Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup mee naar duitsland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Pup mee naar duitsland

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik moet eind deze week naar duitsland.
Het is een flink eind rijden dus ik ben uiteindelijk de hele dag weg.
De volwassen honden blijven thuis maar Fudge ga ik niet de hele dag thuislaten.
Fudge is eind deze week 12 weken en niet geent tegen rabies.
Hij is gewend om in de auto te verblijven dus hij blijft ook gewoon in de auto al zou ik hem tijdens de lange rit zo nu en dan een plasje moeten laten doen.
Ik ben dus niet van plan daar te gaan wandelen ofzo, hij zit gewoon in de auto en zo nu en dan gaat hij er even uit om zijn behoeften te doen.
Kan ik dit (ook met het oog op die nieuwe regelgeving) doen? of mag het niet?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Pup mee naar duitsland

Ongelezen bericht door LongFields »

Officieel mag het volgens mij niet. Duitsland in is dacht ik wel toegestaan met een niet-rabiës geënte pup maar van Duitsland naar Nederland is het sinds vandaag niet meer officieel toegestaan.
De vraag is dan of je het wil riskeren, de kans op een controle is niet erg groot denk ik maar desondanks wel aanwezig.
Kun je hem niet voor 1 dag uitbesteden, bijvoorbeeld aan je ouders of iemand bij jou in de buurt die je met hem vertrouwt?
Als dat kan zou ik dat doen en gewoon alle risico's vermijden.
Laatst gewijzigd door LongFields op 29 dec 2014 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Oei, volgens mij mag het niet.. Hij moet geënt zijn en dan moet dan ook nog 3 weken in werken..
Let op: als je hond voor de eerste keer wordt ingeënt, of als je je hond opnieuw laat inenten nadat de oude rabiësinenting is verlopen, mag je pas 21 dagen na de inenting de grens over.

Je dierenarts moet de geldigheidsdatum duidelijk in het hondenpaspoort vermelden. Alleen dan is je vaccinatie ook 3 jaar geldig en voorkom je misverstanden bij een controle.

http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... tsland.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik moest hier pas bij de grens de paspoorten laten zien, dus oppassen aangezien jij vlakbij woont.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Dank jullie wel voor de reacties!
Dan ga ik hem dus niet meenemen.
Ik dacht het makkelijk op te lossen zo door hem mee te nemen aangezien hij toch in de auto blijft verder maar ik wil absoluut geen risico nemen.
Dan ga ik dus een oppas regelen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

_Inge_ schreef:Ik moest hier pas bij de grens de paspoorten laten zien, dus oppassen aangezien jij vlakbij woont.
Oef ze controleren dus echt.
Nouja ik kom nooit in duitsland met de honden normaal gezien dus het is verder ook geen probleem.
Alleen moet ik nu een dagje weg en dan leek het me handig hem mee te nemen maar dat doen we dus toch maar niet.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Inderdaad, toch beter. Stel dat ze hem innemen ofzo bij de grens o0
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Ja daar moet ik niet aan denken :schrik:
Hij blijft dus lekker veilig in Nederland.
Afbeelding
Saskialappie
Actief
Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saskialappie »

Ik woon net over de grens bij Glanerbrug in Duitsland en heb bijna 2 jaar geleden een labrador pup gekocht in Nederland. Toen ze bijna 9 weken was hebben we haar opgehaald en toen had ze net de 2de puppy enting gehad, dus nog geen rabiës. Rabiës was toen ook al verplicht in Duitsland maar wij zijn niet gecontroleerd. Er staat hier bij de grens alleen af en toe controle voor de belastingdienst en dergelijke, ik ben nog nooit staande gehouden en woon hier nu al 9 jaar. Voor we hier woonden gingen we geregeld wandelen in Duitsland met onze oudste hond en die had toen ook geen rabiës, we hebben er nooit problemen mee gehad.
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

ik ga regelmatig met Riv naar Duitsland (via A12/A3) en heb nog nooit een controle gezien op de snelweg of in Duitsland.
maar als je een oppas adresje kan regelen, zou dat wel het beste zijn. het zal je maar gebeuren...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik kan me zo voorstellen dat ze nu de nieuwe regels per vandaag van kracht zijn gegaan juist wel extra controleren aan de grens. Zou zelf het risico gewoon niet willen lopen als er ook een andere oplossing is.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Als ze wel controleren is het een inbeslagname, waarom risico lopen ?
samantha!
Zeer actief

Cindy52 schreef:Als ze wel controleren is het een inbeslagname, waarom risico lopen ?
Wie zegt dat ik risico wil lopen?

Ik wist effe niet meer hoe het zat met de nieuwe regels die dus blijkbaar vanaf vandaag ingaan.
Normaal gezien ga ik nooit naar het buitenland dus ik ben nooit op de hoogte van dit soort dingen, vandaar dat ik het vraag.
Maar het is duidelijk dus, pup gaat niet mee.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

samantha! schreef:
Cindy52 schreef:Als ze wel controleren is het een inbeslagname, waarom risico lopen ?

Ik wist effe niet meer hoe het zat met de nieuwe regels die dus blijkbaar vanaf vandaag ingaan.
Normaal gezien ga ik nooit naar het buitenland dus ik ben nooit op de hoogte van dit soort dingen, vandaar dat ik het vraag.
Volgens mij was die opmerking meer gericht aan de mensen die schreven dat ze nog nooit gecontroleerd waren dan voor jou. :wink:
samantha!
Zeer actief

LongFields schreef:
samantha! schreef:

Volgens mij was die opmerking meer gericht aan de mensen die schreven dat ze nog nooit gecontroleerd waren dan voor jou. :wink:
Dat zou natuurlijk ook kunnen bedenk ik me nu pas, als dat zo is dan is mijn reactie inderdaad onnodig geweest.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Cleva schreef:
LongFields schreef:Ik kan me zo voorstellen dat ze nu de nieuwe regels per vandaag van kracht zijn gegaan juist wel extra controleren aan de grens.
"De grens" is desgewenst op een polderweggetje. Er valt niet te controleren.
Ik steek al 3 jaar bijna dagelijks de grens over en het aantal keren dat er op de grote wegen gecontroleerd werd waren op 1 hand te tellen. Op de binnenwegen heb ik nog nooit iets gezien.
Het zal ook wel niet dat ze op de binnenwegen een controlepost opwerpen, maar je zou maar net tegen een overijverige controleur aanlopen die zijn target voor 2014 nog niet gehaald heeft. :wink:
Als het ook anders kan zou ik met de nieuwe regels gewoon even niet de grens over gaan, maar het kan best dat ik te voorzichtig ben hoor.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als er oppas geregeld kan worden zou ik ook geen risico lopen.
Inderdaad één overijverige controleur is genoeg. :schrik:

Ik ben mogelijk ook te voorzichtig, maar ik neem het risico niet.
En zeker niet met een pup.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

samantha! schreef:
_Inge_ schreef:Ik moest hier pas bij de grens de paspoorten laten zien, dus oppassen aangezien jij vlakbij woont.
Oef ze controleren dus echt.
Nouja ik kom nooit in duitsland met de honden normaal gezien dus het is verder ook geen probleem.
Alleen moet ik nu een dagje weg en dan leek het me handig hem mee te nemen maar dat doen we dus toch maar niet.
Ja en rond deze tijd juist meer... Ik heb ze er al vaker zien staan, als je vanaf Nijmegen daar bij beek Ubbergen rechtdoor gaat, daar staan ze wel eens. Als je via mij gaat bij Millingen niet maar ja, ik zou zelf het risico niet nemen. Ik heb daarom ook altijd de paspoorten van de honden in de auto..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”