Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms heb ik er zo genoeg van...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

63673J

Soms heb ik er zo genoeg van...

Ongelezen bericht door 63673J »

Vanochtend sta ik even te praten op de dijk en zie ik een kruising Amerikaanse stafford - Old English bulldog aankomen. Het is een enorme hond, zeker 60 kilo als het niet meer is. De hond is 2,5 jaar, een intacte reu en sinds een half jaar zeer mansig. Hij vond onze Pol (6 kilo) altijd al leuk, maar sinds een paar maanden probeert hij haar ook actief te berijden. Dat moet ze niks van hebben, dus als hij dat probeert gromt ze hem af. De laatste keer maakte dat nog wel even indruk zodat we door konden lopen, maar nu niet meer: hij laat zich niet meer afschrikken en gaat gewoon door. Daarom blokkeerde ik hem en zei: nee, ga maar naar je baasje! Roept het baasje van een afstand (want hij was doorgelopen): hij wil alleen maar spelen hoor! Ik riep terug: ja, weet ik wel, maar zij vindt het niet leuk dus misschien kun je hem even bij je roepen. En toen kwam het: ach stom wijf, rot toch op met je k....likker, je wordt met de dag gekker, laat je nakijken, je hoort in een inrichting, randdebiel dat je bent. Enz enz enz.

Aan het begin van de wandeling kwamen we een Boheemse herder tegen die jaagt op alles wat kleiner is dan hij en dan gaat happen. Pol denkt in eerste instantie dat er leuk gespeeld gaat worden, maar komt er al snel achter dat dat niet zo is en omdat de hond een plaat voor zijn kop heeft gaat ze op een gegeven moment in de aanval. Dat wil ik niet, dus als ik die hond zie roep ik Pol bij me. De vrouw van de herder eist vervolgens elke keer op hoge toon verantwoording van me waarom ik doe. Ik probeer het uit te leggen, maar krijg antwoorden als dat ik dan maar binnen moet blijven met mijn hond of 's nachts gaan lopen als ik er niet tegen kan dat er nog andere honden op de wereld zijn dan die van mij. Maar dat zeg ik helemaal niet... :-( En geen enkele poging doen om haar hond een beetje in te dammen (wat die man overigens wel doet, die snapt dat dat niet elke hond van zo'n manier van spelen gediend is).

Vorige week loop ik op met een mevrouw met hond. Komt er een hondje aan uit Spanje of zo, type kleine windhond. Het is een heel angstig hondje, dat, als ze benaderd wordt, vaak hard wegrent met de staart tussen de benen. Pol vindt het leuk om dan achter dat hondje aan te rennen, van opwinding gaat ze er ook nog eens bij blaffen. Dat wil ik niet, dus ik lijn Pol aan als dat hondje er aan komt en laat haar doorlopen. Vraagt die vrouw waarom ik dat doe, dus ik leg dat uit. Vond ze belachelijk, dat was toch mijn probleem niet, dat moest die vrouw maar oplossen hoor, want "honden willen nou eenmaal spelen". Ik zeg: Pol heeft genoeg honden waar ze mee kan spelen, ik vind het niet nodig dat ze bange hondjes op gaat jagen, ze leert er irritant gedrag van en dat wil ik niet. Belachelijk vond die vrouw dat, zij ging haar hond echt niet tegenhouden hoor, moest die vrouw hem maar opvoeden. Gelukkig had haar hond meer interesse in de schapenkeutels om het gras, maar ik vraag me weleens af of ik inderdaad gek ben.

Dit soort dingen overkomt me regelmatig en soms heb ik er zo genoeg van. En dan zit ik weer thuis te tobben wat ik anders had moeten doen en moet ik heel hard nadenken waarom lopen met je hond toch ook alweer zo leuk was.
Lemuria

Re: Soms heb ik er zo genoeg van...

Ongelezen bericht door Lemuria »

Denk dat iedereen dat wel in bepaalde mate tegenkomt hoor. Je hebt er gewoon baasjes bij die er gewoon 'andere' denkwijzen op nahouden. Schouders optrekken en doorrrrrlopen.
63673J

Lemuria schreef:Denk dat iedereen dat wel in bepaalde mate tegenkomt hoor. Je hebt er gewoon baasjes bij die er gewoon 'andere' denkwijzen op nahouden. Schouders optrekken en doorrrrrlopen.
Vaak lukt me dat ook wel, maar als ik er een paar achter elkaar tegenkom lukt me dat soms niet, dan ga ik echt gedeprimeerd naar huis.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

ik denk dat je moet gaan verhuizen ofzo, wat een maffe reacties krijg jij. Ik heb dat nog nooit meegemaakt.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Gewoon niet meer met mensen in gesprek gaan en lekker de boel zelf regelen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou helemaal niet zoveel meer gaan uitleggen, je geeft ze gewoon gelijk, doet wat je zelf het beste vindt en loopt vriendelijk groetend door.
werkt prima hoor kan ik je uit eigen ervaring vertellen ;)

ik vind trouwens wel dat die mevrouw van dat bange hondje zelf de touwtjes in handen zou moeten nemen.
bange hondjes worden alleen maar banger als je andere honden de kans geeft om ze op te jagen en aangezien je andere mensen (en hun honden) niet op kunt voeden of in het gareel houden, kun je je beter beperken tot je eigen hond.
daar heb je immers wel wat over te zeggen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

Gedeprimeerd? Wat kan het jou rotten wat andere eigenaren doen/zeggen? Jij en de hond hebben de wandeling weer overleefd, dat is een reden voor een feestje :cheer:
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

renee-uk schreef:ik zou helemaal niet zoveel meer gaan uitleggen, je geeft ze gewoon gelijk, doet wat je zelf het beste vindt en loopt vriendelijk groetend door.
Dit, dus. Niet meer in discussie gaan, gewoon doorlopen.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Rare reacties heb ik weinig meegemaakt, mensen die hun hond maar aan laten kloten des te meer. Ik wandel dus eigenlijk alleen nog op plekken waar ik bijna nooit iemand tegenkom, ik heb het wel gehad met die onzin.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
63673J

renee-uk schreef:(...)
ik vind trouwens wel dat die mevrouw van dat bange hondje zelf de touwtjes in handen zou moeten nemen.
bange hondjes worden alleen maar banger als je andere honden de kans geeft om ze op te jagen en aangezien je andere mensen (en hun honden) niet op kunt voeden of in het gareel houden, kun je je beter beperken tot je eigen hond.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar Polly vindt het zo spannend dat ik er geen gewoonte van wil maken, dus ze mag het niet.
63673J

Sas schreef:ik denk dat je moet gaan verhuizen ofzo, wat een maffe reacties krijg jij. Ik heb dat nog nooit meegemaakt.
We gaan ook verhuizen, maar nu nog niet.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Tallie schreef:Rare reacties heb ik weinig meegemaakt, mensen die hun hond maar aan laten kloten des te meer. Ik wandel dus eigenlijk alleen nog op plekken waar ik bijna nooit iemand tegenkom, ik heb het wel gehad met die onzin.
Hier hetzelfde, op rustige plekken is het heerlijk lopen en geen gezeur van andere mensen met vervelende honden :ok:
63673J

Nanna schreef:Ik maak gelukkig vaak juist het tegenovergestelde mee. ;-)

Daarnet nog. Een mevrouw die verschiet als ik er aan kom lopen en haar Cattle Dog reu meteen aanlijnt. Nou ken ik die hond wel en het is geen doetje maar zeker ook geen knokker. Dus we raken wat aan de praat en lopen een stukkie op. Zeg ik "laat die hond van je maar los hoor, dat gaat wel goed". Nog drie keer verzekerd dat dat met mijn honden écht niet fout ging. :mrgreen:
Dus hop, Cattle los en natuurlijk is er niets aan de hand en trekt de karavaan gewoon vreedzaam verder.
Dan moet ik wel lachen om de stuiterende mevrouw naast me die het een belevenis vindt dat haar reu zomaar los kan bij andere reuen en in een groep!
Gelukkig zijn er bij ons ook veel aardige mensen met aardige honden. Maar jammer genoeg ook een flink aantal van het tegenovergestelde. Ik weet wel dat ik me er niks van aan moet trekken, maar soms doe ik dat dus wel. Dom ja, dat is het wel.
63673J

joline schreef:
Tallie schreef:Rare reacties heb ik weinig meegemaakt, mensen die hun hond maar aan laten kloten des te meer. Ik wandel dus eigenlijk alleen nog op plekken waar ik bijna nooit iemand tegenkom, ik heb het wel gehad met die onzin.
Hier hetzelfde, op rustige plekken is het heerlijk lopen en geen gezeur van andere mensen met vervelende honden :ok:
Rustige plekken zijn er bij ons niet echt, wel rustige tijden. Het is altijd raak als ik op een iets ander tijdstip loop dan normaal, en dat was vanochtend dus, maar soms kan het niet anders.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

renee-uk schreef:ik zou helemaal niet zoveel meer gaan uitleggen, je geeft ze gewoon gelijk, doet wat je zelf het beste vindt en loopt vriendelijk groetend door.

Tot op zekere hoogte heb je gelijk maar ieder moet zijn deel doen. Ik zou ook aanlijnen en wat die mevrouw met haar bange hond doet moet ze zelf weten.

Ik kom het ook regelmatig tegen. Izzy is niet de makkelijkste, echt een onzekere terriër. Ik doe mijn deel, lijn aan of als ik verwacht dat het commando doorlopen genoeg is geef ik dat. Als ik haar aangelijnd heb geef ik ook aan de tegenligger aan dat zij geen behoefte heeft aan contact. Iemand die daarop anticipeert groet ik vriendelijk en bedank ik, iemand die daar niet op anticipeert zoekt het verder maar uit, daar kan ik ook niks aan veranderen.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

jvanringen schreef:
joline schreef:
Rustige plekken zijn er bij ons niet echt, wel rustige tijden. Het is altijd raak als ik op een iets ander tijdstip loop dan normaal, en dat was vanochtend dus, maar soms kan het niet anders.
Dat heb ik hier dichtbij ook, daarom rij ik meestal een stukje voor een rustige plek. Maar dat moet je natuurlijk wel kunnen :wink:
De overige wandelingen loop ik hier in de wijk en gelukkig hebben de meeste mensen hier in de wijk hun honden aangelijnd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

echt niet dat ik overal text en uitleg ga verschaffen, het is wel mooi. Ik doe wat ik goed vind en de rest zakt er maar lekker in
renee-uk
Zeer actief

jvanringen schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar Polly vindt het zo spannend dat ik er geen gewoonte van wil maken, dus ze mag het niet.
netjes hoor en alleen maar fijn voor dat hondje ook :ok:
ik bedoelde het alleen meer nav wat die andere mevrouw zei ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Rebble schreef:

Tot op zekere hoogte heb je gelijk maar ieder moet zijn deel doen. Ik zou ook aanlijnen en wat die mevrouw met haar bange hond doet moet ze zelf weten.

Ik kom het ook regelmatig tegen. Izzy is niet de makkelijkste, echt een onzekere terriër. Ik doe mijn deel, lijn aan of als ik verwacht dat het commando doorlopen genoeg is geef ik dat. Als ik haar aangelijnd heb geef ik ook aan de tegenligger aan dat zij geen behoefte heeft aan contact. Iemand die daarop anticipeert groet ik vriendelijk en bedank ik, iemand die daar niet op anticipeert zoekt het verder maar uit, daar kan ik ook niks aan veranderen.
ik zeg toch ook helemaal niks van dat aanlijnen, dat zou ik ook doen en ik vind het voor dat hondje alleen maar fijn dat ts dat doet :U:
Afbeelding

Lemuria

Ik maak vaak mee dat mensen hun hond op Izzy af laten stormen. Heb ik eens zo'n gevaarlijke Steffut, zijn mensen er niet bang voor :boos: Maar ik moet er persoonlijk niks van hebben dat Izzy voortdurend achter de vodden wordt gezeten door Fifi en Bello dus meestal zeg ik haar doorrrr te lopen. Af en toe hoor ik dan ook gepruttel van de eigenaar dat ze Izzy maar een zielige hond vinden omdat ze nooit mag spelen. Weten zij veel. Kan er niet wakker van liggen :19: Als ik me al druk moet gaan maken om eigenaren van honden die ik niet ken is het einde aardig zoek :F:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik liep vorige week met Murdock in de wijk toen er een man met een flinke Duitse Herder op ons afkwam. Murdock was zwaar onder de indruk-en terecht-, want die hond fixeerde hem onmiddelijk met zijn blik. Dus ik hou Murdock daar even uit de buurt, zegt die man: "Hij doet niks hoor, we hebben thuis ook een pup." Waarop ik antwoordde dat Murdock er niet helemaal op gerust was en liever niet dichterbij kwam. Zegt die vent dat mijn hond 'wel heel erg angstig is' en hij loopt door, herder achter hem aan sleurend.
Dan denk ik ook... ligt het aan mij of snappen die mensen er niets van? :piew:
63673J

netjes hoor en alleen maar fijn voor dat hondje ook :ok:
ik bedoelde het alleen meer nav wat die andere mevrouw zei ;)
Dat snap ik hoor. :-)
63673J

wolvster schreef:Ik liep vorige week met Murdock in de wijk toen er een man met een flinke Duitse Herder op ons afkwam. Murdock was zwaar onder de indruk-en terecht-, want die hond fixeerde hem onmiddelijk met zijn blik. Dus ik hou Murdock daar even uit de buurt, zegt die man: "Hij doet niks hoor, we hebben thuis ook een pup." Waarop ik antwoordde dat Murdock er niet helemaal op gerust was en liever niet dichterbij kwam. Zegt die vent dat mijn hond 'wel heel erg angstig is' en hij loopt door, herder achter hem aan sleurend.
Dat soort dingen dus, ik snap daar ook niks van en soms erger ik me daar enorm aan, dat soort domme zelfingenomenheid.
renee-uk
Zeer actief

jvanringen schreef:
wolvster schreef:Ik liep vorige week met Murdock in de wijk toen er een man met een flinke Duitse Herder op ons afkwam. Murdock was zwaar onder de indruk-en terecht-, want die hond fixeerde hem onmiddelijk met zijn blik. Dus ik hou Murdock daar even uit de buurt, zegt die man: "Hij doet niks hoor, we hebben thuis ook een pup." Waarop ik antwoordde dat Murdock er niet helemaal op gerust was en liever niet dichterbij kwam. Zegt die vent dat mijn hond 'wel heel erg angstig is' en hij loopt door, herder achter hem aan sleurend.
Dat soort dingen dus, ik snap daar ook niks van en soms erger ik me daar enorm aan, dat soort domme zelfingenomenheid.
jullie moeten je gewoon wat beter oefenen in 'de' blik ;)
beetje zo :evil: :hmmm: :devil:
werkt perfect!
Afbeelding

63673J

renee-uk schreef:
jvanringen schreef:
jullie moeten je gewoon wat beter oefenen in 'de' blik ;)
beetje zo :evil: :hmmm: :devil:
werkt perfect!
Haha, ja, dat moeten wij!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik snap dat uitleggen niet.... ik zeg altijd 'omdat ik dat wil, mijn hond mijn redenen'.
En dan koken ze maar in hun sop gaar...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik kom werkelijk waar zo goed als nooit vervelende honden/eigenaren tegen. Gisteren voor het eerst in maanden een vervelende Berner reu, maar normaal loop ik nooit op zondag in het bos.
Mensen keken mij wel wat boos aan toen ik hem bij zijn nekvel vast greep, maar ja, ga niet met ze in gesprek. Ik groet vriendelijk en loop door. Kan er ook niet echt mee zitten hoor, als ik zo'n hond tegen kom. Als dat al het ergste is wat er met mij gebeurd op een dag.... :wink:

Gelukkig loop ik zelf met een makkelijke hond dus hoef me ook niet snel druk te maken.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik leg nooit uit, ik krijg ook nooit opmerkingen en zo eng ben ik toch niet, mischien heb ik gewoon een chagi hoofd.
In elk geval ik loop altijd gewoon door.
Groetjes Heidi
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Oh ik schijn wel goed te kunnen spreken met mn ogen :mrgreen:
Rond de laatste verkiezingen stonden ze voor de pvda zieltjes te winnen voor de supermarkt. Ik heb al een hekel aan boodschappen doen maar al helemaal om ongevraagd mijn tijd te verdoen voor politieke partijen. Dus natuurlijk kwamen ze direct op me aflopen toen ik de deur naderde maar meneer zei 'oh ...laat maar zitten' toen ik hem aankeek...
:mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
63673J

hewi schreef:Ik leg nooit uit, ik krijg ook nooit opmerkingen en zo eng ben ik toch niet, mischien heb ik gewoon een chagi hoofd.
In elk geval ik loop altijd gewoon door.
Dat is heel fijn voor je, maar hier is dat niet altijd zo. Ik ben echt niet de enige die dat ervaart. Overigens, ik liep ook door maar dat hielp niet, want die hond bleef met ons meelopen en Polly lastigvallen. Daarom vroeg ik aan die man of hij zijn hond misschien even wilde halen, en dat viel dus verkeerd.

In het weekend gaan we vaak naar andere losloopgebieden dan dat bij ons, en daar is het vaak een stuk fijner, ander type baasjes en honden en veel relaxter wandelen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”