Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk merk KVV en waarom?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Welk merk KVV en waarom?
Welk merk gemalen versvlees geef jij? En waarom? Welke zou je juist niet willen geven?
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Re: Welk merk KVV en waarom?
De rode carnibest, omdat hij dat gewoon zonder gezeur eet. Haaksbarf, shaweca, lotgering, smuldier...Shib vindt het te vreten voor een keer en dan mot hij het niet meer 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik gaf Tammenga en tevreden over, al doen mijn honden het beter op brok.
Dus ik zit nu met Orijen brokken, enkel en alleen Kvv kwamen ze hier duidelijk te kort.
Dus ik zit nu met Orijen brokken, enkel en alleen Kvv kwamen ze hier duidelijk te kort.
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
- Aantal honden: 2
Ik geef verschillende merken: All Animal, Kiezenbrink, Tammenga spykie, Darf, NRV,Tamro en Natuur en dier.
Ik voer graag verschillende merken omdat in iedere kvv net even wat anders zit, voor mijn honden belangrijk dat er ongeveer 20% bot in zit anders krijgen ze slappe poep, en dat gaat heel goed met deze merken.
Ik voer graag verschillende merken omdat in iedere kvv net even wat anders zit, voor mijn honden belangrijk dat er ongeveer 20% bot in zit anders krijgen ze slappe poep, en dat gaat heel goed met deze merken.
Laatst gewijzigd door *Marina* op 21 dec 2014 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik geef smuldier omdat ik niet zo'n held ben in vlees in stukken te hakken. En ze doen het er goed op.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik geef van alles door elkaar, voornamelijk Naturis, Lotgering, Carnibest en Tammenga - daar kan ik makkelijk aan komen. En dan zoveel mogelijk verschillende soorten. Sommige soorten zit wat meer bot in, dan gaat ze krijtjes poepen dus die geef ik niet. Verder voer ik de KVV's niet die eruit zien als karton, o.a. die Rodi-burgers.
Ik geef wat ik vind. Vooral Naturis en dat wissel ik af met Smuldier omdat ik het anders zo'n duur grapje vind worden. Mijn hond eet op het moment 800 gram tot een kilo en zo'n Naturis worst is minstens 3 euro per kg. Ik wissel het een beetje af.
Elke week krijgt hij een runderknokkel of mergpijp (rauw) en 2 kipkarkassen, kippennekken en lamsribben. Dat wissel ik ook af trouwens.
Ik geef niet graag Carnibest omdat ze daar rijst in doen en dat vind ik overbodig. Lotgering geef ik ook zo af en toe.
Afwisselen moet hier omdat hij het anders laat staan. En hij is schraal op het moment dus ik probeer er eigenlijk wat meer op te krijgen.
Elke week krijgt hij een runderknokkel of mergpijp (rauw) en 2 kipkarkassen, kippennekken en lamsribben. Dat wissel ik ook af trouwens.
Ik geef niet graag Carnibest omdat ze daar rijst in doen en dat vind ik overbodig. Lotgering geef ik ook zo af en toe.
Afwisselen moet hier omdat hij het anders laat staan. En hij is schraal op het moment dus ik probeer er eigenlijk wat meer op te krijgen.
Smuldier/Carnibest en daarbij alles wat ik aan aanbiedingen kan vinden ivm smalle portemonnee
Net 26kg vlees gevonden voor 50,-, daar word ik wel vrolijk van. Maar het wisselt dus nogal 

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik meng Carnibest en smuldier omdat elk afzonderlijk niet ideaal is maar ze gecombineerd voor mijn honden perfect zijn en voor mij betaalbaar.
Groetjes, Marjan
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dego meat hier.
Smulldier sowieso niet.
Smulldier sowieso niet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Bleza Lotgering en Jade Degomeat/Best4Dogs.
Bleesje doet het prima op Lotgering, het merk waar ik ooit mee ben begonnen omdat het in de buurt te krijgen was, en mijn toenmalige hond Smuldier niet goed verdroeg.
Jade kreeg het ook, maar dit kan niet goed tegen lam, rund en kip, en dat zit in de meeste kvv's. Daarom op een gegeven moment wat geprobeerd bij Degomeat, en daar blijven hangen. Ben inmiddels ook verkooppunt.
Bleesje doet het prima op Lotgering, het merk waar ik ooit mee ben begonnen omdat het in de buurt te krijgen was, en mijn toenmalige hond Smuldier niet goed verdroeg.
Jade kreeg het ook, maar dit kan niet goed tegen lam, rund en kip, en dat zit in de meeste kvv's. Daarom op een gegeven moment wat geprobeerd bij Degomeat, en daar blijven hangen. Ben inmiddels ook verkooppunt.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoofdvoer is carnibest en naturis. Wissel af met soms smuldier, kivo, natures best of energique.
Lotgering zou voor de portemonnee veel beter zijn (met 2, soms 2,5 kilo per dag), maar daar krijgen ze makkelijk diarree van.
Lotgering zou voor de portemonnee veel beter zijn (met 2, soms 2,5 kilo per dag), maar daar krijgen ze makkelijk diarree van.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Honden eten gezond / naturis hier geef ik spiervlees bij anders poepen ze krijtjes.
Smuldier geef ik ook maar dan alleen de vleescompleet.Ik geef ook weleens een halve kip of vlo een duifje/ kwartel.
En ik geef nu ongeveer een ruime maand brok erbij en eerlijk is eerlijk daar doet vooral Dol die vanaf pup op kvv en later zelf samengesteld stond het erg goed op.Ik geef een vis brok van dlg.
Smuldier geef ik ook maar dan alleen de vleescompleet.Ik geef ook weleens een halve kip of vlo een duifje/ kwartel.
En ik geef nu ongeveer een ruime maand brok erbij en eerlijk is eerlijk daar doet vooral Dol die vanaf pup op kvv en later zelf samengesteld stond het erg goed op.Ik geef een vis brok van dlg.

Ben begonnen met Haaksbarf maar vond dat toch wat prijzig, al zoekende ben ik toen bij degomeat terecht gekomen. Heel veel verschillende (enkelvoudige) smaken, goede kwaliteit en redelijke prijzen.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Smuldier. Al mijn honden hebben het daar altijd goed op gedaan. Nu Iza en mijn katten en die doen het er meer dan goed op. Ik heb ook geen vriezer en hier in het dorp is alleen smuldier en rodi verkrijgbaar, en mijn katten lusten geen rodi. Ze krijgen 5 dagen rund compleet, 1 dag kip enkelvoudig met een ei en meestal 1 dag pens of brok. Brok omdat ik soms 1 dag te kort kom ivm boodschappen doen, maar liever niet. Toch wel fijn om het in huis te hebben.
Wat zou ik niet voeren? Alles wat boven mijn budget gaat. Zolang mijn beesten het er maar goed op doen voer ik alles
Wat zou ik niet voeren? Alles wat boven mijn budget gaat. Zolang mijn beesten het er maar goed op doen voer ik alles

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- dagmar88
- Zeer actief
Degomeat; veel keuze, genoeg dat de katten graag eten, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Lotgering voer ik nooit meer, was helemaal niet tevreden over de service en kwaliteit.
Lotgering voer ik nooit meer, was helemaal niet tevreden over de service en kwaliteit.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Van lotgering beviel hier alleen de wildmix.dagmar88 schreef:Degomeat; veel keuze, genoeg dat de katten graag eten, goede prijs/kwaliteit verhouding.

- dagmar88
- Zeer actief
Pepie schreef:Van lotgering beviel hier alleen de wildmix.dagmar88 schreef:Degomeat; veel keuze, genoeg dat de katten graag eten, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Als het bevroren aankwam was er niets mis mee.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Hier eigenlijk uitsluiten Carnibest, voorheen ook Smuldier, maar daar krijgt hij op de een of andere manier enorme jeuk van.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik ben een tijdje geleden weer overgestapt op Lotgering (meer smaken). Ik wissel het nog wel af met smuldier, pens vooral.

Groetjes,
Sandra
smuldier en ahv-breda,krijgen ze al járen,gecombineerd met vers van de slachter en eend en kip enzo uit de supermarkt,honden zien er super uit,glimmen als een spiegel ( zelfs honden die echt wel oud en heel ziek waren bleven eruit zien als een zonnetje) ,dus ja...
als er geen smuldier is en ik heb echt een kvv nodig dan halen we rodi voor ze...
als er geen smuldier is en ik heb echt een kvv nodig dan halen we rodi voor ze...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
3 dagen per week lotgering (3 verschillende varianten), 1 dag enkelvoudige degomeat (met een diersoort die niet in de lotgering zit), 1 dag per week smuldier, 1 barfdagje dus ongemalen vlees en bot of een penslap en de overige dag wisselt of nog een keer barf of wat ik tegenkom...had laatst een rol barfmenu meegenomen maar vind de prijs absurd zeker voor de kwaliteit. Lotgering is 3 x goedkoper en ziet er minstens zo goed uit (zo niet beter!)
Oh en waarom? Lotgering is prima voer, voor de variatie wat andere diersoorten die lotgering niet heeft via degomeat en Smuldier voor de pens. Ik wil niet zoveel pens voeren dus daar hoef ik geen vriezer van vol te hebben dat haal ik dan wel eens per week gewoon bij de supermarkt.
Daarnaast BARF voor het gebit en dan mogen ze er wat voor doen om te kunnen eten
Oh en waarom? Lotgering is prima voer, voor de variatie wat andere diersoorten die lotgering niet heeft via degomeat en Smuldier voor de pens. Ik wil niet zoveel pens voeren dus daar hoef ik geen vriezer van vol te hebben dat haal ik dan wel eens per week gewoon bij de supermarkt.
Daarnaast BARF voor het gebit en dan mogen ze er wat voor doen om te kunnen eten

Laatst gewijzigd door malinois op 20 dec 2014 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik vind bij Degomeat de keuze heel ruim. En kwalkteit heel goed.
Ik vond carnibest kwaliteitief ook heel goed maar keuze beperkt, ik kocht dat in de dierenwinkel een meestal had ik voor Toots maar keuze uit 3 soorten en voor katten maar 1 dat vond ik dus een reden om over te stappen.
Ik vond carnibest kwaliteitief ook heel goed maar keuze beperkt, ik kocht dat in de dierenwinkel een meestal had ik voor Toots maar keuze uit 3 soorten en voor katten maar 1 dat vond ik dus een reden om over te stappen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Best4dogs en Duck.
Goedkoop en makkelijk.
Naturis geef ik nooit meer, daarvan paar jaar geleden zo'n slechte vieze stinkende grijze rollen gehad met nooit reactie van de leverancier erop, dat het voor mij ophield en ik dat ook nooit meer ga bestellen.
Verder geef ik veel brok, gezien dat helemaal goedkoop en nog makkelijker is én de (sport)honden het er ook beter op doen.
Goedkoop en makkelijk.
Naturis geef ik nooit meer, daarvan paar jaar geleden zo'n slechte vieze stinkende grijze rollen gehad met nooit reactie van de leverancier erop, dat het voor mij ophield en ik dat ook nooit meer ga bestellen.
Verder geef ik veel brok, gezien dat helemaal goedkoop en nog makkelijker is én de (sport)honden het er ook beter op doen.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Smuldier en lotgering.
Maar de sporthonden hier hebben daar niet genoeg aan en krijgen er nog brok naast.
Maar de sporthonden hier hebben daar niet genoeg aan en krijgen er nog brok naast.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Dat dus. Anders was ik bij lotgering gebleven omdat ze ook veel barf hebben voor erbij.dagmar88 schreef:Pepie schreef:Van lotgering beviel hier alleen de wildmix.dagmar88 schreef:Degomeat; veel keuze, genoeg dat de katten graag eten, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Als het bevroren aankwam was er niets mis mee.
Daarna kivo, naturis en klein beetje tammenga door elkaar. Ook bandit gehad maar beetje prijzig voor hondje dat 800g weg eet en carnibest in vakantie maar snap niet waarom er rijst in moet dus geef t uit principe niet. En nu degomeat via Moosje - oa ook door enkelvoudige soorten zonder toevoegingen en de barf.
-
- Zeer actief
Barf in One. Waarom? Lijkt me super gezonde voeding en Bas is zo klein dat de prijs geen rol meer speelt en ze blijft er ook super slank op en kakt nooit meer kleefkak die in haar vacht plakt. Dat heeft ze al snel, maar niet met barf in One van petman geloof ik. Zitten allemaal verse groenten door, botjes en je hebt het van paard tot kip en zalm. Super blij mee.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Hier lotgering, bestel altijd zn 65 kilo.....honden doen het er super op...verder wel paar keer per week wat brokjes....als ik eens een rol vlees vergeten ben uit de vriezer te halen....
goede service prijs en kwaliteit!!

goede service prijs en kwaliteit!!
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Afwisselend Tinlo en Haaksbarf. Voornamelijk Tinlo want ben daar erg over te spreken. Mijn hondje is allergisch voor onder andere rund en kip en heb zo met de overgebleven smaken een goed menu. Ook heeft ze goede hard ontlasting ermee. Heeft echt bot nodig in het menu en dat schijnt hier goed in verhouding in te zitten. Ook kan ik de Tinlo makkelijk halen bij de Pets Place tegenover mijn werk. De Haaksbarf kan ik bij de Faunaland halen maar is een stuk duurder. Zit wel de groente wel al bij in dat wel.
KVV's zonder bot maar met supplement geef ik dus niet. Heeft mijn hondje echt nodig dus. Ze is opgegroeid op Smuldier maar daar kreeg ze op een gegeven moment dus zachte poep op en vandaar de overstap. Later bleek ze ook allergisch voor rund(pens) en kip dus dan kun je Smuldier al niet meer geven. Vond het wel jammer want toch naar tevredenheid gevoerd.
KVV's zonder bot maar met supplement geef ik dus niet. Heeft mijn hondje echt nodig dus. Ze is opgegroeid op Smuldier maar daar kreeg ze op een gegeven moment dus zachte poep op en vandaar de overstap. Later bleek ze ook allergisch voor rund(pens) en kip dus dan kun je Smuldier al niet meer geven. Vond het wel jammer want toch naar tevredenheid gevoerd.

Daisy 12-08-2010
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Smuldier en Rodi, soms Duck. Daarnaast brokken (momenteel Canex) en soms blik of Renske als ik weer eens vergeten ben om iets te ontdooien.
Mooie vachten, goede ontlasting, bakken altijd vlot leeg.
Mooie vachten, goede ontlasting, bakken altijd vlot leeg.