Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politie aan de deur
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Politie aan de deur
Vorige week paste mijn ouders op de kindere en dus ook op de honden. Op een gegeven moment trekt mijn zoontje (2jr) de voordeur open om opa weer binnen te laten.
Onze Gimmick zag dat als reden om de benen te nemen.
Mijn vader was net niet snel genoeg om haar te grijpen en dus was ze vlot de straat uit en de hoek om.
Mijn vader is er achteraan gelopen (50m ongeveer)
En zag Gimmick een kat zitten. Ondanks veel slechte ervaringen met katten dook ze er boven op om op haar manier te spelen.
Mijn vader kreeg haar te pakken en heeft haar meegenomen. Geen schade zowel aan kat als hond. Niks aan de hand dus zou je zeggen.
Nu hebben onze buren geklaagd bij de politie ze zou al meerdere katten gegrepen hebben met schade en al meerdere honden te pakken hebben gehad.
Allemaal leugens.
De enige die ooit schade heeft gehad is Gimmick zelf van een kat die haar enorm heeft verwond in onze eigen tuin.
Maar ik had dus de politie voor de deur.
Hij kwam mijn kant van het verhaal aanhoren aangezien de klachten "best serieus" zijn.
Pff heb de schrik behoorlijk in de benen.
Ik denk dat ik weet wie geklaagd heeft. Ga vanavond even vragen of dit zo is en waarom ze niet bij mij zijn gekomen ipv de politie te bellen.
Mijn vader was net niet snel genoeg om haar te grijpen en dus was ze vlot de straat uit en de hoek om.
Mijn vader is er achteraan gelopen (50m ongeveer)
En zag Gimmick een kat zitten. Ondanks veel slechte ervaringen met katten dook ze er boven op om op haar manier te spelen.
Mijn vader kreeg haar te pakken en heeft haar meegenomen. Geen schade zowel aan kat als hond. Niks aan de hand dus zou je zeggen.
Nu hebben onze buren geklaagd bij de politie ze zou al meerdere katten gegrepen hebben met schade en al meerdere honden te pakken hebben gehad.
Allemaal leugens.
De enige die ooit schade heeft gehad is Gimmick zelf van een kat die haar enorm heeft verwond in onze eigen tuin.
Maar ik had dus de politie voor de deur.
Hij kwam mijn kant van het verhaal aanhoren aangezien de klachten "best serieus" zijn.
Pff heb de schrik behoorlijk in de benen.
Ik denk dat ik weet wie geklaagd heeft. Ga vanavond even vragen of dit zo is en waarom ze niet bij mij zijn gekomen ipv de politie te bellen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Politie aan de deur
Ben benieuwd naar de reactie van de buren die je verwacht dat het zijn
- dagmar88
- Zeer actief
Dat moet onmogelijk zijn, helemaal omdat dit al zo lang speelt.Gimmick schreef:Op een gegeven moment trekt mijn zoontje (2jr) de voordeur open om opa weer binnen te laten.
- Gimmick
- Zeer actief
Nee dat klopt en het is ook absoluut niet akkoord.
Het bijzondere is dan ook dat de mensen die de politie gebeld hebben zelf 2 staffords hebben lopen.
Het bijzondere is dan ook dat de mensen die de politie gebeld hebben zelf 2 staffords hebben lopen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Zó dan!
Daar wordt een mens niet vrolijk van.
Maar hoe weet je zo zeker dat de kat niet beschadigd was? Die zal toch wel zijn weggesprint?
Maar hoe weet je zo zeker dat de kat niet beschadigd was? Die zal toch wel zijn weggesprint?

- Gimmick
- Zeer actief
Ze is al sinds een hele tijd er niet meer tussen uit genaaid.dagmar88 schreef:Dat moet onmogelijk zijn, helemaal omdat dit al zo lang speelt.Gimmick schreef:Op een gegeven moment trekt mijn zoontje (2jr) de voordeur open om opa weer binnen te laten.
We hebben een hele routine als een van ons de deur uit gaat of als we weten dat een can ons bijna thuis komt.
Helaas was dit een onbewaakt ogenblik waar we zelf niet bij waren...
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Neemt de hond vaker de benen?
Ik geloof er trouwens niet zo heel veel van, een hond die buiten leuk wil spelen met een kat
Ik geloof er trouwens niet zo heel veel van, een hond die buiten leuk wil spelen met een kat
- Gimmick
- Zeer actief
Nee die zat daar nog en is ter plekke na gekeken. Die kat is van de duvel nog niet bangjosefientje schreef:Zó dan!
Als die kat wel schade had gehad dan betaal ik de rekening zonder zeuren.
-
Lemuria
Als je weet dat je hond de benen neemt, zorg je toch dat je een extra zekerheid bij de voordeur hebt? Anders zou je 2-jarige kind toch ook de deur uit kunnen waggelen? Sorry hoor, maar gewoon niet slim. Maakt niet uit dat het niet bij jou thuis was, je dient áltijd te zorgen dat kinderen en dieren binnen blijven als dat nodig is. Dat moet het oppasadres 1000x op het hart worden gedrukt.
Btw, een spelende klapkaak ziet er uit als elke andere spelende hond. Izzy speelt ook wel eens met m'n kat, maar dat gaat gewoon met schijnhappen (in de lucht) en speelbogen gepaard. Daar zou niemand agressie in zien
Btw, een spelende klapkaak ziet er uit als elke andere spelende hond. Izzy speelt ook wel eens met m'n kat, maar dat gaat gewoon met schijnhappen (in de lucht) en speelbogen gepaard. Daar zou niemand agressie in zien
- Gimmick
- Zeer actief
Als ze die kat had willen vermoorden dan was daar 1 hap voor nodig.Apple schreef:Neemt de hond vaker de benen?
Die kat heeft 0 schade.
Ze speelt er ook niet "gezellig" mee maar ze gaat ook niet voor de kill.
-
Lemuria
Een routine? Klinkt heftig. Het enige wat je moet doen is zorgen dat de hond niet bij de voordeur kan. Dus haldeur dicht. Veel moeilijker is het niet hoor.Gimmick schreef: We hebben een hele routine als een van ons de deur uit gaat of als we weten dat een can ons bijna thuis komt.
- Gimmick
- Zeer actief
Normaal is er een ritueel. Het was gewoon bij ons thuis en nee mijn 2 jarige waggelt de deur niet uit.Lemuria schreef:Als je weet dat je hond de benen neemt, zorg je toch dat je een extra zekerheid bij de voordeur hebt? Anders zou je 2-jarige kind toch ook de deur uit kunnen waggelen? Sorry hoor, maar gewoon niet slim. Maakt niet uit dat het niet bij jou thuis was, je dient áltijd te zorgen dat kinderen en dieren binnen blijven als dat nodig is. Dat moet het oppasadres 1000x op het hart worden gedrukt.
Die zit normaal op slot.
Als er een kans bestaat dat de voordeur open gaat zit Gimmick in de bijkeuken of tuin.
Ze is er al in een behoorlijke tijd niet meer tussenuit geknepen.
Maar nu ligt de klacht er dus dat zij meerdere (!!!) honden en katten ernstig verwond heeft.
Dat is gewoon geen mogelijkheid. Ik ben de enige die met haar loopt en geen hond mag kennis maken met haar. Dus hoe valt ze dan meerdere honden aan?!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou ja. Als je hond deuren open kan maken (zoals Skadi) wil het wel eens wat moeilijker zijnLemuria schreef:Het enige wat je moet doen is zorgen dat de hond niet bij de voordeur kan. Dus haldeur dicht. Veel moeilijker is het niet hoor.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
beatje
Zet een extra kinderhekje voor de voordeur.Daar kan je zelf overstappen maar hond en kind raken niet bij de deur zet hem zo dat je deur nog gewoon open kan.
Ik vind een 2 jarige die een deur open kan maken ook gevaarlijk voor je het weet is niet alleen je hond maar ook je kind verdwenen.
Ik heb serieus ooit een 1 1/2 jarige op straat gevonden met alleen een luier aan.Die had ook bij de voordeur .
Ik vind een 2 jarige die een deur open kan maken ook gevaarlijk voor je het weet is niet alleen je hond maar ook je kind verdwenen.
Ik heb serieus ooit een 1 1/2 jarige op straat gevonden met alleen een luier aan.Die had ook bij de voordeur .
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Opa............. dat is dus een van de twee, de ander is omaNanna schreef:Wéér binnen te laten? Kwamen ze voor de tweede keer binnen dan?Gimmick schreef:Vorige week paste mijn ouders op de kindere en dus ook op de honden. Op een gegeven moment trekt mijn zoontje (2jr) de voordeur open om opa weer binnen te laten.
En als de hond niet bij de voordeur moet kunnen komen, moeten de kleine kindjes dat ook niet. Of doe een knip op die deur, zo'n haak.
Had misschien even een boodschapje gehaald o.i.d................
Ze waren er zelf niet, maar de ouders..................Lemuria schreef:Het enige wat je moet doen is zorgen dat de hond niet bij de voordeur kan. Dus haldeur dicht. Veel moeilijker is het niet hoor.
Hoe weet jij dat ze een haldeur hebben?
Heb ik bijvoorbeeld niet.
- Gimmick
- Zeer actief
Hond in de tuin of bijkeuken als iemand thuis gaat komen.Lemuria schreef:Een routine? Klinkt heftig. Het enige wat je moet doen is zorgen dat de hond niet bij de voordeur kan. Dus haldeur dicht. Veel moeilijker is het niet hoor.Gimmick schreef: We hebben een hele routine als een van ons de deur uit gaat of als we weten dat een can ons bijna thuis komt.
Dan kan zoonlief de deur gewoon open doen.
We werken hard aan het wegrennen en dat is al veel verbeterd ze kan blijven zitten als de deur open is. Maar als het met het entousiasme van zoonlief gaat dan vind ze dat nog moeilijk.
- ranetje
- Zeer actief
Leuk idee, maar een voordeur gaan naar binnen open .................beatje schreef:Zet een extra kinderhekje voor de voordeur.Daar kan je zelf overstappen maar hond en kind raken niet bij de deur zet hem zo dat je deur nog gewoon open kan.
Misschien een hekje aan de buitenkant?
TS schrijft dat de voordeur normaal op slot zit.....
Dat begrijp ik tenminste uit het verhaal.
En zij was niet thuis ...... haar ouders pasten op.
Dus..... tegen de ouders zeggen dat de voordeur op slot moet is een optie
Laatst gewijzigd door ranetje op 14 nov 2014 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gimmick
- Zeer actief
Nee totaal geen idee heb nog nooit een conflict met de buren gehad hier.Nanna schreef:Het is mooi kut want JIJ moet bewijzen dat het niet zo is. Loopt er niet een lookalike in de buurt? Of zijn er buren die je niet moeten en je dwars willen zitten?Gimmick schreef: Maar nu ligt de klacht er dus dat zij meerdere (!!!) honden en katten ernstig verwond heeft.
Dat is gewoon geen mogelijkheid. Ik ben de enige die met haar loopt en geen hond mag kennis maken met haar. Dus hoe valt ze dan meerdere honden aan?!
Er lopen zat niet zulke sociale honden in de buurt maar dat zijn voornamelijk de duitse herders die hier de schade maken bij andere honden. Dus weinig look a likes.
- ranetje
- Zeer actief
Haar ouders hadden die deur dus gewoon even op slot moeten doen zoals TS kennelijk zelf ook doet.Tara schreef:Dus kun je niet de hond los laten lopen als je kind de mogelijkheid heeft zelfstandig de deur te openen. Ingewikkelder dan dat is het toch volgens mij niet.Dan doe je de voordeur op het slot, of je zet er een dievenketting op of kan mij het schelen.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Dus die kat zat daar legaal? Iedereen moet zijn dier onder controle hebben toch? Anders gaan we ook nog met twee maten meten.
-
Lemuria
M'n katten maken ook deuren open, dus ik heb de klinken in belangrijke ruimtes naar boven gedraaid. In m'n oude huis had ik zelfs zo'n haakje in de deur gemaakt voor de zekerheid. Waar een wil is...Miranda schreef:Nou ja. Als je hond deuren open kan maken (zoals Skadi) wil het wel eens wat moeilijker zijnLemuria schreef:Het enige wat je moet doen is zorgen dat de hond niet bij de voordeur kan. Dus haldeur dicht. Veel moeilijker is het niet hoor.
- Gimmick
- Zeer actief
Het kind is bijna 3 (in januari) dus zo raar is dat niet.Tara schreef:Ik vind het eigenlijk sowieso nogal raar dat een kind van twee voordeuren open doet eigenlijk.
Maar misschien ligt dat aan mij?
Vaak als ik er geen zicht op heb dan zit de deur op slot.
Opa is dat vergeten nadat hij weg ging om een boodschapje te doen.
- Gimmick
- Zeer actief
Er liggen hele duidelijke instructies op de kast gelamineerd en vast geplakt.Tara schreef:Dan nog vind ik het wel de verantwoordelijkheid van TS. Die had toch duidelijker instructies moeten achterlaten.ranetje schreef:Haar ouders hadden die deur dus gewoon even op slot moeten doen zoals TS kennelijk zelf ook doet.Tara schreef:Dus kun je niet de hond los laten lopen als je kind de mogelijkheid heeft zelfstandig de deur te openen. Ingewikkelder dan dat is het toch volgens mij niet.Dan doe je de voordeur op het slot, of je zet er een dievenketting op of kan mij het schelen.
Gelukkig zijn mijn ouders ook al een dagje ouder maar harstikke adequaat mbt onze honden.
Ze weten hoe gimmick werkt alleen is dit puur een moment van "shit vergeten"
Helaas zijn we allemaal menselijk.
- ranetje
- Zeer actief
Had ze dus ook gedaan en opa was dat nu een keer vergeten.Tara schreef:Dan nog vind ik het wel de verantwoordelijkheid van TS. Die had toch duidelijker instructies moeten achterlaten.ranetje schreef:Haar ouders hadden die deur dus gewoon even op slot moeten doen zoals TS kennelijk zelf ook doet.Tara schreef:Dus kun je niet de hond los laten lopen als je kind de mogelijkheid heeft zelfstandig de deur te openen. Ingewikkelder dan dat is het toch volgens mij niet.Dan doe je de voordeur op het slot, of je zet er een dievenketting op of kan mij het schelen.
Mijn hemel ...................
-
Lemuria
Waar schrijf ik dat zij er zelf bij waren?ranetje schreef:Ze waren er zelf niet, maar de ouders..................Lemuria schreef:Het enige wat je moet doen is zorgen dat de hond niet bij de voordeur kan. Dus haldeur dicht. Veel moeilijker is het niet hoor.
- Gimmick
- Zeer actief
Gimmick springt uit stilstand op haar dooie gemakje over een traphekje heen dus dat heeft weinig nut.beatje schreef:Zet een extra kinderhekje voor de voordeur.Daar kan je zelf overstappen maar hond en kind raken niet bij de deur zet hem zo dat je deur nog gewoon open kan.
We hebben de schutting niet voor niks op 2.20m staan zodat ze er niet over komt.
- Gimmick
- Zeer actief
Dank je...ranetje schreef:Had ze dus ook gedaan en opa was dat nu een keer vergeten.Tara schreef:Dan nog vind ik het wel de verantwoordelijkheid van TS. Die had toch duidelijker instructies moeten achterlaten.ranetje schreef:Haar ouders hadden die deur dus gewoon even op slot moeten doen zoals TS kennelijk zelf ook doet.Tara schreef:Dus kun je niet de hond los laten lopen als je kind de mogelijkheid heeft zelfstandig de deur te openen. Ingewikkelder dan dat is het toch volgens mij niet.Dan doe je de voordeur op het slot, of je zet er een dievenketting op of kan mij het schelen.
Mijn hemel ...................
-
Lemuria
Verder, als je geen ruzie hebt met de buren, zal je hond niet zonder reden tot agressief mormel worden bestempeld. Laat staan dat de politie ingeschakeld wordt. Er móet een oorzaak zijn. Dus ik zou mezelf eens goed achter de oren krabben hierover.
- Gimmick
- Zeer actief
ach mij ouders zijn ook maar mensen.Tara schreef:Nou ja, ik vind het niet raar dat een kind dat dóet, maar ik vind het wel raar áls een kind van die leeftijd dat doet.Gimmick schreef:Het kind is bijna 3 (in januari) dus zo raar is dat niet.Tara schreef:Ik vind het eigenlijk sowieso nogal raar dat een kind van twee voordeuren open doet eigenlijk.
Maar misschien ligt dat aan mij?
Vaak als ik er geen zicht op heb dan zit de deur op slot.
Opa is dat vergeten nadat hij weg ging om een boodschapje te doen.
Dat het daar de gelegenheid voor heeft gekregen bedoel ik dan. Want wat moet dat kind dan aan de deur regelen?
Maar goed, dat is een ander verhaal.![]()
Opa had het niet moeten vergeten, en wellicht had jij Opa er beter van moeten doordringen dat achteloosheid in jouw huishouden gewoon niet aan de orde mag zijn.
Maar blijkbaar mag dat hier niet.
Gimmick heeft nog NOOIT schade gemaakt maar er wordt gereageerd als of ze die kat naar de katten hemel heeft gebracht.
Ik ben heel voorzichtig met haar. Weet wat ik in huis heb lopen. Ik denk daar absoluut niet te luchtig over.
We werken heel hard aan haar gedrag en hebben daar ook begeleiding in gezocht van een gedragdeskundige.
Als mensen dan de uitspraak doen dat mijn hond meerdere aangelijnde honden ernstig verwond heeft en meerdere katten gegrepen heeft en dat het maar eens afgelopen moet zijn met die hond.
Dat raakt me heel diep.
En dan mag ik me hier ook nog gqan verdedigen omdat er nu 1x een foutje gemaakt word sinds een hele lange tijd?
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Er is geen schade. De kat zal hevig geschrokken zijn. Heel erg jammer.
Maar voor het zelfde geld veroorzaakt een loslopende kat een ongeluk. Wie is er dan aansprakelijk? Juist de eigenaar.
Zoek die maar eens.
Maar voor het zelfde geld veroorzaakt een loslopende kat een ongeluk. Wie is er dan aansprakelijk? Juist de eigenaar.
Zoek die maar eens.