Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Animals Express krijgt vergunning

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Animals Express krijgt vergunning

Ongelezen bericht door Lizzie. »

:80: :80:

150 PUPS KUNNEN TERECHT IN NIEUWE WINKEL DIERENSPECIAALZAAK

De omstreden dierenspeciaalzaak Animals Express heeft een erkenning als handelskwekerij voor honden en katten gekregen van de FOD Dierenwelzijn. Meer dan 150 pups werden gisteren overgebracht naar de nieuwe winkel langs de Brusselsesteenweg in Zellik.
WIM DE SMET
Rudy De Cooman van Animals Express is tevreden dat zijn bedrijf eindelijk een vergunning heeft. - Mozkito
Rudy De Cooman van Animals Express is tevreden dat zijn bedrijf eindelijk een vergunning heeft. - Mozkito
De FOD Dierenwelzijn besliste om Animals Express een vergunning af te leveren voor de uitbating van een handelskwekerij voor honden en katten. "En daar zijn we heel blij om", meldt zaakvoerder Rudy De Cooman. "Dierenwelzijn had maar één opmerking over onze nieuwe locatie. Er was geen natuurlijke lichtinval in de verblijfplaats voor de dieren die in quarantaine zitten. Daar gaan we nog deze week werk van maken zodat we tot in de puntjes voldoen aan de strenge regelgeving."

Double You-center
De verhuis van Animals Express naar het nieuwe pand in Zellik verloopt moeizaam. De dierenzaak kreeg vorig jaar te horen dat het de winkel in Groot-Bijgaarden moet sluiten omdat het gebied werd ingekleurd als industriezone. De directie van het bedrijf verkoos daarom naar Zellik te verhuizen, waar het voor 3 miljoen euro het Double You-center opkocht, een gebouw van 900 vierkante meter. Animals Express hoopte in september het nieuwe filiaal te openen, maar die plannen botsten op verzet van dierenrechtenorganisaties en het gemeentebestuur. Animals Express opende vorige maand de nieuwe winkel, maar omdat het niet over een vergunning beschikte, konden ze nog dieren verkopen.

De voorbije dagen werden tussen 150 en 250 hondenpups overgebracht naar het nieuwe filiaal. De dieren kunnen er terecht in ruime en nieuwe hokken. Animals Express investeerde 150.000 euro in de verbouwing van het winkelpand.

Toch zijn nog niet alle zorgen van de baan. Animals Express mag geen kleine knaagdieren, vogels of reptielen verkopen. "De gemeente beschuldigt ons van huisnummerfraude", zegt De Cooman. "De wet bepaalt dat er geen dieren mogen worden verkocht op dezelfde plaats waar ze verblijven. Onze nieuwe winkelruimte in Zellik beschikt over twee gescheiden huisnummers waardoor we, volgens mij, perfect voldoen aan de wettelijke bepalingen. Onze kwekerij en de winkel zijn compleet gescheiden. We hopen snel een overeenkomst te vinden met de gemeente."

Hondsdolheid
Op veel begrip kan Animals Express voorlopig niet rekenen. Oppositiepartij Zellik-Relegem schoot tijdens de voorbije gemeenteraden met scherp. Volgens oppositieraadslid Erik Beunckens betekent de dierenspeciaalzaak een gevaar voor de volksgezondheid. Beunckens meent dat Animals Express dieren invoert uit Slovakije, een land dat niet vrij is van hondsdolheid. "Wij werken samen met enkele fokkers uit Slovakije, maar die commentaar is fel overdreven", zegt Rudy De Cooman. "De Europese regelgeving bepaalt dat dieren drie weken vooraf al moeten ingeënt worden. Iedere pup wordt vijf keer gecontroleerd voor hij hier aankomt. De invoer van dieren uit andere landen, is trouwens miniem. Ruim zeventig procent van al onze hondjes komen van Belgische fokkers. Alle dieren worden door onze eigen dierenartsen vooraf gevaccineerd en gechipt ter plaatse bij de kweker. We investeren 25.000 euro per jaar aan inentingen voor onze dieren."

Volgende maandag vindt de volgende gemeenteraad in Asse plaats en komt het dossier Animals Express ongetwijfeld weer op de agenda.

bron;
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-asse ... -a2118046/
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Animals Express krijgt vergunning

Ongelezen bericht door M@scha »

zucht...
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

:evil: :evil:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Het is al jaren bekend dat ze bevriend zijn met de juiste mensen, dit verbaasd me niet.
Ze zetelen in de adviesraad voor dierenwelzijn, ambtenaren op controle 'vergeten' namen en adressen van gecontroleerde fokkerijen in het Oostblok te noteren en er worden pups uit verzamelcentra geïmporteerd, iets wat in België al jaren verboden is. En ze zijn al eens betrapt op het leveren (want dat doen ze ook) van illegale pups.
Hoe blind kan onze overheid eigenlijk zijn? :ugh:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

:gvd:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Verdiend lekker als je dat uit kan geven voor een neiuw bedrijfsgebouw. :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:Verdiend lekker als je dat uit kan geven voor een neiuw bedrijfsgebouw. :80:
Mijn idee
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik dacht, laat ik nou niet automatisch ach en wee roepen. Er is kennelijk behoefte aan/een markt voor, waarom het meteen afkeuren?
Maar ik kan er werkelijk niet één pluspunt aan vinden :jank:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

-Saskia- schreef:Het is al jaren bekend dat ze bevriend zijn met de juiste mensen, dit verbaasd me niet.
Ze zetelen in de adviesraad voor dierenwelzijn, ambtenaren op controle 'vergeten' namen en adressen van gecontroleerde fokkerijen in het Oostblok te noteren en er worden pups uit verzamelcentra geïmporteerd, iets wat in België al jaren verboden is. En ze zijn al eens betrapt op het leveren (want dat doen ze ook) van illegale pups.
Dat is niet blind, dat is corrupt.
Behoorlijk groot probleem in de westerse samenleving.
Wiel
bouvierpoedel
Zeer actief

Biet schreef:
-Saskia- schreef:Het is al jaren bekend dat ze bevriend zijn met de juiste mensen, dit verbaasd me niet.
Wat dacht je van overal waar mensen wonen op deez aardkloot.
Biet
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Biet schreef:
Wat dacht je van overal waar mensen wonen op deez aardkloot.
Geen idee hoeveel last de Inuit op Groenland hiervan hebben.
Ik weet wel hoe groot het hier in Nederland is
De overheid blind noemen is niet juist in deze; met name de overheid is onderdeel van de bestaande corruptie.
Noem het dan ook zo, pas dan kan het hanteerbaar worden.
Wiel
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Biet schreef:Dat is niet blind, dat is corrupt.
Klopt, ik vrees dat je helemaal gelijk hebt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jezus :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Bizar gewoon. Ik snap hier werkelijk niks van.
Of eigenlijk ik snap het wel maar wil het niet snappen.

Hoe kan dit zo mogen bestaan
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Het is toch niets anders dan wat hier gebeurt?
Ze zijn alleen gevestigd in een bedrijfspand in plaats van achteraf op een boerenerf en combineren het met een dierenwinkel.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Lekker dan !
bouvierpoedel
Zeer actief

Heb begrepen dat broodfokkers wel meer monoplolie op de markt hebben gekregen door wetten dan de kleinere fokkers in Belgié.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

dagmar88 schreef::U: Het is toch niets anders dan wat hier gebeurt?
Ze zijn alleen gevestigd in een bedrijfspand in plaats van achteraf op een boerenerf en combineren het met een dierenwinkel.
Het verschil is dat ze erkenning hebben gekregen van de overheid, dus kopers denken dat het wel goed zit.
Hoop toch echt dat de broodfokkers hier in nederland niet gesteund gaan worden door de overheid.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Lizzie. schreef:
dagmar88 schreef::U: Het is toch niets anders dan wat hier gebeurt?
Het verschil is dat ze erkenning hebben gekregen van de overheid, dus kopers denken dat het wel goed zit.
Hoop toch echt dat de broodfokkers hier in nederland niet gesteund gaan worden door de overheid.
Want dit is niet met goedkeuring vanuit de overheid/controlerende instanties?

Wij hebben vertrouwen in de gezondheid van onze honden. Al onze pups zijn standaard ontwormd, ingeënt, gechipt en worden verkocht met gezondheidsgarantie. Uiteraard zijn wij ook in het bezit van het diploma Vakbekwaamheid honden en kattenbesluit UBN nummer () en inschrijving KVK ().

http://www.doggo.nl/artikelen/werken-me ... amheid.php
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik kan er echt met m'n pet niet bij. Joepie wij overheid gaan de broodfok steunen????
bouvierpoedel
Zeer actief

Neeltje schreef:Ik kan er echt met m'n pet niet bij. Joepie wij overheid gaan de broodfok steunen????
Als die ondernemer een paar miljoen uitgeeft aan een pand dan zal de belasting daar ook wel bij varen natuurlijk.
Regering kijkt niet naar emo maar naar centen.
Neeltje

bouvierpoedel schreef:
Neeltje schreef:Ik kan er echt met m'n pet niet bij. Joepie wij overheid gaan de broodfok steunen????
Als die ondernemer een paar miljoen uitgeeft aan een pand dan zal de belasting daar ook wel bij varen natuurlijk.
Weet ik Kees en ik weet dat het in België allemaal nog wat anders gaat dan hier. Ik zou haast in staat zijn om dit ergens bij een of ander bureau van de EU te melden, als ze al zo'n bureau hebben. Hoe moeten wij het dan nog aan anderen uitleggen bij zoiets niet te kopen, als de overheid het goedkeurt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Neeltje schreef:
bouvierpoedel schreef:
Weet ik Kees en ik weet dat het in België allemaal nog wat anders gaat dan hier. Ik zou haast in staat zijn om dit ergens bij een of ander bureau van de EU te melden, als ze al zo'n bureau hebben. Hoe moeten wij het dan nog aan anderen uitleggen bij zoiets niet te kopen, als de overheid het goedkeurt.
Wat moeten of kunnen die daarmee dan.?
Veel aangesloten landen [ buiten Belgie ] hebben ook broodfokkerijen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ongelofelijk.....
bouvierpoedel
Zeer actief

Hier in NL hebben grote hondenfokkers ook gewoon een vergunning en zetten er soms ook een nieuw kennelgebouw neer ,dus snap eigenlijk de verontwaardiging niet goed omdat het nu in Belgié zou zijn.
Voor de wet zijn het gewoon ondernemers.
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Hier in NL hebben grote hondenfokkers ook gewoon een vergunning en zetten er soms ook een nieuw kennelgebouw neer ,dus snap eigenlijk de verontwaardiging niet goed omdat het nu in Belgié zou zijn.
Voor de wet zijn het gewoon ondernemers.

Precies.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben helemaal niet verontwaardigd omdat het in belgië is, ik vind het alleen maar dieptriest dat dit, waar ook ter wereld, kan :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

...
Ja, intriest.

Volgens een Franse reportage is België een draaischijf voor hondenhandel en de staat verdient er goed aan. Economie primeert nog altijd boven dierenwelzijn :(:
Neeltje

renee-uk schreef:ik ben helemaal niet verontwaardigd omdat het in belgië is, ik vind het alleen maar dieptriest dat dit, waar ook ter wereld, kan :jank:
Dat dus. Het zijn inderdaad ondernemers, maar ondernemers in dierenleed. Dan is de hele EU bezig om er voor te zorgen dat onze koeien en varkens beter worden verzorgd en niet meer allemaal hutje bij mutje in de stal staan, gaan we onze honden en katten in kleine hokjes stoppen, uitmelken en verkopen.

En of dat nu België, Nederland of weet ik welk EU land is, ze zouden zich toch eerst eens achter de oren moeten krabben of dat nu wel een slim idee is om toe te staan. Is moeilijk, maar goed iemand moet ermee beginnen.
Biet
Zeer actief

'Ondernemer' is geen vrijbrief.
Volgens mij kan ik wel een waterdicht betoog verzinnen waarbij ik aantoon dat criminelen ook ondernemers zijn.
Maakt het nog niet ok wat ze doen.
Wiel
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”