Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe is jouw buurt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Hoe is jouw buurt?

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Het gaat in topics regelmatig over alle ellende die je als hondenbaasje tegenkomt tijdens de wandeling. Lompe onopgevoede 'hij wil alleen maar spelen'-honden, agressieve honden, happende kutkeffertjes, patsende honden die even hun punt komen maken. Baasjes die niet opletten, hun hond niet bij zich houden, alles 'leuk en gezellig' vinden, beginnen te zwetsen over de rangorde bepalen en giechelen dat hun hond zo dominant is, of zelfs gaan uitschelden. Overal hondenstront.

En ik herken er helemaal niks van. :U:

De hondagressieve honden in de buurt, en dat zijn er best een paar, lopen óf kort aangelijnd of staan geweldig onder appèl. Ik weet dat ze agressief zijn van hun baasjes, maar zelfs toen Dexter grauwend en blaffend in de riem hing op meters afstand bleven die honden (sommige zelfs los) onverstoorbaar. Aardige baasjes ook nog, die rekening houden met anderen. De kleine hondjes lopen vaak aangelijnd en gedragen zich gewoon, als er al geblaft wordt is dat maar even en bijten doen ze niet. De honden die loslopen zijn ook echt braaf en welopgevoed, en niemand zeurt er dus ook over dat ze loslopen waar dat officieel niet mag. Ik ken één stuiterbalhond, een labradoodle, en die zit altijd aan de lijn en één mevrouw met acht kleine rothondjes waaronder een hondsbrutale ieniemienie-chihuahua (echt, dat beest is kleiner dan een flinke rat) die echt irritant is, maar dat is 't dan ook wel. En allemaal aardige mensen! Dexter kon heel naar uitvallen maar ik ben nooit uitgescholden of zo, er werd juist vaak belangstellend gevraagd waarom hij dat deed. Hondenpoep wordt ook heel behoorlijk opgeruimd. Tuurlijk ligt er wel wat, maar ik loop veel door het gras en het gebeurt zelden dat ik in een drol stap.

Hoe is dat bij jullie? Hoe vaak kom je echt vervelende situaties tegen?
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Hoe is jouw buurt?

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Eigenlijk nooit.

In de jaren dat we hier wonen met hond zijn de vervelende ervaringen echt op 1 hand te tellen.
Er zijn twee mensen waarvoor ik omloop, maar de rest let gewoon goed op, houd z'n hond kort. Kan dus ook niet zeggen dat ik die verhalen herken.

In de natuurgebieden in de regio eigenlijk ook zeer zelden. Nu is het hier sowieso heel rustig, meestal kom je zelden mensen tegen. Heerlijk!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier in de buurt mag ik totaal NIET klagen. Ieder houdt gewoon zijn/haar hond bij zich. Eigenlijk nooit problemen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Het valt hier wel mee. Waar ik het meeste last van heb zijn die mensen die hun hond aan de flex overal op af laten gieren en dan boos zijn als ik dat niet wil. Of mij een sjacho trut vinden. Verder loopt er een schijtirritante kerel met een border collie, maar die hond is verder okee, alleen die man is een bemoeial 1e klas haha. Een paar klapkaken wel, maar staan idd prima onder appel of lopen altijd aan de lijn. Over het algemeen is iedereen vriendelijk, geen klachten dus!
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

vanmorgen was het zo spannend (maar niet heus) ik liep met mijn 5 honden en 1 pup van 9 weken in het park, kom ik ineens een roedel jackk russels tegen zeker wel een stuk of 6, 2 bastaard Maltezers en 1 grote poedel. weten jullie wat er gebeurde...........................................................................
helemaal niks, zoals gewoonlijk. ik ben niet opgefokt, de 2 bazen van de andere roedel niet en dat terwijl de honden elkaar niet kennen.
ellen
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Hier ook weinig agressieve honden en die paar staat gewoon goed onder appel of lopen aangelijnd.
Er lopen wel veel kleine hondjes los die blaffen en grommend op je af komen terwijl baasje in de verte 'hij doet niks hoor!' roept.
Maar dat is meestal meer grootspraak dan dat ze echt iets doen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DaniBanani schreef: Hoe is dat bij jullie? Hoe vaak kom je echt vervelende situaties tegen?

Zelden. En idd aardig wat hond agressieve honden met verantwoorde bazen. Degenen die los lopen in de wijk staan zo geweldig onder appel dat ik er groen van zie :cool2:
De stront is wel een ding hoor :kotz:
Overal superdeluxe palen met zakjes, maar alles van kinderspeelplaats tot groenstrook en stoep is ondergescheten.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Met een sociale hond heb je het hier prima.
Alles loopt vrijwel overal los, je loopt ook zo een losloop'parkje' in met veel ingangen in de hele buurt.
Veel boomertjes, BCs en labradors.
Maar, met een hond agressieve hond is het geen feest. Omdat alles op veel ongebruikelijke plekken losloopt, loop je eigenlijk nergens echt veilig. Blij dus dat Apple in de regel hartstikke sociaal is, dus hier zelden problemen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik kom veel 'onnozele' mensen tegen die ik irritant vindt, maar niet heel storend. Mensen die hun flexi laten schieten, mensen die er niet op bedacht zijn als ik langsfiets waarna ik mijn nek kan breken over hun hond, die de weg op schiet om contact te maken met mijn hond. Mensen die met een 2m lijn door de stad lopen en hun hond met mijn hond contact laten maken in een druk stadscentrum. Vriendelijke mensen met vriendelijke honden, maar toch soms erg irritant.

Het ligt er ook aan met wat voor hond je zelf over straat gaat. Mijn vorige hond was niet erg sociaal en was erg bang voor honden die op haar af kwamen stormen. Dat betekende dat ik mijn hond kwijt was als er ineens een vriendelijke overenthousiaste labrador opdook. Ik liep met haar altijd op overzichtelijke wegen om te voorkomen dat ik andere honden over het hoofd zag.
Nu met Mayke maakt het me niet uit, als ze niet wil spelen moet ze dr zelf maar wat van zeggen. Ze raakt nooit betrokken in geouwehoer, stampij of mot. Erg makkelijk en ontspannen lopen!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

dubbel
Laatst gewijzigd door Paisley op 18 dec 2014 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik woon in een buurt vol oudere dames met kleine hondjes. Die hondjes lopen veelal los en zijn vrij fel. Waarschijnlijk krijgen ze ook niet veel uitdaging.
Wij hebben bijvoorbeeld 2 Dwergschnauzers lopen die keihard tekeer gaan en dan hun vrouwtje in de kuiten gaan bijten, terror Chihuahua's en keffende JR's. Manu is vrij makkelijk, vooral met kleintjes dus die negeert het of rent zelf hard weg.
De grote honden staan hier eigenlijk allemaal of keurig onder appèl of zijn aangelijnd. De mensen zijn over het algemeen ook heel geduldig en begripvol. Ik heb wel een aantal situaties gehad waarin ik even met het zweet op mijn voorhoofd stond en verontschuldigend mijn hond op moest gaan halen. Mensen staan gewoon even stil en halen hun schouders op.
Nu zijn de meeste honden (ik woon bijna óp het losloopgebied) bekend voor ons dus dat is ook fijn lopen. Manu gaat met vrijwel alle honden goed. Er is hier 1 Bull Terriër en daar heeft hij eens mee geknokt, die kan hij echt niet meer uitstaan dus daar lopen we omheen.
Verder een Am bull en een Staff pup. De Am bull is net zo oud als Manu en intact, hij is vriendelijk hoor maar hij beukt graag en Manu wordt dat snel zat. Dus die laten we ook ruim passeren. Er loopt dan een Hovawart reu rond waar ik de kriebels van krijg. Die heeft al eens geprobeerd op mijn hond te duiken en sleurde een volwassen vent mee. Geen tokken hier, alleen maar oudjes. Soms frustrerend want die snappen niet dat ik me druk maak als hun hondje tussen mij en mijn fiets springt terwijl ik Manu ook vast heb en snappen geen bal van hondentaal. Maar ze vinden het zó gezellig om een praatje te maken of als hun bange Fifi speelt met mijn grote hond, dan kan ik me al niet meer druk maken :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb geen idee :-)

iedereen die in de wijk loopt weet zo goed dat sam niet gezellig is dat ze wel uit de buurt blijven. dus wij groeten alleen en ik heb nooit last van drammerige hondjes. en in het losloopgebied (alles buiten onze wijk) kom ik niet met hond.

dus ik zal nog een keer reageren over een paar jaar als ik een normale hond heb :-)
Afbeelding
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

De hondenbazen die ik persoonlijk ken, zijn allemaal prima.
Toch ligt hier regelmatig weer een drol voor een winkel. Ook zie ik wel eens hondenbazen waar ik mijn hoofd bij schud.
Die vind ik op een niet leuke manier omgaan met de hond of ik vind ze niet genoeg rekening houden met andere mensen.
Maar ik heb er zelf eigenlijk nooit last van bij het wandelen...
Ik zoek vreemde honden ook niet op en steek altijd over als ik de hond niet ken.
Voor Vita geen contact aan de riem. Daar zit ze niet op te wachten en is gewoon niet gezellig.

Als we het niet alleen over honden hebben, maar ook de buurt in het algemeen...
Asociaal zijn regeert hier. Met 80 km voorbij racen waar je 30 mag. Ze worden hier rijk van parkeerboetes.
Schreeuwen is heel normaal (niet omdat ze boos zijn, maar gewoon, gezellig ofzo...)
Dat het hier eenrichtingsverkeer is, valt de helft van de auto's niet op. Dat het een fietsstraat is ook niet.

Maar zo is deze straat nou eenmaal. Alle idioten verzamelen zich hier denk ik.

Ik verbaas me daar regelmatig over, maar echt last heb ik er niet van.
Je moet gewoon zelf opletten. :mrgreen:
Al mogen ze die gekken met 80 km per uur wel gelijk het rijbewijs afpakken... :devil:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Ik woon in een heel rustig dorpje, waar je goed kunt wandelen zonder ook maar iemand tegen te komen als je dat zou willen
Veel herders, die lopen doorgaans aan de lijn.
Veel labjes, die lopen doorgaans los met een "hij doet niks hoor" baasje. En inderdaad ze doen niks
Soms is er wat onbegrip voor mijn "ik lijn wel even aan, of ik ga wel even aan de kant staan- acties" .
Maar niet veel vervelends meegemaakt

In Eindhoven was het erger. Daar was minder ruimte, liepen meer honden los in de wijk etc.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

DaniBanani schreef: Hoe is dat bij jullie? Hoe vaak kom je echt vervelende situaties tegen?
nauwelijks eigenlijk, maar dat komt ook wel omdat ik in de buurt potentieel vervelende situaties ontwijk.
ik koop niks voor een gefrustreerde of geblesseerde rita en loop dan liever een straatje om, ga van de stoep af, naar de overkant, of naar een ander veld of het kanaal.
kleine ergernissen zijn er altijd wel natuurlijk: mensen die het aanlijnpark claimen en met hun niet luisterende honden een heel veld in beslag nemen, flexen die men laat schieten, potenbijtende en uitvallende jh's, maar over het algemeen heeft men hier in de buurt de honden aangelijnd en zo niet staan ze onder prima appèl, juist en vooral de staffen en x-kruisingen.

naar het bos ga ik niet meer.
sinds ze daar een geasfalteerd fiets- en wandelpad gemaakt hebben komen daar allerlei mensen die bang zijn voor vieze voeten hun hond los uitlaten, terwijl het aanlijngebied is.
ik ben een paar keer in een grote groep ongeleide projectielen terecht gekomen -wat niet wat je zegt erg leuk was- en daar heb ik dus geen zin meer in.
wel jammer want het deel losloopgebied is groot, heerlijk overzichtelijk en verlaten, maar omdat er geen andere toegangsweg is moet ik nou eenmaal een kwartier over dat pad lopen om er te komen.

maar als ik het hier allemaal zo lees heb ik weinig reden tot klagen en dat doe ik dan ook maar niet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Percy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): chinese naakthond

Ongelezen bericht door Percy »

Hier in de buurt ook weinig akkefietjes, in het park waar ik wandel kennen de hondenbezitters elkaars honden wel en wat voor gedrag ze hebben , mijn naakthond is soms patserig tegen andere honden en dan hou ik hem bij me - andere baasjes weten dat ook en houden dan ook hun hond bij zich . Ik heb 1 keer een aanvaring gehad met mensen die weten dat ik intacte reuen heb maar het niet nodig vonden om hun loopse teven daarbij weg te houden - de teefjes hadden volgens hun recht om los te lopen door het hele park ( waar een gedoog beleid voor loslopen geld), dat ik met aangelijnde intacte reuen liep die gek werden toen hun teefjes ertussen sprongen en "gezellig" met ons mee liepen, was volgens hun mijn probleem :U:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb niets te klagen. In de buurt zijn er eigenlijk maar 2 waarvoor ik even aan de andere kant van de weg ga lopen, een Bordeaux dog en iets CC-achtigs. Bij die laatste had dat eerst geen zin trouwens, want die hond liep altijd los (volgens mij had de baas niet eens een riem bij) en ze luisterde voor geen meter. Voordat Finn er was was dat best een grappig gezicht, ik woon namelijk direct achter het veldje waar hij haar altijd uitlaat. Dan staat hij daar te wachten terwijl z'n hond allang aan de andere kant het veld en de weg is overgestoken. 'Kom eens hier, Kom de kinderen moeten naar school! Schiet nou eens op.' Hele gesprekken had die man, ik lachte me suf :LOL: Tegenwoordig loopt zij wel aan de lijn, baas zal wel problemen gehad hebben, want hij vertelde me dat ze opeens kan uitvallen (terwijl de hond al los bij mij en Finn staat te snuffelen :schrik: ). Niet dat er iets gebeurd is, maar vertrouwen doe ik het niet helemaal.

In de losloopgebieden waar ik kom merk ik er ook niet veel van, maar dan moet ik zeggen dat Finn heel makkelijk is met andere honden zodat t me ook niet echt opvalt. Denk soms weleens dat hij t lastige, overal op af stormende hondje is in het losloopgebied :oeps: Ik oefen me suf, maar andere honden zijn een grote aantrekkingskracht. Dat is dan ook wel de reden dat ik de losloopgebieden uitkies om hem los te laten. Vrijwel de meeste honden lopen daar los, dus het is meestal geen probleem en vaak maken de baasjes dan een praatje en lopen een stukje met elkaar op.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

In België mogen honden bijna nooit los (behalve op losloopveldjes) dus alles wat ik tegen kom is bijna altijd aangelijnd. Wel wat stoere keffertjes of boze Berner Sennens maar die zijn dus altijd aangelijnd. Op het voetbalveldje laat ik Pippa wel eens los, sommige anderen ook (de Golden uit de buurt, of een Boxer) maar dat zijn allemaal lieve honden, die alleen soms wat lomp spelen. De honden die altijd loslopen zijn altijd van die oude brave husseltjes die eigenlijk alleen maar meesloffen met de baas en soms eens achterblijven om wat te snuffelen en dan vlug-vlug terug meehuppelen.

Op de losloopweide is het irritanter, heel veel honden die "alleen maar willen spelen" maar Pippa nonstop belagen. Ze geeft aan dat ze dat niet wil maar er zijn maar weinig mensen die hun honden dan ook terugroepen. Soms wel, onlangs op een losloopwandeling aan zee, toen hebben mensen hun jolige pup aangelijnd omdat hij helemaal verliefd was op Pippa en haar maar niet met rust liet. Maar door die "hij wil alleen maar spelen" mensen zijn we wel een hele tijd niet naar de losloopweide gegaan omdat het niet meer leuk was voor Pippa, op den duur zat ze alleen nog maar verstopt onder bankjes met vijf honden om haar heen. De laatste tijd gaat het gelukkig wat beter, door positieve ervaringen op te doen tijdens de losloopwandelingen en ook op de losloopweide is ze minder onzeker en laten honden haar ook sneller met rust omdat ze niet zo gek doet. Even snuffelen en begroeten en dan gaat iedereen z'n gangetje weer.

Echt spelen doet ze alleen met andere kleine hondjes of pups, als ze niet te wild zijn. Met grote lompe honden wil ze helemaal niks te maken hebben maar de laatste tijd gaat dat dus wel goed. Agressievelingen zijn we nog niet tegen gekomen, behalve op die losloopwandeling aan zee, een Stafford die het steeds gemunt had op een Dalmatiër. Daar hebben we Pippa ook bewust van weg gehouden zodat ze niet plots midden in een schermutseling zat of zo. En als ze wat geïntimideerd is door grote honden (er gaan altijd een boel Duitse Doggen mee) dan blijft ze gewoon dicht bij ons lopen, die groterds spelen wel met elkaar en komen hoogstens eens snuffelen (wat ze ook niet fijn vindt maar ze doen helemaal niks). Ze is wel een stuk zekerder geworden door al die positieve ervaringen, grote honden die even komen snuffelen maar verder niet willen spelen, dus dat gaat steeds beter.
Laatst gewijzigd door Lynnepien op 18 dec 2014 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Vrij normaal, wat kleine ergernissen maar het overgrote deel houdt rekening met elkaar. Er lopen hier aardig wat verschillende rassen maar maar 1 'klapkaak' en dat is een heel beleefd teefje die mijn hond heel mooi negeert.

Er woont hier 1 man met een regelrechte kuthond, hond heeft al minstens 5x een andere hond aangevallen, heeft een tijdje met een snuitje gelopen maar daar wordt nu weer vrolijk balletjes mee gegooid op het veld :roll: Rare baas maar niet onaardig, wel dom dus blijkbaar. Dat is dan ook gelijk de enige hond waar ik voor omkeer/omloop. En 1 klein hondje die altijd opgefokt op Izzy af komt rennen waarbij het bazinnetje dan roept dat ze niks doet en dat het rangorde bepaling is :U: Daar erger ik me aan maar zie het ook als een goed trainingsmomentje :tongue: maar die kom ik maar zelden tegen.
Izzy is niet de makkelijkste hier in de buurt en mensen weten dat ook. Sommige mensen vinden dat ik me te druk maak, van andere krijg ik regelmatig complimenten dat ze het zo goed doet tegenwoordig.

Izzy heeft een grafhekel aan zwarte labjes, er wonen er 2 bij ons op het rijtje, Izzy haat ze. Gister liep 1 van de twee achter me, kwam ik onderweg nog een loslopende zwarte lab tegen en nog een aangelijnde. M'n buurman, die met de gehate zwarte lab achter me liep, moest er hartelijk om lachen en we hebben nog een stukje samen opgelopen zonder problemen maar ik moet dan wel lachen om Izzy d'r verbeten bek :mann:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Belg op de boerenbuiten, dus ik ben de enige die de noodzaak ziet van een hond uit te laten :lol1:

Er is 1 iemand met een DH die soms voorbij komt, maar ik heb hem nog nooit gekruist.
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

In Belgie zelden, wel ontsnapt er weleens een erfhond :eek: wat echt niet leuk is.
Of tijdens de jacht periode, dat je ineens een roedel honden treft...maar hier houd ik rekening mee, dan loop ik een kleinere ronde.
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Hier 1 vrouw met 3 honden die ik vermijd, aangezien zij haar honden los heeft, terwijl ze niet luisteren en ook niet bepaald vriendelijk naar andere honden zijn. Scheelt wel dat zij meestal zo hard naar die honden staat te schreeuwen dat je op tijd een ander pad kan kiezen. :mrgreen:
Verder houdt iedereen eigenlijk goed rekening met elkaar en zijn er weinig problemen. Af en toe iemand die niet snapt dat het niet handig is om je hond aan de flex voor mijn fiets langs naar mijn hond te laten rennen, maar als dat alles is, ben ik tevreden.
Afbeelding
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Hier in het dorp is er maar 1 hond waar die van mij een bloedhekel aan heeft en dat is een airedale terriër. Deze hond wil de mijne al vermoorden sinds hij een pup is. Maar gelukkig ze gaan verhuizen en dan hebben we alleen nog maar leuke honden in het dorp
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik heb hier ook absoluut niet te klagen.
Toen Hera (hond agressief) er nog was, wisten veel mensen dat ook in de buurt en dus gingen honden aan de lijn als ze mij zagen. Maar ook onbekenden lijnden hun hond aan als ze mij met aangelijnde Hera aan zagen komen.
Mensen deden ook niet naar ofzo vanwege mijn hond agressieve hond, gewoon vriendelijk gedag en/of een praatje.
Maar goed, Hera heeft ook nooit de kans gehad de fout in te gaan. Ik was zelf altijd en overal bedacht op loslopende honden. Hera liep veel los maar dan was ik constant bezig de omgeving te scannen op eventuele honden. Daarnaast stond ze perfect onder apel, 1x haar naam en ze stond voor mij. En Hera zocht zelf geen honden op, ze klapte er pas op als ze te dichtbij haar in de buurt kwamen (lees; aan har zouden gaan snuffen).

Bij mijn ouders (westland) was dat echt anders. Tjonge, wat was het daar een drama om met een hond als Hera te moeten lopen.
Hoevaak ik daar wel niet Hera de lucht in heb moeten hijsen om te voorkomen dat ze een hond vermoordde....
En als ik dan smekend vroeg (Hera had zeer zware HD en dus het op de achterpoten omhoog hangen was niet heel fijn voor haar) of ze aub hun hond terug wilden halen kreeg ik te horen dat het mijn probleem was dat ik zo'n hond had. Dat ik daar dan maar niet moest gaan lopen (gewoon een parkje...geen losloop gebied of wat) etc.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hier veel Staffords, Ambulls en kleine onherleidbare kruisinkjes :) De meeste hondagressieve honden komen niet verder dan hun eigen voordeur heb ik het idee, want die zie ik zelden tot nooit buiten (en de rest wordt met een riem van bekant 50cm uitgelaten - met moeite), de hond-vriendelijke honden worden hier massaal naar het bos meegenomen.
Daar loopt dan ook van alles, van Podenco's tot Huskies, van Staffords tot Boomers, en van Briards tot Saluki's, wat vrijwel altijd goed gaat op een enkele woordenwisseling na :)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier in de buurt woont van alles met alle soorten honden die je kunt bedenken. Iedereen neemt gelukkig zijn eigen verantwoordelijkheid wat betreft. Op 1 na, vorig jaar November.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Zo'n driekwart van de honden hier wandelt zelden, aangeschaft als waakhond en komen zo goed als nooit van het erf af. Dat is een beetje de mentaliteit hier, als je een grote tuin hebt hoef je niet zozeer te gaan wandelen.
Scheelt wel potentieel onvriendelijke honden :mrgreen:
Diegenen die ik wel regelmatig zie lopen houden hun hond netjes aangelijnd, uitgezonderd de vrouw met de niet zo gezellige boxerkruising maar die heeft ze onder appèl.

De keren dat een andere hond op die van mij is gevlogen zijn na jaren nog op één hand te tellen dus ik ben erg blij met mijn omgeving :ok:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

dagmar88 schreef:

Zelden. En idd aardig wat hond agressieve honden met verantwoorde bazen. Degenen die los lopen in de wijk staan zo geweldig onder appel dat ik er groen van zie :cool2:
De stront is wel een ding hoor :kotz:
Overal superdeluxe palen met zakjes, maar alles van kinderspeelplaats tot groenstrook en stoep is ondergescheten.
Dat is behoorlijk tegenstrijdig :p
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

In Belgie zelden, wel ontsnapt er weleens een erfhond wat echt niet leuk is.
Ook in Belgie gewoond, aan de Waalse kant (tot 2007) Gelukkig loei van een tuin want wandelen was daar op eieren lopen. Zoveel erf honden die zich niet beperkte tot het erf en/of honden die zich zelf uitlieten. Was wel vervelend; van vreemde honden een knal met een stok moeten geven tot hond die achter de rug van mijn man werd doodgereden (had nog niet gezien dat ze op een afstandje achtervolgt werden) tot 4 diepe putten in mijn knie omdat "le chien la vache" het op Bo had voorzien maar ik mijn knie ertussen stak.
Recent zijn er veel zaken verbeterd, meer controle etc.

Waar we nu wonen gelukkig redelijk veel buitengebied waar de doornsee mens niet komt (te ver lopen) en ik ken een paar goede overzichtelijk losloop plekken. Dan 1 man met 2 klapkaken in auto die paar maal per dag naar een plek rijd en daar zijn honden laat luchten maar als ik die auto zie wacht ik even voor ik verder loop (het luchten neemt nooit langer dan 5 min in beslag)

Ja en dan de toevallige tut-hola en of dombo in de nabije omgeving maar daar reken ik mijzelf ook wel toe. Die van mij doet n.ol. ook wel eens iets "wat hij anders nooit doet" zoals de mongool uithangen naar 2 keurige Stabij dames. Enfin, wat voor mij pleit :wink: is dat ik wel een leerbare tut-hola ben, dus Ezio krijgt gewoon de kans niet meer om de mongool uit te hangen. Maar ik denk wel een aan dat werpen van die 1ste steen en die balk in mijn oog en zo.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Niet geweldig, maar dat ligt ook aan de ruimte. Geen parken, geen groenstroken, geen losloopveldjes, alleen kleine poepveldjes.

Honden moeten aangelijnd zijn binnen de bebouwde kom en alle uitlaatveldjes verdwijnen. Dat zorgt ervoor dat de helft van het dorp naar 2 veldjes moet om hun hond uit te laten. Alleen het veldje hier het dichtstbij worden de honden ook echt aangelijnd uitgelaten (aan een flexi), omdat dat omringd is door wegen. Het andere veldje moet je de dijk voor oversteken en dan kom je op een parkeerterrein waar iedereen zijn hond los laat lopen. Dat is met Tay niet zo erg, maar met Tessa kunnen we dus alleen naar het veldje dicht bij huis. Als ik verder wil lopen kan ik kiezen of ik dwars door het dorp ga of de polder in. Dwars door het dorp doe ik af en toe met Tay, maar dat is niet leuk. Als ik de polder in ga, kan ik kiezen of ik over de dijk loop waar geen auto's mogen komen of over de weg waar ze 60km/h of harder rijden en waar geen stoep is. Nogal logisch dat ik voor de dijk kies, maar daar woont een JR die echt vals is naar mensen en andere honden en een dogachtige die altijd los uitgelaten wordt, maar een hekel aan Tay heeft en daar al een keer opgeklapt is.

Qua vervelende honden zijn het die 2 van hierboven. En nog een stel kleine hondjes die moord en brand schreeuwen en bijten die allemaal aan de flexi zitten. Die horen dan ook allemaal bij elkaar en ontwijk ik dus ook sinds ze puppy Tay gebeten hebben. En nog één oud duitse herder waarvan de eigenaar vindt dat alle honden aan de riem met elkaar moeten snuffelen, omdat ze anders agressief worden. Alleen vertrouw ik die hond voor geen meter en heb ik al een keer een discussie met hem gehad. Die ontloop ik dus ook met Tay, maar kom ik bijna nooit tegen. Met Tessa ontwijken we alles, ons probleem, ligt niet aan een ander. We rijden dus elke dag minimaal 1 met beide honden apart naar een plek waar ze los kunnen lopen. Tessa naar industrieterrein, Tay naar natuurgebied.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 18 dec 2014 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”