Jahoor, daar ging die hond op de hond van mijn moeder af. Ze begon heel hard te krijsen (de hond van moeder dus
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond met muilkorf in losloopgebied
Moderator: moderatorteam
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hond met muilkorf in losloopgebied
Jahoor, daar ging die hond op de hond van mijn moeder af. Ze begon heel hard te krijsen (de hond van moeder dus
Laatst gewijzigd door marloes_2406 op 10 nov 2014 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Re: Hond met muilkorf in losloopgebied
Belachelijk.
Ik hoop dat je moeder wel even heeft laten weten wat ze daarvan vond? En heeft haar hond er niks aan overgehouden?

-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Tja wel lastig dit soort dingen, heb het er gisteren nog met mijn schoonzus over gehad. Hun hond heeft ook een tijd een snuitje omgemoeten vanwege medische redenen (kaakluxatie en hoop gedoe eromheen). Ze zei dat ze hoopte nooit meer een hond te hebben waarbij een korf of snuitje nodig is omdat je meteen raar aangekeken wordt. Hun hond wilde ook wel eens gewoon leuk spelen met andere honden ondanks dat snuitje om haar bek maar andere eigenaren trokken hun honden dan altijd al gillend weg "want jouw hond is vals want die heeft een muilkorf!". En het is stiekem wel een feit, dat die hond weinig (niet niks!) kan uithalen met zo'n korf.
Nu snap ik wel dat deze hond naar alle waarschijnlijkheid niet vanwege medische redenen een korf omhad, maar dan nog denk ik dat krijsen niet de oplossing was in dit geval
Even een goede brul en duidelijk maken dat ze hier niet van gediend was was misschien beter?
Nu snap ik wel dat deze hond naar alle waarschijnlijkheid niet vanwege medische redenen een korf omhad, maar dan nog denk ik dat krijsen niet de oplossing was in dit geval

Dag monster... *14-01-2016
-
Dinos
Misschien hadden mensen een melige bij en heeft hond om andere reden als verondersteld een muilkorf aan.
Er loopt in bos een retriever/lab met muilkorf super lief beest eet alleen constant stront .
Als je hoort wat er op een wandeling dan allemaal gezegd wordt pas op hoor die hond is vals, kom brammetje dat is een gemene hond etc etc. Ik kan me dan voorstellen dat je soms denkt hou toch allemaal je waffel, of i.d.d het aangenomene extra gaat voeden uit frustratie.
Is dit niet het geval is het i.d.d niet normaal om je hondagressieve hond met muilkorf op andere honden af te sturen, want die zouden agressieve singnaal ook kunnen oppikken als
wat en ik klap er boven op, de hond met muilkorf is dan de sigaar omdat deze zich niet kan verweren.
Dus erg dom als dit het issue zou zijn.
Er loopt in bos een retriever/lab met muilkorf super lief beest eet alleen constant stront .
Als je hoort wat er op een wandeling dan allemaal gezegd wordt pas op hoor die hond is vals, kom brammetje dat is een gemene hond etc etc. Ik kan me dan voorstellen dat je soms denkt hou toch allemaal je waffel, of i.d.d het aangenomene extra gaat voeden uit frustratie.
Is dit niet het geval is het i.d.d niet normaal om je hondagressieve hond met muilkorf op andere honden af te sturen, want die zouden agressieve singnaal ook kunnen oppikken als
wat en ik klap er boven op, de hond met muilkorf is dan de sigaar omdat deze zich niet kan verweren.
Dus erg dom als dit het issue zou zijn.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Er staat dat die mensen tegen elkaar zeiden: Laat maar los want met muilkorf om kan hij toch niks doen.
Ik weet een kruising Stafford die haar muilkorf weleens af kreeg, nou kon ze mijn honden dus het werd geen ramp. Maar als dat gebeurd bij honden waar ze wel een hekel aan had waren de rapen gaar.
Ik weet een kruising Stafford die haar muilkorf weleens af kreeg, nou kon ze mijn honden dus het werd geen ramp. Maar als dat gebeurd bij honden waar ze wel een hekel aan had waren de rapen gaar.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
Excuus, stond niet duidelijk. De hond van mijn moeder begon te krijsenflaneloba schreef:Tja wel lastig dit soort dingen, heb het er gisteren nog met mijn schoonzus over gehad. Hun hond heeft ook een tijd een snuitje omgemoeten vanwege medische redenen (kaakluxatie en hoop gedoe eromheen). Ze zei dat ze hoopte nooit meer een hond te hebben waarbij een korf of snuitje nodig is omdat je meteen raar aangekeken wordt. Hun hond wilde ook wel eens gewoon leuk spelen met andere honden ondanks dat snuitje om haar bek maar andere eigenaren trokken hun honden dan altijd al gillend weg "want jouw hond is vals want die heeft een muilkorf!". En het is stiekem wel een feit, dat die hond weinig (niet niks!) kan uithalen met zo'n korf.
Nu snap ik wel dat deze hond naar alle waarschijnlijkheid niet vanwege medische redenen een korf omhad, maar dan nog denk ik dat krijsen niet de oplossing was in dit gevalEven een goede brul en duidelijk maken dat ze hier niet van gediend was was misschien beter?
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh en hond van moeder gaat nooit zelf naar honden toe. Deze kwam echt meteen op haar afgestormd.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
ja maar ja maar, wat gebeurd er nu? die van mij krijst namelijk ook. helaas om helemaal niks. dus. Ik kan niet zo veel met dit verhaal.
Laatst gewijzigd door Sas op 10 nov 2014 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik kwam een xchi pupje tegen net en daar wilde Dinthe mee spelen. Dat pupje gilde er ook over.
Ik vind daar verder niks van want Dinthe is hooguit wat groot maar erg vriendelijk.
Het was alleen in jouw (je moeders) geval wel netter geweest als er even wat uitleg was gegeven. Aan je moeder dus.
Ik vind daar verder niks van want Dinthe is hooguit wat groot maar erg vriendelijk.
Het was alleen in jouw (je moeders) geval wel netter geweest als er even wat uitleg was gegeven. Aan je moeder dus.
-
Dinos
Liep de hond van je moeder ook los trouwens?
- kipo
- Zeer actief
Ik vind het argument 'want met muilkorf om kan hij niks doen' nergens op slaan. Mij zegt dat al dat die hond zonder muilkorf wél wat zou doen, dus met muilkorf zal 'ie dan niet ineens heel gezellig willen spelen, schat ik zo. Plus, met muilkorf kan hij dan weliswaar geen gaten maken, maar onderuit schoffelen kan nog steeds.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Hmm, ik dacht echt gelezen te hebben dat die hond moeder's hond had besprongen, maar dat heb ik er blijkbaar zelf bij verzonnen
Ik ben wel benieuwd dan wat er precies gebeurde waardoor de hond zo ging krijsen?

-
blondie
- Zeer actief
Er lopen tegenwoordig ook veel honden met een korf omdat ze stront vretenkipo schreef:Ik vind het argument 'want met muilkorf om kan hij niks doen' nergens op slaan. Mij zegt dat al dat die hond zonder muilkorf wél wat zou doen, dus met muilkorf zal 'ie dan niet ineens heel gezellig willen spelen, schat ik zo. Plus, met muilkorf kan hij dan weliswaar geen gaten maken, maar onderuit schoffelen kan nog steeds.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, maar laten bazen dan even uitleg geven!blondie schreef:Er lopen tegenwoordig ook veel honden met een korf omdat ze stront vretenkipo schreef:Ik vind het argument 'want met muilkorf om kan hij niks doen' nergens op slaan. Mij zegt dat al dat die hond zonder muilkorf wél wat zou doen, dus met muilkorf zal 'ie dan niet ineens heel gezellig willen spelen, schat ik zo. Plus, met muilkorf kan hij dan weliswaar geen gaten maken, maar onderuit schoffelen kan nog steeds.
Zo moeilijk is dat niet en dan snappen mensen het tenminste.
- kipo
- Zeer actief
Als 'ie vanwege stront vreten een korf om heeft, hoeven ze toch niet te zeggen dat 'ie met korf om toch niks kan doen.Marjoleine schreef:Ja, maar laten bazen dan even uitleg geven!blondie schreef:Er lopen tegenwoordig ook veel honden met een korf omdat ze stront vretenkipo schreef:Ik vind het argument 'want met muilkorf om kan hij niks doen' nergens op slaan. Mij zegt dat al dat die hond zonder muilkorf wél wat zou doen, dus met muilkorf zal 'ie dan niet ineens heel gezellig willen spelen, schat ik zo. Plus, met muilkorf kan hij dan weliswaar geen gaten maken, maar onderuit schoffelen kan nog steeds.
-
blondie
- Zeer actief
Daar had ik overheen gelezenkipo schreef:Als 'ie vanwege stront vreten een korf om heeft, hoeven ze toch niet te zeggen dat 'ie met korf om toch niks kan doen.Marjoleine schreef:Ja, maar laten bazen dan even uitleg geven!blondie schreef:Er lopen tegenwoordig ook veel honden met een korf omdat ze stront vretenkipo schreef:Ik vind het argument 'want met muilkorf om kan hij niks doen' nergens op slaan. Mij zegt dat al dat die hond zonder muilkorf wél wat zou doen, dus met muilkorf zal 'ie dan niet ineens heel gezellig willen spelen, schat ik zo. Plus, met muilkorf kan hij dan weliswaar geen gaten maken, maar onderuit schoffelen kan nog steeds.
En ja, baasjes mogen soms best uitleg geven.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je er niets mee kunt hoef je toch niets te zeggenSas schreef:ja maar ja maar, wat gebeurd er nu? die van mij krijst namelijk ook. helaas om helemaal niks. dus. Ik kan niet zo veel met dit verhaal.
Die hond met muilkorf heeft de hond van mijn moeder *aangevallen* dus hij had geen muuilkorf om voor stront te eten.
En ze krijst nooit, dus het was niet normaal.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
DaniBanani schreef:Hmm, ik dacht echt gelezen te hebben dat die hond moeder's hond had besprongen, maar dat heb ik er blijkbaar zelf bij verzonnenIk ben wel benieuwd dan wat er precies gebeurde waardoor de hond zo ging krijsen?
Dat deed hij ook
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Doet dat er wat toe? Mijn hond loopt ook altijd los omdat ze super goed luistert en nooit naar andere honden toe gaat. Geen reden om een lastige hond erop af te laten gaan denk ik zo. Moeten mensen ook niet proberen overigens. Ik vind veel best, heb engelengeduld en ben echt niet kleinzerig als er een keer iets voorvalt tussen honden. Laat iemand echter willens en wetens een gemuilkorfde hond op mijn hond klappen dan krijgt die hond wel een klap of ik breng hem op een andere manier op andere gedachten. Niet omdat ik dat fijn of leuk vind maar die mensen laten mij dan geen keuze.Dinos schreef:Liep de hond van je moeder ook los trouwens?
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Lijkt mij dat als je weet dat je hond agressief is naar andere honden je hem niet zomaar op een andere hond laat knallen met het idee hij een muilkorf om heeft "en dus toch niet kan bijten".
Netjes dat hij dan misschien een muilkorf om heeft maar een agressieve benadering blijft een agressieve benadering (ook al zou de fysieke schade voor de andere hond mee kunnen vallen. Die van mij hoeft echt niet gebeten te worden om schrik te hebben van de "ik knal er ff lekker boven op" benadering van een andere hond.
Het omhebben van een bandje/korfje staat inderdaad bij mensen wel vaak gelijk aan; gevaarlijke hond.
Onze vorige bruine DSL had vaak na het rennen etc. grote kwijlslierten aan zijn bek hangen die, als hij zich uitschudde, om zijn snoet heen sloegen en dan net op een witte band rond zijn snoet leek. Daar kregen wij wel eens reactie op in de trant van "is hij vals ?".
Netjes dat hij dan misschien een muilkorf om heeft maar een agressieve benadering blijft een agressieve benadering (ook al zou de fysieke schade voor de andere hond mee kunnen vallen. Die van mij hoeft echt niet gebeten te worden om schrik te hebben van de "ik knal er ff lekker boven op" benadering van een andere hond.
Het omhebben van een bandje/korfje staat inderdaad bij mensen wel vaak gelijk aan; gevaarlijke hond.
Onze vorige bruine DSL had vaak na het rennen etc. grote kwijlslierten aan zijn bek hangen die, als hij zich uitschudde, om zijn snoet heen sloegen en dan net op een witte band rond zijn snoet leek. Daar kregen wij wel eens reactie op in de trant van "is hij vals ?".
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik heb het ook eens bij de hakken gehad. Had een muilkorf om, klapte zó op Skadi, en het baasje stond erbij met de woorden 'er gebeurt niks, hij heeft een muilkorf om'. Witheet was ik!
Nadat ik de hond (verminderd vriendelijk) heb weggejaagd heb ik het baasje (heel erg verminderd vriendelijk) verteld wat ik van haar, haar actie en haar hond vond. Ik vrees dat ik op een nogal tokkiemanier uit mijn stekker ben gegaan. (Iets met 'houd dat godverdommese kutjoekel bij je, achterlijk wijf', en dat was dan meteen het zachtaardigste dat uit mijn mond kwam.)
Mijn nichtje was erbij, en die heb ik later gezegd dat het fout was dat ik zo kwaad was geworden. Zei ze, nog nastuiterend van kwaadheid 'ja, logisch toch! Wat een stom mens!'.
Ze lopen er tussen, hoor.
Die had de muilkorf écht niet om wegens vreten. Die had maar één ding in gedachten, rechtstreeks op Skadi klappen, en dat deed hij ook voordat ik of Skadi hem zelfs maar gezien had.
Nadat ik de hond (verminderd vriendelijk) heb weggejaagd heb ik het baasje (heel erg verminderd vriendelijk) verteld wat ik van haar, haar actie en haar hond vond. Ik vrees dat ik op een nogal tokkiemanier uit mijn stekker ben gegaan. (Iets met 'houd dat godverdommese kutjoekel bij je, achterlijk wijf', en dat was dan meteen het zachtaardigste dat uit mijn mond kwam.)
Mijn nichtje was erbij, en die heb ik later gezegd dat het fout was dat ik zo kwaad was geworden. Zei ze, nog nastuiterend van kwaadheid 'ja, logisch toch! Wat een stom mens!'.
Ze lopen er tussen, hoor.
Die had de muilkorf écht niet om wegens vreten. Die had maar één ding in gedachten, rechtstreeks op Skadi klappen, en dat deed hij ook voordat ik of Skadi hem zelfs maar gezien had.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hondje van m'n moeder loopt ook met korf (bij haar, bij mij niet nodig) omdat hij neemt nog wel eens wat te moeten "regelen" en niet snapt dat hij toch echt maar 12,5 kilo weegt
moeders kan ook met haar 80 jaar niet snel ingrijpen als er wat zou zijn. Met korf zoekt hij zelfs hey regelen niet op 
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik vind het zo onbegrijpelijk dat mensen denken dat hun hond alleen schade aan kan richten met zijn bek.
Zie het al voor me dat ik Enzi een muilkorf omdoe en hem maar op elk reu laat klappen die hem niet aanstaat want hij heeft toch een muilkorf om en kan niks doen. Dat 45 kilo spieren een impact hebben op een andere hond die hij naar de grond bulldozerd laten we dan maar voor wat het is
Onbegrijpelijk.
En je gemuilkorfde hond zal maar eens de verkeerde treffen dan wordt hij zelf aan gort gebeten want kan zichzelf dan niet verdedigen. Ongelooflijk.
Zie het al voor me dat ik Enzi een muilkorf omdoe en hem maar op elk reu laat klappen die hem niet aanstaat want hij heeft toch een muilkorf om en kan niks doen. Dat 45 kilo spieren een impact hebben op een andere hond die hij naar de grond bulldozerd laten we dan maar voor wat het is
En je gemuilkorfde hond zal maar eens de verkeerde treffen dan wordt hij zelf aan gort gebeten want kan zichzelf dan niet verdedigen. Ongelooflijk.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Daar zou ik dus ook pissig om worden. Nog los van het feit dat ik te veel honden ken die een muilkorf binnen enkele seconden loskrijgen als ze dat willen, is bij een krakkemikkige oude hond zoals Cyntha de schade ook al erg genoeg als er 'slechts' gebeukt kan worden zonder bijten.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat is als normaal weldenkend mens ook heel moeilijk te begrijpen Nerazi. De grote groep gedegenereerden die onevenredig snel groeit t.o.v. van mensen zoals jij en ik zijn over het algemeen vrij beperkt in hun denkwijze. Over het algemeen reageren ze vanuit primitieve instincten.Nerazi schreef:Ik vind het zo onbegrijpelijk dat mensen denken dat hun hond alleen schade aan kan richten met zijn bek.
Zie het al voor me dat ik Enzi een muilkorf omdoe en hem maar op elk reu laat klappen die hem niet aanstaat want hij heeft toch een muilkorf om en kan niks doen. Dat 45 kilo spieren een impact hebben op een andere hond die hij naar de grond bulldozerd laten we dan maar voor wat het isOnbegrijpelijk.
Vanwege de teeltkeuze - soort zoekt soort - houdt deze groep zich goed in stand. Als gevolg hiervan zijn ze zeer nadrukkelijk en veelal hinderlijk aanwezig.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wolfsblut schreef:Dat is als normaal weldenkend mens ook heel moeilijk te begrijpen Nerazi. De grote groep gedegenereerden die onevenredig snel groeit t.o.v. van mensen zoals jij en ik zijn over het algemeen vrij beperkt in hun denkwijze. Over het algemeen reageren ze vanuit primitieve instincten.Nerazi schreef:Ik vind het zo onbegrijpelijk dat mensen denken dat hun hond alleen schade aan kan richten met zijn bek.
Zie het al voor me dat ik Enzi een muilkorf omdoe en hem maar op elk reu laat klappen die hem niet aanstaat want hij heeft toch een muilkorf om en kan niks doen. Dat 45 kilo spieren een impact hebben op een andere hond die hij naar de grond bulldozerd laten we dan maar voor wat het isOnbegrijpelijk.
Vanwege de teeltkeuze - soort zoekt soort - houdt deze groep zich goed in stand. Als gevolg hiervan zijn ze zeer nadrukkelijk en veelal hinderlijk aanwezig.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Precies, en met al dat gepats schiet je ook weinig op vind ik.kipo schreef:Ik vind het argument 'want met muilkorf om kan hij niks doen' nergens op slaan. Mij zegt dat al dat die hond zonder muilkorf wél wat zou doen, dus met muilkorf zal 'ie dan niet ineens heel gezellig willen spelen, schat ik zo. Plus, met muilkorf kan hij dan weliswaar geen gaten maken, maar onderuit schoffelen kan nog steeds.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Daisy@ schreef:Precies, en met al dat gepats schiet je ook weinig op vind ik.kipo schreef:Ik vind het argument 'want met muilkorf om kan hij niks doen' nergens op slaan. Mij zegt dat al dat die hond zonder muilkorf wél wat zou doen, dus met muilkorf zal 'ie dan niet ineens heel gezellig willen spelen, schat ik zo. Plus, met muilkorf kan hij dan weliswaar geen gaten maken, maar onderuit schoffelen kan nog steeds.
Hondje van m'n moeder "patst" dus niet meer met korf
- kipo
- Zeer actief
Maar dan is er toch geen probleem? Het gaat mij erom dat je niet je hond maar op een ander af laat stormen of erger omdat 'ie met muilkorf toch niet kan bijten.crutz schreef:Daisy@ schreef:Precies, en met al dat gepats schiet je ook weinig op vind ik.kipo schreef:Ik vind het argument 'want met muilkorf om kan hij niks doen' nergens op slaan. Mij zegt dat al dat die hond zonder muilkorf wél wat zou doen, dus met muilkorf zal 'ie dan niet ineens heel gezellig willen spelen, schat ik zo. Plus, met muilkorf kan hij dan weliswaar geen gaten maken, maar onderuit schoffelen kan nog steeds.
Hondje van m'n moeder "patst" dus niet meer met korfwrs ook omdat zij ontspannender
loopt
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Als ik een hond met korf zie, loop ik meestal toch wel een straatje om. Je kan niet van een afstand zien waarom hij er eentje om heeft en met korf om kunnen ze alsnog op je hond duiken. Wel schrik minder als ik een beagle met korf zie, dan denk ik eigenlijk meteen dat hij hem omheeft wegens poep eten