Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hevige stank

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Hevige stank

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik wist niet of dit onder voeding moest, of onder medisch, of onder wat anders....dus dan maar in algemeen.

Ik loop net langs de slaapkamer naar de werkkamer, en ruik het al. Hevige stank. Cayuga ligt op de slaapkamer te pitten, en hij meurt daar de kamer uit. Geen verrassing, want de afgelopen dagen (en vooral nachten) is het echt héél erg erg. Als in serieus bijna onverdraaglijk.
Het is een rottingslucht die uit zijn maag komt.

Hij braakt niet en heeft geen diarree. Hij poept goed. Hij heeft volop eetlust. Hij heeft geen bloed in zijn ontlasting, althans niet zichtbaar. Een week terug was hij ziek, buikvirusje leek het, en toen braakte hij hevig stinkend spul uit, waar heel veel glibberig speeksel in zat. Maar nu is hij weer topfit.
Hij is mager en blijft mager. Niet graatmager, maar nét een tikje te schraal.

Natuurlijk denk je bij een langharige Belg van negen jaar oud aan maagkanker, maar zoals boven beschreven heeft hij geen van de symptomen. Van verstopping heeft hij ook wel eens last, en dan gaat hij ook zo stinken (alhoewel minder erg), maar dat speelt nu niet.

Eten is niet veranderd. Snacks ook niet. Hij is fit en vrolijk en speels, alhoewel hij de laatste dagen ook wat stram oogt. Ik weet dat aan de kou. Maar hij zit echt heel erg goed in zijn vel op het moment, en maakt een kerngezonde indruk.
Om overcompleet te zijn, hij zit momenteel in een vachtwissel, hij gooit de ondervacht eruit.

Iemand een idee?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Re: Hevige stank

Ongelezen bericht door Paisley »

Hoe weet je dat het uit zijn maag komt? Niet toch een rotte kies in zn bek?
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Kan het zijn gebit zijn? Of vreet hij poep en laat daar boeren van?

Overigens liet Jack soms scheten die werkelijk waar onverdraaglijk stonken. Niet normaal meer. Iedereen vloog dan altijd uit zijn buurt, en soms stond hij zelf ook op om weg te lopen van die lucht. :schrik:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik zou gewoon eens laten onderzoeken waar die geur vandaan komt als het echt niet te harden is.. kan me niet voorstellen dat het goed is.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Paisley schreef:Hoe weet je dat het uit zijn maag komt? Niet toch een rotte kies in zn bek?
Nee, zijn adem ruikt redelijk. Tót hij boert. Manmanman, dan ga je dooooooooood.
Als hij de kans krijgt vreet hij poep, maar die kans krijgt hij nauwelijks. Daar zitten we bovenop.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

kloesje schreef:Ik zou gewoon eens laten onderzoeken waar die geur vandaan komt als het echt niet te harden is.. kan me niet voorstellen dat het goed is.
Ja, maar een richting om in te zoeken zou fijn zijn. Ik sleep hem met alle soorten van genoegen mee naar Mandigers als het ook maar een béétje op maagkanker zou wijzen, maar dan moet ik daar wel een aanwijzing voor hebben. Dit topic is meer een schot in het donker. Misschien dat iemand een idee heeft in welke richting we moeten zoeken.
And few will ever climb
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

De hond van mijn schoonouders braakte ineens naar ontlasting ruikend braaksel. Die bleek helemaal verkankerd te zijn van binnen. Had buiten stinken uit de bek, helemaal geen klachten, was gewoon vrolijk en tierig, tot hij op een dag ging braken. Ik zou er wel even naar laten kijken.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Renee1966 schreef:Ik zou er wel even naar laten kijken.
Ja, nogmaals, dat ben ik ook echt van plan. Maar een richting om in te denken zou fijn zijn.
Ik snap het namelijk niet zo goed. De hevige stank wijst op problemen in het spijsverteringskanaal, maar dat gaat allemaal prima. Geen probleem daar, en dat terwijl hij wel gevoelig is op dat gebied en geneigd tot verstopping.
And few will ever climb
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Apart, Xavi stonk ook wel eens maar dat was dan voergerelateerd.

Heeft hij medicijnen?
Misschien eens wat witte leem proberen? Blijk voor de vacht/rui ook goed te kunnen werken
Afbeelding
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat Cleva zegt, honden ruiken op hun adem goor als die poep net naar binnen is, daarna niet meer. Dat is zo weg.
Ik zou ook op een ontsteking inzetten en dan met name slokdarm. Vooral vanwege dat braken onlangs, dan kan zo'n slokdarm behoorlijk van de rel raken, dat zuur hoort daar niet langs te komen en daar kunnen slijmvliezen dan vaak slecht tegen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn ruwhaar teckel kon ook zo vreselijk stinken. Toch wel een aantal keren mee naar de dierenarts gegaan. Dan tuurde ze in z'n bek, klopte hier en daar wat en een keertje ook maar bloedonderzoek. (nierproblemen geven ook stank uit de maag meen ik). Nooit wat gevonden :19: Tanden zijn wel regelmatig schoongemaakt maar dat hielp niet tegen die specifieke geur.
Hij was trouwens ook een strontvreter en galspuger.
Jaren later kreeg hij wel een chronische loopneus. Dat bleek een resistente bacterie in combi met een ontstoken wortelpunt. Die tand is getrokken uiteraard maar loopneus is nooit meer weggegaan. Maar of dat de meur uit z'n maag verklaarde?

Oliviertje is met ruim 15 jr ingeslapen ivm pijnlijke botjes en die steeds erger wordende loopneus, hij had geen lol meer in het leven :(: Tot de laatste adem stinkend :wink:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Miranda schreef:
Ja, nogmaals, dat ben ik ook echt van plan. Maar een richting om in te denken zou fijn zijn.
Ik snap het namelijk niet zo goed. De hevige stank wijst op problemen in het spijsverteringskanaal, maar dat gaat allemaal prima. Geen probleem daar, en dat terwijl hij wel gevoelig is op dat gebied en geneigd tot verstopping.
Hoe, daarga je toch juist voor naar de DA? Je hoeft toch niet zelf van tevoren te bedenken wat er aan de hand is?
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Cleva schreef:Cleo had ook chronisch ontstoken neusholtes en tandwortels.
:ugh: Wat rot. Ik heb ook altijd gedacht dat die tanden bij Olivier meer met z'n loopneus (pus idd, tot aan de muren) te maken hadden. Maar de dierenarts verzekerde mij elke keer weer dat die tanden muv die ene hoektand die getrokken is, goed waren.
Gelukkig zat hij flink aan de pijnstillers ivm artrose. Ga er maar vanuit dat hij niet te veel pijn heeft gehad :blauwoog:

De stank uit z'n maag was denk ik niet gerelateerd. Die is echt minimaal 5 jaar voor die loopneus begonnen. Kwam echt uit de maag, je rook het ongeacht of hij door neus of bek ademde.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Kazan stond ontzettend op het laatst, en die bleek een ontzettend grote tumor in zijn buik te hebben. Helemaal verkleefd, en onkundige DA, dus geen idee waar hij nou uiteindelijk begonnen was.

Over het boeren, en het niet stinken, die van Jade stinken toch echt regelmatig. Maar alleen als ze een lege maag heeft. Een ontzettende putlucht, heel smerig. Ze heeft ook snel last van maagzuur en gal spugen, dus om die reden probeer ik te zorgen dat haar maag niet vaak leeg is, maar dat lukt niet altijd. Volgens de DA kan het verder geen kwaad, maar is het alleen vervelend voor haar. En voor mij, op de momenten dat ze even voor me komt staan om een boer te laten, recht in mijn gezicht natuurlijk. :P

Hopelijk kom je snel achter de oorzaak van de stank.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

sbientje schreef:
Miranda schreef:
Hoe, daarga je toch juist voor naar de DA? Je hoeft toch niet zelf van tevoren te bedenken wat er aan de hand is?
Ja, dat dacht ik ook. Je merkt dat er iets niet goed is bij je hond en dan ga je daarvoor naar de DA, die heeft daarvoor gestudeerd om uit te vogelen wat het is. En jij zegt tegen meneer/mevrouw de DA wat jij merkt.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Neeltje schreef:
sbientje schreef:
Miranda schreef:
Ja, dat dacht ik ook. Je merkt dat er iets niet goed is bij je hond en dan ga je daarvoor naar de DA, die heeft daarvoor gestudeerd om uit te vogelen wat het is. En jij zegt tegen meneer/mevrouw de DA wat jij merkt.
Ja, sleuk in theorie ;)
Mijn ervaring is dat je beter wat aan kunt geven, anders kloppen ze eens hier, porren eens daar, nemen wat bloed af en zeggen vervolgens dat ze het niet weten maar laten we voor de zekerheid maar AB doen. En dat helpt dan in ongeveer 50% van de keren.
And few will ever climb
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:
sbientje schreef:
Miranda schreef:
Mwa ik heb niet zo heel veel vertrouwen daarin als je t niet erg vind. Als ik niet doorgedrukt had was Xito met een virusje naar huis gestuurd incl een berg onnodige medicatie want bloedonderzoek vonden ze totale onzin bij een zo'n goed uitziende hond. Dat zijn nieren t uitendelijk dus bijna niet meer deden hadden ze niet voorzien
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya heeft 2 keer een periode in haar leven enorm gestonken: eerste keer nierprobleem (ook die boeren dat je denkt dat ze
een beerput opentrekt) en tweede keer toen ze 2 ontstoken kiezen had.

Dus ik zou zeggen, laat z'n gebit bekijken en een bloedonderzoek doen in eerste instantie om te zien of daar wat afwijkends
uitkomt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hij is wel een kwijler 1e klas door zijn onderkaak. Zou het niet kunnen zijn dat er zich te veel bactieren bevinden in zijn lipplooien en vacht.?
Dat kan ook godsgruwelijk gaan meuren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

bouvierpoedel schreef:Hij is wel een kwijler 1e klas door zijn onderkaak. Zou het niet kunnen zijn dat er zich te veel bactieren bevinden in zijn lipplooien en vacht.?
Ja, dat stinkt ook, maar meer een wat schimmelig luchtje.
And few will ever climb
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miranda schreef:
bouvierpoedel schreef:Hij is wel een kwijler 1e klas door zijn onderkaak. Zou het niet kunnen zijn dat er zich te veel bactieren bevinden in zijn lipplooien en vacht.?
Ja, dat stinkt ook, maar meer een wat schimmelig luchtje.
Nog erger als dat ik hem toen geroken heb. :schrik:
Kan het niet zijn dat zijn maag/slokdarm niet goed afsluit en die meurlucht naar boven komt .?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

malinois schreef: Mwa ik heb niet zo heel veel vertrouwen daarin als je t niet erg vind. Als ik niet doorgedrukt had was Xito met een virusje naar huis gestuurd incl een berg onnodige medicatie want bloedonderzoek vonden ze totale onzin bij een zo'n goed uitziende hond. Dat zijn nieren t uitendelijk dus bijna niet meer deden hadden ze niet voorzien
je moet je niet met een kluitje in het riet laten sturen natuurlijk, maar hier lijkt de richting waarin gezocht moet worden vrij duidelijk, dat bedoel ik meer
Neeltje

sbientje schreef:
malinois schreef: Mwa ik heb niet zo heel veel vertrouwen daarin als je t niet erg vind. Als ik niet doorgedrukt had was Xito met een virusje naar huis gestuurd incl een berg onnodige medicatie want bloedonderzoek vonden ze totale onzin bij een zo'n goed uitziende hond. Dat zijn nieren t uitendelijk dus bijna niet meer deden hadden ze niet voorzien
je moet je niet met een kluitje in het riet laten sturen natuurlijk, maar hier lijkt de richting waarin gezocht moet worden vrij duidelijk, dat bedoel ik meer
Dat dus, anders was ik met Yentle ook met een pijnstiller naar huis gestuurd, terwijl nadat ik er toch echt opgestaan had dat er röntgenfoto's genomen moesten worden, beide botjes helemaal door waren.

Wij kunnen hier vanachter het scherm ook niet weten wat er met de hond aan de hand is. Iedereen kan van alles zeggen dat mijn hond had dit of mijn hond had dat, daar heeft deze hond helemaal niets aan, want grote kans dat hij heel wat anders heeft.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Neeltje schreef:Iedereen kan van alles zeggen dat mijn hond had dit of mijn hond had dat, daar heeft deze hond helemaal niets aan, want grote kans dat hij heel wat anders heeft.
Nou, ik maak zelf wel uit of ik een topic met vragen (en reacties) nuttig vind. Daar heb ik jou niet voor nodig.
Je hóéft niet te reageren, hè.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Catho schreef:Dit blijkt bij Thorran het geval te zijn. Beetje zelfde verhaal: vreselijk meuren (en ik ben wel wat gewend), verder prima qua poep, conditie etc. Braakt niet, vacht glimt, wel stram maar goed, hij is een jaar of 11 dus dat mag. Na scopie bleek de klep die (kennelijk) tussen maag en slokdarm zit niet goed te sluiten. Bloed was goed, gebit ook goed.
Ik weet om eerlijk te zijn nog niet zo wat daar van te denken -- zou je dan niet wat meer symptonen moeten zien qua brandend maagzuur wat omhoog komt? Ik merk minus de enorme walm niks aan Thorran. Maar goed, zolang hij het nog zo goed doet twijfel ik ook een beetje of ik nog weer onderzoeken laat doen. Dan beginnen ze al snel over roesje etc en ik weet niet zo goed of ik dat nog wel wil.
Ja, dan zou ik verwachten dat Thoran misselijk zou zijn, zou smakken en zo.
Goed, hier heb je verder niet zoveel aan, maar ik zou naar slokdarm/maag laten kijken als het gebit verder goed is.
Nou, ik vond het wel een nuttige reactie ;)
And few will ever climb
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik was met Tenzin al een paar keer bij de da geweest voor de vreselijke lucht uit zijn bek.
Niets te zien aan zijn gebit en volgens de da zou hij misselijk moeten zijn en moeten spugen als het aan de maag lag.
Begin augustus werd hij echt ziek, niet eten en buikpijn.
Uitgebreid bloedonderzoek wees op een alvleesklierontsteking en volgens de da was hij echt doorziek.
Pillen meegekregen waaronder ab Metrobac. 2 dagen later was hij weer helemaal opgeknapt dus ik twijfel wel wat aan die alvleesklierontsteking.
Maar de stank uit zijn bek was door de ab wel weg :cheer:
Ik begin hem nu weer iets te ruiken maar nog lang niet zo erg als voorheen.
Wat de oorzaak is voor de stank weet ik dus niet.
Afbeelding
Neeltje

Miranda schreef:
Neeltje schreef:Iedereen kan van alles zeggen dat mijn hond had dit of mijn hond had dat, daar heeft deze hond helemaal niets aan, want grote kans dat hij heel wat anders heeft.
Nou, ik maak zelf wel uit of ik een topic met vragen (en reacties) nuttig vind. Daar heb ik jou niet voor nodig.
Je hóéft niet te reageren, hè.
Daar zeg ik toch helemaal niks over of je nu wel of geen topic aan mag maken. Maar als je dat doet, weet je dat je van allerlei reacties erop kunt krijgen. En dus ook die van mij.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Neeltje schreef:Daar zeg ik toch helemaal niks over of je nu wel of geen topic aan mag maken. Maar als je dat doet, weet je dat je van allerlei reacties erop kunt krijgen. En dus ook die van mij.
Uh-huh. En ik zeg dan iets over het nuttigheidsgehalte van de reacties. Wat in jouw geval nul is.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Pemba schreef:Uitgebreid bloedonderzoek wees op een alvleesklierontsteking en volgens de da was hij echt doorziek.
Pillen meegekregen waaronder ab Metrobac. 2 dagen later was hij weer helemaal opgeknapt dus ik twijfel wel wat aan die alvleesklierontsteking.
Was er nog een strikt dieet? Bij alvleesklierontsteking is er een strikte vetbeperking. Dat gaat niet over met AB.
And few will ever climb
Neeltje

Miranda schreef:
Neeltje schreef:Daar zeg ik toch helemaal niks over of je nu wel of geen topic aan mag maken. Maar als je dat doet, weet je dat je van allerlei reacties erop kunt krijgen. En dus ook die van mij.
Uh-huh. En ik zeg dan iets over het nuttigheidsgehalte van de reacties. Wat in jouw geval nul is.
Het is jouw hond, niet de mijne, dat jij het niet nuttig vindt, wil nog niet zeggen dat dat dan ook zo is. Niet mijn manier om met de gezondheid van mijn hond om te gaan. Ik ben niet de enige die zegt dat je er misschien toch beter mee naar de DA kunt gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”