Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chronisch nierfalen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Binky13
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer x poedel
ruwharige teckel x cairn terriër
2 konijnen
Aantal honden: 2

Chronisch nierfalen

Ongelezen bericht door Binky13 »

Hoi allemaal,

Mijn lieve Binky heeft Chronisch nierfalen....
Dit is al een hele tijd in mijn ogen overduidelijk. Hij had een gruwelijke vreemde stinklucht uit bek en zijn vacht werd ineens dun en het wandelen werd van 10 km ineens na hooguit een half uur wandelen.

Ik merk nu dat het nog verder achteruit gaat.... :(:
Hij stinkt gruwelijk uit bek en poriën en ligt veel te slapen.
Ook plast hij regelmatig binnen. Dit doordat hij meer moet plassen en dus drinken. Ik laat hem om het half uur buiten plassen, om die ongelukjes te voorkomen.
Nu zag ik een paar dagen terug dat hij 2 soort van korsten/zweren op zijn flanken heeft met groenige etter. Is dit een teken van vergiftiging?
Verder eet en en drinkt hij nog goed, en loopt zijn rondes nog gewoon mee.

Binky is in september 14 jaar geworden, dus al oud. We willen een hoop dierenartsbezoeken vermijden, omdat Binky dat echt verschrikkelijk vindt. Hij poept alles al onder uit angst als we in de wachtkamer zitten, en krijgt vaak koorts en extreem verhoogde hartslag uit angst. Dit wil ik hem niet telkens aandoen.

We weten dat het langzaam/ misschien wel heel snel achteruit gaat met hem. En ik probeer zijn leven nog zo aangenaam mogelijk te maken. Hij knuffelt het liefst de gehele dag en hij krijgt daarom ook alle aandacht.

Ik ben alleen benieuwd naar wat de volgende symptomen kunnen gaan worden.
Braken, eetlust verdwijnt? Maar hoe verloopt zon ziekte? Weet iemand hier meer over? Wanneer moet je zeggen nu is het genoeg?
Binky is altijd een magere hond geweest.
Het laatste jaar is hij aangekomen omdat we hem hebben overgezet op Renske voeding en is daardoor 2 kg aangekomen en ziet er nu pas echt gezond uit.
Maar door chronisch nierfalen zou hij juist af moeten vallen, wat dus niet het geval is. Hij lijkt eerder dikker te zijn, misschien houdt hij er nog vocht bij vast?

Ik hoop dat ik nog even van hem mag blijven genieten... Maar vaak als ik naar hem kijk, voel ik al een enorm verdriet opkomen, omdat ik weet dat het niet heel lang meer zal duren :pale:

Graag hoor ik mensen met een soortgelijke ervaring of die er wat meer over kunnen vertellen....
Zodat ik me wat beter voor kan bereiden.
De ontlasting is verder ook prima.

Groetjes,
Denise
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Re: Chronisch nierfalen

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Japie, mijn dwergpoedel van 15 heeft ook chronisch nierfalen en die doet het geweldig goed sinds hij op nierdieet zit.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Oké, dat is fijn om te horen!! Wat is een betaalbaar nierdieet voer? :)
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

De geur uit zijn bek is geen normale lucht. Je ruikt het op 2meter afstand, vooral als hij smakt (wat hij veel doet).
De geur lijkt op ontlasting.
Ik heb zijn waardes niet. Zijn gebit is nog netjes, het komt echt uit zijn maag denk ik.

Ik zal me eens gaan verdiepen in de verschillende voedingen. Hij heeft zonet de wond kapot gelikt en t ziet er nu niet zo fris uit...
Ik bel morgen met de dierenarts.
Hij staat ook erg krom en loopt met kromme rug.
De vraag is lijdt ie veel pijn, want dat het laatste wat ik voor hem wil ... :(
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Dank je :)

Hij heeft de laatste tijd veel antibiotica gehad voor een blaasontsteking en infectie in maag en darmen.
dat smakken doet hij als hij gewoon bij je op de bank ligt. Dus dan heeft hij het waarschijnlijk zuur/misselijk. Maar het stinkt verschrikkelijk!!

Hij heeft met tijden ook een natte kin. Maar dit gaat dan vaak gepaard met overgeven. Op het moment plast hij alleen binnen.
De dierenarts heeft zijn nierprobleem vastgesteld... ik heb nu vet concept besteld, speciaal voor nieraandoeningen. Ik hoop dat hij het lust en er het beter op gaat doen. Binky is een erg moeilijke eter :) ..
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

@stepper, hij lust het voer inderdaad :)

Binky heeft de ziekte van Cushing :( .
We zijn bij de dierenarts geweest en zijn urine is een aantal keer nagekeken.
Het is overduidelijk, hij heeft alle symptomen.
zijn flanken zijn al helemaal kaal, hij heeft wondjes, zweertjes op zijn lichaam die niet genezen. Hij zakt soms door zijn achterpoten (krachtverlies).
Hij drinkt en plast veel, hij wordt dikker en schooit continu, hij heeft soms een schuddend hoofd, soort controle verlies.

We hebben besloten om hem niet meer te behandelen. hij is 14 jaar oud en doodsbang voor de dierenarts. Opereren is zoiezo geen optie i.v.m. zijn hartje en de medicatie is een hoop gezoek naar de juiste dosering, en het kost je 60 euro per maand + de hartmedicatie.
De dierenarts gaf aan dat hij steeds meer zal aftakelen en wij zelf moeten beslissen wanneer het genoeg is.....
Pfff wanneer is het nou genoeg? Een hond die al half kaal is heb ik wel een oplossing voor, een lekker warm jasje.... Het binnen plassen proberen we zoveel mogelijk op te vangen door hem om het uur naar buiten te laten....
Het niet meer op / af de bank kunnen springen lossen we op door hem te tillen en hem zoveel mogelijk te knuffelen!! Het stinken naar urine en zweetvoeten is ook op te lossen, dan maar wat vaker in bad..... alleen daar zal zijn huidissue weer niet zo blij mee zijn......
Hij kan nog kleine blokjes om wandelen, geniet nog van onze aandacht, eet en drinkt erg goed verder.... ik vind het nog geen reden om hem in te laten slapen!! Maar ik voel me wel elke dag rot.... bij de gedachte dat het zo over kan zijn........... :(
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Binky13 schreef:@stepper, hij lust het voer inderdaad :)

Binky heeft de ziekte van Cushing :( .
We zijn bij de dierenarts geweest en zijn urine is een aantal keer nagekeken.
Het is overduidelijk, hij heeft alle symptomen.
zijn flanken zijn al helemaal kaal, hij heeft wondjes, zweertjes op zijn lichaam die niet genezen. Hij zakt soms door zijn achterpoten (krachtverlies).
Hij drinkt en plast veel, hij wordt dikker en schooit continu, hij heeft soms een schuddend hoofd, soort controle verlies.

We hebben besloten om hem niet meer te behandelen. hij is 14 jaar oud en doodsbang voor de dierenarts. Opereren is zoiezo geen optie i.v.m. zijn hartje en de medicatie is een hoop gezoek naar de juiste dosering, en het kost je 60 euro per maand + de hartmedicatie.
De dierenarts gaf aan dat hij steeds meer zal aftakelen en wij zelf moeten beslissen wanneer het genoeg is.....
Pfff wanneer is het nou genoeg? Een hond die al half kaal is heb ik wel een oplossing voor, een lekker warm jasje.... Het binnen plassen proberen we zoveel mogelijk op te vangen door hem om het uur naar buiten te laten....
Het niet meer op / af de bank kunnen springen lossen we op door hem te tillen en hem zoveel mogelijk te knuffelen!! Het stinken naar urine en zweetvoeten is ook op te lossen, dan maar wat vaker in bad..... alleen daar zal zijn huidissue weer niet zo blij mee zijn......
Hij kan nog kleine blokjes om wandelen, geniet nog van onze aandacht, eet en drinkt erg goed verder.... ik vind het nog geen reden om hem in te laten slapen!! Maar ik voel me wel elke dag rot.... bij de gedachte dat het zo over kan zijn........... :(
1 van mijn westies had ook cushing, de medicijnen deden niks voor haar :(
Plassen in huis vond ze verschrikkelijk, ook al was ze er nog nooit voor gestraft, zelfs als pup niet, ze werd steeds stijver en op een gegeven moment (al vrij snel) kon ze haar achterpoten niet meer bewegen, toen was het klaar voor mij.

Kijk goed naar je hondje, maar laat eten en drinken geen graadmeter zijn, dit komt namelijk door de ziekte, vreselijke dorst en honger....
Sterkte :roos:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Akelig :(: heel veel sterkte!
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Lunatic schreef: 1 van mijn westies had ook cushing, de medicijnen deden niks voor haar :(
Plassen in huis vond ze verschrikkelijk, ook al was ze er nog nooit voor gestraft, zelfs als pup niet, ze werd steeds stijver en op een gegeven moment (al vrij snel) kon ze haar achterpoten niet meer bewegen, toen was het klaar voor mij.

Kijk goed naar je hondje, maar laat eten en drinken geen graadmeter zijn, dit komt namelijk door de ziekte, vreselijke dorst en honger....
Sterkte :roos:

Dank je :(: ... Oehf dat klinkt ook niet fijn....
Binky heeft het een maandje terug ook gehad..... dat hij bijna niet meer op zijn achterpoten kon staan.... toen bleek hij een blaasonsteking er nog bovenop te hebben en is verholpen met antibiotica... nu gaat het weer redelijk met zijn achterhand...... alleen kan hij geen kracht meer zetten om op de bank te springen of in de auto... en is zijn evenwicht erg slecht.... ook als hij niest klapt hij met zijn snoet op de grond.... erg zielig... zijn kracht gaat steeds meer achteruit...
Voor Binky is het ook genoeg als hij niet meer kan lopen of niet meer van onze aandacht kan genieten..... Ik heb nog hoop dat het wat beter wordt... maar deze ziekte kennende gaat het bergafwaarts :cry:
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Ah wat triest voor jullie, al is cushing met vetoryl bij de meeste honden wel onder controle te houden.

Bij mijn middelgrote hond al 3 jaar met succes en inmiddels 13 jaar en voor haar leeftijd (weer) vrolijk en actief, al blijft het wel een duur gedoe al die medicatie maar ze is er wel heel erg van opgeknapt, sinds een aantal weken slikt zij ook hartmedicatie en dat gaat best goed.

Het is helaas zo met cushing dat als het niet wordt behandeld je hondje het op een gegeven moment niet meer zal redden.

Sterkte met Binky.
Afbeelding
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

We hebben nu voer van vetconcept,speciaal voor nierproblemen, dus low proteïn.
Hij lijkt ietsjes op te knappen. Heeft een ieder geval niet meer binnen geplast/gepoept.
En hij had gister zelfs weer zon goed moment dat hij door de huiskamer begon te rennen..... :lol1:
Hopelijk kan ik nog langer van Binky genieten.... hij is mijn allerbeste maatje!
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:ok:
Ik hoop met je mee
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Fijn dat hij weer iets lijkt op te knappen, en ik duim ook dat je nog langer van hem mag genieten.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
ranetje
Zeer actief

Als ik op de link klik krijg ik dit:
De door jou opgevraagde pagina kan momenteel niet worden weergegeven. Mogelijk is de pagina tijdelijk onbeschikbaar, is de link waarop je klikte buiten werking of verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Hoe plaats je hier een afbeelding via telefoon?
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Als oplossing voor de dierenarts. Misschien is deze bereid om haar in je auto te behandelen.
Ik heb hier ook een oudje met hart problemen die enorme stress heeft bij de dierenarts. In de auto heeft ze nergens last van. Dus met mijn dierenarts over gesproken en sindsdien krijgt ze alle behandelingen in de auto. Probleem opgelost.
ranetje
Zeer actief

Binky13 schreef:Hoe plaats je hier een afbeelding via telefoon?
Dan eerst een internetsite hebben waar je foto's op zet (bijv. photobucket) en vervolgens de link daarvan op het forum zetten.
Afbeelding
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Wat kan dit zijn ? Onder de huid lijkt groenig vocht, etter? Te zitten.... hij heeft dit op meerdere plekken op zijn lichaam gekregen ....
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
ranetje
Zeer actief

Ziet er raar uit :80:
Ik heb geen idee, maar dit lijkt me wel iets om een DA naar te laten kijken :?
Afbeelding
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Ik ga maandag met binky naar de dierenarts! .. het lijkt wel een bacterie / schimmel
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Vandaag bij de dierenarts geweest.ze heeft een biopt genomen vn de plekjes en afdrukken. We hebben antibiotica meegekregen en een speciale shampoo.. ze denkt aan een infectie. Hopelijk trekt het weg. De jeuk en de pijn gun ik hem niet!!!
Volgende week terug voor controle ..
en uitslag biopt.
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ach dat snuitje, hopelijk werkt de medicatie!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hopelijk knapt hij snel weer op :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Het slaat aan !!! :D
De plekken zijn niet meer rood en het etter is verdwenen. Nu alleen nog vervelling.
Hopelijk blijft het na deze kuur ook weg!!!!
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Super :ok:
ranetje
Zeer actief

Fijn :ok:
Afbeelding
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

:)
Afbeelding