Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vijf honden volgen tegelijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: Vijf honden volgen tegelijk

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik had het filmpje al eerder ergens langs zien komen. Is inderdaad een antennetje van een stroomband.

Ik vind het onnatuurlijk gedrukt gedrag van de honden. Een showfilmpje van een showbaas.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jeetje wat gedresseerd, dat ziet er hier toch vrolijker uit als ik als een malloot voor de honden uit huppel en zij achter mij aan :F:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Volgens mij is het geen antenne, maar het uiteinde van de band dat omhoog steekt. De hond daarnaast heeft ook nog een zwarte halsband om die voor de rode normale band zit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef:Jeetje wat gedresseerd, dat ziet er hier toch vrolijker uit als ik als een malloot voor de honden uit huppel en zij achter mij aan :F:
Misschien zijn ze wel op weg naar een plaats waar dat kan.
Ik moet onderweg geen gedoe. En ja, dan kunnen ze geknepen lopen.
Ze zouden liever alvast naar het bos sprinten en inhouden is heel moeilijk.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Floor en Rufus moeten ook wel eens een stukje volgen en dan trekken ze een kop alsof ik de allergemeenste baas ben.

Als dit de hele wandeling is vind ik het wel een beetje sneu.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

In de stad vast noodzakelijk dat ze zo goed volgen, knap ook hoor!
Maar ik vind het geen leuk gezicht, zie ook liever een blije hond.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind het veelzeggend dat iemand vind dat dit de moeite van het filmen en verspreiden waard is.
Op zijn best is dit een noodzakelijk kwaad dat gaat leiden tot iets leuks. Maar dan hadden ze dat leuke wel gefilmd lijkt me.
Zelf zou ik de honden liever gewoon aanlijnen en de stroombanden achterwege laten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Als ik mijn honden een stukje los laat mee volgen op weg naar het wandelgebied lopen ze net zo naast me. Want rennen mag niet en dan vinden ze me superstom. Maar als ze inderdaad een schok krijgen als ze eens een metertje te ver gaan vind ik het zielig, dit kan ook op tig andere manieren.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nanna schreef:
Cleva schreef:Ik vind het prima. Omdat het er 5 zijn in plaats van 1 is het ineens zielig?
Als je strak tegen je baas aangeplakt moet lopen omdat je anders een electrische optater krijgt, ja dat vind ik zielig. Of het er nou 1 is of 10.
Hij kan ze natuurlijk ook gewoon aanlijnen en rustig mee laten lopen maar ja, dat ziet er minder 'kijk mij eens de baas zijn' uit.
er staat natuurlijk nergens op de film dat de TT er om is omdat hij een optater krijgt als hij niet dicht loopt, die kan er om een heel andere reden omhangen ook.
Fervent jager vb eenmaal hij 'vrij' mag.

Ik vind het verder trouwens geen zicht, maar dat vind ik van de meeste DH's :engel: Die kunnen me nogal een stuk onderdrukt lopen zeg.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Die linkse hond heeft volgens mij in ieder geval óók een tt om. Want die krijgt op een gegeven moment, ergens tegen het einde, een tik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Jammer van die stroombanden, maar de mate van appél vind ik wel mooi :wink: En dat kan ook bereikt worden op positieve manier. Bij obedience verwacht men ook zulk strak volgwerk, er mag geen licht tussen hond en geleider komen. En dat is gewoon aan te leren met behulp van een clicker en veel koekjess :ok:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

maart schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef:Ik vind het prima. Omdat het er 5 zijn in plaats van 1 is het ineens zielig?
Als je strak tegen je baas aangeplakt moet lopen omdat je anders een electrische optater krijgt, ja dat vind ik zielig. Of het er nou 1 is of 10.
Hij kan ze natuurlijk ook gewoon aanlijnen en rustig mee laten lopen maar ja, dat ziet er minder 'kijk mij eens de baas zijn' uit.
er staat natuurlijk nergens op de film dat de TT er om is omdat hij een optater krijgt als hij niet dicht loopt, die kan er om een heel andere reden omhangen ook.
Fervent jager vb eenmaal hij 'vrij' mag.

Ik vind het verder trouwens geen zicht, maar dat vind ik van de meeste DH's :engel: Die kunnen me nogal een stuk onderdrukt lopen zeg.
Hee :mep: :engel:
smoekie
Zeer actief

Zal wel door mijn eigen debiele instelling zijn, maar kheb zat van hem voorbij zien komen. Filmpjes, foto's e.d. en persoonlijk vind ik het mooi uitzien. Filmpjes in het park, bos, strand etc. Zie niks "ellendigs" laat staan een gefrustreerd mannetje :19: Wel een mannetje die leeft voor zijn honden en zijn honden voor hem.

Afbeelding

Nanna schreef:Ik weet het niet, vind het er maar raar en gedrukt uitzien. En wat heeft die rechtse hond op zijn kop? Is dat een antenne van een stroomband?
KLIK
JYBD schreef:Ik had het filmpje al eerder ergens langs zien komen. Is inderdaad een antennetje van een stroomband.

:goeie: :goeie: :LOL: :LOL:

Stelletje fantasten :LOL: "tis inderdaad een antennetje van een stroomband" :goeie: :LOL:

Misschien beetje beter kijken. Misschien even beeld op groot zetten en dan "stoppen" op pakweg 28 sec. Dan is duidelijk te zien dat het geen "antennetje van een stroomband" is maar gewoon zijn afgeknipte uiteinde van zijn halsband :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ze zien er in mijn ogen angstig uit, vooral gezien die meest linker een keer aan een mens snuffelt en vervolgens in elkaar wegduikt. Die reu (2e van links) loopt nog het meest vrolijk mee. Als ik goed kijk hebben de middelste en meest rechtse een TT om, maar zeker weten doe ik het niet.

Ben wel benieuwd wat er van t appel overblijft als er een kat voorbij loopt... :tongue:
Perry en Noah

Afbeelding
smoekie
Zeer actief

duitse herder schreef:Ze zien er in mijn ogen angstig uit, vooral gezien die meest linker een keer aan een mens snuffelt en vervolgens in elkaar wegduikt. Die reu (2e van links) loopt nog het meest vrolijk mee. Als ik goed kijk hebben de middelste en meest rechtse een TT om, maar zeker weten doe ik het niet.

Ben wel benieuwd wat er van t appel overblijft als er een kat voorbij loopt... :tongue:
Gezien de vele filmpjes die ik van hem gezien heb gebeurt er 3x niks en blijft het appel gewoon vaststaan als een huis :engel:
smoekie
Zeer actief

Heavy schreef:
smoekie schreef:

Die Teckel in dat tweede filmpje :LOL:

Geef toe, hij durft wel die tekkel :LOL:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Op de andere filmpjes zijn ze behoorlijk gefixeerd op de andere honden. Gelukkig zit er appel op, want echt zeker met andere honden komen ze niet over.
Perry en Noah

Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik vind ze sowieso niet erg zelfzeker overkomen. Misschien is dat net zoals maart zegt eigen aan het ras maar ik herken het niet van de Duitsers in de buurt (al zijn dat enkel werklijnen, ik weet niet of daar het verschil zit). Wel leuk, dat strandfilmpje! :ok:
lets have fun

Jaap* schreef:Ik vind het veelzeggend dat iemand vind dat dit de moeite van het filmen en verspreiden waard is.
.
Hij heeft een duitse herder kennel, zag ik. Misschien zijn het reclame filmpjes om aspirant pupkopers te laten zien wat voor brave honden het zijn.
lets have fun

Ik meen trouwens ook te zien dat die ene hond een schokje krijgt op het moment dat ze aan een voorbijganger wil snuffelen. Maar dan heeft zeker degene die achter loopt op het knopje gedrukt? Want de voorste kan dat niet gezien hebben. Leuk wandelen hoor, 1 voorop en 1 achterop die de stroombanden bediend.
Geef me dan maar een slipketting als je toch met correcties wilt werken.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Die "jank" is toch geen jank, maar de voorbijgaande vrouw die zegt "Hi"?
Volgens mij bewegen haar lippen. En houding van de vrouw klopt met zoiets zeggen. Voor een jank vind ik het maar een raar geluid.
lets have fun

Nee de hond jankt niet, die vrouw joelt.
Maar daar gebeurt wel iets. De hond deinst terug en schrikt zichtbaar van iets.
lets have fun

Nou ja, als je dat met schokbanden moet bereiken deed ik het net zo lief niet. Je hóeft geen 10 duitse herders in de woonkamer.
smoekie
Zeer actief

lets have fun schreef:Nou ja, als je dat met schokbanden moet bereiken deed ik het net zo lief niet. Je hóeft geen 10 duitse herders in de woonkamer.
En die hebben allemaal een "schokband"?

Cleva schreef:Deze honden kunnen los over straat, gaan naar het strand, kunnen samen los in huis.
Ik vind het getuigen van aandacht en kunde.
Ik zou het niet kunnen. Ook niet met teletact.

Je kunt er gekscherend over doen en honderd keer roepen dat hij er een stijf plassertje van krijgt en misschien is dat ook wel zo, weten wij veel.
Maar het feit blijft dat ik niemand op dit forum ken die het hem na kan doen.
Dit dus :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind het knap.

En ik zie geen stroombanden. Dat antennetje is gewoon een stuk halsband. Neem niet aan dat een antenne rafelt.

Het zou mij vreselijk irriteren als mijn honden zo vlak naast en achter me lopen.

Nikkie heeft daar nogal een handje van om pal op mijn hiel te lopen. Erger me daar dood aan.

Een halve meter achter me zou ik fijner vinden.

De meeste tijd lopen ze trouwens voor me.
Laatst gewijzigd door gonnie op 07 jan 2015 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Cleva schreef:
gonnie schreef:
Al zou het mij vreselijk irriteren als mijn honden zo vlak naast en achter me lopen.
Behalve als je ze leert dat ze er zelf maar op letten dat ze niet getrapt worden.

Ik moet zeggen dat ik mijn honden bijna allemaal (Cleo niet) heb moeten leren dat ik dus niet ineens met een dubbele flikflak over ze heen vlieg als ze voor de voeten lopen. Stoppen of wijken is sowieso niet aan de orde.
Ik loop dwars over ze heen.

Je hebt 359 graden waar je kunt zijn, die ene graad is gewoon voor mij. Wég!
O, ik ben niet bang dat ik ze trap hoor, ik wil zelf de ruimte hebben.

Ik zit ook altijd in het midden van de bank. Lekker ruimte naast me.

En Tama loopt tegenwoordig aan de flex als we in de wijk lopen want die ziet alles niet meer zo goed dus die krijst als een gek als ze maar denkt dat ik tegen haar aan kom, dus voor haar geen korte lijn meer.

In het bos kan ze los en dan kan ze lopen waar ze wilt.
Laatst gewijzigd door gonnie op 07 jan 2015 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik loop met 4 of 6 labradors ook door een drukke woonwijk.
We gaan altijd naar het park maar totdat we in het park zijn moeten ze dus strak aan de voet lopen.
Puppen (nu Fudge dus) lopen aan een lijntje maar de rest loopt los, ieder op een vaste plaats naast of achter mij.
Ze willen graag rennen maar moeten zich dus eerst 10 minuten inhouden.
Ik gebruik geen stroombanden (ik weet niet of dat op dit filmpje wel zo is want ik kan hem niet goed zien) maar ik accepteer 0,0 en omdat ze eigenlijk willen rennen en niets anders mogen dan op hun vaste positie naast mij lopen kan dat er ook gedrukt uit zien.
Zodra ze in het park zijn mogen ze uiteraard doen en laten wat ze willen, binnen bepaalde grenzen natuurlijk :tongue: maar voor dat stukje wat ze moeten volgen eis ik kadaverdiscipline.
Misschien vinden ze die 10 minuten strak lopen niet erg lollig maar dat hebben ze maar gewoon even te doen, het wordt daarna ruimschoots goed gemaakt.
Laatst gewijzigd door samantha! op 07 jan 2015 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Cleva schreef:
samantha! schreef:Ik loop met 4 of 6 labradors ook door een drukke woonwijk.
We gaan altijd naar het park maar totdat we in het park zijn moeten ze dus strak aan de voet lopen.
Puppen (nu Fudge dus) lopen aan een lijntje maar de rest loopt los, ieder op een vaste plaats naast of achter mij.
Ze willen graag rennen maar moeten zich dus eerst 10 minuten inhouden.
Ik gebruik geen stroombanden (ik weet niet of dat op dit filmpje wel zo is want ik kan hem niet goed zien) maar ik accepteer 0,0 en omdat ze eigenlijk willen rennen en niets anders mogen dan op hun vaste positie naast mij lopen kan dat er ook gedrukt uit zien.
Zodra ze in het park zijn mogen ze uiteraard doen en laten wat ze willen, binnen bepaalde grenzen natuurlijk :tongue: maar voor dat stukje wat ze moeten volgen eis ik kadaverdiscipline.
Misschien vinden ze die 10 minuten strak lopen niet erg lollig maar dat hebben ze maar gewoon even te doen, het wordt daarna ruimschoots goed gemaakt.
Jou honden zijn enorm gehoorzaam. Daar ben ik getuige van. Indrukwekkend gehoorzaam, zelfs.
Maar het zijn geen herders. Niet dat die moeilijker gehoorzaam te houden zijn, waarschijnlijk zelfs makkelijker maar als ze stout zijn zijn ze ook véél
stouter.

Het zijn uiteindelijk toch scherpe honden, die herders. Potentieel bijterig.
Heel lief ook, hoor, maar waar je er 5 bij je hebt heb je er waarschijnlijk 1 of 2 bij waarbij je ook aan de veiligheid van anderen moet denken.
Nee, aan de veiligheid van anderen hoef ik niet te denken met mijn honden.
Maar in de wijk mag er ook niet lollig gedaan worden dus ik eis niet minder gehoorzaamheid dan wanneer ze wel potentieel bijterig oid zouden zijn.
Ligt misschien ook wel een beetje aan mijn controlfreakerige aard hoor :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Op zich is het zeker knap.
Ik vind het geen gezellig gezicht.
Op het filmpje waar hij in een bos loopt en op een veld zat ik te wachten tot ze eindelijk eens vrij mochten.
Dat gebeurde niet.
Wat is de lol van in een bos lopen als je ook daar bijna struikelt over je honden?
Minstens twee van de honden hebben op het eerste filmpje een TT om.
Een TT heeft nooit een zender (alleen de eerste versie had dat wel, maar dat is al eindeloos lang geleden).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”