Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puur Jeuk of Puur Pollen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miko
Zeer actief

Puur Jeuk of Puur Pollen

Ongelezen bericht door miko »

ons hondje heeft sinds ze ca. 9 weken was (ze is nu 1 jr. en 4 mnd.) jeuk (niet seizoengebonden). Niet heel ernstig maar toch...de jeuk concentreert zich vnl. op haar onderkaak en hals. Ze heeft daar soms een heel klein bultje of in haar hals een cluster van 3 of 4 bultjes, soms ook 1 bovenop haar hoofd. Die bultjes kunnen weken aanwezig zijn alvorens ze verdwijnen, voor ze weg zijn komt er een peipklein korstje op.
Wat ze NIET heeft of ooit heeft gehad is jeuk aan haar voetjes, liezen, onder oksels, geen droge of rode huid, geen haaruitval en nooit oorontstekingen gehad.

Ze heeft in haar leventje slechts een paar weken op brokken gestaan, we voeren alleen KVV (smuldier glutenvrij, carnibest, darf, lotgering, barfmenu) en BARF.

Ze heeft zonder enkel resultaat eliminatiedieten gehad van 100 % konijn barf en Dog Lovers Gold passion vis brokjes.
Ook hebben we druppels van Puur HUID gebruikt, ook geen enkel resultaat.

Mogelijk een huisstofmijtallergie ? Nu lees ik dat in Puur Pollen ook een lage concentratie van huisstofmijt zit. Iemand ervaring dat dat iets heeft geholpen ? of ervaring met Puur Jeuk en Puur Allergie ?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Puur Jeuk of Puur Pollen

Ongelezen bericht door Pemba »

Puur jeuk heb ik bij Misty gebruikt maar dat hielp niets.
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Geen ervaring mee, maar gezien de jeukplekken vraag ik mij wel af of het niet iets met de voerbakken te maken kan hebben. Gebruik je van de metalen bakken?

Sommige honden kunnen daar niet goed tegen. Mkjn teefje kreeg er telkens een rode kin van. Ik heb toen de bak vervangen door een stenen bak en de jeuk werd veel minder.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heb je nog geen test laten doen?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”