Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooi stukje over o.a de 'echte' Kangal

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Mooi stukje over o.a de 'echte' Kangal

Ongelezen bericht door Brigitte »

Those who talk about the Anatolian breed of shepherd, also known as the Kangal, refer to the animal that has now become famous in the dog breeding world for its enormous size: it is common to see photos of the beast up on its hind legs next to its owner, to emphasize its gigantic size.

Afbeelding

In reality, the real breed of Anatolian shepherd is very different from the dog discussed in pub stories or, more recently, in Internet forums. It's a distinctive animal, no larger than any other sheep dog, but very useful to the Turkish shepherds who graze their sheep on the remote Anatolian uplands for most of the year.

Afbeelding

Afbeelding

En iedereen maar roepen dat Sjon geen echte is, ik weet wel beter :pffff: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Brigitte op 14 jan 2015 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Mooi stukje over o.a de 'echte' Kangal

Ongelezen bericht door Gittje »

Geef mij maar de echte!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Brigitte schreef:it is common to see photos of the beast up on its hind legs next to its owner, to emphasize its gigantic size.
Da's natuurlijk sowieso geen vergelijk. Waar die honden bij die mannen over de schouders vallen, zouden ze bij mij net boven de knie komen :mrgreen:

En Sjon is cool :cool2:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:Ik snap wel dat die ondermaatse Turkse meneertjes liever zo'n grote willen ;-)
Degene die ermee werken niet hoor :wink: en op shows daar zie je ook niet veel van die joekels wat er daar wint is allemaal zoals Sjon zeggen veel Turkse mensen. Die enorme honden hebben ook niets meer met de oorspronkelijke Anatool/Kangal te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”