Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ervaringen van een [ex]-dierenarts[engels]
Moderator: moderatorteam
-
ruygemoor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
- Aantal honden: 3
ervaringen van een [ex]-dierenarts[engels]
heel interessant.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... wners.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... wners.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
lets have fun
Re: ervaringen van een [ex]-dierenarts[engels]
Zag het al op fb voorbij komen.
Ik denk ook dat er wel eens heel kritisch gekeken mag worden naar al die behandelingen die er op dieren worden losgelaten en wie je daar nu precies een plezier mee doet.
Ik denk ook dat er wel eens heel kritisch gekeken mag worden naar al die behandelingen die er op dieren worden losgelaten en wie je daar nu precies een plezier mee doet.
-
Neeltje
Inderdaad, er mag inderdaad duidelijk gekeken worden voor wie je de behandeling doet, voor het baasje of voor de hond. Soms is het gewoon genoeg geweest.
-
lets have fun
Het versterkt elkaar. Baasjes zitten te ver in hun emotie, willen dat het dier gered wordt. In de medische wereld kan steeds meer en dierenartsen bieden dat aan. Ergens onderweg wordt dan het dier uit het oog verloren.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Dat vind ik ook.Nanna schreef:Raar dat je daar door een DA voor met de neus op de feiten gedrukt moet worden.
Je kunt toch zelf ook wel nadenken en beslissen tot hoe ver je wilt gaan?
Ik vind het trouwens ook wel erg melodramatisch van die da om je werk vaarwel te zeggen en ach en wee te roepen over de beroepsmoraal. Je kunt het zelf toch gewoon wél goed doen?
Maar afijn, zelf nadenken inderdaad.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
lets have fun
Ja, net zo raar als dat fokkers er door anderen op moeten worden gewezen dat ze niet goed bezig zijn. Of mishandelingen in de paardensport pas stoppen na protest van buitenstaanders. Die kunnen toch ook zelf nadenken. Maar blijkbaar werkt dat niet zo en verlies je alles uit het oog wanneer je eenmaal in die trechter zit waarbij alleen het einddoel telt. In dit geval dat het dier koste wat kost beter moet. Dan moeten er eerst een aantal mensen opstaan en zeggen wij zijn niet goed bezich jongens, voordat anderen het in zien.
- Jaap*
- Zeer actief
Hmm. misschien is dat wel zo. Mensen normaliseren de gekste dingen voor zichzelf tenslotte.lets have fun schreef:Ja, net zo raar als dat fokkers er door anderen op moeten worden gewezen dat ze niet goed bezig zijn. Of mishandelingen in de paardensport pas stoppen na protest van buitenstaanders. Die kunnen toch ook zelf nadenken. Maar blijkbaar werkt dat niet zo en verlies je alles uit het oog wanneer je eenmaal in die trechter zit waarbij alleen het einddoel telt. In dit geval dat het dier koste wat kost beter moet. Dan moeten er eerst een aantal mensen opstaan en zeggen wij zijn niet goed bezich jongens, voordat anderen het in zien.
Maar ik kan me persoonlijk niet zo goed voorstellen dat je als baasje het belang van het dier uit het oog verliest.
-
lets have fun
Nee ik ook niet en toch gebeurt het. Denk dat het voor sommigen heel verleidelijk is om steeds een stapje verder te gaan, steeds de grens weer wat te verleggen. Als je dan ook nog een da habt die daar in mee gaat en een omgeving die je bewonderd voor wat jij allemaal wel niet over hebt voor je hondje is een rampscenario geboren. Mag best een keer iets van gezegd worden.Jaap* schreef:Hmm. misschien is dat wel zo. Mensen normaliseren de gekste dingen voor zichzelf tenslotte.lets have fun schreef:Ja, net zo raar als dat fokkers er door anderen op moeten worden gewezen dat ze niet goed bezig zijn. Of mishandelingen in de paardensport pas stoppen na protest van buitenstaanders. Die kunnen toch ook zelf nadenken. Maar blijkbaar werkt dat niet zo en verlies je alles uit het oog wanneer je eenmaal in die trechter zit waarbij alleen het einddoel telt. In dit geval dat het dier koste wat kost beter moet. Dan moeten er eerst een aantal mensen opstaan en zeggen wij zijn niet goed bezich jongens, voordat anderen het in zien.
Maar ik kan me persoonlijk niet zo goed voorstellen dat je als baasje het belang van het dier uit het oog verliest.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik denk het ja...Helaaslets have fun schreef:Ja, net zo raar als dat fokkers er door anderen op moeten worden gewezen dat ze niet goed bezig zijn. Of mishandelingen in de paardensport pas stoppen na protest van buitenstaanders. Die kunnen toch ook zelf nadenken. Maar blijkbaar werkt dat niet zo en verlies je alles uit het oog wanneer je eenmaal in die trechter zit waarbij alleen het einddoel telt. In dit geval dat het dier koste wat kost beter moet. Dan moeten er eerst een aantal mensen opstaan en zeggen wij zijn niet goed bezich jongens, voordat anderen het in zien.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Nou, EXACT dit heb ik in de Sharpei wereld ook al meer dan eens zien gebeurenlets have fun schreef:Nee ik ook niet en toch gebeurt het. Denk dat het voor sommigen heel verleidelijk is om steeds een stapje verder te gaan, steeds de grens weer wat te verleggen. Als je dan ook nog een da habt die daar in mee gaat en een omgeving die je bewonderd voor wat jij allemaal wel niet over hebt voor je hondje is een rampscenario geboren. Mag best een keer iets van gezegd worden.Jaap* schreef:Hmm. misschien is dat wel zo. Mensen normaliseren de gekste dingen voor zichzelf tenslotte.lets have fun schreef:Ja, net zo raar als dat fokkers er door anderen op moeten worden gewezen dat ze niet goed bezig zijn. Of mishandelingen in de paardensport pas stoppen na protest van buitenstaanders. Die kunnen toch ook zelf nadenken. Maar blijkbaar werkt dat niet zo en verlies je alles uit het oog wanneer je eenmaal in die trechter zit waarbij alleen het einddoel telt. In dit geval dat het dier koste wat kost beter moet. Dan moeten er eerst een aantal mensen opstaan en zeggen wij zijn niet goed bezich jongens, voordat anderen het in zien.
Bewust scharminkels van broodfokkers al dan niet kopen/leasen/ophalen onder de noemer: "Kijk onssss eens een stel hondenredders zijn!!!!" Door het grote publiek in Sharpeiland werden ze ook onthaald als een stel helden en als je er een kritische noot bij plaatste was jij zo ongeveer een puppy moordenaar die dat scharminkel geen hemels super adres gunde waar ALLES voor hem of haar gedaan werd en was je gewoon jaloers dat je zelf niet op dat immens nobele idee gekomen was om vervolgens met de eer te gaan strijken.
Uh uh
Het toppunt was voor mij dat er OOK nog een inzamel actie op touw gezet werd om deze mensen te ondersteunen in de centenkwestie, want how suprising; ze hebben zelf amper een nagel om de kont mee te krabben
DES te grotere engelen zijn het dat ze, juist in hun situatie dan toch van die scharminkels ophaalden, toch ?
Vind je toch ook ? Of niet dan soms !
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is wel zo, maar de vraag is dan wel wat je het belang van het dier vindt.Jaap* schreef:Hmm. misschien is dat wel zo. Mensen normaliseren de gekste dingen voor zichzelf tenslotte.
Dat belang is voor de ene mens toch heel anders dan voor de ander?
Er kan door de ontwikkelingen veel meer dan vroeger.
De vraag blijft of alles wat kan ook moet.
Ik heb me dat ook afgevraagd bij mijn honden.
Een dierenarts zal de mogelijkheden toch snel aanbieden.
Ik denk dat er wel wat meer overwegingen bij gegeven kunnen worden door de DA.
Wat zijn de onderzoeken, hoe zal de diagnose kunnen zijn en wat kan je dan met die diagnose.
Hoe zeer belast je de hond en wat is de zin daarvan.
Er is wel een grotere rol voor dierenartsen met alle nieuwe mogelijkhe behandelingen.
Ben eigenlijk benieuwd hoe zij er over denken.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
toen duc zo slecht was heeft mijn dierenarts alle opties die er nog waren opgesomd. ik heb hem alleen maar aangekeken en dat was genoeg. hij zei: ik moet de mensen vertellen wat er nog mogelijk is en dan is het aan de eigenaar wat hij wil. hij gaf mij groot gelijk dat ik niks meer aan duc wilde doen als alleen maar pijnstilling tot het niet meer ging. ook hij zou geen chemo gaan geven aan zijn hond of opereren op 12 jarige leeftijd om maar iets op te noemen.
ellen
ellen
- ranetje
- Zeer actief
Ik heb het ze meteen maar gevraagdNanna schreef:Nou ze zijn net lid geworden.ranetje schreef: Er is wel een grotere rol voor dierenartsen met alle nieuwe mogelijkhe behandelingen.
Ben eigenlijk benieuwd hoe zij er over denken.
KLIK. Kunnen we het vragen. Alhoewel ik denk dat ik het antwoord wel weet
- ranetje
- Zeer actief
Het advies wat het beste is voor Fido zou er zeker bij horen naar mijn ideeNanna schreef:Dat vind ik een heel slechte zaak. Hij moet aan de eigenaar vragen hoe ver die wil gaan èn het belang van Fido in de gaten houden.ellen en de birmanen schreef: hij zei: ik moet de mensen vertellen wat er nog mogelijk is en dan is het aan de eigenaar wat hij wil.
Zo'n eigenaar staat er ook maar overdonderd bij en vind zichzelf een zak als ie niet 'het beste' wil voor Fido.
Je moet dan toch wel heel sterk in je schoenen staan als je zegt "dat gaan we allemaal niet meer doen".
En waarom zou je als dierenarts een hondje van 14 nog door een heel medisch circus heen gaan drukken? Ik vind dat je prima tegen een eigenaar kunt zeggen dat de koek gewoon op is.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
nanna, jij en ik zijn realistisch genoeg om te zien of het nog gaat of niet. maar heel veel mensen zijn dat niet. ik heb ooit een oppashondje gehad die werd vanaf haar 10 jaar blind, dus echt melkkleurige ogen, zat al jaren op de pred wegens auto-immuun ziekte maar werd ook nog dement. het gebit was slecht en haar dierenarts "adviseerde" haar om op 13 jarige leeftijd een gebitrenovatie te doen zo kon het hondje langer mee. terwijl het zelfde hondje bij op zijn 11e al een finale spuit had gekregen. want een hond welke niet kan zien, dement is en bovendien doof is gedijt niet in een roedel.ranetje schreef:Het advies wat het beste is voor Fido zou er zeker bij horen naar mijn ideeNanna schreef:Dat vind ik een heel slechte zaak. Hij moet aan de eigenaar vragen hoe ver die wil gaan èn het belang van Fido in de gaten houden.ellen en de birmanen schreef: hij zei: ik moet de mensen vertellen wat er nog mogelijk is en dan is het aan de eigenaar wat hij wil.
Zo'n eigenaar staat er ook maar overdonderd bij en vind zichzelf een zak als ie niet 'het beste' wil voor Fido.
Je moet dan toch wel heel sterk in je schoenen staan als je zegt "dat gaan we allemaal niet meer doen".
En waarom zou je als dierenarts een hondje van 14 nog door een heel medisch circus heen gaan drukken? Ik vind dat je prima tegen een eigenaar kunt zeggen dat de koek gewoon op is.
uiteindelijk heeft ze het hondje pas op 16e jarige leeftijd in laten slapen omdat het vrouwtje "er niet eerder klaar voor was"
ellen
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik vind het triest hoe sommige eigenaren en artsen met dieren aan het 'klooien' zijn.
Er word gekeken naar wat er allemaal kan, maar niet naar wat eerlijk is tegenover het dier.
Kom echt tenenkrommende verhalen tegen, en de eigenaren vinden zichzelf zo goed, want ze hebben zoveel voor het beestje over.
En hij leeft nu toch alweer twee maand, terwijl hij was opgegeven.
Ben blij dat onze da, eerlijk is. Al zie je wel dat het hem soms ook wel moeite kost, maar kijkt naar het welzijn van de hond.
En soms moet je dan gewoon stoppen
Er word gekeken naar wat er allemaal kan, maar niet naar wat eerlijk is tegenover het dier.
Kom echt tenenkrommende verhalen tegen, en de eigenaren vinden zichzelf zo goed, want ze hebben zoveel voor het beestje over.
En hij leeft nu toch alweer twee maand, terwijl hij was opgegeven.
Ben blij dat onze da, eerlijk is. Al zie je wel dat het hem soms ook wel moeite kost, maar kijkt naar het welzijn van de hond.
En soms moet je dan gewoon stoppen
- ranetje
- Zeer actief
Dat het vrouwtje er niet eerder klaar voor was zal ook wel komen omdat er nog allerlei behandelingen werden geadviseerd.ellen en de birmanen schreef:nanna, jij en ik zijn realistisch genoeg om te zien of het nog gaat of niet. maar heel veel mensen zijn dat niet. ik heb ooit een oppashondje gehad die werd vanaf haar 10 jaar blind, dus echt melkkleurige ogen, zat al jaren op de pred wegens auto-immuun ziekte maar werd ook nog dement. het gebit was slecht en haar dierenarts "adviseerde" haar om op 13 jarige leeftijd een gebitrenovatie te doen zo kon het hondje langer mee. terwijl het zelfde hondje bij op zijn 11e al een finale spuit had gekregen. want een hond welke niet kan zien, dement is en bovendien doof is gedijt niet in een roedel.
uiteindelijk heeft ze het hondje pas op 16e jarige leeftijd in laten slapen omdat het vrouwtje "er niet eerder klaar voor was"
ellen
Als een DA denkt dat het vrouwtje er niet klaar voor is kan hij daar verandering in brengen door niet meer van die behandelingen te adviseren.
Je kunt iemand ook uitleggen hoe het er voor staat en naar huis sturen met de hond om er over na te denken en een nieuwe afspraak meegeven voor een paar dagen later.
Je hoeft in zo'n geval niet binnen 10 minuten een spuit te zetten.
Dat kan dan nog wel even een paar dagen wachten.
Ik geloof dat ik zelf inderdaad behoorlijk realistisch ben.
Als het op is, is het op.
Het hartzeer is er niet minder om.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Wat dat betreft knijp ik in mijn handen met mijn huidige dierenartsen (en ja, ik heb ook anders gezien helaas).
Mijn uitgangspunt is: Niks doen wat alleen maar levensverlengend is, onderzoeken alleen als er een uitkomst tussen kan zitten die goed behandelbaar is en altijd ruim voldoende pijnstilling. En zodra het leven niet leuk meer is en er op termijn geen verbetering is houden we er mee op. 'Jij wilt kwaliteit boven kwantiteit' noemen ze dat. Ik zou niet weten wat anders persoonlijk.
En dan nog moeten we elkaar soms eraan helpen herinneren hoor. Dan moet ik vragen of er überhaupt iets behandeld kan mocht het bultje kwaadaardig zijn. Maar vaak krijg ik zonder te vragen netjes duidelijkheid: '60% kans op genezing bij acute alvleesklierontsteking bij een kat'. Dat is een mooie kans natuurlijk en dan laten we die sonde maar plaatsen hoe vervelend op dat moment ook voor de kat. Kat is idd genezen en huppelt al weer een jaar vrolijk rond bij mijn moeder. Die paar dagen sondevoeding is het dan waard.
Maar dan moet je wel je dierenarts kunnen vertrouwen natuurlijk. Ooit eentje gehad die een biopsie van een vlekje in lever wilde nemen, bleek uit echo. Ja en dan? Dan is het kanker? Nou, of ik de hond dan direct wilde laten inslapen. Immers, kanker zou pijnlijk worden. Hondje had nog geen pijn. Plaste alleen meer dan anders en had verhoogde leverwaarden. Ik heb haar mee naar huis genomen om zodra ik iets van pijn zou zien haar uiteraard in te laten slapen. Ze werd alleen niet zieker, maar beter. Nog jaren geleefd en nooit meer leverproblemen gehad. Vond ik zo bizar toen: Als enige opties kreeg ik zinloze biopsie of direct inslapen. Terwijl ze dus waarschijnlijk een simpele ontsteking had waar ze zelf van is genezen.
Maar is dat bij mensendokters niet hetzelfde vaak? Niks doen is geen optie?
Mijn uitgangspunt is: Niks doen wat alleen maar levensverlengend is, onderzoeken alleen als er een uitkomst tussen kan zitten die goed behandelbaar is en altijd ruim voldoende pijnstilling. En zodra het leven niet leuk meer is en er op termijn geen verbetering is houden we er mee op. 'Jij wilt kwaliteit boven kwantiteit' noemen ze dat. Ik zou niet weten wat anders persoonlijk.
En dan nog moeten we elkaar soms eraan helpen herinneren hoor. Dan moet ik vragen of er überhaupt iets behandeld kan mocht het bultje kwaadaardig zijn. Maar vaak krijg ik zonder te vragen netjes duidelijkheid: '60% kans op genezing bij acute alvleesklierontsteking bij een kat'. Dat is een mooie kans natuurlijk en dan laten we die sonde maar plaatsen hoe vervelend op dat moment ook voor de kat. Kat is idd genezen en huppelt al weer een jaar vrolijk rond bij mijn moeder. Die paar dagen sondevoeding is het dan waard.
Maar dan moet je wel je dierenarts kunnen vertrouwen natuurlijk. Ooit eentje gehad die een biopsie van een vlekje in lever wilde nemen, bleek uit echo. Ja en dan? Dan is het kanker? Nou, of ik de hond dan direct wilde laten inslapen. Immers, kanker zou pijnlijk worden. Hondje had nog geen pijn. Plaste alleen meer dan anders en had verhoogde leverwaarden. Ik heb haar mee naar huis genomen om zodra ik iets van pijn zou zien haar uiteraard in te laten slapen. Ze werd alleen niet zieker, maar beter. Nog jaren geleefd en nooit meer leverproblemen gehad. Vond ik zo bizar toen: Als enige opties kreeg ik zinloze biopsie of direct inslapen. Terwijl ze dus waarschijnlijk een simpele ontsteking had waar ze zelf van is genezen.
Maar is dat bij mensendokters niet hetzelfde vaak? Niks doen is geen optie?
- Feather__
- Zeer actief
Ik vind dit stukje zo.. Ik weet niet.
But, however you look at it, insurance is simply a licence to print money. Unfortunately, the only creatures insurance helps are vets. If you are a loving owner you will not want to put your pet through cruel, lengthy and costly procedures
Dus als je hond zijn poot breekt, kruisbanden scheurt of een operatie aan een hernia. Moet je dat niet willen, want dat 'duurt lang en kost veel'.
Ik vind het stuk in principe wel goed, maar ook weel overdreven hoor. Alsof dierenartsen alleen maar slecht zijn en dat je honden en katten maar gewoon door moet laten lopen met rotte tanden, want hey dat doen ze in het wild ook.
But, however you look at it, insurance is simply a licence to print money. Unfortunately, the only creatures insurance helps are vets. If you are a loving owner you will not want to put your pet through cruel, lengthy and costly procedures
Dus als je hond zijn poot breekt, kruisbanden scheurt of een operatie aan een hernia. Moet je dat niet willen, want dat 'duurt lang en kost veel'.
Ik vind het stuk in principe wel goed, maar ook weel overdreven hoor. Alsof dierenartsen alleen maar slecht zijn en dat je honden en katten maar gewoon door moet laten lopen met rotte tanden, want hey dat doen ze in het wild ook.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
je hebt zelf toch ook ogen in je hoofd om te zien hoe je hond er aan toe is? meerdere mensen in haar omgeving hebben gezegd laat haar toch inslapen. mijn dierenarts kan adviseren wat hij wil maar als ik zie dat het niet meer gaat is het einde verhaal. sowieso als er kanker bij een hond wordt geconstateerd, ik ga geen chemo doen daar ben ik heel stellig in.ranetje schreef:Dat het vrouwtje er niet eerder klaar voor was zal ook wel komen omdat er nog allerlei behandelingen werden geadviseerd.ellen en de birmanen schreef:nanna, jij en ik zijn realistisch genoeg om te zien of het nog gaat of niet. maar heel veel mensen zijn dat niet. ik heb ooit een oppashondje gehad die werd vanaf haar 10 jaar blind, dus echt melkkleurige ogen, zat al jaren op de pred wegens auto-immuun ziekte maar werd ook nog dement. het gebit was slecht en haar dierenarts "adviseerde" haar om op 13 jarige leeftijd een gebitrenovatie te doen zo kon het hondje langer mee. terwijl het zelfde hondje bij op zijn 11e al een finale spuit had gekregen. want een hond welke niet kan zien, dement is en bovendien doof is gedijt niet in een roedel.
ellen
Als een DA denkt dat het vrouwtje er niet klaar voor is kan hij daar verandering in brengen door niet meer van die behandelingen te adviseren.
Je kunt iemand ook uitleggen hoe het er voor staat en naar huis sturen met de hond om er over na te denken en een nieuwe afspraak meegeven voor een paar dagen later.
Je hoeft in zo'n geval niet binnen 10 minuten een spuit te zetten.
Dat kan dan nog wel even een paar dagen wachten.
Ik geloof dat ik zelf inderdaad behoorlijk realistisch ben.
Als het op is, is het op.
Het hartzeer is er niet minder om.
boven de 10 jaar geen ingewikkelde dingen meer.
ellen
- ranetje
- Zeer actief
Weet je hoeveel mensen er van overtuigd zijn dat de dokter het echt wel zal weten?ellen en de birmanen schreef:je hebt zelf toch ook ogen in je hoofd om te zien hoe je hond er aan toe is? meerdere mensen in haar omgeving hebben gezegd laat haar toch inslapen. mijn dierenarts kan adviseren wat hij wil maar als ik zie dat het niet meer gaat is het einde verhaal. sowieso als er kanker bij een hond wordt geconstateerd, ik ga geen chemo doen daar ben ik heel stellig in.
boven de 10 jaar geen ingewikkelde dingen meer.
ellen
En nee niet iedereen slaagt er in om dat zelf te zien.
Bovendien zie je je hond elke dag.
Aftakeling wordt soms (vaak?) beter gezien door anderen
Ik val zo'n bazin niet hard.
Wel een arts die nog van alles gaat verzinnen voor zo'n oud hondje dat feitelijk op is.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik denk dat dit inderdaad vaak aan de hand is.ranetje schreef:Weet je hoeveel mensen er van overtuigd zijn dat de dokter het echt wel zal weten?
En nee niet iedereen slaagt er in om dat zelf te zien.
Bovendien zie je je hond elke dag.
Aftakeling wordt soms (vaak?) beter gezien door anderen![]()
Ik val zo'n bazin niet hard.
Wel een arts die nog van alles gaat verzinnen voor zo'n oud hondje dat feitelijk op is.
En natuurlijk weet de dokter het ook vaak wel. Het is alleen zaak dat dat dan ook helder en eerlijk met de klant besproken wordt.
Persoonlijk heb ik trouwens alleen maar dierenartsen meegemaakt die met een realistisch verhaal kwamen en ook eerlijk antwoord gaven op vragen over prognoses en het nut van zaken.
Als je het slechtste wil denken heeft het misschien ook met het type klant te maken. Zoals malafide autohandelaren hun dankbaarste slachtoffers er ook foutloos uit kunnen pikken.
Maar nogmaals, zelf heb ik zulke ervaringen niet. Ik vind het soms wel onverklaarbaar duur, maar dat is weer wat anders en ik ken ook niet overal de achtergrond van