Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doodles. (foto)
Moderator: moderatorteam
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Doodles. (foto)
Zijn er mensen met doodles en die graag hun hond wil showen?
Aanleiding van de topic Stamboom voor een Labradoodle
Vraagje, wat is er nu zo speciaal aan deze honden??
Aanleiding van de topic Stamboom voor een Labradoodle
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Doodles. (foto)
Oh ja. ... heel aantrekkelijk om nu je hond te posten. Zodat iedereen er overheen kan pissen dat zo'n gewone hond toch ècht geen maandsalaris waard is.deugenietje schreef:
Neem een leven. Of een hond

- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Doe eens normaal joh. Zo bedoeld ze dat vast niet. Ze wil denk ik alleen weten waarom je specifiek voor een doodle gaat als je zo,n hond uitkiest.

- deugenietje
- Zeer actief
Inderdaad ik stel een serieuze vraag.
Ik weet dat deze honden speciaal zijn voor mensen met allergie.
Maar was benieuwd of ze buiten dat nog iets bijzonders hadden? Ja ze worden ook gebruikt als hulphond.
Ik weet dat deze honden speciaal zijn voor mensen met allergie.
Maar was benieuwd of ze buiten dat nog iets bijzonders hadden? Ja ze worden ook gebruikt als hulphond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat lijkt mij ook. En ik kan me de nieuwsgierigheid ook voorstellen, er zijn blijkbaar genoeg mensen die kiezen voor doodles ondanks de prijs.Roompie schreef:Doe eens normaal joh. Zo bedoeld ze dat vast niet. Ze wil denk ik alleen weten waarom je specifiek voor een doodle gaat als je zo,n hond uitkiest.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat veel mensen ergens de klok hebben horen luiden en dat zij denken dat doodles de enige honden zijn die geschikt zijn voor mensen met een allergie. Terwijl er nog heel veel andere leuke 'echte' rassen zijn die je in huis kan halen als je allergisch bent.
Het feit al dat mensen een kapitaal neertellen voor een gecastreerde pup zegt al iets.
Het feit al dat mensen een kapitaal neertellen voor een gecastreerde pup zegt al iets.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- deugenietje
- Zeer actief
Wat een hype allemaal kan doen.Hanneke2 schreef:Ik denk dat veel mensen ergens de klok hebben horen luiden en dat zij denken dat doodles de enige honden zijn die geschikt zijn voor mensen met een allergie. Terwijl er nog heel veel andere leuke 'echte' rassen zijn die je in huis kan halen als je allergisch bent.
Welke honden zijn nog meer geschikt?
Ik zelf zou denken aan bouvier, schnauzer of honden met langhaar zoals een schapendoes en in die richting.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Geschikt voor mensen met een allergie? Ik weet dat Maltezers en Havanezers ook zeer geschikt zijndeugenietje schreef:Wat een hype allemaal kan doen.Hanneke2 schreef:Ik denk dat veel mensen ergens de klok hebben horen luiden en dat zij denken dat doodles de enige honden zijn die geschikt zijn voor mensen met een allergie. Terwijl er nog heel veel andere leuke 'echte' rassen zijn die je in huis kan halen als je allergisch bent.
Ik zelf zou denken aan bouvier, schnauzer of honden met langhaar zoals een schapendoes en in die richting.
- Hanneke2
- Zeer actief
Poedels en alle waterhonden, dacht ik. Mijn ex-schoonzus heeft barbets, leuke honden en allergische nicht kan er prima mee knuffelen.Keanu 1903 schreef:Geschikt voor mensen met een allergie? Ik weet dat Maltezers en Havanezers ook zeer geschikt zijndeugenietje schreef:Wat een hype allemaal kan doen.Hanneke2 schreef:Ik denk dat veel mensen ergens de klok hebben horen luiden en dat zij denken dat doodles de enige honden zijn die geschikt zijn voor mensen met een allergie. Terwijl er nog heel veel andere leuke 'echte' rassen zijn die je in huis kan halen als je allergisch bent.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kunnen leuke honden zijn maar net als de zogenaamde rashonden ook anders dan leuk.
Je moet er niet teveel waarden aan hechten aan dat hele exlusiefe hypoallergeen, komen er ook net zoveel voor die het niet zijn. Het is ook maar een allesgaartje aan typetjes ,vachten en karakters.
DE enige echte heb je ook niet net als dat gekrakeel welke lab of welk ander ras nu de echte is omdat het opgesplitst is in werk en showlijn.
Dat hypoallergene is pasgeleden in 1 of ander programma getest in een lab bij doodle en kortharig bastaard sharpei. Maakt geen fluit uit dus.
Heel wat mensen reageren op verschillende rassen goed maar ook vele slecht ,er is gewoon geen touw/waarheid aan vast te knopen.
Fokkers van doodles doen het ook niet zo anders dan de andere FCIstamboom
fokkers. Ze lullen allemaal voor hun eigen publiek vanuit hun eigen beleving en magnefieke raseigenschappen.
Poedelfokkers hebben ook nog wel eens flink kritiek en dat mag maar die hebben in de hype ook hun poedelreuen uitgeleend en er flink aan verdiend en sommige voelen zich nu ook heiliger dan de paus.
Je moet er niet teveel waarden aan hechten aan dat hele exlusiefe hypoallergeen, komen er ook net zoveel voor die het niet zijn. Het is ook maar een allesgaartje aan typetjes ,vachten en karakters.
DE enige echte heb je ook niet net als dat gekrakeel welke lab of welk ander ras nu de echte is omdat het opgesplitst is in werk en showlijn.
Dat hypoallergene is pasgeleden in 1 of ander programma getest in een lab bij doodle en kortharig bastaard sharpei. Maakt geen fluit uit dus.
Heel wat mensen reageren op verschillende rassen goed maar ook vele slecht ,er is gewoon geen touw/waarheid aan vast te knopen.
Fokkers van doodles doen het ook niet zo anders dan de andere FCIstamboom
fokkers. Ze lullen allemaal voor hun eigen publiek vanuit hun eigen beleving en magnefieke raseigenschappen.
Poedelfokkers hebben ook nog wel eens flink kritiek en dat mag maar die hebben in de hype ook hun poedelreuen uitgeleend en er flink aan verdiend en sommige voelen zich nu ook heiliger dan de paus.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Paisley schreef:Oh ja. ... heel aantrekkelijk om nu je hond te posten. Zodat iedereen er overheen kan pissen dat zo'n gewone hond toch ècht geen maandsalaris waard is.deugenietje schreef:
wil jij aub zélf even naar je manier van reageren hier op het forum gaan kijken? je kunt niet mensen god weet wat naar de oren slingeren terwijl je zelf zo onaangepast en onvriendelijk reageert als waar je anderen van beschuldigt

- deugenietje
- Zeer actief
Bouvierpoedel bedankt voor je antwoord.
Hoe zit het met verharen?
Want van de week keek ik naar 'ik zal het maar hebben'. Daar was een meisje die een blindegeleidehond ging krijgen en die wou perse een doodle vanwege verharen.
Zijn die net zoals schnauzers die geregeld naar de trimmer moeten?
Want van de week keek ik naar 'ik zal het maar hebben'. Daar was een meisje die een blindegeleidehond ging krijgen en die wou perse een doodle vanwege verharen.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Noa en Blue (van mijn zusje, halfzusje van Noa), ik had hem ook al in een ander topic gepost.
Beide hebben heel weinig krullen en verharen daardoor minder dan de Golden Retriever of de Australian shepherd. Ze hebben dezelfde poedelvader.
Vachtverzorging valt hierdoor reuze mee, ik dun Noa regelmatig uit en knip haar buik in vorm, ik hou ervan om vorm te zien in een hond. De vacht voorop houd ik wat voller dan op de achterpoten. De ogen knip ik wat vrij, de sik voor het grootste deel eraf want dat wordt snel smerig. Ze heeft geen haar in haar oren, scheelt ook. In veel opzichten heeft ze dus geen "doodle" vacht.
Ik heb er geen maandsalaris aan uitgegeven (in tegendeel) en zie het niet als een "doodle" maar gewoon als onze Noa, een superkanjer van een kruising. Ik heb tijdens mijn studie gewerkt op het trainingscentrum waar ze gefokt zijn en aangezien ik met 3 uur heen en 3 uur terug voor mijn studie in Wageningen geen hond kon nemen heb ik op deze manier toch een hond in het weekend en op rustige weken kunnen hebben van pup af aan. Zodra de situatie het toestond is ze permanent bij ons komen wonen.
Ik nam wel eens een hondje extra mee en zo is Blue als pup bij mijn zusje gekomen.
Noa is een geweldig fijne hond, we zijn er zeer blij mee zeker in combinatie met onze twee Kelpies. Ze heeft ze mee opgevoed en is hierin zeer correct, nuchter en stabiel. Ze voelt zeer goed aan hoe ze zich moet gedragen, bij mijn oma van 82 en bij kleine kindjes is ze heel voorzichtig en bij ons is ze veel drukker. Ze werkt graag voor je maar als je wat druk op haar zet klapt ze dicht, ze is dus gevoelig en dat werkt zoals je leest zeer prettig. Alleen naar vreemde honden wil ze wel eens onzeker zijn maar dat heeft ermee te maken dat ze als pup een paar keer achterna gezeten is op een niet vriendelijk manier door een paar grote honden. Ze zoekt NOOIT ruzie met andere honden, als ze niet bang is voor ze laat ze vreemde honden meestal links liggen.
Blue is net wat pittiger en neigt wat meer richting onze Kelpies qua karakter.
Meer foto's staan op mijn website: http://beestenplein.nl/h_oh_honden.html" onclick="window.open(this.href);return false; (moet binnenkort maar eens nieuwe bijvoegen zie ik)
Edit: vachtverzorging

Beide hebben heel weinig krullen en verharen daardoor minder dan de Golden Retriever of de Australian shepherd. Ze hebben dezelfde poedelvader.
Vachtverzorging valt hierdoor reuze mee, ik dun Noa regelmatig uit en knip haar buik in vorm, ik hou ervan om vorm te zien in een hond. De vacht voorop houd ik wat voller dan op de achterpoten. De ogen knip ik wat vrij, de sik voor het grootste deel eraf want dat wordt snel smerig. Ze heeft geen haar in haar oren, scheelt ook. In veel opzichten heeft ze dus geen "doodle" vacht.
Ik heb er geen maandsalaris aan uitgegeven (in tegendeel) en zie het niet als een "doodle" maar gewoon als onze Noa, een superkanjer van een kruising. Ik heb tijdens mijn studie gewerkt op het trainingscentrum waar ze gefokt zijn en aangezien ik met 3 uur heen en 3 uur terug voor mijn studie in Wageningen geen hond kon nemen heb ik op deze manier toch een hond in het weekend en op rustige weken kunnen hebben van pup af aan. Zodra de situatie het toestond is ze permanent bij ons komen wonen.
Ik nam wel eens een hondje extra mee en zo is Blue als pup bij mijn zusje gekomen.
Noa is een geweldig fijne hond, we zijn er zeer blij mee zeker in combinatie met onze twee Kelpies. Ze heeft ze mee opgevoed en is hierin zeer correct, nuchter en stabiel. Ze voelt zeer goed aan hoe ze zich moet gedragen, bij mijn oma van 82 en bij kleine kindjes is ze heel voorzichtig en bij ons is ze veel drukker. Ze werkt graag voor je maar als je wat druk op haar zet klapt ze dicht, ze is dus gevoelig en dat werkt zoals je leest zeer prettig. Alleen naar vreemde honden wil ze wel eens onzeker zijn maar dat heeft ermee te maken dat ze als pup een paar keer achterna gezeten is op een niet vriendelijk manier door een paar grote honden. Ze zoekt NOOIT ruzie met andere honden, als ze niet bang is voor ze laat ze vreemde honden meestal links liggen.
Blue is net wat pittiger en neigt wat meer richting onze Kelpies qua karakter.
Meer foto's staan op mijn website: http://beestenplein.nl/h_oh_honden.html" onclick="window.open(this.href);return false; (moet binnenkort maar eens nieuwe bijvoegen zie ik)
Edit: vachtverzorging

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Iedere hond verhaard , als je gezond bent wel in ieder geval. Haren moeten ook verversen net als oude cellen .deugenietje schreef:Bouvierpoedel bedankt voor je antwoord.
Ja een doodle moet ook gekamt, geborsteld en geknipt worden op zijn tijd en de meeste doodles die in een trimsalon komen gaan lekker kortgeschoren naar huis omdat het teveel klitten en vilt is.
Mensen worden soms ook verteld door fokker dat vacht verzorging zoals borstelen niet hoeft omdat de doodle zo'n specifieke unieke vacht en gevoelige huid hebben.Of mensen gaan hun eigen waarheiod halen uit de boel onzin die al bestaat over deze goddelijke honden met unieke gaven die geen 1 andere hond bezit.
Leuk wel want de meeste doodle eigenaren weten het verschil nog niet te zien tussen een doodle of poedel en bij vraag Goh is dat ook een doodle ,trekken ze meestal een vies gezicht als ze horen dat het maar een doodordinaire goedkope poedel is.
Bij een bepaald publiek is het natuurlijk ook een status symbool om de prijs die ze betalen net als die merkschoenen, kleding, telefoon ,huis of dure auto ook een prijs vertegenwoordigen die iedereen wel weet zonder het het te hoeven zeggen.
Want we zijn ook heel gewoontjes hoor.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik ken er een paar en vind ze eigenlijk gewoon prachtig, deze hebben ook een stabiel karakter.
Verharen doet onze Havanezer ook, hij ruit dan wel niet maar er komt best veel haar af wat overal op gaat plakken omdat het zo fijn is.
Wat Kees zegt; haar moet op tijd ververst worden dus alle haar valt er een keer uit.
Maar ik zou er best een willen, niet voor de prijs en al helemaal niet de status,wel het het karakter en voor het uiterlijk.
Ik vind jou honden ook
Anne.
Ik heb dan weer niets met een golden retriever.
Verharen doet onze Havanezer ook, hij ruit dan wel niet maar er komt best veel haar af wat overal op gaat plakken omdat het zo fijn is.
Wat Kees zegt; haar moet op tijd ververst worden dus alle haar valt er een keer uit.
Maar ik zou er best een willen, niet voor de prijs en al helemaal niet de status,wel het het karakter en voor het uiterlijk.
Ik vind jou honden ook

Ik heb dan weer niets met een golden retriever.
- Paisley
- Zeer actief
NeeM@scha schreef:Paisley schreef:Oh ja. ... heel aantrekkelijk om nu je hond te posten. Zodat iedereen er overheen kan pissen dat zo'n gewone hond toch ècht geen maandsalaris waard is.deugenietje schreef:
wil jij aub zélf even naar je manier van reageren hier op het forum gaan kijken?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ok. dan ga ik ervan uit dat je dan ook niemand anders meer aanspreekt over zijn/haar manier van reagerenPaisley schreef:NeeM@scha schreef:Paisley schreef:Oh ja. ... heel aantrekkelijk om nu je hond te posten. Zodat iedereen er overheen kan pissen dat zo'n gewone hond toch ècht geen maandsalaris waard is.deugenietje schreef:
wil jij aub zélf even naar je manier van reageren hier op het forum gaan kijken?

- Paisley
- Zeer actief
Je doet maarM@scha schreef:ok. dan ga ik ervan uit dat je dan ook niemand anders meer aanspreekt over zijn/haar manier van reagerenPaisley schreef:NeeM@scha schreef:Paisley schreef:
Oh ja. ... heel aantrekkelijk om nu je hond te posten. Zodat iedereen er overheen kan pissen dat zo'n gewone hond toch ècht geen maandsalaris waard is.

- Roompie
- Zeer actief
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Ik vind zowel de Golden doodle als de Labradoodle wel leuk hoor.
Die ik ken zijn vaak volwassen kleuters, ze zijn heel groot, vooral de reuen. In ons dorpje lopen er aardig wat en allen zijn eigenlijk gewoon heel erg lief.
In mijn chique omgeving
hoor ik veel mensen over de Labradoodle, dat dát nou echt wat voor hen zal zijn. Als ik dan vertel over de voordelen van een poedel zijn ze stomverbaasd. Helemaal na het showen van een kort geknipte poedel met behaarde snuit. "Dat soort" ziet poedels echt als ontplofte, in bolletjes geknipte, tuttehondjes. Ik denk dat het inderdaad meer gaat om de hoge aanschafprijs die er gelijk een bepaalde status aan geeft.
Zijn vaak mensen met een Mini Cooper of een glimmende, met chroom versierde SUV.
Die ik ken zijn vaak volwassen kleuters, ze zijn heel groot, vooral de reuen. In ons dorpje lopen er aardig wat en allen zijn eigenlijk gewoon heel erg lief.
In mijn chique omgeving

Zijn vaak mensen met een Mini Cooper of een glimmende, met chroom versierde SUV.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vraag me af waarom kiezen ze dan niet voor een gewone prachtige Koningspoedel.
Ze zijn mooi, slim, verharen bijna niet, ook de meeste mensen met een hondenallergie kunnen tegen een poedel, fijn gezelschap.
Bij elke Doodle moet je je altijd maar weer afvragen hoe de vacht is/wordt, wat het karakter is/wordt etc.
Ik heb er dus helemaal niets mee..........................onbelangrijk trouwens.
Ze zijn mooi, slim, verharen bijna niet, ook de meeste mensen met een hondenallergie kunnen tegen een poedel, fijn gezelschap.
Bij elke Doodle moet je je altijd maar weer afvragen hoe de vacht is/wordt, wat het karakter is/wordt etc.
Ik heb er dus helemaal niets mee..........................onbelangrijk trouwens.
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik snap dat eigenlijk best, als je voor een hulp hond gaat. De poedels die ik ken zijn toch wat....minder onverstoorbaar dan de doodles die ik ken, daarbij zijn ze wat groter en zwaarder wat ook een voordeel kan zijn . Vooral die goldendoodles vind ik errug leuk. Hier loopt er ook een in de buurt (overigens niet geholpen en heeft pas een nestje gehad). Dat is echt een geweldig leuke hond, ook om te zien. Ik zou alleen om het castreren geen doodle willen.Miranda N. schreef:Ik vraag me af waarom kiezen ze dan niet voor een gewone prachtige Koningspoedel.
Precies, ik had hier wel eens eerder gelezen dat het gevolgen zijn van vroegcastratie. Meeste mensen lijkt het leuk, een eeuwig speelse hond, maar daar verkijk je je natuurlijk snel op.Tara schreef:En dát is nou het gevolg van die vroegcastratie. De groeischijven sluiten later waardoor ze langer doorgroeien, en ze blijven infantiel in hun gedrag. Waarom denk je dat zoveel doodles zo slecht gepruimd worden door veel andere honden?Manu schreef:Ik vind zowel de Golden doodle als de Labradoodle wel leuk hoor.
Die ik ken zijn vaak volwassen kleuters, ze zijn heel groot, vooral de reuen.
Google hier maar eens op de posts van Bailey's baasje (of zo), dan zie je precies hoe dat uitpakt.
Overigens gaat mijn hond leuk met de meeste doodles maar goed, die heeft misschien net zo'n grote plaat voor zijn kop

Doodles worden steeds populairder heb ik het idee. De keren dat ik de vraag krijg wanneer ik een nest ga fokken met Floor en Rufus omdat ze wel een doodle pup willen is ook niet meer op 1 hand te tellen
Kwam laatst een middenslag doodle tegen en die wás me toch leuk. Zou je zo onder de arm nemen en ermee weglopen. Echt een heel lief hondje.

Kwam laatst een middenslag doodle tegen en die wás me toch leuk. Zou je zo onder de arm nemen en ermee weglopen. Echt een heel lief hondje.
Katjing! Mooie doekoes!lets have fun schreef:Doodles worden steeds populairder heb ik het idee. De keren dat ik de vraag krijg wanneer ik een nest ga fokken met Floor en Rufus omdat ze wel een doodle pup willen is ook niet meer op 1 hand te tellen![]()
![]()
Je ziet het, Nanna wil er al wel één

- deugenietje
- Zeer actief
Bedankt voor de interessante antwoorden.
Haha! Moet maar nietManu schreef:Katjing! Mooie doekoes!lets have fun schreef:Doodles worden steeds populairder heb ik het idee. De keren dat ik de vraag krijg wanneer ik een nest ga fokken met Floor en Rufus omdat ze wel een doodle pup willen is ook niet meer op 1 hand te tellen![]()
![]()

-
- Zeer actief
Doe maar wel! Ik wil eerste keus hoorlets have fun schreef:Haha! Moet maar nietManu schreef:Katjing! Mooie doekoes!lets have fun schreef:Doodles worden steeds populairder heb ik het idee. De keren dat ik de vraag krijg wanneer ik een nest ga fokken met Floor en Rufus omdat ze wel een doodle pup willen is ook niet meer op 1 hand te tellen![]()
![]()

- dagmar88
- Zeer actief
lets have fun schreef:Haha! Moet maar nietManu schreef:Katjing! Mooie doekoes!lets have fun schreef:Doodles worden steeds populairder heb ik het idee. De keren dat ik de vraag krijg wanneer ik een nest ga fokken met Floor en Rufus omdat ze wel een doodle pup willen is ook niet meer op 1 hand te tellen![]()
![]()