Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
(Oudere) hond voor oudere man
Moderator: moderatorteam
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
- Aantal honden: 1
(Oudere) hond voor oudere man
Een alleenstaande oom van mij (boer in ruste) heeft sinds de jaren '60 altijd een Schotse Collie gehad. de laatste (Kenzo) is een paar maanden geleden helaas overleden.
Hij is 84 en woont zelfstandig in zijn boerderij.
Nu wil hij eigenlijk weer een hond, (geen pup, maar een oudere) en het liefste weer een Schotse Collie!
Nu is het zo, dat hondenasielen niet staan te trappelen om een hond te herplaatsen bij een 84-jarige.
Aan de andere kant is hij voor zijn leeftijd nog fit en nooit ziek geweest. Is nog in staat aardige wandelingen te maken en de hond heeft er de ruimte.
Wie weet iets?
Hij is 84 en woont zelfstandig in zijn boerderij.
Nu wil hij eigenlijk weer een hond, (geen pup, maar een oudere) en het liefste weer een Schotse Collie!
Nu is het zo, dat hondenasielen niet staan te trappelen om een hond te herplaatsen bij een 84-jarige.
Aan de andere kant is hij voor zijn leeftijd nog fit en nooit ziek geweest. Is nog in staat aardige wandelingen te maken en de hond heeft er de ruimte.
Wie weet iets?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Re: (Oudere) hond voor oudere man
Misschien een oudere fokteef of fokreu bij een fokker vandaan.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Op de site van colli in nood staat Chester van 9 jaar. Mischien is dat wat? Ken de stichting niet, maar wie weet.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Ik zou het belachelijk vinden als ze geen hond bij hem willen plaatsen, hij kan wel 100 worden. Dan kun je dus de laatste 16 jaar van je leven geen hond meer hebben omdat je eventueel binnen een aantal jaar dood zou kunnen gaan.
Nog even en motorrijders, pizzabezorgers of diepzeeduikers mogen ook geen hond meer adopteren. Je weet het immers maar nooit.....
Nog even en motorrijders, pizzabezorgers of diepzeeduikers mogen ook geen hond meer adopteren. Je weet het immers maar nooit.....
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dan doe jij de aankoop toch, of iemand anders die jonger is.Lucky luke schreef:Nu is het zo, dat hondenasielen niet staan te trappelen om een hond te herplaatsen bij een 84-jarige.
Wie weet iets?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja kan het niet rechtsom dan maar links.Wolfsblut schreef:Dan doe jij de aankoop toch, of iemand anders die jonger is.Lucky luke schreef:Nu is het zo, dat hondenasielen niet staan te trappelen om een hond te herplaatsen bij een 84-jarige.
Wie weet iets?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Lukt het ook niet als de familie aangeeft een vangnet te zijn voor de hond mocht de baas ziek worden en/of overlijden?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik heb gereageerd op Chester. Het verhaal is dat de eigenaar de hond wil herplaatsen, maar nu aan het twijfelen is. Dat is de reden dat hij er nog op staat - zijn herplaatsing is even 'geparkeerd'. Er zijn al wel heel veel reacties voor Chester, dus ik denk niet dat het nog zin heeft te reageren.Tanja Simba&Bella schreef:Op de site van colli in nood staat Chester van 9 jaar. Mischien is dat wat? Ken de stichting niet, maar wie weet.

- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
http://www.collie-in-nood.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... hond/83262" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Sorry ik zie net dat ze geplaatst zijn.
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... hond/83262" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Sorry ik zie net dat ze geplaatst zijn.
- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
7 jarige Bella?
http://www.collieclub.nl/index.php/herp ... odenhonden" onclick="window.open(this.href);return false;
Duitsland te ver?
http://www.collie-in-not.de/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3 jarige reu in Rotterdam
http://link.marktplaats.nl/m883072490" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.collieclub.nl/index.php/herp ... odenhonden" onclick="window.open(this.href);return false;
Duitsland te ver?
http://www.collie-in-not.de/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3 jarige reu in Rotterdam
http://link.marktplaats.nl/m883072490" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Volgens mij heeft Lieke van het forum ervaring met Collie in Nood
Daar staan vaak hele leuke honden op vind ik.

- iones
- Zeer actief
Het zou hem helpen als iemand garant zou staan voor het opvangen van de hond mocht hij te komen overlijden. Is dat mogelijk?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=316179" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien iets?
Edit, zie dat deze al genoemd is.
Misschien iets?
Edit, zie dat deze al genoemd is.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Och, wie weet een hele mooie match?
(Ik heb naar Cloris al een pb gestuurd om deze hond op het hondenforum bij herplaatsers te zetten)
Gisteren is mijn oude overbuurman overleden. 84 jaar, en woonde nog zelfstandig. Tot 2 jaar geleden met zijn vrouw, die toen overleed. Verder alleen, op Tippy na.
Tippy is een (fiks op leeftijd) boerenfoks, behoorlijk aan de maat voor dat type hond. Het is een volle reu, jaar of 11/12?
Voor zover mij bekend is hij gewoon goed gezond.
De familie wil hem niet in een asiel hebben, maar zelf deze hond permanent een plek geven is voor hun ook geen optie.
De familie weet dat ik om me heen kijk voor een plek (Hebben ze mij gevraagd) en ze weten dus ook dat ik op het hondenforum zou informeren. Tot zondag (morgen) komt er een paar keer per dag iemand om hem uit te laten, daarna schijnt hij tijdelijk bij familie in huis te kunnen. Maar niet definitief, paar weken zeg maar ongeveer.
Tippy werd een keer of 8 per dag op korte rondjes uitgelaten . Liep voor zover ik heb kunnen zien (En dat is vrij goed) nooit los. Tot een jaar of twee gelden trok hij nooit aan de lijn, de laatste jaren heb ik hem dat wel meer zien doen. (Zijn baas werd wat minder sterk)
Hij reageert volgens mij niet extreem op katten of andere honden buiten. Wil wel eens wat aanslaan op reuen, maar niets extreems.
In huis geen katten of kinderen gewend.
Ik heb op dit moment geen foto's. Ik besef me dat het een totaal ander type is dan een schotse collie. Maar wie weet komen deze 2 verhalen toch samen?
Voor meer info: Ik check een paar keer per dag PB op dit moment, vanwege Tippy.
Ik heb contact met familie, maar niet alla minute. (Die zijn druk zat met andere dingen zeg maar) Maar eventuele vragen etcetera komen daar dus wel terecht, mocht ik ze zelf al niet kunnen beantwoorden.
(Ik heb naar Cloris al een pb gestuurd om deze hond op het hondenforum bij herplaatsers te zetten)
Gisteren is mijn oude overbuurman overleden. 84 jaar, en woonde nog zelfstandig. Tot 2 jaar geleden met zijn vrouw, die toen overleed. Verder alleen, op Tippy na.
Tippy is een (fiks op leeftijd) boerenfoks, behoorlijk aan de maat voor dat type hond. Het is een volle reu, jaar of 11/12?
Voor zover mij bekend is hij gewoon goed gezond.
De familie wil hem niet in een asiel hebben, maar zelf deze hond permanent een plek geven is voor hun ook geen optie.
De familie weet dat ik om me heen kijk voor een plek (Hebben ze mij gevraagd) en ze weten dus ook dat ik op het hondenforum zou informeren. Tot zondag (morgen) komt er een paar keer per dag iemand om hem uit te laten, daarna schijnt hij tijdelijk bij familie in huis te kunnen. Maar niet definitief, paar weken zeg maar ongeveer.
Tippy werd een keer of 8 per dag op korte rondjes uitgelaten . Liep voor zover ik heb kunnen zien (En dat is vrij goed) nooit los. Tot een jaar of twee gelden trok hij nooit aan de lijn, de laatste jaren heb ik hem dat wel meer zien doen. (Zijn baas werd wat minder sterk)
Hij reageert volgens mij niet extreem op katten of andere honden buiten. Wil wel eens wat aanslaan op reuen, maar niets extreems.
In huis geen katten of kinderen gewend.
Ik heb op dit moment geen foto's. Ik besef me dat het een totaal ander type is dan een schotse collie. Maar wie weet komen deze 2 verhalen toch samen?
Voor meer info: Ik check een paar keer per dag PB op dit moment, vanwege Tippy.
Ik heb contact met familie, maar niet alla minute. (Die zijn druk zat met andere dingen zeg maar) Maar eventuele vragen etcetera komen daar dus wel terecht, mocht ik ze zelf al niet kunnen beantwoorden.

- hewi
- Zeer actief
Misschien wil een stichting garant staan? Een asiel lijkt me toch ook wel...de beste man kan idd wel 100 worden.
Wij als stichting hebben vaker honden bij oudere mensen geplaatst en staan dus ook back-up als is het heel fijn als
er een zoon/dochter buurman wel in de 1e instantie even back-up kan staan voor nood { zelfs wij kunnen niet in 1 dag een hond
weer op halen zowat}
In elk geval, ik moet denken aan Tina!

11 jaar dol op wandelen, dol op slapen, dol op aandacht.
http://www.huizezwerfhond.nl/honden-ter ... rland/tina" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij als stichting hebben vaker honden bij oudere mensen geplaatst en staan dus ook back-up als is het heel fijn als
er een zoon/dochter buurman wel in de 1e instantie even back-up kan staan voor nood { zelfs wij kunnen niet in 1 dag een hond
weer op halen zowat}
In elk geval, ik moet denken aan Tina!

11 jaar dol op wandelen, dol op slapen, dol op aandacht.
http://www.huizezwerfhond.nl/honden-ter ... rland/tina" onclick="window.open(this.href);return false;
-
beatje
Het asiel waar ik werkte herplaatste ook oudere dieren bij oude mensen mits er een back-up was.iones schreef:Het zou hem helpen als iemand garant zou staan voor het opvangen van de hond mocht hij te komen overlijden. Is dat mogelijk?
Want ook oudere mensen hebben recht op dieren ,maar ook dieren hebben recht op een zekere toekomst en niet op hun oude dag maar herplaatst en herplaatst te worden.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij ons gaat het als asiel niet om leeftijd maar vooral om hoe mensen zich voelen en ter been zijn.
Er zijn mensen die met 80 nog uren wandelen en fietsen en er zijn mensen die met 60 al niks meer kunnen.
Vaak vragen we wel of er een vangnet is; maar ook dat is geen 100% "verplichting"
Helaas op dit moment geen oudere collies
Er zijn mensen die met 80 nog uren wandelen en fietsen en er zijn mensen die met 60 al niks meer kunnen.
Vaak vragen we wel of er een vangnet is; maar ook dat is geen 100% "verplichting"
Helaas op dit moment geen oudere collies
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- iones
- Zeer actief
Precies dat! Dus ik snap heel goed dat een asiel huiverig is om een hond bij een bejaard persoon te plaatsen. Met het oog op de toekomst van die hond.beatje schreef:Het asiel waar ik werkte herplaatste ook oudere dieren bij oude mensen mits er een back-up was.iones schreef:Het zou hem helpen als iemand garant zou staan voor het opvangen van de hond mocht hij te komen overlijden. Is dat mogelijk?
Want ook oudere mensen hebben recht op dieren ,maar ook dieren hebben recht op een zekere toekomst en niet op hun oude dag maar herplaatst en herplaatst te worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Eventueel even persoonlijk contact opnemen met Teya van Collie in Nood? Wij hebben altijd veel contact met haar gehad en soms weet ze iets wat bijvoorbeeld niet op de site staat of weet ze direct dan contact te leggen als ze iets heeft.
Wij hebben vaak oude collies gehad, eentje van 12, eentje van 11 en eentje van 9 toen ze bij ons kwam, bij alle drie is er contact geweest met collie in nood. Ik zou e een telefoontje aan wagen met Teya.
Wij hebben vaak oude collies gehad, eentje van 12, eentje van 11 en eentje van 9 toen ze bij ons kwam, bij alle drie is er contact geweest met collie in nood. Ik zou e een telefoontje aan wagen met Teya.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat was hier ook toen mijn schoonmoeder een hondje uit het asiel haalde, het hondje komt bij mij als haar iets overkomt! Het zou toch zielig zijn als die hond daarna anders weer terug naar het asiel zou moeten en dan maar afwachten wat er daarna mee gebeurtbeatje schreef:Het asiel waar ik werkte herplaatste ook oudere dieren bij oude mensen mits er een back-up was.iones schreef:Het zou hem helpen als iemand garant zou staan voor het opvangen van de hond mocht hij te komen overlijden. Is dat mogelijk?
Niks mis met oudere mensen die nog van een hond willen genieten, maar zorg dan iig dat er dingen geregeld zijn voor het geval dat!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Ik snap dat men naar leeftijd kijken. Maar leeftijd zegt niks.
Succes met zoeken.
Succes met zoeken.
- Lunatic
- Erelid
Leeftijd zegt wel wat, als je 86 bent is de kans groter dat je ineens omkuukelt en daar moet een hond niet de dupe van worden.deugenietje schreef:Ik snap dat men naar leeftijd kijken. Maar leeftijd zegt niks.
Succes met zoeken.
Natuurlijk kan hij ook fluitend 100 worden, maar niemand heeft een glazenbol
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- deugenietje
- Zeer actief
Lunatic schreef:Leeftijd zegt wel wat, als je 86 bent is de kans groter dat je ineens omkuukelt en daar moet een hond niet de dupe van worden.deugenietje schreef:Ik snap dat men naar leeftijd kijken. Maar leeftijd zegt niks.
Succes met zoeken.
Vergeten. 86 is toch best op leeftijd.
- Lunatic
- Erelid
Precies en ik gun iedereen een hond om van te genieten, maar dan is het wel handig om iemand achter de hand te hebben mocht er iets gebeurendeugenietje schreef:Lunatic schreef:Leeftijd zegt wel wat, als je 86 bent is de kans groter dat je ineens omkuukelt en daar moet een hond niet de dupe van worden.deugenietje schreef:Ik snap dat men naar leeftijd kijken. Maar leeftijd zegt niks.
Succes met zoeken.
Vergeten. 86 is toch best op leeftijd.
- deugenietje
- Zeer actief
Lunatic schreef: Precies en ik gun iedereen een hond om van te genieten, maar dan is het wel handig om iemand achter de hand te hebben mocht er iets gebeuren
Dat gun ik ook.
Ik ga duimen voor hem voor ene leuke hond.
- iones
- Zeer actief
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
snel snel!
snel snel!
- deugenietje
- Zeer actief
Wat een leuke hond.
-
Pandorra
Er zit een schotse collie reu in het asiel van 9 jaar op http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; chester heet hij, misschien een goede match!
- dagmar88
- Zeer actief
Ken een stel dat al 2 x langer collies heeft dan ik oud ben.
Adrie is net 78 geworden, z'n vrouw is een paar jaar jonger. Hondje is 11.
Ik ken werkelijk niemand die zó veel tijd en aandacht aan de hond besteedt.
De hele dag zijn ze er mee in de weer, hondje is een echte kilometervreter, perfect in conditie en ze ziet er áltijd uit om door een ringetje te halen.
Daarbij kennen ze door de hond de halve stad en staan uren te beppen terwijl de hond geaaid wordt.
Ze zouden hierna zo weer aan een (jonge) hond beginnen, zonder hond hebben ze geen leven.
Ik zou er werkelijk geen seconde over twijfelen als fokker of asiel/stichting.
Adrie is net 78 geworden, z'n vrouw is een paar jaar jonger. Hondje is 11.
Ik ken werkelijk niemand die zó veel tijd en aandacht aan de hond besteedt.
De hele dag zijn ze er mee in de weer, hondje is een echte kilometervreter, perfect in conditie en ze ziet er áltijd uit om door een ringetje te halen.
Daarbij kennen ze door de hond de halve stad en staan uren te beppen terwijl de hond geaaid wordt.
Ze zouden hierna zo weer aan een (jonge) hond beginnen, zonder hond hebben ze geen leven.
Ik zou er werkelijk geen seconde over twijfelen als fokker of asiel/stichting.