Ik heb kat van dochter weer te logeren (want toestanden met haar huisbaas, ze is druk op zoek naar een nieuwe kamer en het 'kind' mot sowieso hier zijn met Oud&Nieuw straks, hij vindt vuurwerk eng maar doet het goed in de roedel met een beetje advocaat met slagroom).
In elk geval, het is een broodfok-ragdoll en hij heeft aan DA-kosten al veel meer gekost dan een kat met boom aan aanschafprijs, maar dochter is ervoor vergeven omdat ze hem destijds samen met ex heeft gekocht en ik was allang blij dat ze van die ex weg was.
Het is een heerlijke kat, supersociaal en heel actief, en hij heeft kale plekken. Dochter is er al tig keer mee naar haar eigen DA geweest, en die denkt dat het stress is. Wij dachten eerder aan vlooienallergie (want eerst kale plekken op de onderrug, dat is verholpen door systematische vlooienbestrijding, zowel bij dochter thuis als hier.) Alle plastic etens- en drinkbakjes zijn ook al vervangen en de uitslag op zijn kin is weg.
Morriemonster heeft nu kale plekken boven zijn ogen en in zijn nek. Niet heel ernstig, het is de laatste drie maanden niks erger maar ook niks beter geworden. Onderrug en de rest van het lijf zit helemaal prima in de vacht.
Ik heb het idee dat hij ergens allergisch voor is waarmee hij niet dagelijks in aanraking komt / niet dagelijks eet. Ik geloof niet in de stresstheorie van die andere DA, want hij is superrelaxed en zeer overtuigd van zichzelf.
Als het niks verbetert ga ik naar mijn eigen DA, en ik zit te twijfelen of ik zelf een eliminatiedieet moet proberen, maar wellicht hebben mensen hier betere ideeën.

.