Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de dierenbescherming verwijst door naar dierenwinkel Zaandam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

de dierenbescherming verwijst door naar dierenwinkel Zaandam

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Er kwam mij vanavond ter ore dat er bij het zoeken naar een pup door de dierenbescherming/asiel is doorverwezen naar de dierenwinkel in Zaandam die pups verkoopt.
Ik dacht dat deze praktijken niet gesteund werden door de dierenbescherming daar de pups afkomstig zouden zijn van broodfok?
De mensen dachten het dus uitgezocht te hebben samen met de dierenbescherming en gaan nu waarschijnlijk alsnog een broodfokpup aanschaffen juist omdat de dierenbescherming zegt dat het kan.

Het gaat ergens mis lijkt me of is de mening intussen veranderd betreft pups aanbieden in dierenwinkels en kom ik te weinig onder mijn steen vandaan :oohja:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: de dierenbescherming verwijst door naar dierenwinkel Zaa

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zou daar maar even melding van maken bij de dierenbescherming.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Eefje83 schreef:Er kwam mij vanavond ter ore dat er bij het zoeken naar een pup door de dierenbescherming/asiel is doorverwezen naar de dierenwinkel in Zaandam die pups verkoopt.
Ik dacht dat deze praktijken niet gesteund werden door de dierenbescherming daar de pups afkomstig zouden zijn van broodfok?
De mensen dachten het dus uitgezocht te hebben samen met de dierenbescherming en gaan nu waarschijnlijk alsnog een broodfokpup aanschaffen juist omdat de dierenbescherming zegt dat het kan.

Het gaat ergens mis lijkt me of is de mening intussen veranderd betreft pups aanbieden in dierenwinkels en kom ik te weinig onder mijn steen vandaan :oohja:
Dan zit ik ook nog onder een steen :19: . Qua wetgeving ben ik niet helemaal zeker, maar qua mening wel. Wat mij betreft koop je een hond niet in een 'winkel' PUNT

Weet je overigens wel zeker dat die mensen door de dierenbescherming/asiel zijn doorverwezen naar die dierenwinkel in Zaandam???? Ik kan/wil me dat echt niet echt voorstellen :neenee: .

Het kan zijn dat die ene persoon profijt heeft bij het verwijzen naar die dierenwinkel en dan lijkt het mij raadzaam cq wenselijk dat je dat doorgeeft aan de dierenbescherming
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien heeft mevr/meneer dierenbescherming prive wel goede ervaringen bij deze winkel of haar vrienden ,kennissen of familie.? Niet alles hoeft uit het oostblok te komen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Eefje83
Zeer actief

de mensen hebben in hun eigen woonplaats de dierenbescherming/asiel gecontact, deze hebben contact opgenomen met de dierenbescherming die daar bij zaandam werkzaam is en deze hebben gemeld dat ze niks negatiefs te melden hebben over deze winkel.
Wettelijk gezien mag het nog,het verkopen, maar ik dacht dat het algemeen aangenomen was dat dit niet zulke fijne winkels zijn die dit nog doen.
De pup komt vandaag thuis als de diarree weg is,waar ie last van bleek te hebben.
Het betreft een franse bulldog en ze hebben er 500 voor te betalen begreep ik.
Ik weet niet het precieze verhaal want ik kreeg het ook weer te horen van familie van deze kopers.
Maar gewoon het feit dat de dierenbescherming doorverwijst vind ik zo gek.
bouvierpoedel
Zeer actief

Eefje83 schreef:de mensen hebben in hun eigen woonplaats de dierenbescherming/asiel gecontact, deze hebben contact opgenomen met de dierenbescherming die daar bij zaandam werkzaam is en deze hebben gemeld dat ze niks negatiefs te melden hebben over deze winkel.
Wettelijk gezien mag het nog,het verkopen, maar ik dacht dat het algemeen aangenomen was dat dit niet zulke fijne winkels zijn die dit nog doen.
De pup komt vandaag thuis als de diarree weg is,waar ie last van bleek te hebben.
Ik weet niet het precieze verhaal want ik kreeg het ook weer te horen van familie van deze kopers.
Wat ik zo uit je verhaal lees is het niet dat ze daar naar verwezen zijn maar meer op een vraag of deze puppiewinkel te vertrouwen is en of er slechte ervaringen mee zijn. Antwoord : nee we hebben niets negatiefs over deze puppiewinkel gehoord.
Is al iets anders.
Eefje83
Zeer actief

er werd tegen mij ook in datzelfde gesprek vermeld dat ze doorverwezen waren.Ja u kunt daar een pupje kopen want........dat is zowieso dubieus vind ik eigenlijk.
Het is mij er niet om te doen dat de dierenbescherming nu in opspraak raakt ofzo maar het verhaal komt me vreemd over.
bouvierpoedel
Zeer actief

Eefje83 schreef:er werd tegen mij ook in datzelfde gesprek vermeld dat ze doorverwezen waren.Ja u kunt daar een pupje kopen want........dat is zowieso dubieus vind ik eigenlijk.
Het is mij er niet om te doen dat de dierenbescherming nu in opspraak raakt ofzo maar het verhaal komt me vreemd over.
Zal een zaak zijn waar je gezonde puppie's kan kopen en de boel voor elkaar heeft dus.
Wettelijk mogen ze verkopen als ze alles volgens de eisen doen .
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Nou de enigste winkel in Zaandam die pups verkoopt is rentenaar en daar is genoeg over te vinden.
Ze zijn al jaren bezig maar omdat hij het binnen de regels houd kunnen ze er niks aan doen.
Alle pups bij rentenaar komen zo'n beetje uit het oostblok.
Bijna alles heeft giardia en of de entingen waar zijn is de vraag.
Even googlen en je krijgt genoeg te lezen.; vanaf 2006 al
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Eefje83
Zeer actief

noekie schreef:Nou de enigste winkel in Zaandam die pups verkoopt is rentenaar en daar is genoeg over te vinden.
Ze zijn al jaren bezig maar omdat hij het binnen de regels houd kunnen ze er niks aan doen.
Alle pups bij rentenaar komen zo'n beetje uit het oostblok.
Bijna alles heeft giardia en of de entingen waar zijn is de vraag.
Even googlen en je krijgt genoeg te lezen.; vanaf 2006 al
dat weet ik allemaal wel. maar die mensen dus niet,die zijn naar de db gaan bellen en deze vertelden hen dat ze daar een pup konden kopen, althans,zo werd mij dus gisteren verteld.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Eefje83 schreef:er werd tegen mij ook in datzelfde gesprek vermeld dat ze doorverwezen waren.Ja u kunt daar een pupje kopen want........dat is zowieso dubieus vind ik eigenlijk.
Dan zal het wel een winkel zijn die zich aan de regels houdt en waar geen negatieve verhalen over bekent zijn bij de db. Prive kun je wel vinden dat je daar geen pup moet kopen maar als het bedrijf verkoopt volgens regels en er geen klachten over zieke pups bekent zijn houdt het op toch? Als het mag dan mag het.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja ik heb ook wel mensen proberen tegen te houden die daar een hondje wilden kopen. Maar ja, je gaat naar de winkel en betaalt en je hebt een hond, lekker makkelijk zonder na te denken. Overigens heb ik nog geen negatieve verhalen over de gekochte hondjes gehoord, ze zijn allemaal leuk en gezond volgens de eigenaren. Doe er dan nog maar eens wat aan.
Eefje83
Zeer actief

Gollum schreef:Tja ik heb ook wel mensen proberen tegen te houden die daar een hondje wilden kopen. Maar ja, je gaat naar de winkel en betaalt en je hebt een hond, lekker makkelijk zonder na te denken. Overigens heb ik nog geen negatieve verhalen over de gekochte hondjes gehoord, ze zijn allemaal leuk en gezond volgens de eigenaren. Doe er dan nog maar eens wat aan.
ik reageerde direct verschrikt toen er gezegd werd dat het een winkel was.Ben gaan googlen voor hem en toen zei hij precies hetzelfde als wat jij hierboven schrijft.
Ik kan er vrij weinig aan doen. Ik heb gewaarschuwd en meer kan ik niet doen.
Maar gewoon het stukje db erbij verbaasde me nog het meest.
Al denk ik dat ik weet hoe en met welk asiel ze contact hebben gehad en dan snap ik het misschien weer iets beter.Vind ik het nog steeds gek.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Eefje83 schreef: De pup komt vandaag thuis als de diarree weg is,waar ie last van bleek te hebben.
.
En dit vinden de kopers dan normaal ?????
Kun je ze nog tegen houden ?????
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

nee, het is familie van een collega,ik heb gemeld hoe het daar zit,wat zij ermee doen is aan hen.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Eefje83 schreef:nee, het is familie van een collega,ik heb gemeld hoe het daar zit,wat zij ermee doen is aan hen.
Zo is 't. Maar fijn dat je toch gewaarschuwd hebt :ok:
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

nou het heeft wel geholpen want ze hebben hun pup toch niet daar in zaandam gekocht hoorde ik,maar er is wel een pup gekomen ,ergens uit een schuur in dordrecht ofzo.
Nou ja,ik heb mijn best gedaan.Hopelijk hebben ze er heel lang veel plezier van en is het beestje gewoon goed gezond.
Eefje83
Zeer actief

Célie schreef:
Eefje83 schreef:de mensen hebben in hun eigen woonplaats de dierenbescherming/asiel gecontact, deze hebben contact opgenomen met de dierenbescherming die daar bij zaandam werkzaam is en deze hebben gemeld dat ze niks negatiefs te melden hebben over deze winkel.
Lijkt me een heul raar verhaal.
dat was ook waarom ik het hier plaatste, omdat ik het een raar verhaal vind.
nog steeds.
En op al je andere opmerkingen, ik heb het ook maar van mijn collega, die vertelde het tegen mij,het was ook niet zijn aankoop maar die van een familielid van hem.
Eefje83
Zeer actief

nou ik heb toevallig dienst met diegene die het me vertelde en het gaat echt om een vrouw die bij de dierenbescherming in zoetermeer werkt die op deze manier aan het doorvragen en doorverwijzen is gegaan.Vraag me niet waarom maar zo is het gegaan.
Er moest een pup komen en dus kwam ie er......nu niet bij rentenaar vandaan maar wel uit 1 of andere schuur.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dus had het uiteindelijk totaal geen nut gehad om welk ander antwoord te geven want juist dit soort mensen doen zogenaamd onderzoek maar moeten wel vandaag een pup en gillen het hards als het fout is met de pup.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”