Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloed onder de nagels vandaan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Bloed onder de nagels vandaan

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Grom! Kennen jullie dat? Dat je je hond wel achter het behang wilt plakken?

Daarnet was zo'n momentje. Het is nogal rotweer hier dus we gingen even kort naar buiten. Lola doet een plasje, snuffelt wat en toen zag ze iemand met een paraplu lopen. En erger nog! Met die paraplu stil blijven staan (bushalte)! Oh noooo! En dan houdt ze de focus daar dus op, ondanks dat het zeikend kutweer is en Lola en ik allebei wéten dat ze nog moet poepen.

Stukje verder gelopen, gesist dat ze naast me moest komen lopen, buiten beeld gaan staan, hielp allemaal niks. Ze bleef grommen, omdraaien en boos doen. Dus in datzelfde zeikende kutweer ben ik een straat verder gelopen, alwaar Lola natuurlijk supernodig moest poepen.

Weer terug, was de bus net geweest dus niks spannends meer te zien :mrgreen: en toen kon ik thuis eerst Lola afdrogen en daarna mn eigen haar uitwringen. Top!

Hebben jullie ook weleens zo'n bloed-onder-de-nagels-vandaan momentje?
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Bloed onder de nagels vandaan

Ongelezen bericht door Nerazi »

Oh ja hoor :mrgreen:

Als Enzi weer eens moeilijk loopt te doen dat het gras nat is en je daar niet overheen kunt lopen en zo hard begint te gillen dat het hele park je aankijkt wat je in hemelsnaam met je hond aan het doen bent :roll:
-Lilo-
Zeer actief

Oeh, das ook gênant, haha. Mishandel dat beest dan ook niet zo, nat gras is niks voor zo'n Afrikaan!
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Dat je aan je visite uit moet leggen dat Bommel niet schreeuwt omdat hij heet frituurvet over zich heen heeft gekregen (man stond net kroketten in de pan te doen en dat maakte een hoop herrie) maar dat hij gewoon blij was dat ik de trap af kwam. Werkelijk als een speenvarken :hmmm:
Nerazi
Zeer actief

-Lilo- schreef:Oeh, das ook gênant, haha. Mishandel dat beest dan ook niet zo, nat gras is niks voor zo'n Afrikaan!
Tis goed met 'm :pffff: Hij doet altijd zo stoer in het park dus dan kun je óók over nat gras lopen :klaar:
Safari schreef:Dat je aan je visite uit moet leggen dat Bommel niet schreeuwt omdat hij heet frituurvet over zich heen heeft gekregen (man stond net kroketten in de pan te doen en dat maakte een hoop herrie) maar dat hij gewoon blij was dat ik de trap af kwam. Werkelijk als een speenvarken :hmmm:
Ik heb beeld :mrgreen: :LOL:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

dat je een bal in het water gooit en 1 van de 4 tollers het niet kan hebben dat ze als laatste zwemt en dan gaat gillen zodat het hele park denkt dat je een hond aan het mishandelen bent. dan verbaasd kijken dat je door loopt zonder honden en vervolgens excuses krijgt omdat ze dachten dat je een hond aan het mishandelen was.
ellen
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat je in vies nat prutweer een rondje met de hond loopt die NIET op nat gras wenst te lopen en na een stuk verder dan normaal te hebben gelopen anderhalve nagel op het gras zet om snelsnel te piesen en nog sneller weer richting tegels trekt. Poepen doen we dan een volgend rondje wel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Nee dan hier. Eerst een wandeling door de regen waarbij ik meneer zo'n beetje moet dwingen mee te lopen (alleen de kat van de buren is spannend genoeg om zelf opeens een stukje door te lopen) Ondertussen heeft mijn jas het verzadigingspunt bereikt (en die moet ik eigenlijk vandaag nog een paar keer aan) schoenen idem. Enfin, met veel gedoe stappen we de gang binnen, Ezio met zijn beste martelaars blik. Wat dan gebeurt is vrijwel standaard als ik vrij ben. Hij negeert zijn eten en vliegt naar de achterdeur want; "jeeeh we gaan tuinieren en dan vinden we vast ergens een bal onder een struik". Nou vind ik dit allemaal op zich niet erg want "nee, eerst eten" is genoeg om hem weer in de routine van de dag te krijgen, het is van hem meer een soort "je weet maar nooit" actie die begrijpelijk is want 's zomers staat de deur altijd open etc. etc.
Wat het ergerlijke aan zijn handelen is zijn IN DE ACHTERTUIN REGENT HET NOOIT houding. Ook al valt het met bakken uit de hemel.

:piew: :piew:

En nu ik dit zit te schrijven, ligt hij me aan te kijken met 1 wenkbrauw opgetrokken zal ik maar zeggen. Als ik hem aankijk schiet zijn blik direct richting achterdeur; "nu dan maar ?????". Op het dak van de serre hoor je de regen kletteren maar hee......da's geen echte regen he'.

:piew:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu heeft gisteren 4 nieuwe tennisballen gekregen. Allemaal verschillende kleurtjes, hij was in de zevende hemel.
Toen we naar bed gingen wilde hij ze meenemen, maar neee, dat mag niet. Dus hij deed ze keurig terug in zijn mand.

Word ik vannacht wakker van luid gebonk. Schuift die &@^&$@* hond met 40 km/u door de slaapkamer en springt óp bed met de grootste pretbek en een bal erin.
Ik hijs mezelf nog wat slaapdronken overeind en er rollen 3 andere ballen van me af die ook op de grond stuiteren waarna mijn hond er al joelend achteraan schiet :gvd: 3:15 uur 's nachts.
'Nee Manu, klaar' waarop ik een ondergekwijlde bal in mijn oksel geduwg krijg, geen reactie en vervolgens een natte neus erachteraan en twee gravende poten.
Ik ben gelukkig weer gelijk in slaap gesukkeld maar oh wat kon ik hem :boos: En dan vanmorgen niet uit bed willen voor zijn eerste ronde :hmmm:
Laatst gewijzigd door Manu op 24 dec 2014 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wanneer we een hond (of kat) willen passeren waar niet mee gespeeld mag worden van mij (ik ben echt een slechte baas...). Dan begint hij eerst zachtjes te piepen, dan steeds harder en dan gaat het steeds gevaarlijker klinken. Dat alles met bijbehorend in de riem hangen natuurlijk. Daarna kan hij gerust nog een hele tijd achterom blijven kijken en piepen dat het zo stom is dat hij geen vriendjes mocht maken.
Mag hij wel eens kennismaken, dan kunnen we daarna in ieder geval normaal doorlopen zonder al die drama.

En ja, hier ga ik zeker aan werken. Als ik zeg doorlopen is t ook doorlopen en dan zonder aanstellen graag :pffff:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Manu schreef:Manu heeft gisteren 4 nieuwe tennisballen gekregen. Allemaal verschillende kleurtjes, hij was in de zevende hemel.
Toen we naar bed gingen wilde hij ze meenemen, maar neee, dat mag niet. Dus hij deed ze keurig terug in zijn mand.

Word ik vannacht wakker van luid gebonk. Schuift die &@^&$@* hond met 40 km/u door de slaapkamer en springt óp bed met de grootste pretbek en een bal erin.
Ik hijs mezelf nog wat slaapdronken overeind en er rollen 3 andere ballen van me af die ook op de grond stuiteren waarna mijn hond er al joelend achteraan schiet :gvd: 3:15 uur 's nachts.
'Nee Manu, klaar' waarop ik een ondergekwijlde bal in mijn oksel geduwt krijgt, geen reactie en vervolgens een natte neus erachteraan en twee gravende poten.
Ik ben gelukkig weer gelijk in slaap gesukkeld maar oh wat kon ik hem :boos: En dan vanmorgen niet uit bed willen voor zijn eerste ronde :hmmm:

:LOL:

Als ik ga fietsen met de honden laat ik ze altijd eerst plassen en poepen
Ziva vertikt dat standaard want ze wil zsm bij die fiets zijn

Gevolg is dat ze standaard na 1 km moet poepen , midden op straat natuurlijk
En dan de blikken van de mensen op straat

Gelukkig heb ik altijd zakjes bij
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-Lilo-
Zeer actief

Ghehe, ik ben niet de enige met een *&#@-!hond zo af en toe dus. Toch fijn om te lezen :mrgreen:

Ik had Lola net dr jasje aangetrokken omdat we een stukje hadden gefietst en ze nogal nat, vies en koud was. Blijft ze heul sielug stijfbevroren in haar mand hangzitten terwijl ze mij bloedchagrijnig aankijkt. Van dr plek komen of bewegen? HO maar! Kan niet, Lola kapot want Lola jasje aan.

Tot ik op de bank plof :piew: dan springt ze op, rent naar me toe en jumpt met een sierlijke boog zo naast me op dr kussen. Lola kapot, yeah right!
River8
Zeer actief

Ongelezen bericht door River8 »

Ben je heerlijk een stuk aant fietsen, hond los en die rent van hot naar her. Dan komt het stuk waar je d'r ff aan moet lijnen en zelfs in versnelling 1 van 7 moet je d'r half vooruit trekken :hmmm:
Op t moment dat je d'r losklikt kan ze ineens wel op t zelfde tempo netjes naast je lopen :boos:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

cornelia schreef:Nee dan hier. Eerst een wandeling door de regen waarbij ik meneer zo'n beetje moet dwingen mee te lopen (alleen de kat van de buren is spannend genoeg om zelf opeens een stukje door te lopen) Ondertussen heeft mijn jas het verzadigingspunt bereikt (en die moet ik eigenlijk vandaag nog een paar keer aan) schoenen idem. Enfin, met veel gedoe stappen we de gang binnen, Ezio met zijn beste martelaars blik. Wat dan gebeurt is vrijwel standaard als ik vrij ben. Hij negeert zijn eten en vliegt naar de achterdeur want; "jeeeh we gaan tuinieren en dan vinden we vast ergens een bal onder een struik". Nou vind ik dit allemaal op zich niet erg want "nee, eerst eten" is genoeg om hem weer in de routine van de dag te krijgen, het is van hem meer een soort "je weet maar nooit" actie die begrijpelijk is want 's zomers staat de deur altijd open etc. etc.
Wat het ergerlijke aan zijn handelen is zijn IN DE ACHTERTUIN REGENT HET NOOIT houding. Ook al valt het met bakken uit de hemel.

:piew: :piew:

En nu ik dit zit te schrijven, ligt hij me aan te kijken met 1 wenkbrauw opgetrokken zal ik maar zeggen. Als ik hem aankijk schiet zijn blik direct richting achterdeur; "nu dan maar ?????". Op het dak van de serre hoor je de regen kletteren maar hee......da's geen echte regen he'.

:piew:
Wahahaha, wat een portret :LOL:

Vanmorgen nog, de honden sjezen heerlijk door de blubber in het bos, tot zover normaal, ik liep voorzichtig want het was erg glibberig.....komen Doran en Zinzi met een rotvaart aanrennen en springen zo in m'n armen.....joehoe gezellig he :cheer: Lag ik dus bijna op m'n giegel in de blubber en ik zag er niet uit terwijl ik nog even snel naar de winkel moest waar ik langs kom opweg naar huis :hmmm: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Safari schreef:Dat je aan je visite uit moet leggen dat Bommel niet schreeuwt omdat hij heet frituurvet over zich heen heeft gekregen (man stond net kroketten in de pan te doen en dat maakte een hoop herrie) maar dat hij gewoon blij was dat ik de trap af kwam. Werkelijk als een speenvarken :hmmm:
:LOL: Ik heb beeld :goeie:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Manu schreef:Manu heeft gisteren 4 nieuwe tennisballen gekregen. Allemaal verschillende kleurtjes, hij was in de zevende hemel.

'Nee Manu, klaar' waarop ik een ondergekwijlde bal in mijn oksel geduwt krijgt, geen reactie en vervolgens een natte neus erachteraan en twee gravende poten.
:I: Ach de lieverd, hij was zó blij met z'n nieuwe ballen dat hij ze wilde delen, zelfs midden in de nacht :LOL:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Denzel heeft er een handje van om tijdens de wandeling constant achterom te kijken.
Na een tijdje kijk ik dan ook maar eens, en dan draait hij standaard zijn kop de goede richting op.
Nog net niet lachend, maar je zíet hem gewoon denken: haaa, ze is er weer ingetrapt.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Nerazi
Zeer actief

Lunatic schreef: Wahahaha, wat een portret :LOL:

Vanmorgen nog, de honden sjezen heerlijk door de blubber in het bos, tot zover normaal, ik liep voorzichtig want het was erg glibberig.....komen Doran en Zinzi met een rotvaart aanrennen en springen zo in m'n armen.....joehoe gezellig he :cheer: Lag ik dus bijna op m'n giegel in de blubber en ik zag er niet uit terwijl ik nog even snel naar de winkel moest waar ik langs kom opweg naar huis :hmmm: :LOL:
Ik lag een paar dagen geleden in het bos in de blubber met een dansende Ridgback op mijn hoofd :Q: Nila keek me aan met een opgetrokken wenkbrauw met de vraag wat ik nu weer aan t doen was :hmmm:
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Nerazi schreef:

Ik lag een paar dagen geleden in het bos in de blubber met een dansende Ridgback op mijn hoofd :Q: Nila keek me aan met een opgetrokken wenkbrauw met de vraag wat ik nu weer aan t doen was :hmmm:
Heerlijk he die blije eien :LOL:
En als je daar dan ligt kunnen ze ook zo lekker blij aankijken, hey wat gezellig dat je hier ook ligt :cheer: :LOL:
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Lunatic schreef:
Nerazi schreef:

En als je daar dan ligt kunnen ze ook zo lekker blij aankijken, hey wat gezellig dat je hier ook ligt :cheer: :LOL:

Nou, daar is Kaylee het niet mee eens. Ik ging van de week in het donker in de modder onderuit, Kaylee stond een meter of 10 achter me. Begint mevrouw toch te piepen en janken op hetzelfde moment, ik dacht echt dat ze aangevallen werd of zo. Dus ik stond binnen 2 seconden overeind, niks aan de hand. Dus dan maar gewoon doorlopen, neehee, daar durf ik niet langs vrouwtje, als jij die modder niet aankan, ik al helemaal niet. Mijn held op sokken :gvd: :love:
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-Lilo-
Zeer actief

Lunatic schreef:
Nerazi schreef:

En stiekem ís het ook gezellig :D als er maar niemand kijkt, haha.
River8
Zeer actief

Ongelezen bericht door River8 »

pinguin20 schreef:
Lunatic schreef:
Nerazi schreef:

Nou, daar is Kaylee het niet mee eens. Ik ging van de week in het donker in de modder onderuit, Kaylee stond een meter of 10 achter me. Begint mevrouw toch te piepen en janken op hetzelfde moment, ik dacht echt dat ze aangevallen werd of zo. Dus ik stond binnen 2 seconden overeind, niks aan de hand. Dus dan maar gewoon doorlopen, neehee, daar durf ik niet langs vrouwtje, als jij die modder niet aankan, ik al helemaal niet. Mijn held op sokken :gvd: :love:
:goeie: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

pinguin20 schreef:
Lunatic schreef:
Nerazi schreef:

Och wat lief :I:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen is ook een zeikerd met plassen en draait eeuwig rondjes. En daar heb ik best vaak geen geduld voor. :mann: Zeker niet als het stortregent. En als ik dan een tennisbal tevoorschijn haal, rent ze naar een plek om te plassen en kan het binnen een paar seconden.
Ze bespeelt me. :jank:

Dus snap je frustratie compleet! Haha!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

:LOL:

Na een dag hard trainen, meekijken, helpen in de keuken en noem maar op thuis komen met een tevreden gevoel. Tay ging lekker, Tessa is uitgelaten, dus tijd voor de bank. Op het moment dat vriend en ik net lekker zitten, komt Tay met zijn speelgoed aan, gooit dat op schoot en gaat net zolang zeiken tot we iets doen, of het opbergen. Heeft hij er een dag trainen opzitten, is het weer niet genoeg. :schrik: Hij kent het commando klaar en dat werkt altijd, behalve op zo'n zondag middag na het trainen...
Thomas
Zeer actief

Ongelezen bericht door Thomas »

Mijn 'lieve' hond is nu al 3 weken weer als een pup zo blij als ze haar botje weer ziet liggen. (nou ja, botje.. het is een afgekloven ding wat nog net niet aan het rotten is) normaal eet ze haar botjes gewoon op, maar nee deze is anders. Dit bot is om mee te spelen, en het liefst met zoveel mogelijk kabaal :boos: . Als je niet op haar reageert nadat ze dat ranzige ding tegen je broek aan duwt gaat ze er zelf wel mee gooien, het liefst over haar eigen rug heen. Schuift dat ding iets verder, neemt ze een sprint op de laminaatvloer (dus het duurt wel 5 seconden totdat ze op gang is) om vervolgens met volle snelheid op dat bot te springen. Afremmen kent ze niet, daar heeft ze de verwarming voor :LOL:

Wat dan wel irritant kan zijn is dat ze dan tegen mijn been aan op dat botje aan het kauwen is, om mij uit te dagen. Heel af en toe neemt ze dan net zo'n klein stukje van mijn beenvel mee tijdens het kauwen, GGGGOOODD :O: $&#@%!
Maargoed, vervolgens krijg ik dan wel weer zo'n verschrikkelijk onschuldige blik naar me toe geworpen, waarna ze een aai over de bol krijgt en het ook klaar is.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Haha, altijd lekker zo'n vodje tegen je broek :mrgreen: en het dan toch voor elkaar krijgen dat ze een aai krijgen. Wonderlijk he?
Grappig trouwens dat we dezelfde achternaam hebben en allebei in een dorpje bij Deventer wonen :D
Thomas
Zeer actief

Ongelezen bericht door Thomas »

Mijn achternaam is Wesselink, maar ik ken die Thomas wel, haha ;)
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een eigenwijze hondjes allemaal :lol1:

En hier ook herkenbaar: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=292587
-Lilo-
Zeer actief

Thomas schreef:Mijn achternaam is Wesselink, maar ik ken die Thomas wel, haha ;)
:blont: die post snap ik ff niet, haha. Maar das ook mijn (aangetrouwde) achternaam ;)
DeDiana schreef:Wat een eigenwijze hondjes allemaal :lol1:

En hier ook herkenbaar: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=292587
Ghehe, zelfs mila. Dat geeft de burger moed ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”