Na een lange tijd afwezig te zijn geweest meld ik mij hier weer eens en kom gelijk met een hulp vraag. Want helaas is het moment gekomen om serieus over een nieuwe huisgenoot na te denken. Wordt het weer een bull terrier (mijn eeuwige liefde), een American staffordshire ( Tess was mijn droomhondje), of een ras wat ik al een eeuwigheid leuk vind, de australian cattle dog?
De oude rotten hier kennen mij vast nog wel, voor de nieuwe zal ik mijn situatie kort schetsen. vrouw, in de dertig, sinds enkele maanden alleenstaand, baan met wisselende tijden/freelance, actief, hou van sporten/trainen met de hond, hond gaat meestal mee naar de paarden, woon in het bos met tuin.
Bull terriers horen bij mijn leven.Bij mijn ouders altijd gehad en zelf nu de tweede. Fellow ligt op dit moment naast mij met zijn 13 jaar. Helaas zijn het wel de laatste loodjes en moet ik straks mijn grote vriend laten gaan.
Amstaff, kende ik niet maar gekozen samen met mijn ex naast de Bull, heerlijke hond, veel mee getraind, ging ook altijd mee naast het paard. Was echt mijn meisje.Helaas is Tess met mijn ex mee gegaan.
Australian cattle dog, geen ervaring mee maar fascineerd mij al jaren. Ex vond ze te lelijk dus nooit wat geworden.
Maar waar ga ik nu dus voor?
De bull, kan mij geen leven zonder deze clowns voorstellen. Nadeel beperkter qua beweging/activiteit dan de andere rassen. Mountainbiken en naast het paard gaat met de bull niet echt. Ook ben ik bang dat ik de volgende ga vergelijken met Fellow.
De Amstaff, mag ook een kruising pitt zijn of herplaatser, al ervaring mee en vind het dus heerlijke honden.Qua trainen meer mogelijkheden dan met de bull en sportief gezien ook. Wel zou ik dit keer dan een reu willen.
Of de cattle, vind ze dus al heel lang erg leuk, enige twijfel punt dat ik heb is of ik wel kan voldoen aan hun energielevel. Dit is nog al hoog begrijp ik.
Wat zoek ik in een hond?Sportief buitenhuis, in huis heerlijk naast bazin op de bank, overal mee naar toe,een echt maatje, weer lekker trainen en sporten ermee. Hondagressie geen probleem mee, hou nou eenmaal van mensenhonden

Heel verhaal, maar hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met mijn keuze.