Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maandelijkse kosten hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Maandelijkse kosten hond

Ongelezen bericht door *Skye* »

:eek:

Om het goede jaar eens goed te beginnen hebben wij dit jaar weer eens onze geldzaken goed op orde gebracht. Extra zenderpakket waar we toch niet naar keken opgezegd, overgestapt met de energienota enz.
Om hier even op door te gaan heb ik vandaag de kosten van de huisdieren op een rijtje gezet. Moet zeggen dat ik er toch wel een beetje van schrok... We zijn om precies te zijn €121,70 per maand kwijt voor twee katten en een hond. En dan heb ik het alleen over eten, snoepjes, kattenbakvulling en anti wormen/ vlooien enz. Ik tel dus dierenartskosten en alle speeltjes (die Skye echt dringend nodig heeft) niet eens mee in dat bedrag.

Jaarlijks zijn wij het volgende kwijt voor Skye:
Anti wormen/teken/vlooien € 157,-
Eten € 375,-
Snacks € 290,70

Dan willen we nog een verzekering afsluiten € 264,- pj
Entingen en contole € 100,- pj.
En dan pak weg zo een € 250,- voor speeltjes/ riem enz.

En dan heb ik het nog niet eens over cursussen die we doen. Zeg dat je per 10 weken € 100,- kwijt bent, dan komt er nog € 520,- op jaarbasis bij.

Één hond kost dus ongeveer € 1966,70 per jaar, € 163,89 per maand.

En ik maar zeggen dat ik het liefst 10 honden zou willen.

Zijn wij nu van die big spenders? Of klinkt dit jullie bekend in de oren?
dagmar88
Zeer actief

Re: Maandelijkse kosten hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

*Skye* schreef::eek:

Om het goede jaar eens goed te beginnen hebben wij dit jaar weer eens onze geldzaken goed op orde gebracht. Extra zenderpakket waar we toch niet naar keken opgezegd, overgestapt met de energienota enz.
Om hier even op door te gaan heb ik vandaag de kosten van de huisdieren op een rijtje gezet. Moet zeggen dat ik er toch wel een beetje van schrok... We zijn om precies te zijn €121,70 per maand kwijt voor twee katten en een hond. En dan heb ik het alleen over eten, snoepjes, kattenbakvulling en anti wormen/ vlooien enz. Ik tel dus dierenartskosten en alle speeltjes (die Skye echt dringend nodig heeft) niet eens mee in dat bedrag.

Eten € 375,-
Snacks € 290,70

En dan heb ik het nog niet eens over cursussen die we doen. Zeg dat je per 10 weken € 100,- kwijt bent, dan komt er nog € 520,- op jaarbasis bij.

:tongue: Ja.

Zou even de zoekfunctie gebruiken, is nog niet zo lang terug een zelfde topic geweest.
*Skye*
Zeer actief

Ja ik kan het me wel herinneren dat er zo een topic is geweest, maar als je op maandelijkse kosten hond gaat zoeken, dan krijg je heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel hits.
*Skye*
Zeer actief

Daar schrok ik ook wel van. Maar als ik alle botten/ beloningsbrokjes/ en alles wat hij nog meer krijgt bij elkaar op tel kom ik er toch echt op...
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Hahaha ik wíl het eigenlijk niet eens uitrekenen :P Maar goed, speciaal voor jou:

Wij zijn op jaarbasis al bijna 700 euro kwijt aan voer voor Oll (halve kilo CB per dag a 3,75 de kilo), en aan snacks, nou dat zou ik echt eens bij moeten houden. Denk dat er al zo bijna 30 euro aan gedroogde kip per maand doorheen gaat dus kom zo aan de 350 euro p/j, en dan hier en daar nog wat lekkere gedroogde strotten, verse nekken en dingesjes.. Zit qua snacks zó aan de 500 euro p/j Ik wíl er eigenlijk gewoon niet aan denken :LOL: Entingen etc zal om en nabij de 100 euro zijn idd.. Trainingen is 75 euro per 10 lessen, gaat in principe het hele jaar door.. MUV slecht weer en feestdagen enzo, dus zitten we ook al makkelijk aan de 350 per jaar. Doen we hier en daar nog wel eens een leuke workshop, er zijn tijden geweest dat we twee keer per week gingen trainen... Tel uit je winst.. Om maar te zwijgen over de hoeveelheid kilometers die we rijden onderweg naar eerdergenoemde activiteiten én allerhande leuke wandelingen in strand, bos etc.

Zonder workshops en kilometers (want dat weet ik écht niet, hoeveel dat op jaarbasis is) kom ik dus mákkelijk aan de 2000 euro per jaar, en dan heb ik óók de dingen als speeltjes en ontworming nog niet eens meegeteld. Kun je vast zó nog een paar honderd bij optellen... :vaag:

Ohja, en ik wou er écht écht niet over denken, maar ik heb het toch gedaan.. We hebben in 2014 om en nabij de 1000 euro uitgegeven aan shows alleen :piew: De enige reden dat ik daar nu voor het eerst in 4 jaar naar heb durven kijken is dat ie klaar is :jank:

OMG
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ach ieder zn eihen wensen en dingen. Je kunt het zo duur maken als je wilt!
Xavi krijgt geen wormen, teken, vlooien spul als het niet nodig is. Enten doe ik ook niet aan. Speelgoed heeft hij een aantal dingen die niet stuk gaan en verder eens iets super goedkoops van dr Action.
Voer zit hier wel redelijk hoog ivm barf voeren.. maar ook dat kun je zo duur maken als je zelf wilt.

Snacks droog ik zelf of koop ik via barfplaats, scheelt ook aanzienlijk want dat spul is mega duur.

Wij zeggen altijd zo.. zolang je het kunt en wilt betalen, waarom dan bezuinigen op iets waar je van houd/veel plezier aan beleeft? Het leven is toch duur :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Ho even, je bent de hondenbelasting vergeten.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Voer is voor 3 honden al ruim 700 euro per jaar :F:
Koekjes ed geen idee, denk ook 200 - 300 euro per jaar.
En laat ik over training en wedstrijden en benzine kosten maar helemaal niet nadenken :Q:
*Skye*
Zeer actief

Haha sorry dat ik jullie er over laat nadenken ;) maar ik dacht laten we het jaar maar eens verstandig beginnen.

Hier gelukkig geen hondenbelasting :D
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

korthaar schreef:Ho even, je bent de hondenbelasting vergeten.
Díe betalen wij gelukkig niet :D Dat scheelt alweer iets :LOL:
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Ik wil het niet eens weten. Ik zeg wel eens dat mijn hond letterlijk en figuurlijk onbetaalbaar is :engel:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Voer per maand 160 euro (dan krijg ik het godenzijdank spotgoedkoop ivm werk)
Cursus per maand ong. 70/80 euro
Snacks 30 euro
Hondenbelasting 20 euro per maand
Gemiddeld 1 show per maand a 60 euro (alleen inschrijfgeld)

Entingen ong 150 euro per jaar voor alle 3?
Andere da kosten (afgelopen jaar zeker 2500..) zijn variabel, dus tel ik niet mee.
2 kussens per 1,5 maand denk ik. 50 euro

Benzine enzo heb ik echt geen idee van.

Rond de 400 per maand. Oei :80:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Hier was ik ook veel kwijt voor antivlooienspul, 200/300 euro per jaar totdat ik de seresto banden ging gebruiken. Dat scheelde heel veel geld.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Safari schreef:Hier was ik ook veel kwijt voor antivlooienspul, 200/300 euro per jaar totdat ik de seresto banden ging gebruiken. Dat scheelde heel veel geld.
Ben je wel lekker? Nul teveel zeker :mrgreen: Wij zijn aan die troep zo'n 20-30 euro per hond per jaar kwijt denk ik. De rest, geen idee, maar vast meer dan wenselijk :lol1:
Afbeelding
Safari

Geen nul teveel, 3 a 4 honden a 33 euro voor drie maanden pipetten per hond. 3x33=99 per kwartaal. Mijn bedrag was dus laag.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, je bent een big spender :mrgreen:

Voer is hier voor 2 honden ongeveer 30,- per maand, dus 360 per jaar
Snacks koop ik amper, krijg regelmatig proefpakketjes op shows en die gebruik ik daarvoor. Laten we het houden op zo'n 5-10 per maand voor trainingssnoepjes
Enten doen we niet meer, beide honden afgelopen jaar getiterd (voor 35,- per hond)
Ontvlooien/ontwormen niet preventief, komt eigenlijk nooit voor dus. Incidenteel eens een euro of 30?
Hondenbelasting 140,-per jaar (ff kijken of kenneltarief goedkoper is nu :engel: )
Cursus zo'n 80 per half jaar per hond, dus 320 per jaar totaal
Shows ongeveer 60,- per 2 maand, dus 360 per jaar
Riemen, manden, halsbanden, trainingsmateriaal ongeveer 100-150 per jaar gok ik
Benzine is denk ik nog het duurst, reizen naar training, wandelplekken, shows etc. Ongeveer 50,- per maand dus 600,- per jaar
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maeve schreef: Riemen, manden, halsbanden, trainingsmateriaal ongeveer 100-150 per jaar gok ik
Dat geeft ik dus ook al écht niet uit op jaarbasis ;-) Ik heb riemen en halsbanden van 40 jaar geleden en die zijn nog prima.
Manden hebben ze niet. Ik koop eens in de paar jaar een bank bij de kringloop, voor 50 euro. Die is voor hun.
Als ze niet bij ons op de bank liggen :mrgreen:
Nee, ik moet toegeven dat die kosten ook vooral in trainingsmaterialen zitten :mrgreen: Dummy's enzo vind ik na een jaar gebruik vervelend worden, dan blijft er ook te veel water in zitten enzo en moeten er nieuwe komen. Toevallig kocht ik op de Winner een hurtta tuig voor Coda. Duur spul, maar daar mag ze dan ook jaren mee doen :wink:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

250,- aan riemen en speeltjes :O:
ze hebben hier elk een jachtlijntje van 10 euro en die gaat ook wel 10 jaar mee. als speeltje een tennisbal met werpstok van, ik geloof, 5 euro.
oh ja, floor heeft ook nog een pluchen schaap, die heeft ze al 4 jaar.
Om op te knagen een keer een bot of een hoefje. Daar doen ze weken mee.
beloningssnoepjes zijn gewoon stukjes kaas en worst, geen idee wat dat kost maar ik kom lang niet op 250 euro
Miella
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising staff en waarschijnlijk een pincher
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Miella »

*Skye* schreef:Haha sorry dat ik jullie er over laat nadenken ;) maar ik dacht laten we het jaar maar eens verstandig beginnen.

Wat is er "verstandig"aan?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Heavy schreef: Ja en we sporten niet dat scheelt natuurlijk we wandelen alleen.
Ja, dat hebben we hier ook. Wandelen kost niks ;-)
Nou ja, ik ga misschien op jaarbasis één of twee keer naar een clubmatch en een doodenkele keer naar een show. En dat moet dan nog in de buurt zijn ook want ik ga er niet honderden kilometers voor in de auto zitten.
Als je voortuin een losloopgebied is ja :hmmm: Ik moet elke dag toch een stukkie rijden en eigenlijk moet je er helemaal niet bij nadenken hoeveel je dan betaalt voor een wandeling :mrgreen:
*Skye*
Zeer actief

Miella schreef:
*Skye* schreef:Haha sorry dat ik jullie er over laat nadenken ;) maar ik dacht laten we het jaar maar eens verstandig beginnen.

Wat is er "verstandig"aan?
Ik zelf vind het verstandig (zonder aanhalingstekens want ik vind het echt) om er soms even bij stil te staan wat ik nu eigenlijk uitgeef.

Leuk om iedereen zijn ervaringen te lezen. Het is inderdaad zo dat je het zo goedkoop of duur kunt maken als dat je zelf wilt. En ik weet van mezelf dat ik geld makkelijk laat rollen en dat wil ik wat minder doen. Dus het helpt echt wel er even bij stil te staan en te lezen hoe anderen het doen.

In mijn geval gaat Skye krabben van frolicjes/ kattenbrokken/ goedkope trainertjes. Dus als je dan beloningsgericht traint of met een clicker gaat trainen loopt het al aardig in de kosten. Of doen jullie dat dan gewoon niet? Of heeft een hond gewoon pech als hij er jeuk van krijgt?

En wat betreft anti vlooien spul en entingen. We willen een verzekering afsluiten voor de grote uitgaves. Stel hij krijgt ooit iets aan zijn heup en er gaan 1000en euro's aan dierenartskosten doorheen. In de polisvoorwaarden staat dat je moet enten en behandelen tegen vlooien. We hebben echt wel een buffer maar niet onbeperkt. Dus als we willen verzekeren moeten we dat maar braaf doen...
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik kan het wel uitrekenen, maar geen zin in.
Onze benzinekosten zijn wel aanzienlijk opgevoerd, omdat we graag wat afwisselende wandelingen lopen.
Voer: brok is zo'n 90 euro per 3/4 maanden. En elke dag een pakje Smuldier.
Ik koop wel wat snacks en ik geloof gelijk dat dat jaarlijks tot zo'n 200 euro loopt.

Entingen en ontvlooimiddelen doe ik niet aan, uit voorzorg. Alleen enting als we anders problemen zouden kunnen krijgen bij de grens.
Figo heeft 1 halsband die ik uit een aanbiedingsbak heb gevist bij de dierenwinkel, voor 2,50. Die gaat al zeker 2 jaar mee. Verder is van pup af aan Figo verzekerd, voor 12 euro p/m. Nani niet, omdat zij uit Roemenië komt en al 7/8 was toen ze bij ons kwam. Daar leg ik zelf wel geld voor opzij.
Aan speeltjes geef ik ook al niet heel veel geld uit.

Als je dingen op jaarbasis gaat optellen schrik je al snel. Tel je eigen eten eens op.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik zit me net te bedenken dat ik toch wel wat meer uitgeef :engel: Rufus is mijn duurste hond ooit :LOL: Voor hem heb ik een tondeuse gekocht, scheerkoppen, een schaar, waterblazer, fohn, trimtafel, borstels, kam en toen nog een kekke trimkoffer om alles in op te bergen :mrgreen: Nou ja, dat is natuurlijk niet iets wat je elke jaar opnieuw aanschaft en voor de 2de poedel kan ik dezelfde materialen gebruiken.
*Skye*
Zeer actief

lets have fun schreef:Ik zit me net te bedenken dat ik toch wel wat meer uitgeef :engel: Rufus is mijn duurste hond ooit :LOL: Voor hem heb ik een tondeuse gekocht, scheerkoppen, een schaar, waterblazer, fohn, trimtafel, borstels, kam en toen nog een kekke trimkoffer om alles in op te bergen :mrgreen: Nou ja, dat is natuurlijk niet iets wat je elke jaar opnieuw aanschaft en voor de 2de poedel kan ik dezelfde materialen gebruiken.
De enz achter mijn riemen en speeltjes was ook idd voor bv borstels, poepzakjes enz. Stiekem geef je toch snel meer uit dan je denkt.
JoyJip
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door JoyJip »

Moet toegeven dat ik wel wat aan voer kwijt ben, omdat ik mn 2 honden zelf verwend hebt... maar tegenwoordig kan je kluifjes en snoepjes en speeltjes bij de Wibra voor heel weinig krijgen.. kwa vlooien pippetten, (ook tegenwoordig bij bijv Jumbo, en erg goed!)1x in het jaar want vaak in het najaar zijn er bijna géén vlooien... Tegenwoordig heb je ook hele leuke halsbanden of riemen bij Primark of Action
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ben het wel met je eens dat het goed is om eens te kijken naar wat je nou uitgeeft hoor, TS. :ok:

( Ik had een heel verhaal in een verkeerd topic gepost, maar dit is de verkorte versie :mrgreen: )
Safari

Enten liet ik doen bij Dr Woof en kost 20 euro per enting. Ik voerde dan weer niet zo duur en trainers kan je zelf maken/drogen. Als je geeft wat ze hebben mogen krijgen ze daar geen jeuk van. Die van mij deden een moord voor komkommer en wortel. Als ik met ze getraind zou hebben was dat DE ultieme beloning geweest :wink: het allergische exemplaar kreeg bananenchips.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Nanna schreef:Ik geef helemaal niks uit aan vlooienmeuk :19: Enten en ontwormen doe ik ook al niet.
Hier net zo.
Ik vervang de Flexi van Ti Jay ieder jaar (just in case) en verder koop ik 1 goede halsband waar de honden de rest van hun leven mee doen :mrgreen:
Punky heeft een leren lijn die ik 21 jaar geleden eens heb gekocht voor onze Akita.
Voor het voer zal ik rond de 100 euro zitten en voor snacks geef ik echt niet veel uit, denk een tientje per maand.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

*Skye* schreef::eek:

Eten € 375,-
Snacks € 290,70

Doe maar niet als je hier al van schrikt :mrgreen:
Alhoewel je dan wel alles in het GROOOOOT kan kopen en dat scheelt echt op sommige punten :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ontvlooien en ontwormen niet preventief. Jaren niets nodig gehad, dit jaar toevallig wel.
Entingen na de drie jaar niet meer. Denk dat ze dit jaar wel allemaal voor de rabiës gaan.
Ze krijgen niet veel aan snacks. Heb toch allergische honden en die zijn net zo blij met snijafval van groente of een stukje fruit.
Af en toe een zelf gevuld hoefje of dentastix.
Degenen die er tegen kunnen krijgen als beloning nep frolic, in vieren. De anderen zelf gedroogd spul of kattenbrokjes.
Riemen en tuigen worden gekocht in de aanbieding, of liever nog tweedehands.
Er moet wel een tweede diepvries gekocht worden, zodat kvv groot kan worden ingekocht. Nu sla ik rollen die in de aanbieding zijn in.
Omdat ze 50/50 vers en brok eten, hoeven ze niet per se veel verschillende diersoorten.
Met vijf katten en vier honden ben ik gemiddeld €150 per maand kwijt.

:mrgreen: Dan tel ik de veel te dure waterbestendige vloer even niet mee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”