Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangevallen , ben zo boos!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Aangevallen , ben zo boos!

Ongelezen bericht door nicolioo »

boris onze gecastreerde reu van 1,5 die denkt dat hij nog een pup is is vrijdagavond aangevallen door de dogo argentino teef van 2 van mensen hier uit de buurt.
Ik ben zo boos omdat het voorkomen had kunnen worden, onze honden waren aangelijnd , de dogo liep los, echt onbegrijpelijk. Vanaf een meter of 20 toen de hond ons zag kwam ze aangestormd en greep Boris meteen bij zijn strot en begon te schudden.
Daar sta je dan met 3 honden aangelijnd waarvan er 1 serieus wordt aangevallen.

Deze mensen heb ik af en toe gesproken toen in in de tuin aan het werken was en merkte al snel dat deze hond heel lief was..... Voor mensen, zeer duidelijk hondagressief, ging helemaal door het lint aan de lijn naar mijn andere reu die ergens achter in de tuin liep en even polshoogte kwam nemen vanachter het hek. Ik heb hem toen gemeld dat ik sterk het idee heb dat zijn hond hondagressief is en hij was daar verbaasd over , hij dacht dat dat wel mee zou vallen maar leek het serieus te nemen..

Niet dus anders laat je je hond niet los. Boris is van achter aangevallen zonder enige aanleiding.

Wat doe je op zo'n moment? Ik heb nog geprobeerd om de hond af te schrikken maar eerlijk gezegd deed ik het zowat in mijn broek. Na ongeveer een halve minuut heeft de eigenaar zijn hond eraf kunnen rukken, kostte erg veel moeite en hij leek totaal verrast dat dit gebeurde.

Uiteraard hebben ze de da kosten betaald maar ik heb er geen goed gevoel over, ik krijg alleen zijn vrouw te spreken en die vertelde dat ze de moederhond bij een vriendje van haar zoon had gezien en dacht ohh dat is een lieve hond, nu kan ze de hond niet meer uitlaten en zitten ze met een agressieve dogo teef van 2 ... Hier om de hoek , lekker dan!

Ik ben gewoon zo boos dat onze Boris die alleen nog maar goede ervaringen heeft gehad met andere honden nu een waardeloze ervaring heeft, ik hoop dat hij het blije ei blijft wat hij tot nu tie altijd geweest is. Gelukkig lijkt hij er fysiek redelijk snel boven op te komen, nog een paar gaatjes her en der die moeten genezen en een dikke poot dus leuk is wat anders met een zere poot en een stomme kap om je nek.
Lemuria

Re: Aangevallen , ben zo boos!

Ongelezen bericht door Lemuria »

nicolioo schreef:...en dacht ohh dat is een lieve hond, nu kan ze de hond niet meer uitlaten en zitten ze met een agressieve dogo teef van 2 ... Hier om de hoek , lekker dan!
Maar, on the bright side; se hebbe wel een hond die d'r lief uitsjiet.

Sterkte voor je hond en voor jezelf. Kutervaringen heb je nooit nodig...
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Cara is een paar weken geleden door een golden retriever look-a-like gegrepen, eigenaar deed heul verbaasd. Zie je diezelfde kuthond een week later weer een hond grijpen (gewoon van achteren, zien, aanzetten, grijpen) en de eigenaar doet weer net zo verbaasd. Voor aso baasjes heb je dus geen klapkaken eigenaren nodig.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Bons schreef:Cara is een paar weken geleden door een golden retriever look-a-like gegrepen, eigenaar deed heul verbaasd. Zie je diezelfde kuthond een week later weer een hond grijpen (gewoon van achteren, zien, aanzetten, grijpen) en de eigenaar doet weer net zo verbaasd. Voor aso baasjes heb je dus geen klapkaken eigenaren nodig.
Dat doet-ie anders...nou ja, meestal dan he...noóit :80:
nicolioo
Zeer actief

Ik hoop idd dat Boris gewoon een blij ei blijft. Maar uit de weg gaan is lastig hier, wij wonen in het bos en hij komt langs ons huis met uitlaten.

Heeft in dit geval niets met klapkaken te maken al is het wel dat zo'n hond erg veel schade aan kan richten, het zijn echte vasthouders en schudden maar, anders dan een herder oid.. En het is niet een hondje wat je even met een rottrap op andere gedachten brengt. Gelukkig wel wit en groot dus erg goed zichtbaar.

Ik heb ze wel heel duidelijk gemaakt dat als ik die hond nog 1 keer los zie lopen of ik hoor het van iemand anders dan verzin ik desnoods 4 aanklachten bij elkaar en stap naar de politie.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef: En het grijpt steeds meer om zich heen.Het enige dat je kunt doen is grote omwegen maken.
Daarom loop ik nu met Lotje om 6 uur dwars door het dorp i.p.v. het eerst handige rondje hier langs het park, want een idioot hier om de hoek heeft zijn staf loslopen, die oh zo lief is, ja ja, het beest heeft er al een te pakken gehad. Hier in het dorp zijn we begonnen gewoon iedere keer als we hem zien lopen met z'n hond los, het te melden. Ook bij anderen die zo'n 'aardige' honden hebben. We zijn het zat om constant om te moeten lopen.

Voor TS: ik hoop dat je hond er niets aan overhoudt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Altijd fijn, zulke mensen :ok:
TS: ik hoop dat Boris er goed uit komt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik hoop dat Boris er niks aan overhoudt.

En dat de eigenaren van die dogo iets verstandigs gaan doen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hopelijk houdt Boris er niks aan over!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Arme Boris, beest had zo te lezen helemaal geen aanleiding gegeven.
En al was het wel zo geweest, dan nog.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ga heel hard hopen dat Boris er goed uitkomr, dikke knuffel voor hem
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ja, dat zijn altijd vervelende dingen.

Hoop dat Boris snel snel opknapt.

Gisteren is Nikkie aangevallen, we kwamen drie Boxers tegen mijn honden waren de Boxers al voorbij en toen greep een van de Boxers Tama, die gilt al moord en brand als een hond alleen maar zachtjes tegen haar aanloopt dus dat was nu helemaal gillen, toen kwam Nikkie voor haar op en kwam grommend op de Boxer af, nou toen was het bal werd gelijk knokken vanuit de Boxer dan, en de andere Boxers wilde wel even helpen, mijn man kreeg uiteindelijk de Boxer te pakken en trok haar van Nikkie af, gelukkig viel het verder mee en was het meer herrie dan echt doorbijten, al had Nikkie wel een paar krassen en was ze helemaal overstuur ze wilde van de weeromstuit haar zus Jarah grijpen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nicolioo
Zeer actief

Dank voor het meeleven. Weet je wat het is, ik ben gewoon bang dat deze hond in een volgende confrontatie mij een hond minder gaat bezorgen. Ik loop met 3 honden en waarvan er eentje dus een enorm ei is Boris, en 2 echt flink bejaard. Ik moet er niet aan denken dat het weer een keer gebeurd , wat kun je doen? Er bij staan te kijken hoe je hond verbouwd wordt, ik vond het echt verschrikkelijk.

Ben is een keer aangevallen door een cane corso die een terrein bewaakte waar boten opgeslagen lagen. Er was een gat in het hek geknipt en de hond was naar het losloopgevbied aangrenzend ontsnapt. Gelukkig was mijn man de honden aan het uitlaten , die heet de hond toen diezich vastgebeten van achter bij zijn halsband gegrepen en zijn vingers in zijn neus geboord. Toen liet die los en heeft hij hem aan een hek vast kunne binden tot de eigenaar kwam... Echt griezelig , de hond had zijn eigen baar al een keer het ziekenhuis in gebeten toen die rusie kreeg met de andere hond daar op he terrein, daar heeft de hondenbrigade een eind aan moeten maken dmv pepperspray. Maar kijk dat is een hond die is er voor opgevoed en die was helaas ontsnapt. Dis is een geval te weinig hersencellen.
Deze meneer kan zin egen hond ook niet goed houden, wat kun je tegen zi'n hond doen als die begint te knokken? Mijn eigen honden hadden door dat er niet veel te doen was en boris hield zich soort van dood op de grond, ook Ben hield zich afzijdig. Alleen Luna deed een poging, oma vizsla die weet gewoon niet meer goed wat ze doet denk ik.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Pff je moet er niet aan denken dat die teef Luna de volgende keer te pakken neemt, de grande dame met dr dunne vel en korte vacht.
Waarom doe je geen aangifte eigenlijk? Of heb ik dat stukje gemist?

Sterkte met Boris en een dikke knuffel voor je roedel!
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

waardeloos....heel veel sterkte met Boris :roos:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:
Bons schreef:Cara is een paar weken geleden door een golden retriever look-a-like gegrepen, eigenaar deed heul verbaasd. Zie je diezelfde kuthond een week later weer een hond grijpen (gewoon van achteren, zien, aanzetten, grijpen) en de eigenaar doet weer net zo verbaasd. Voor aso baasjes heb je dus geen klapkaken eigenaren nodig.
Dat doet-ie anders...nou ja, meestal dan he...noóit :80:

Van mensen die het echt niet verwachten terwijl alles er op duidt, is het al vreselijk dom.
Maar zulke rotzakken, bah, wat kan ik daar slecht tegen.
Met Tibbe was het ook zo. Gelukkig kon vriend de loslopende hond toen onderscheppen. De mevrouw die op haar ooie dooie aan kwam zetten vroeg meteen "heeft hij weer gevochten".

:roos: Sterkte, dat soort dingen gaan je niet in de koude kleren zitten.
nicolioo schreef: Niet dus anders laat je je hond niet los. Boris is van achter aangevallen zonder enige aanleiding.
Hier zijn er gelukkig meerdere die het tegendeel bewijzen. Die nemen hun hond agressieve hond heel serieus, en ze luisteren los als een tiet.
Ben er best een beetje jaloers op :D

Zou zeker wél een melding maken bij de politie en dat naar de eigenaren toe aangeven.
Als iedereen nu denkt dat ze de volgende keer dat de hond losloopt wel naar de politie gaan, kunnen die veel informatie missen.
Je weet niet of dit de eerste keer is, en anderen kunnen niet ruiken wat er nu met jouw hond is gebeurd.
Hier heb ik laatst toch achteraf nog op aandringen van de politie een melding gedaan. Zodat bekend is wat er speelt en ze de hond bij een volgend bijtincident kunnen beoordelen.
De eigenaren zijn ook door ze aangesproken en zijn daar flink van geschrokken :ok:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Jeetje, kan me heel goed voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Wat een kl#te ervaring. Hopelijk blijft je hondje het blije ei dat hij was.

Wij hebben hier in de hoek een samson hond (ja van Gert, weet het ras niet) die Skye al van pup af aan aanvalt. Het is een schat van een hond, doet het echt nooit, maar hij haat Skye. Hij loopt ook altijd los en luistert altijd, bhalve als hij Skye ziet. Al is het 100m verder dat ze elkaar zien. De laatste keer dat het gebeurde heb ik ze ook echt duidelijk proberen te maken dat ik er echt genoeg van heb en dat als ze hun hond niet onder controle hebben ze hem aan moeten lijnen. Zeker gewoon in de woonwijk. Wij moeten langs hun huis lopen als we het korte poep en plas rondje doen rond een parkje.
Skye is nu 10 maanden en gaat alleen gillend op zijn rug liggen, maar heb ze al gewaarschuwd dat hij het misschien op een dag ook zat kan zijn en ze moeten niet gaan zeuren als hij iets terug doet.

Maar dit is een hele andere situatie. Bij mij is het vervelend, maar niet echt een indrukwekkende hond. Kan me ook niet echt voorstellen dat de hond ernstige schade kan aanbrengen. Die hond die jouw hond aanvalt is van een iets ander formaat.

Sterkte voor je beestjes.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef: Dan val je lelijk door het mandje zeg, en die mevrouw had aan mij een héél kwaaie gehad. En neem van mij maar gerust aan dat ik heel onaangenaam ben als ik kwaad word.
:oeps: De meneer die er bij hoorde rookte eerst nog even z'n sigaret op voor hij de hond overpakte.
Ik was te verbouwereerd, te opgepompt en stond met een in doodsangst gillend hondje dat mij in m'n hand had gebeten. Ben dus maar doorgelopen voordat ik me bij de politie zou mogen verantwoorden.
Tibbe heeft er nog lang last van gehad, dat was alleen maar erger geweest als ik uit m'n stekker was gegaan.
Was eigenlijk van plan in m'n eentje met Tibbe én Charlie te gaan, dus was al heel blij dat we op het laatste moment anders hadden besloten :schrik:

Tara schreef:Ik vind het ook, als iedereen het bij die "volgende keer" houdt wordt er nooit een dossier opgebouwd.
Hoe kinderachtig ik het ergens ook vind om direct de politie er mee lastig te vallen vind ik hondagressieve honden van dit kaliber gewoon té gevaarlijk om al te lichtvaardig over te denken.
Precies. Je wilt niet wachten tot zo'n dier een klein hondje binnen die halve minuut aan gort heeft getrokken, of de baas gewond raakt.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Mijn hond had een paar weken terug 2 borders op zijn rug zitten.Mevrouw weet dat ze argessief zijn ze bijten namelijk loslopende mensen ook.Maar tja ,haar honden moeten loslopen.Op het voorstel ze te muilkorven zegt ze dat het zielig is.Dat zijn blijkbaar de gaten in de rug van mijn hond niet en ook de gaten in de been van een paserende voetgangster niet.
We liggen nu op de loer ,ze komt altijd met de auto.Als we haar nr bord kunnen noteren dan gaan we aangifte doen bij de politie.

Maar ik moet wel zeggen dat mijn reu er niks van over gehouden heeft,ik was bang dat hij fel zou beginnen te reageren op andere honden,maar het blijft ook een blij ei.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Die van mij dacht gisteravond zelf even uit te moeten vliegen naar 2 am.st. Enfin, we kwamen elkaar tegen, ik steek de straat over en dirigeer Ezio naar mijn rechterkant. De 2 ams. lopen links (dus ik loop tussen hun en Ez in) en ze geven samen echter nog een ruk naar ons toe (baas word meegetrokken) en die lamlul van mij probeerd voor mij langs even stoer te doen en weerwoord te geven op het geblaf van die 2 ams.
Heeft dus een knietje van mij gekregen en :boos: Ik moet dat gezeik niet hebben.

Is dat gedoe met die klapkaken nu weer aan het toe nemen ????
Hier in de buurt in ieder geval wel.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Mijn hond had een paar weken terug 2 borders op zijn rug zitten.Mevrouw weet dat ze argessief zijn ze bijten namelijk loslopende mensen ook.Maar tja ,haar honden moeten loslopen.Op het voorstel ze te muilkorven zegt ze dat het zielig is.Dat zijn blijkbaar de gaten in de rug van mijn hond niet en ook de gaten in de been van een paserende voetgangster niet.
Bij deze gevallen heb ik altijd zo'n fantasie dat ik heel cool eerst die honden van de mijne afschop en daarna naar zo'n vrouw loop en zonder te knipperen met mijn ogen haar zo een peer op de bek geef. Ik haat dit soort types.
Afbeelding
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Ongelezen bericht door WesleyS »

Voor elke hond is het vervelend om aangevallen te worden, geen hond in het bijzonder is het minder vervelend voor. Wat ik overigens wel bijzonder vind is dat er dan maar "4 aanklachten verzonnen" worden... kom op, als je nu bang bent van die hond en er is iets voorgevallen ga dan nu naar de politie en niet pas wanneer er weer wat gebeurd. Op die methode staat het voorval geregistreerd en kan herhaling voorkomen worden zonder het "verzinnen" van aanklachten.
Afbeelding Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Hier is het zo dat je bij de gemeente melding kunt maken, als er meerdere meldingen over een bepaalde hond komen, gaat er iemand van de politie langs voor een gesprek.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

nicolioo schreef:boris onze gecastreerde reu van 1,5 die denkt dat hij nog een pup is is vrijdagavond aangevallen door de dogo argentino teef van 2 van mensen hier uit de buurt.
Ik ben zo boos omdat het voorkomen had kunnen worden, onze honden waren aangelijnd , de dogo liep los, echt onbegrijpelijk. Vanaf een meter of 20 toen de hond ons zag kwam ze aangestormd en greep Boris meteen bij zijn strot en begon te schudden.
Daar sta je dan met 3 honden aangelijnd waarvan er 1 serieus wordt aangevallen.

Deze mensen heb ik af en toe gesproken toen in in de tuin aan het werken was en merkte al snel dat deze hond heel lief was..... Voor mensen, zeer duidelijk hondagressief, ging helemaal door het lint aan de lijn naar mijn andere reu die ergens achter in de tuin liep en even polshoogte kwam nemen vanachter het hek. Ik heb hem toen gemeld dat ik sterk het idee heb dat zijn hond hondagressief is en hij was daar verbaasd over , hij dacht dat dat wel mee zou vallen maar leek het serieus te nemen..

Niet dus anders laat je je hond niet los. Boris is van achter aangevallen zonder enige aanleiding.

Wat doe je op zo'n moment? Ik heb nog geprobeerd om de hond af te schrikken maar eerlijk gezegd deed ik het zowat in mijn broek. Na ongeveer een halve minuut heeft de eigenaar zijn hond eraf kunnen rukken, kostte erg veel moeite en hij leek totaal verrast dat dit gebeurde.

Uiteraard hebben ze de da kosten betaald maar ik heb er geen goed gevoel over, ik krijg alleen zijn vrouw te spreken en die vertelde dat ze de moederhond bij een vriendje van haar zoon had gezien en dacht ohh dat is een lieve hond, nu kan ze de hond niet meer uitlaten en zitten ze met een agressieve dogo teef van 2 ... Hier om de hoek , lekker dan!

Ik ben gewoon zo boos dat onze Boris die alleen nog maar goede ervaringen heeft gehad met andere honden nu een waardeloze ervaring heeft, ik hoop dat hij het blije ei blijft wat hij tot nu tie altijd geweest is. Gelukkig lijkt hij er fysiek redelijk snel boven op te komen, nog een paar gaatjes her en der die moeten genezen en een dikke poot dus leuk is wat anders met een zere poot en een stomme kap om je nek.
Wat erg voor je, en voor je hondje natuurlijk. Ik hoop dat die er geen langdurig trauma aan overhoudt! Bij ons is 3 weken geleden een vrouw ernstig gewond geraakt toen haar (aangelijnde oude) hondje werd gegrepen door een Amerikaanse stafford. Toen ze probeerde haar hondje te beschermen heeft de stafford haar in onder andere haar handen gebeten, ze had ernstige scheurwonden aan beide handen en het is niet zeker of ze haar rechterhand ooit weer goed zal kunnen gebruiken. De eigenares van de stafford is er vandoor gegaan en ondanks afspraken met de politie loopt de hond daar alweer, en alweer los. Ik ontloop de stafford al zolang ik haar ken, omdat ik de lichaamstaal van de hond vanaf het begin erg onaangenaam en bedreigend vond en de eigenares me destijds zelf vertelde dat ze niet ter vertrouwen was met kleine honden en bange honden. Nu is mijn hondje niet bang, maar wel klein, dus ja, dan maar omlopen.

Als je je ongerust maakt kun je je zorg uiten bij de gemeente, bij de afdeling Openbare orde, Veiligheid en Handhaving. Je kunt dan melden dat je zorgen hebt over de veiligheid van je honden en jezelf, gezien het gedrag van die hond en dat je de gemeente verzoekt om maatregelen te nemen om je zorgen weg te nemen, zoals een aanlijn en/of muilkorfgebod. De gemeente is verplicht om daar iets mee te doen. Wij hebben dat ook gedaan in verband met het geval met de Amerikaanse Stafford. In jullie geval is het nog urgenter omdat de hond dichtbij woont, wat het vermijden van een confrontatie wel heel moeilijk maakt.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

yodi schreef:Hier is het zo dat je bij de gemeente melding kunt maken, als er meerdere meldingen over een bepaalde hond komen, gaat er iemand van de politie langs voor een gesprek.
Dat heb ik TS ook gemeld, toen had ik jouw reactie nog niet gelezen, excuus! :-)
nicolioo
Zeer actief

Ik heb wel melding gemaakt bij de wijkagent natuurlijk. Maar zolang er niet meerdere meldingen zijn wordt er eigenlijk in eerste instantie niets gedaan. Ik ken hier iedereen met een hond, we wonen in een niet zo drukke buitenwijk. En ik weet dat dit gelukkig de eerste en hopelijk de laatste keer is dat die hond heeft gebeten. Het is hier gelukkig niet zo druk met honden.

Ik heb wel aan alle hondeneigenaren die ik hier ken het verhaal gemeld, er lopen hier namelijk ook een aantal bejaarden met hun hondjes.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

nicolioo schreef:Dank voor het meeleven. Weet je wat het is, ik ben gewoon bang dat deze hond in een volgende confrontatie mij een hond minder gaat bezorgen. Ik loop met 3 honden en waarvan er eentje dus een enorm ei is Boris, en 2 echt flink bejaard. Ik moet er niet aan denken dat het weer een keer gebeurd , wat kun je doen? Er bij staan te kijken hoe je hond verbouwd wordt, ik vond het echt verschrikkelijk.

Ben is een keer aangevallen door een cane corso die een terrein bewaakte waar boten opgeslagen lagen. Er was een gat in het hek geknipt en de hond was naar het losloopgevbied aangrenzend ontsnapt. Gelukkig was mijn man de honden aan het uitlaten , die heet de hond toen diezich vastgebeten van achter bij zijn halsband gegrepen en zijn vingers in zijn neus geboord. Toen liet die los en heeft hij hem aan een hek vast kunne binden tot de eigenaar kwam... Echt griezelig , de hond had zijn eigen baar al een keer het ziekenhuis in gebeten toen die rusie kreeg met de andere hond daar op he terrein, daar heeft de hondenbrigade een eind aan moeten maken dmv pepperspray. Maar kijk dat is een hond die is er voor opgevoed en die was helaas ontsnapt. Dis is een geval te weinig hersencellen.
Deze meneer kan zin egen hond ook niet goed houden, wat kun je tegen zi'n hond doen als die begint te knokken? Mijn eigen honden hadden door dat er niet veel te doen was en boris hield zich soort van dood op de grond, ook Ben hield zich afzijdig. Alleen Luna deed een poging, oma vizsla die weet gewoon niet meer goed wat ze doet denk ik.
Vreemd een hondengevecht zonder tussenkomst is relatief kort hoor ,dus eer de hondenbrigade er is ,is het gevecht al over of er is er één overleden.
nicolioo
Zeer actief

Is ook alleen maar wat ik heb gehoord.... De man liet wel zijn arm zien en daar was een enorm lelijk litteken te zien. Maar je hebt gelijk, weet ook niet of beide honden het hebben overleefd eigenlijk. Ik werd eigenlijk vooral erg misselijk van dat verhaal en wat er had kunnen gebeuren met mijn vriend. Maar ja wat doe je als je hond aangevallen wordt en het lijkt niet goed te gaan? Hoe ga je een hond die zich vastgebeten heeft en er op los schud tegen? Misschien maar met ee busje pepperspray gaan lopen?
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Zou kunnen werken, ligt aan ieder mens persoonlijk hoe hij reageert, ik maak me niet zo druk om paar hechtingen en ben een gemene vechter, dus of het een tekkel of een boerboel is die op één van onze hondje klapt die is er heel rap af.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Nanna schreef:
Dinos schreef:Zou kunnen werken, ligt aan ieder mens persoonlijk hoe hij reageert, ik maak me niet zo druk om paar hechtingen en ben een gemene vechter, dus of het een tekkel of een boerboel is die op één van onze hondje klapt die is er heel rap af.
Nou, ik denk dat als een grote Boerboel zich op mijn Teckeltje stort, die hele Teckel dood is voordat ik boe kan roepen :ugh:
Daarom ga ik dat soort gedierte meestal ook ruimschoots uit de weg. Better safe than sorry.
Ja dat heb ik dus ook met mijn Romy. Zij is klein dus ik maak wel dat ik wegkom dan hoor.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”