En ik herken er helemaal niks van.
De hondagressieve honden in de buurt, en dat zijn er best een paar, lopen óf kort aangelijnd of staan geweldig onder appèl. Ik weet dat ze agressief zijn van hun baasjes, maar zelfs toen Dexter grauwend en blaffend in de riem hing op meters afstand bleven die honden (sommige zelfs los) onverstoorbaar. Aardige baasjes ook nog, die rekening houden met anderen. De kleine hondjes lopen vaak aangelijnd en gedragen zich gewoon, als er al geblaft wordt is dat maar even en bijten doen ze niet. De honden die loslopen zijn ook echt braaf en welopgevoed, en niemand zeurt er dus ook over dat ze loslopen waar dat officieel niet mag. Ik ken één stuiterbalhond, een labradoodle, en die zit altijd aan de lijn en één mevrouw met acht kleine rothondjes waaronder een hondsbrutale ieniemienie-chihuahua (echt, dat beest is kleiner dan een flinke rat) die echt irritant is, maar dat is 't dan ook wel. En allemaal aardige mensen! Dexter kon heel naar uitvallen maar ik ben nooit uitgescholden of zo, er werd juist vaak belangstellend gevraagd waarom hij dat deed. Hondenpoep wordt ook heel behoorlijk opgeruimd. Tuurlijk ligt er wel wat, maar ik loop veel door het gras en het gebeurt zelden dat ik in een drol stap.
Hoe is dat bij jullie? Hoe vaak kom je echt vervelende situaties tegen?