Mijn lieve Binky heeft Chronisch nierfalen....
Dit is al een hele tijd in mijn ogen overduidelijk. Hij had een gruwelijke vreemde stinklucht uit bek en zijn vacht werd ineens dun en het wandelen werd van 10 km ineens na hooguit een half uur wandelen.
Ik merk nu dat het nog verder achteruit gaat....
Hij stinkt gruwelijk uit bek en poriën en ligt veel te slapen.
Ook plast hij regelmatig binnen. Dit doordat hij meer moet plassen en dus drinken. Ik laat hem om het half uur buiten plassen, om die ongelukjes te voorkomen.
Nu zag ik een paar dagen terug dat hij 2 soort van korsten/zweren op zijn flanken heeft met groenige etter. Is dit een teken van vergiftiging?
Verder eet en en drinkt hij nog goed, en loopt zijn rondes nog gewoon mee.
Binky is in september 14 jaar geworden, dus al oud. We willen een hoop dierenartsbezoeken vermijden, omdat Binky dat echt verschrikkelijk vindt. Hij poept alles al onder uit angst als we in de wachtkamer zitten, en krijgt vaak koorts en extreem verhoogde hartslag uit angst. Dit wil ik hem niet telkens aandoen.
We weten dat het langzaam/ misschien wel heel snel achteruit gaat met hem. En ik probeer zijn leven nog zo aangenaam mogelijk te maken. Hij knuffelt het liefst de gehele dag en hij krijgt daarom ook alle aandacht.
Ik ben alleen benieuwd naar wat de volgende symptomen kunnen gaan worden.
Braken, eetlust verdwijnt? Maar hoe verloopt zon ziekte? Weet iemand hier meer over? Wanneer moet je zeggen nu is het genoeg?
Binky is altijd een magere hond geweest.
Het laatste jaar is hij aangekomen omdat we hem hebben overgezet op Renske voeding en is daardoor 2 kg aangekomen en ziet er nu pas echt gezond uit.
Maar door chronisch nierfalen zou hij juist af moeten vallen, wat dus niet het geval is. Hij lijkt eerder dikker te zijn, misschien houdt hij er nog vocht bij vast?
Ik hoop dat ik nog even van hem mag blijven genieten... Maar vaak als ik naar hem kijk, voel ik al een enorm verdriet opkomen, omdat ik weet dat het niet heel lang meer zal duren
Graag hoor ik mensen met een soortgelijke ervaring of die er wat meer over kunnen vertellen....
Zodat ik me wat beter voor kan bereiden.
De ontlasting is verder ook prima.
Groetjes,
Denise

.