Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nierfalen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

cecile2

nierfalen

Ongelezen bericht door cecile2 »

hallo,
mijn hondje heeft nierfalen,en eet bijna niet,juist genoeg om in leven te blijven,
kan mij iemand tips geven,hoe dit aan te pakken,want als ze blijft eten zegt de DA,
kan ze nog wat hier blijven,heb zelf van alles geprobeerd, maar weet het niet meer.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: nierfalen

Ongelezen bericht door marian* »

Hoe oud is ze? Om eerlijk te zijn: als het echt volledig nierfalen is zou ik nog zo lang mogelijk genieten van en met haar en haar als het tijd is laten gaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Bij mijn ouwetje werkte wat kattenblikvoer door zijn eten heen nog een tijdje.
Uiteindelijk hebben we hem laten inslapen. Hij was zo mager geworden en had het duidelijk niet meer naar z'n zin het leven.

Sterkte, het is naar je hond zo te zien aftakelen.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Nierdieet is vaak extra smakelijk. Ik heb Royal Canin Renal en dat wissel ik af met K/D, beiden dieetvoer en in brok en blik verkrijgbaar. Hij is goed aangekomen en was een lummelige eter.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

cecile2 schreef:hallo,
mijn hondje heeft nierfalen,en eet bijna niet,juist genoeg om in leven te blijven,
kan mij iemand tips geven,hoe dit aan te pakken,want als ze blijft eten zegt de DA,
kan ze nog wat hier blijven,heb zelf van alles geprobeerd, maar weet het niet meer.
Je hondje is waarschijnlijk heel erg misselijk, met nierfalen zijn ze zichzelf aan het vergiftgen van binnen uit :( Toen mijn hond met nierfalen niet meer wilde eten, zelfs niks lekkers meer, was het tijd om haar te laten gaan.....

Het is moeilijk om de beslissing te nemen, maar kijk goed naar je hond, heel veel sterkte :roos:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
cecile2

bedankt mensen voor jullie reacties,ik denk dat ik dat Royal canin renal ga kopen, maar wat is k/d?
ik heb zelf ook dieetvoer van de D.A. maar dat wil ze niet.bovendien heb ik ook plakken vlees uit de diepvries,ook dieetvoer
met allerlei supplementen erin,heeft ze maar 1 plakje van nodig per dag zou ze alles mee binnen krijgen.wil ze ook niet,
maar vandaag heeft ze wel stukje pens gegeten, heb ook druppels voor de misselijkheid, floortje word 9 jaar jn Maart.
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

ipakitine poeder over het voer en primperan o.i.d. tegen de misselijkheid.
pens is prima, want laag in fosfor en redelijk compleet.
mijn hondje met nierfalen heeft haar laatste tijd geleefd op pens en wat nat kattenvoer [vissmaakjes] plus omega 3 capsules.
eigenlijk ben je al blij als ze wat eten.
bandit kvv heeft ook nierdieet.
als ze echt serieus vermageren en zich rot voelen is het hun tijd om te gaan.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Emeprid tegen de misselijkheid. Als het accuut nierfalen is helpt een infuus om de nieren door te spoelen en zodat ze zich een stuk beter voelen. Meestal gaan ze al eten na een halve dag na het infuus. Hills k/d is hetzelfde als royal canin. Mijn kat wil alleen maar trovet,hills of happy cat(te koop bij zooplus als happy dog voor honden)
Het is absolute noodzaak dat je beest blijft drinken en eten. Er zijn ook medicijnen om de nieren beter te kunnen ondersteunen. Semintra.

Ik weet niet hoe anders het is voor honden maar mijn kat doet het nu al 5 maanden zo goed als het kan. Hij heeft een keer een infuus nodig gehad en als hij niet goed drinkt dan geef ik hem drinken via een spuitje.

Het is aan jou of je dat wilt. Net als het infuus. Voor sommige mensen is het een absolute no-go terwijl er 3 dagen 5 minuutjes een onderhuids infuus word ingebracht en ze daardoor weer een 'kickstart' krijgen.

Zooplus dus. Apotheek-hond-nierfalen. Alle merken voer die daar op staan zijn prima. En worden vaak beter gegeten dan da voer.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Hoi Cecile, ik heb in je voorsteltopic al vrij uitgebreid gereageerd. Had je dat al gelezen?

In ieder geval veel sterkte.
Afbeelding
cecile2

Hallo Habibi,
Ja ik heb je bericht gelezen bedankt ervoor,
Vandaag heeft Floor een goede dag,ze heeft zelfs op haar buffelknookje geknabbelt,
Groetjes.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Fijn dat ze vandaag wat beter is.

Roy (onze kat) was weer wat minder, ook weer wat droog. Dus vandaag (en morgen) zelf weer aan de gang met infuus. Rotklusje. Maar voor hem werkt het wel, lijkt het.

Rotziekte, dat is het!
Afbeelding
cecile2

ook sterkte met je kat,had ik helemaal vergeten,
dat ze ook die ziekte heeft, waarschijnlijk was ik helemaal in beslag genomen door mijn eigen floortje,
PS.ik zou graag een foto van mijn honden plaatsen,
aangezien ik niet zo knap ben met de computer, zou me iemand kunnen uitleggen hoe dat moet?
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik heb twee katten verloren aan nierfalen, een acuut en een chronisch. Die laatste heeft het nog jarenlang prima gedaan op een nierdieet, maar toen het niet meer ging en hij niet meer met graagte at, heb ik te lang gewacht.

Ik zou er als ik jou was er een dikke punt achter zetten. Mooi geweest, klaar, en geen lijden verlengen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”