Toen we haar net hadden, wisten we de uitslag van haar ouders nog niet. HD is pas net verplicht gesteld voor het fokken van de gbgv. Haar papa bleek bar slechte heupen te hebben, erger dan HDD dachten de fokker en da in vergelijking met een andere hond met HDD. Nu sinds een paar weken is ook de uitslag van mama binnen: HDC... Daar kreeg ik het toch behoorlijk benauwd van!
Lutèce is best 'los' in de heupjes, ze staat veel op haar achterpoten als een stokstaartje, springt als een geitje overal op en af en laat zich van de bank glijden met haar achterkant op de bank hangend uitrekken en dan langzaam ook de pootjes op de grond. Ze had zich een tijd geleden verstapt of zo, waardoor ze wat stijf was en ik me grote zorgen maakte of ze wel in orde was.
Gisteren dus eindelijk duidelijkheid gekregen waar ik zo enorm aan toe was!
De officiele beoordeling door de raad is er nog niet, maar de dierenarts kon vertellen dat ze geen A heupen had, kleine kans op C, maar hij vermoedde HDB!!
Pffff ik ben zo opgelucht dat ik nu weet dat ik me geen ernstige zorgen hoef te maken meer om haar heupjes!
We waren in Putten bij Daan Kranendonk en hij was echt heel fijn en lief en wist de foto goed uit te leggen.
De kom en kop waren wat ovaal, dat had ronder gemogen voor betere aansluiting en hij zag een extra streepje, wat duidde op iets botafwijking, maar geen bezwaarlijke. Hij zei dat ze prima verantwoord mag worden ingezet voor de fok!
Oooooh wat een opluchting!!!