Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding voor West Highland white pup
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Voeding voor West Highland white pup
Begin maart komt onze Westie pup. Ons eerste hondje. Ik ben me nu aan het inlezen mbt voeding. Duidelijk voor mij is dat ik graanarm/graanvrij wil voeren. Is het daarbij mogelijk om KVV en brok af te wisselen. Bijvoorbeeld vier dagen per week brok en drie dagen KVV?
Welke merken adviseren jullie. Ik lees goede verhalen over Bandit/carnivoer (kvv) en orijen/Acana (brok). Kunnen jullie mij verder helpen?
Welke merken adviseren jullie. Ik lees goede verhalen over Bandit/carnivoer (kvv) en orijen/Acana (brok). Kunnen jullie mij verder helpen?
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Voeding voor West Highland white pup
Gooose1978 schreef:Begin maart komt onze Westie pup. Ons eerste hondje. Ik ben me nu aan het inlezen mbt voeding. Duidelijk voor mij is dat ik graanarm/graanvrij wil voeren. Is het daarbij mogelijk om KVV en brok af te wisselen. Bijvoorbeeld vier dagen per week brok en drie dagen KVV?
Ja hoor, dat kan. Je kunt ook gewoon brokken en vlees op één dag geven, of in één maaltijd.
Maat net wat je zelf wilt.
Westies zijn volgens mij érg allergie gevoelig, dus denk dat je verstandig bezig bent

Wat je noemt is allemaal prima voer.
Je zou ook nog naar darf (vers) kunnen kijken, dat is ook biologisch en wat goedkoper dan bandit.
-
- geregistreerd lid
Klopt, vandaar dat ik vooraf informatie inwin. Mochten er westie kenners zijn met ervaring op dat vlak dan hou ik me aanbevolen.
-
- geregistreerd lid
Ben misschien een mietje (haha), maar barf staat me (nu) nog een beetje tegen. Laten we daarom maar beginnen met goede KVV. Zijn er nog verschillen in prijs/kwaliteit? En qua puppybrokken? orijen of Acana? Of zijn er andere goede alternatieven?
En nog een aanvulling. Welke puppytrainers zijn goed. Ik zie in de lokale dierenwinkel enkel van die potten met 'regenboogkleuren' vol graan?
En nog een aanvulling. Welke puppytrainers zijn goed. Ik zie in de lokale dierenwinkel enkel van die potten met 'regenboogkleuren' vol graan?
- dagmar88
- Zeer actief

Met zo'n klein/goedkoop hondje weet ik niet of ik moeilijk zou gaan doen met zelf drogen.
Maar voor een paar tientjes heb je een droogmachientje waar je zelf bijvoorbeeld witvis, kip, stukjes hart of garnaaltjes in kunt drogen.
Bij zooplus hebben ze heel veel gedroogde snackjes. Grotere dingen zoals eendenfilet kun je dan zelf in kleine friemeltjes knippen.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauwsnack
Proefzakjes (graanvrije) kattenbrokjes zijn ook een lekkere beloning.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ket/440094
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ild/409793
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Om te trainen kun je bijv. gedroogde vleessnacks gebruiken. Je zou zelfs een droogoventje kunnen aanschaffen zodat je zelf van alles kunt drogen, maar dat gaat je misschien in het begin nog iets te ver en voor 1 klein hondje is het wellicht ook wat omslachtig hoewel je dan wel het meeste zicht houdt op wat je nou precies gebruikt. Bij Bandit of Eko4Petz kun je biologische gedroogde snacks bestellen. De niet-biologische varianten zijn ook bij andere webshops en menig dierenspeciaalzaak te koop. Waar honden ook vaak dol op zijn tijdens training zijn kleine stukjes kaas of worst. De potten met regenboogkleuren lekker links laten liggen. Dat soort trainertjes zit vol met kleurstoffen, smaakversterkers en andere onnodige meuk die bij een allergiegevoelig ras als de Westie maar eigenlijk bij iedere hond niet echt aan te raden zijn. Ook bestaan die dingen over het algemeen grotendeels uit graan.Gooose1978 schreef:
-
- geregistreerd lid
Onze fokker geeft naturis KVV. Hebben porties van 150 gram waardoor je makkelijk kan afwisselen en speciale junior KVV (welke de pup nu ook krijgt). Iemand vervelende ervaringen met naturis, anders is deze KVV blijven voeren wel handig lijkt mij. Blijft daarna de discussie over welke brok ik mee moet beginnen. De pup krijgt nu Royal canin, maar daar hoor ik mindere berichten over dan acana of Orijen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik zou helemaal geen brok voeren, of misschien de gekozen brok als trainers gebruiken. Heb je meteen het werken-voor-je-eten-effect
Goede trimsalon zoek je ook nog?
Goede trimsalon zoek je ook nog?

- lisa67
- Actief
- Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
- Aantal honden: 2
Dit is al een iets ouder topic maar ik wil toch graag nog even reageren.
Ik zou ook geen brok geven, al helemaal niet met een allergie gevoelige hond als een westie. Misschien gaat het een paar jaar goed, maar de kans is groot dat er toch problemen van komen.
Sara had ook zulke problemen, maar sinds we van de ene op de andere dag zijn overgestapt van brok (Proplan zalm en rijst) naar Carnibest zijn de problemen langzaam maar zeker overgegaan. Ze heeft een prachtige vacht en een mooi roze huid. Geen last meer van jeuk en dat is zo'n opluchting, zowel voor haar als voor ons!
Ik zou ook geen brok geven, al helemaal niet met een allergie gevoelige hond als een westie. Misschien gaat het een paar jaar goed, maar de kans is groot dat er toch problemen van komen.
Sara had ook zulke problemen, maar sinds we van de ene op de andere dag zijn overgestapt van brok (Proplan zalm en rijst) naar Carnibest zijn de problemen langzaam maar zeker overgegaan. Ze heeft een prachtige vacht en een mooi roze huid. Geen last meer van jeuk en dat is zo'n opluchting, zowel voor haar als voor ons!