Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelf de poedel getrimd. Opbouwende kritiek is welkom ;)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Zelf de poedel getrimd. Opbouwende kritiek is welkom ;)

Ongelezen bericht door lets have fun »

Tot nu toe heb ik het trimmen altijd uitbesteed maar ik vond dat daar maar eens een eind aan moest komen.
Dus een schaar gekocht en een scheerkop, heel veel youtube filmpjes bekeken en toen zelf aan de slag gegaan.

Om mee te beginnen heb ik een makkelijk model gekozen. Lijf en poten geschoren, iets meer haar in de nek laten staan in een poging een mooie overgang te knippen en kop en staart geknipt.

Het resultaat.
Afbeelding

Het moeilijkst vond ik om die kuif mooi rond te knippen. Is ook niet perfect gelukt, maar ik laat het maar zo want het werd steeds korter en korter en korter....
Afbeelding

De overgang van continentaal naar huishondmodel is wel even wennen. Vind het toch redelijk geslaagd voor een eerste keer.
Nou, schiet er maar op :zweep: ...ehhhh....ik bedoel, opbouwende kritiek is welkom :mrgreen:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Zelf de poedel getrimd. Opbouwende kritiek is welkom ;)

Ongelezen bericht door Sas »

ik zeg, prima hoor!
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O wat goed zeg beter dan met dat vreemde zadel uit je onderschrift
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

twinkeltje schreef:O wat goed zeg beter dan met dat vreemde zadel uit je onderschrift
:tongue: Ik vind hem nu juist nogal tuttig. Zie ze het liefst of kort, een beetje wild, of met alle toeters en bellen.

Is die overgang precies op ooghoogte niet vervelend?
Wel netjes gedaan hoor :ok:
lets have fun

twinkeltje schreef:O wat goed zeg beter dan met dat vreemde zadel uit je onderschrift
Dat vreemde zadel is toevallig heel kunstig geknipt :hmmm: :mrgreen:

Heb er bijna een beetje spijt van dat ik het er heb afgehaald. Maar dit is toch ook wel weer lekker, veel sneller klaar met vachtverzorgen. :mrgreen:
lets have fun

dagmar88 schreef:
:tongue: Ik vind hem nu juist nogal tuttig. Zie ze het liefst of kort, een beetje wild, of met alle toeters en bellen.

Is die overgang precies op ooghoogte niet vervelend?
Wel netjes gedaan hoor :ok:
Hij blijft tuttig denk ik. Hoewel met korte oren zou het al wat stoerder maken.

Wat bedoel je met vervelend? Dat het in zijn ogen prikt? Nee hoor.
Zou het eventueel boven zijn ogen korter kunnen maken.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O ik geloof best dat dat met kunst is gedaan, maar persoonlijk zie ik ze toch liever met een vacht zonder bolletjes , maar dat is persoonlijk.
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik vind het al heel goed gelukt! Zelf merkte ik dat het bij het vaker zelf doen ook steeds beter gaat. Ik vind het zelf erg mooi als de poten net wat langer zijn als het lijf. Dus die doe ik met een andere scheerkop.

Kan me voorstellen dat de overgang heel groot is. Prana ging in de trimsalon al in een redelijk makkelijk model.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
lets have fun

Nanna schreef:Persoonlijk vind ik het toeters en bellen toilet alleen mooi bij zwarte en witte poedels. Effen, dus.
Bij deze vind ik wat je er nu van gebrouwen hebt heel mooi staan.
Je wilt zeker niet aan de koorden ..... :mrgreen:
Ik vond het wel spectaculair hoor.

Ja, koorden. Dat stinkt :engel:

Is elke poedel te koorden? Denk je dat hij te koorden is? Zijn vacht is heel zacht, niet stug zoals veel andere poedels.
lets have fun

lieveheersbeestje83 schreef:Ik vind het al heel goed gelukt! Zelf merkte ik dat het bij het vaker zelf doen ook steeds beter gaat. Ik vind het zelf erg mooi als de poten net wat langer zijn als het lijf. Dus die doe ik met een andere scheerkop.

Kan me voorstellen dat de overgang heel groot is. Prana ging in de trimsalon al in een redelijk makkelijk model.
Ik wil ook nog meer haar op zijn poten laten groeien zodat ik die kan knippen. Maar er was nu nog niet genoeg haar vanwege het continentaal en juffie ongeduld wou niet langer wachten :engel:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

ik vind het bij Jet (ook) mooier als het haar op de poten wat langer is. De laatste keer dat ik haar heb gedaan, heb ik dat met de effileerschaar gedaan, uitgedund dus.

Maar volgens mij is hij prima gelukt. Oefening baart kunst, maar volgens mij heb je tussendoor al eens een beetje geoefend ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
lets have fun

[Sandra] schreef:ik vind het bij Jet (ook) mooier als het haar op de poten wat langer is. De laatste keer dat ik haar heb gedaan, heb ik dat met de effileerschaar gedaan, uitgedund dus.

Maar volgens mij is hij prima gelukt. Oefening baart kunst, maar volgens mij heb je tussendoor al eens een beetje geoefend ;)
Ja, toen had ik die gebogen schaar, weet je nog wel? Dat leek me zo handig, maar viel tegen. Ik knipte ook boogjes waar ik ze helemaal niet hebben wou. Nu heb ik een rechte en dat bevalt beter. Nu durf ik hem tenminste te laten zien. :engel:
lets have fun

Nanna schreef:
lets have fun schreef: Ja, koorden. Dat stinkt :engel:

Is elke poedel te koorden? Denk je dat hij te koorden is? Zijn vacht is heel zacht, niet stug zoals veel andere poedels.
Volgens een poedelfokker die ik sprak is iedere poedel te koorden. En stinken, daar ben je zelf bij. Ik heb zelf twee Puli's en die stinken niet.
Rufus is een vieze pisserd. Hij weet niet alleen zijn buik, maar ook zijn voor- en achterpoten te raken. Tel daarbij op zijn voorliefde voor modder en ik zie het niet meer zitten :ugh: Ben ik alleen nog maar die koorden aan het wassen :ugh:

Vind een koordenpoedel trouwens wel heel mooi.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik vind het prima gelukt en knap dat je het durft :ok:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

lets have fun schreef:
[Sandra] schreef:ik vind het bij Jet (ook) mooier als het haar op de poten wat langer is. De laatste keer dat ik haar heb gedaan, heb ik dat met de effileerschaar gedaan, uitgedund dus.

Ja, toen had ik die gebogen schaar, weet je nog wel? Dat leek me zo handig, maar viel tegen. Ik knipte ook boogjes waar ik ze helemaal niet hebben wou. Nu heb ik een rechte en dat bevalt beter. Nu durf ik hem tenminste te laten zien. :engel:
Als die schaar je echt niet bevalt en je hem niet gebruikt, wil ik hem anders eventueel wel van je overnemen, als hij mij bevalt tenminste :mrgreen: Maar met een rechte is het even wat langer oefenen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind het hartstikke mooi :ok:
Op de kontpartij lijkt het me ietsje te kort nog?
Moet nog een beetje bijgroeien?
Maar voor de rest zie ik een poedel veel liever zo :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik vind dat je het heel netjes gedaan hebt! Petje af!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Vind hem zo veel mooier als dan in je onderschrift. :I:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik vind het heel erg mooi gedaan. Zou zoals al gezegd boven zijn ogen nog wat wegknippen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik vind het heel knap gedaan. Ik zou het je niet nadoen. Ik denk dat ik met een kale poedel zou eindigen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

netjes gedaan en oefening baart kunst. maar waarom heb je nu voor dit model gekozen en niet meer voor continentaal?
ellen
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Goed gelukt hoor, ik zou inderdaad de poten wat langer laten en boven de ogen meer weg knippen. Dat doe ik als volgt, ik kam de kuif helemaal naar voren en wat boven de ogen uit steekt, knip ik rond weg.
Appel / eitje dus ;)
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ziet er prima uit hoor, door mijn lekenoog gezien vind ik de kuif prachtig gedaan.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik vind het reuzeknap! Hazel is vandaag ook weer gedaan. Gevalletje je staat erbij en je kijkt ernaar en dan krijg je weer een mooiere hond mee naar huis. Aan het wassen en netjes föhnen heb ik al een hele klus.
lets have fun

[Sandra] schreef:
lets have fun schreef:

Als die schaar je echt niet bevalt en je hem niet gebruikt, wil ik hem anders eventueel wel van je overnemen, als hij mij bevalt tenminste :mrgreen: Maar met een rechte is het even wat langer oefenen.
Ik wil later in het jaar die worksjop mog doen en hoop dat ze me daar kunnen leren hoe met een gebogen schaar te knippen. Doe vast iets fout.
Dus ik hou hem nog even.
lets have fun

ellen en de birmanen schreef:netjes gedaan en oefening baart kunst. maar waarom heb je nu voor dit model gekozen en niet meer voor continentaal?
ellen
Daarvoor moet ik elke 6 weken naar het midden van het land rijden en dat wordt hem niet :wink:
lets have fun

Bedankt allemaal :ok:
lets have fun

ranetje schreef:Ik vind het hartstikke mooi :ok:
Op de kontpartij lijkt het me ietsje te kort nog?
Moet nog een beetje bijgroeien?
Maar voor de rest zie ik een poedel veel liever zo :wink:
Ik denk dat je zijn staart bedoeld. Het eerste stuk heb ik kaal geschoren zoals dat 'hoort' bij een poedel.
Als hij zijn staart omhoog houdt ziet het er wel mooi uit :engel:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nou prima gedaan hoor, niks mis mee :ok:

ik had vroeger ons dwergpoedeltje ook wel eens zelf geschoren. is op zich best wel te doen. 1 keer eens zijn kuif aan de achterkant (bij de nek) iets teveel opgeschoren. stond wel een beetje new kids on the block- achtig, hi,hi. ach het groeit allemaal weer aan, dus geen man overboord als je eens iets verknipt.

als ik nog eens een poedel zou nemen, zou ik hem 3 keer per jaar zelf doen, maar ook 1 keer per jaar even wat meer model erin laten knippen door een trimster. denk ik.

ik vind zelf de voetjes en teentjes altijd het moeilijkst.
[Sandra]
Zeer actief

lets have fun schreef:
[Sandra] schreef:
lets have fun schreef:

Ik wil later in het jaar die worksjop mog doen en hoop dat ze me daar kunnen leren hoe met een gebogen schaar te knippen. Doe vast iets fout.
Dus ik hou hem nog even.
Dan ben ik benieuwd naar je bevindingen. Ik beweeg mijn hand nog wel eens te zeer tijdens het knippen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”