Ik ben al een tijdje niet meer online geweest, maar wil nu graag wat hulp van jullie.
Een maandje geleden zijn we verhuisd. Toen mijn moeder en ik met de auto bijna thuis waren kwamen we een loslopende golden retriever tegen. Hij stak zo de straat over, dus mijn moeder moest remmen (er zat niemand achter ons, gelukkig). Ik heb hem toen gepakt en ben naar huis gelopen met hem.
Daar hebben we de dierenambulance gebeld. De dierenambulance vroeg naar de buurt en zei meteen al: "oh is het een golden retriever?" Ja dus, "ja", zegt ze, "laat maar weer los dan, die loopt altijd los. Elke keer weer." Nou ik was echt heel verbaast, dat is toch gevaarlijk, voor de hond, maar ook voor het verkeer...
Toch maar weer laten gaan, want we konden niet anders, we moesten zelf weer weg.
Heb wel gezegd, de volgende keer dat ik hem tegenkom bel ik de politie, want dit is gewoon gevaarlijk!
Van de week zei mijn moeder dus dat ze de hond weer had zien lopen. Zelf zat ze in de auto. Hij liep op een heel druk kruispunt, waar hij dus ook weer overstak. Echt een wonder dat hij nog leeft, want ze rijden daar gewoon 120 km/uur. De voorste auto stond stil op de weg met een hele rij auto's achter hem. Gevaarlijk dus op zo'n druk kruispunt!!!
Vanmiddag politie tegengekomen en ik heb het toch even gevraagd wat ik daar nou mee aan moet, ze zeiden dat ik de volgende keer als ik de hond tegenkom de politie moest bellen. Zelfs 112 zeiden ze, maar dit leek me weer wat overdreven.
En toevallig kom ik hem dus net tegen toen ik met Beau uit ging. Dus ik de hond aangelijnd (ik had een een extra lijn bij me voor de zekerheid).
De politie gebeld en alles uitgelegd, maar die zei dat ze echt niets kon doen... Maar ik vind dit toch raar, het is toch heel gevaarlijk en die andere agenten vanmiddag zeiden dat ik dan dus de politie moet bellen, zelfs 112 omdat het zo gevaarlijk is. Nou mevrouw aan de telefoon kon het allemaal niet veel schelen helaas en zei dat ik dan maar met de eigenaar moest gaan spreken! Uhhm, volgens mij is wat hij doet hartstikke strafbaar.
Eigenaar kwam nu aanlopen en maakte de hond los. Ik heb het ook tegen hem verteld en dat het heel gevaarlijk is, maar het interesseert hem echt niks.
Ik kan hier zo boos om worden en weet echt niet wat te doen. Ik ga morgen denk ik nog een keer bellen om het even duidelijk uit te leggen (weet ook waar de eigenaar woont). Anders ga ik ook langs bij het politiebureau. Hoe die man ook reageerde... Het interesseert hem echt niet.
Wat zou ik nog kunnen doen? Want zo gaat het niet (en ik wil dat die man daarvoor ook behoorlijk gestraft wordt
Sorry voor het lange verhaal. Respect als je het helemaal hebt gelezen

.