoog hek om de voortuin. Bas keft ook niet dus ik smeer hem meteen bij het vermoeden dat dit hond losloopt of in hun tuin is. Hij springt nl over de hekken.
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Totaal belachelijk, das geen tosa dat is een Bordeauxdog mix. Vraag me af in hoeverre dit ook een Beetje een aangedikt verhaal is.
- dagmar88
- Zeer actief
Mwah. Mijn tosa kruising en bordeaux dog kruising. Niet bepaald belachelijk, kan me heel goed voorstellen dat daar aan getwijfeld wordt.wilma23 schreef:Totaal belachelijk, das geen tosa dat is een Bordeauxdog mix. Vraag me af in hoeverre dit ook een Beetje een aangedikt verhaal is.
Ik weet wel waar ik hem meer op vind lijken.

Wat is er aangedikt aan een dode hond bij de buren?
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Omdat mensen houden van met vingertjes wijzen ook vinden de kranten het maar al te prachtig zulke verhalen te plaatsen en het Beetje aan te dikken. En zoals gezegd het is niet zeker hoe het hond je is doodgegaan. Kruising misschien maar dan nog is het geen tosa.
De media hier houden van drama rondom om honden en ik vind dit verhaal weer stinken aan alle kanten.
De media hier houden van drama rondom om honden en ik vind dit verhaal weer stinken aan alle kanten.
-
Emmaaa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Heb zelf een heidewachtel
het is moeilijk om hier wat over te zeggen, je hebt namelijk niet alle feiten. Maar het is wel zo dat de media houdt van een beetje drama, zeker als het om een hond gaat die er al wat 'gevaarlijker' uitziet. Zou dus niet te snel zeggen dat die hond het heeft gedaan, ook al troffen ze hem aan bij het dode hondje. Zeker als dat kleine hondje al 12 jaar was.
Wel erg natuurlijk wat er is gebeurt, voor beide kanten
Wel erg natuurlijk wat er is gebeurt, voor beide kanten
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En dan heet ie Chewie 
Sorry
Sorry
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Woont hier een tosa in de buurt waar ik heeeeeeel graag voor omloop. Lijkt op die uit het artikel maar ik zie hem/haar alleen van een afstandje haha.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla