Echt actief ben ik hier niet, meer een meelezer. Maar zou nu toch graag even mijn verhaal kwijt willen en/of kijken wat jullie in deze situatie zouden doen.. Word wel een lang verhaal hoor.
Ik heb een Franse bull van 11 jaar. Altijd goed van conditie geweest. Wel spondylose, maar daar niet enorm last van.
Nu had hij op 19 november ineens een epileptische aanval (schuimbekken, klappertanden, stuiptrekken en alles laten lopen) D.A. gebeld en zei dat er vrij weinig aan te doen was en moesten afwachten. Advies was om elke dag stukje banaan te geven voor de kalium. Hij kreeg toen in 3 dagen zo’n 7 aanvallen. Van de d.a. mocht dit ongeveer een week duren voor er actie ondernomen moest worden. Ik heb toen wel om medicatie gevraagd gezien hij gewoon niet meer kon herstellen tussen de aanvallen door. Beestje had zo’n last..
Begonnen met Phenoral, 2x 0,5 tablet. Ging gelijk goed, in de zin van geen aanvallen meer. Wel duurde het dik 2/3 weken voor hij enigszins de oude werd.
Eind goed al goed dacht ik en kreeg weer wat vertrouwen er in. Nu kreeg hij ineens de 27e weer een aanval. Dit keer duurde de aanval maar 2/3 min ipv 10 en maakte ons nog niet zo’n zorgen. Hij herstelde ook weer goed. Tot we 2 dagen verder waren en hij er al weer een stuk of 10 had gehad.
Ik had er zo’n verdriet van. Door die aanvallen was hij zo op z’n eindje en reageerde nergens meer op, leek niet meer goed te zien, bleef na een aanval in zn eigen plas/kwijl liggen etc etc. D.a. gebeld en we dachten echt we geven hem een spuitje want het is mooi geweest zo, dit gun ik hem niet.
Daar aangekomen was het verhaal om bloed te prikken en om te kijken of we konden ophogen. Hier zou dan weer een paar dagen overheen gaan. We zeiden van dat gaat ‘ie niet redden met al die aanvallen en kregen daarom Epikal mee. Hierna bleven de aanvallen komen en 2 dagen later werden we gebeld met de uitslag en die was in principe prima maar konden evt ophogen met een kwartje Phenoral. Dit doen we sinds woensdag.
De aanvallen zijn sinds woensdag weg, wel is hij weer enorm aan het herstellen en denk dat we hier ook weer zo’n 2/3 weken voor uit moeten trekken. Na zijn aanvallen was hij steeds al heel wankel maar sinds vanmiddag zakt hij steeds vaker ineens door zijn achterpoten. Ene keer blijft hij dan maar liggen, andere keer krabbelt hij weer op.
Zelf hebben we het idee, we kijken het aan hoe het gaat. Ik hoop enorm dat hij met een week of 3 weer enigszins de oude is.. We hebben besloten dat als de aanvallen weer gaan doorbreken het dan mooi is geweest voor hem.. Is dit reëel? De keren dat we bij de dierenarts waren had ik steeds het gevoel alsof ik het allemaal dramatischer maak dan het is, gezien hun reactie. Maar daar lijkt de adrenaline in te slaan en lijkt hij vrolijk rond te huppelen. Ze vertelden dat ze nog een plank vol medicatie hebben, o.a. een waarbij er een kans op agressie bij kwam kijken. Dit gaat me dan te ver, we hebben een kleine meid rond lopen en daarbij wil ik ook niet dat mensen hem zo gaan herinneren, beestje deed/doet nooit wat kwaad.
Ik gun het hem ook niet meer om weer opnieuw zon lange herstelfase te moeten doorstaan, voor hoelang hem nog rest.
Nouja, tis een heel lang verhaal geworden, sorry daarvoor
Ik wou gewoon even weten hoe anderen hier tegen aan kijken en wat ze zouden doen in deze situatie..