Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

allergie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nachtvlinder
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mengelmoes, kwart stabij
Aantal honden: 1

allergie?

Ongelezen bericht door nachtvlinder »

Onze pup van 16 weken, kwam net uit de mand en heeft ineens dikke ogen en 1 kant van de bek is ook dik.
Toch maar even naar de da geweest en die zei dat ze wrs ergens met de kop ingezeten heeft en daar een
allergische reactie op heeft. Het is wel 2,5 uur nadat ik haar voor het laatst heb uitgelaten.
Ook zei ze dat zo'n reactie meestal niet bij pups voorkomt.
Mijn vragen zijn of dat idd zo is dat de meeste pups nog geen allergieen ontwikkeld hebben en kennen jullie dit
beeld en maken jullie je daar wel of niet druk over? (ze heeft een injectie gehad en nu zalf smeren in de ogen.)
Toen ze 10 weken was is ze per ongeluk een keer door brandnetels gelopen en reageerde daar ook erg heftig op.
Meestal loopt ze er nu omheen...
Afbeelding
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Re: allergie?

Ongelezen bericht door j.werkman »

Herman is als pup ook een keer een dag een chineesje geweest, geen gezicht. Daarna geen allergische reacties gezien van welke soort dan ook en hij is nu 8 jaar.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: allergie?

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom ook, toen ze net bij mij was. Ze had gegeten en daarna kwam ze de bench weer uit en ik dacht ineens: wat een raar oog heeft ze? Nou, toen zag ik het gewoon dikker worden. Meteen de DA gebeld maar het was uiteraard op een zondagavond. Ik hoefde niet te komen zolang ze geen problemen had met zwelling in haar bek/keel. Gelukkig bleef het bij haar ogen. Tot op de dag van vandaag geen enkel idee van wat het geweest is, en ze heeft het ook nooit meer gehad

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”