Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chipnummer onbekend
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Chipnummer onbekend
wij hebben en dwergpincher overgenomen van iemand,die haar vervolgens ook weer van iemand had overgenomen.
Nu blijkt dus dat haar chip niet geregistreerd staat en als ik deze wil aanmelden bij NDG krijg ik de melding dat dit waarschijnlijk een import hondje is en dat daar weer een bepaalde regelgeving aan vast zit. het vage is ook dat er geen datum van inbrenging bij staat.
Het baasje waar ik hem van heb heeft er geen idee van want het beestje was al gechipt bij de vorige eigenaar en heeft er zelf nooit wat meegedaan
Haar nummer begint met 967 ze is 4 jaar en dit beginnummer kan ik ook niet terugvinden als ik kijk op de site met landcodes van chipnummers.
Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen. Haar opnieuw laten chippen? weet niet of ze dat eigenlijk wel doen?of kan ik haar toch nog ergens laten registeren.
Nu blijkt dus dat haar chip niet geregistreerd staat en als ik deze wil aanmelden bij NDG krijg ik de melding dat dit waarschijnlijk een import hondje is en dat daar weer een bepaalde regelgeving aan vast zit. het vage is ook dat er geen datum van inbrenging bij staat.
Het baasje waar ik hem van heb heeft er geen idee van want het beestje was al gechipt bij de vorige eigenaar en heeft er zelf nooit wat meegedaan
Haar nummer begint met 967 ze is 4 jaar en dit beginnummer kan ik ook niet terugvinden als ik kijk op de site met landcodes van chipnummers.
Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen. Haar opnieuw laten chippen? weet niet of ze dat eigenlijk wel doen?of kan ik haar toch nog ergens laten registeren.
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
- Aantal honden: 1
Re: Chipnummer onbekend
volgens mij is het een belgie's nummer heb je hier al een bij gekeken
http://www.abiec-bvirh.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.abiec-bvirh.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
ik krijg hier, het nummer wat u heeft ingevoerd is niet juist of niet meer in gebruik
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
967 Is geen landencode maar de code van de fabrikant.
Het lijkt gewoon een chipnummer uit Nederland.
967 Rfdynamics (In Canada: M4S ID 1-877-738-4384)
Dorpsstraat 27
3941 JK Doorn, The Netherlands
phone: +31 343 412192
fax: +31 343 412156
e-mail: rfid@wxs.nl
Dorpsstraat 27

- dagmar88
- Zeer actief
Irene schreef: Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen. Haar opnieuw laten chippen? weet niet of ze dat eigenlijk wel doen?of kan ik haar toch nog ergens laten registeren.
Even aan je dierenarts vragen?
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Maar je kunt dit nummer niet aanmelden bij de NDG dan? Omdat het waarschijnlijk een importhondje is? Dan zou ik haar gewoon opnieuw laten chippen, lijkt me geen probleem als je de DA uitlegt wat er aan de hand is.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
967 hebben wij jaren gelden volgens mij ook gehad in het asiel; dat is inderdaad de fabrikant.
Kan je hem niet aanmelden bij een andere organisatie?
Als je me het nummer in pb stuurt kan ik hem eventueel als je wilt proberen te registreren op ons asiel account.
Kan je hem niet aanmelden bij een andere organisatie?
Als je me het nummer in pb stuurt kan ik hem eventueel als je wilt proberen te registreren op ons asiel account.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
volgens internet wel, alle barcodes van de chip beginnen met het landcode nummer. Voor Nederland is deze 528 (al komen er ook andere nummers voor )Kaiou schreef:967 Is geen landencode maar de code van de fabrikant.
Dorpsstraat 27
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
Ik ga maandag even naar de dierenarts die er verder ook niet veel mee kon, maar wil wel even zeker weten of ze inderdaad het chipnummer draagt wat er in het paspoortje staat.
en dan overleg ik maar even wat wijsheid is.
en dan overleg ik maar even wat wijsheid is.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Freek komt uit Roemenië en is daar gechipt en heeft inderdaad wel een heel andere chip code dan de Nederlandse honden die ik ken. Met registreren moest ik inderdaad ook aanvullende gegegevens invullen, maar dat was bij hem niet zon probleem.
Anders even een mailtje naar de NDG met je verhaal en vragen en wat nu te doen?
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja 52821 is de code die nederland heeft maar in de tussentijd zijn er veel nummers bij gekomen.Irene schreef:volgens internet wel, alle barcodes van de chip beginnen met het landcode nummer. Voor Nederland is deze 528 (al komen er ook andere nummers voor )Kaiou schreef:967 Is geen landencode maar de code van de fabrikant.
Dorpsstraat 27
967 hebben we als asiel gehad. Ook 981 en nu 945
Laatst gewijzigd door noekie op 30 dec 2014 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Niet alle chipnummers beginnen met een landencode, er zijn er ook die beginnen met de code van de fabrikant.Irene schreef:volgens internet wel, alle barcodes van de chip beginnen met het landcode nummer. Voor Nederland is deze 528 (al komen er ook andere nummers voor )Kaiou schreef:967 Is geen landencode maar de code van de fabrikant.
Dorpsstraat 27
Het chipnummer van Kaiou bijvoorbeeld begint met 945, ook geen landencode. Kaiou komt wel gewoon uit Nederland.
945 Is de fabriekscode van Chip&Passport International B.V, een bedrijf uit Nederland.
Laatst gewijzigd door Kaiou op 30 dec 2014 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
Oke Lastig zoeken dan, misschien heeft het beestje ooit wel in het asiel gezeten. Hopelijk zijn wij haar laatste eigenaar. wel heel vreemd dat er nooit wat met die chip is gedaan.Komt helaas zo vaak voor dat honden niet geregistreerd staan terwijl ze wel een chip hebben. Nou ja bedankt voor jullie antwoorden, ik ga maandag even met de dierenarts overleggen en kijken wat ik het beste kan doen.Kaiou schreef:Niet alle chipnummers beginnen met een landencode, er zijn er ook die beginnen met de code van de fabrikant.Irene schreef:volgens internet wel, alle barcodes van de chip beginnen met het landcode nummer. Voor Nederland is deze 528 (al komen er ook andere nummers voor )Kaiou schreef:967 Is geen landencode maar de code van de fabrikant.
Dorpsstraat 27
Het chipnummer van Kaiou bijvoorbeeld begint met 945, ook geen landencode. Kaiou komt wel gewoon uit Nederland.
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
De identificatiecode van een huisdierenchip kan beginnen met een fabrikantencode die te herkennen is aan de eerste 3 cijfers, bij EasyTrac-ID is dit ‘967’, gevolgd door de overige 12 cijfers of met de (ISO) landencode.
http://www.easytrac-id.eu/nl-BE/over-el ... de-vragen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.easytrac-id.eu/nl-BE/over-el ... de-vragen/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
Bedankt hier kom ik denk ik wel verder mee!! vandaar kan ik denk ik wel registeren via deze link: https://www.huisdier-registratie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;noekie schreef:De identificatiecode van een huisdierenchip kan beginnen met een fabrikantencode die te herkennen is aan de eerste 3 cijfers, bij EasyTrac-ID is dit ‘967’, gevolgd door de overige 12 cijfers of met de (ISO) landencode.
Daar krijg ik geen rare melding dat de chip niet klopt.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
mijn reu (geboren 2005 in België) zijn chipnummer begint ook met 967
mijn jongste teef (groenendaeler met stamboom geboren 2013 ook in België) haar chip nummer begint ook met 967
onze (inmiddels overleden) stafford (geboren 2002, geen idee waar, gezien hij van de Woefkesranch kwam
) zijn 1ste chipnummer begon ook met 967, zijn 2e chipnummer (is herchipt omdat zijn chip op zijn schouder aan de wandel was) begon met 056
mijn jongste teef (groenendaeler met stamboom geboren 2013 ook in België) haar chip nummer begint ook met 967
onze (inmiddels overleden) stafford (geboren 2002, geen idee waar, gezien hij van de Woefkesranch kwam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Weet de fabrikant misschien waar hij de serie waar dat nummer bij hoort heeft geleverd?
- ranetje
- Zeer actief
Had hij toen twee chips?vania schreef:mijn reu (geboren 2005 in België) zijn chipnummer begint ook met 967
onze (inmiddels overleden) stafford (geboren 2002, geen idee waar, gezien hij van de Woefkesranch kwam) zijn 1ste chipnummer begon ook met 967, zijn 2e chipnummer (is herchipt omdat zijn chip op zijn schouder aan de wandel was) begon met 056
Kan dat/mag dat?
Lijkt me verwarrend.
Als ze het ene nummer hebben gevonden zoeken ze niet naar een volgende als hij vermist zou worden.
Maakt nu niet uit, maar even voor het idee
Rana's chip was ook gaan wandelen.
Maar een nieuwe chip was bepaald niet aan de orde.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Raar dat je die niet kan registreren
Hier diverse importhonden (gehad) en die chips hebben we altijd zonder problemen kunnen registreren bij de ndg
Hier diverse importhonden (gehad) en die chips hebben we altijd zonder problemen kunnen registreren bij de ndg
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva uit hongarije en die kon ik dan weer zonder problemen registrerenEvertje schreef:Freek komt uit Roemenië en is daar gechipt en heeft inderdaad wel een heel andere chip code dan de Nederlandse honden die ik ken. Met registreren moest ik inderdaad ook aanvullende gegegevens invullen, maar dat was bij hem niet zon probleem.
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk niet verder geklikt nadat er naar boven kwam dat het mogelijk om een importnummer ging omdat ik niet beschik over importpapieren maar misschien gaan ze zo ver wel niet. Ik ga maandag eerst even laten checken of het chipnummer klopt met haar chip en dan ga ik ook nog een poging doen bij NDG. Hoplijk vragen ze niet om een datum van chip inbrengen want dan moet ik wat gaan verzinnen.
- ranetje
- Zeer actief
Als je weet wanneer de chip is gemaakt en afgeleverd kom je vast wel aardig in de buurt van een juiste datumIrene schreef:Ik heb eigenlijk niet verder geklikt nadat er naar boven kwam dat het mogelijk om een importnummer ging omdat ik niet beschik over importpapieren maar misschien gaan ze zo ver wel niet. Ik ga maandag eerst even laten checken of het chipnummer klopt met haar chip en dan ga ik ook nog een poging doen bij NDG. Hoplijk vragen ze niet om een datum van chip inbrengen want dan moet ik wat gaan verzinnen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat is ook precies de reden waarom TS er gewoon voor moet gaan om de chip die er nu zit te registrerenranetje schreef:Had hij toen twee chips?![]()
Kan dat/mag dat?
Lijkt me verwarrend.
Als ze het ene nummer hebben gevonden zoeken ze niet naar een volgende als hij vermist zou worden.
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
uiteraard gaat mijn voorkeur daar ook naar uit maar inmiddels denk ik wel dat dat moet gaan lukken, is het niet bij NDG dan wel bij huisdierregistratieZamunda schreef:Dat is ook precies de reden waarom TS er gewoon voor moet gaan om de chip die er nu zit te registrerenranetje schreef:Had hij toen twee chips?![]()
Kan dat/mag dat?
Lijkt me verwarrend.
Maar een nieuwe chip was bepaald niet aan de orde..
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Waarom pas maandag? Dierenambu, asiel kan dat ook wel uitlezen. Als ik zwerfdier vind vraag ik bij balie da of ze chip uitlezen. Daar heb ik geen consult voor nodig.

-
Sandra212
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dobermann Pinscher, Kelpie, Siberische Husky
Toevallig net 2 dagen onze hond uit Roemenië aangemeld bij NDG.
Ze vragen land van herkomst en de invoerdatum.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je invult verder, neem als land bv. België en importdatum 8 weken vanaf geboorte.
Heb je haar in ieder geval geregistreerd met de chip die ze heeft.
Wel eerst even laten uitlezen of het ook daadwerkelijk het juiste chipnummer is
Ze vragen land van herkomst en de invoerdatum.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je invult verder, neem als land bv. België en importdatum 8 weken vanaf geboorte.
Heb je haar in ieder geval geregistreerd met de chip die ze heeft.
Wel eerst even laten uitlezen of het ook daadwerkelijk het juiste chipnummer is
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Nee, ik had er misschien bij moeten zetten, dat die 1ste (die op zijn schouder zat) er uit gehaald was en daarom was hij herchiptranetje schreef:Had hij toen twee chips?vania schreef:mijn reu (geboren 2005 in België) zijn chipnummer begint ook met 967
onze (inmiddels overleden) stafford (geboren 2002, geen idee waar, gezien hij van de Woefkesranch kwam) zijn 1ste chipnummer begon ook met 967, zijn 2e chipnummer (is herchipt omdat zijn chip op zijn schouder aan de wandel was) begon met 056
![]()
Kan dat/mag dat?
Lijkt me verwarrend.
die chip op zijn poot bleef aan de wandel (van boven terug naar onder en zo) daarom dat de DA hem er uit gehaald had
maar de rottweiler teef van mijn schoonmoeder, had toen ze uit het asiel kwam wel 2 chips + 1 nummers in haar boekje staan, de rottweiler reu die ze toen ook had, zou er ook 1 gehad hebben, maar die was nergens niet te vinden
- ranetje
- Zeer actief
Zo snap ik hetvania schreef:Nee, ik had er misschien bij moeten zetten, dat die 1ste (die op zijn schouder zat) er uit gehaald was en daarom was hij herchiptranetje schreef:Had hij toen twee chips?vania schreef:mijn reu (geboren 2005 in België) zijn chipnummer begint ook met 967
![]()
Kan dat/mag dat?
Lijkt me verwarrend.
Maar een nieuwe chip was bepaald niet aan de orde.![]()
die chip op zijn poot bleef aan de wandel (van boven terug naar onder en zo) daarom dat de DA hem er uit gehaald had
maar de rottweiler teef van mijn schoonmoeder, had toen ze uit het asiel kwam wel 2 chips + 1 nummers in haar boekje staan, de rottweiler reu die ze toen ook had, zou er ook 1 gehad hebben, maar die was nergens niet te vinden
Misschien had die rottweiler teef de chip van die reu ook wel in haar lijf
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
Zo vandaag langs geweest bij de dierenarts, de chip klopte gelukkig met het paspoort maar kon haar toch niet bij NDG registeren omdat ze importdata enzo vroegen en geen idee had wat ik daar dan zou moeten invullen, Nu staat ze bij huisdierenregistratie aangemeld daar kreeg ik nog wel eerst een foutmelding dat het nummer uit 15 cijfers bestond, maar heb gewoon doorgeklikt en kon toch verder met registeren. bedankt voor jullie hulp
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Parallel zou ik de fabrikant nog een mailtje sturen. Hun administratie kan misschien achterhalen waar de chip naar toe was verkocht. Als je dat weet, dan heb je bewijs dat 'importdata' niet van toepassing is en dat je een Nederlandse hond gaat registreren.