Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boskap Mierlo jammer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Boskap Mierlo jammer

Ongelezen bericht door Dinos »

Vandaag in bos Mierlo zijn ze aan het rooien, uitleg pamflet (wel netjes) dat het is om meer ruimte te creëren en de jonge boompjes kans te geven.
De bomen die gerooid worden zijn met rooie streep gemarkeerd , als je dan kijkt zijn dat er vele en ook gezonde(in mijn ogen) mooie grote bomen.
In Zeeland hebben we niet veel bos en vindt het altijd geweldig om te lopen ook omdat er veel losloop stukken zijn.het heeft duidelijk een reden maar ik vindt het echt heel zonde.
Ik zal ze missen die grote jongens. :cry:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Boskap Mierlo jammer

Ongelezen bericht door marian* »

Maar helaas moet het. Momenteel wordt er ook gerooid op het Rzondaalse veld en er rijden ook tractoren. Het leuke is wel dat er opgeruimd wordt met hulp van een prachtige knol.AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

marian* schreef:Maar helaas moet het. Momenteel wordt er ook gerooid op het Rzondaalse veld en er rijden ook tractoren. Het leuke is wel dat er opgeruimd wordt met hulp van een prachtige knol.AfbeeldingAfbeelding
Ja dat is geweldig, hier is het Één machine die kapt onttakt en in lengte stukken zaagt, en dit alles met een mega snelheid, en zonder erg veel herrie.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hoe deden die bomen dat vroeger dan.?
Wat een kul reden , de 1 omhalen om de andere ruimte te geven.
Net zoiets ik doe mijn hond weg om die ander die komt de ruimte te geven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Hier doen ze dat ook 1 keer per 5 jaar.
Op sommige plekken lijkt het alsof er een bom gevallen is, plekken zo groot als een half voetbalveld helemaal kaal.
Het zal wel nodig zijn.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

bouvierpoedel schreef:Hoe deden die bomen dat vroeger dan.?
Wat een kul reden , de 1 omhalen om de andere ruimte te geven.
Net zoiets ik doe mijn hond weg om die ander die komt de ruimte te geven.
Geen idee waarom er in Mierlo gekapt wordt, maar kan te maken hebben met variatie in het bos.
Meeste bomen zijn vroeger aangeplant met een productiedoel, waardoor je monocultuur bos krijgt.
Op het moment dat zo'n bos volwassen is, is er weinig diversiteit meer (en gaat die ook niet meer vanzelf komen).
Hakbossen van boeren vroeger zijn weer iets anders, die waren gevarieerder.
Wiel
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Hier in het bos zijn ze druk bezig om de dennen/sparren te kappen om de inheemse loofbomen weer terug te krijgen. Ziet er altijd akelig uit de lege plekken, jammer genoeg duurt het lang voordat je weer een echt mooi bos met grote bomen terug hebt. Al vult het zich wel redelijk snel met jonge bomen en laag groen zoals varens ed.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je hoort inderdaad steeds meer dat ze de loofbomen weer terug gaan planten die hier thuis horen en niet die lelijke naaldbomen en om het een mooi open bos te houden. Het is nu eenmaal cultuur en geen natuur. Het gros van onze bossen is gewoon geplant. De bomen staan allemaal netjes in de rij.
marian*
Erelid
Contacteer:

Dinos schreef:
marian* schreef:Maar helaas moet het. Momenteel wordt er ook gerooid op het Rzondaalse veld en er rijden ook tractoren. Het leuke is wel dat er opgeruimd wordt met hulp van een prachtige knol.AfbeeldingAfbeelding
Ja dat is geweldig, hier is het Één machine die kapt onttakt en in lengte stukken zaagt, en dit alles met een mega snelheid, en zonder erg veel herrie.
Op die manier is de nieuwe zandverstuiving op Rozendaal ook aangelegd. Een goede habitat kapot, zand erop en er was een zandverstuiving. Het is nu een mooi plaatje hoor maar ik heb er met tranen in mijn ogen naar gekeken. Het was ook totaal zinloos want er komen al lang weer dennen omhoog.
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

marian* schreef:Op die manier is de nieuwe zandverstuiving op Rozendaal ook aangelegd. Een goede habitat kapot, zand erop en er was een zandverstuiving. Het is nu een mooi plaatje hoor maar ik heb er met tranen in mijn ogen naar gekeken. Het was ook totaal zinloos want er komen al lang weer dennen omhoog.
Ik vind het ook jammer dat ze het zo kaal gemaakt hebben daar. Ik vond het mooier zoals het was, nu ligt daar een kale vlakte van zand en that's it.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
marian*
Erelid
Contacteer:

Omega schreef:
marian* schreef:Op die manier is de nieuwe zandverstuiving op Rozendaal ook aangelegd. Een goede habitat kapot, zand erop en er was een zandverstuiving. Het is nu een mooi plaatje hoor maar ik heb er met tranen in mijn ogen naar gekeken. Het was ook totaal zinloos want er komen al lang weer dennen omhoog.
Ik vind het ook jammer dat ze het zo kaal gemaakt hebben daar. Ik vond het mooier zoals het was, nu ligt daar een kale vlakte van zand en that's it.
Ja het was ook mooi. Ik heb toen filmpjes gemaakt van de grote vernieling. Straks ga ik eens zien of ik die weer kan vinden. Er stond toen zo'n ding dat de boom pakte, rooide en in een paar stukken zaagde binnen een paar minuten.
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

het ziet er totaal niet meer uit, als ze zo'n bos gerooid hebben.
heb je ineens een hele grote lege vlakte
bij ons in bladel hebben ze dat ook gedaan, op verschillende plaatsen

het is totaal geen porum :oohja:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”