Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen geluid meer na tia

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sterre

Geen geluid meer na tia

Ongelezen bericht door Sterre »

De hond van onze vrienden (Drentse Patrijs van 11 jaar) heeft vorige week een tia gehad. Het gaat nu langzaam wat beter met hem gelukkig. Hij maakt alleen geen enkel geluid meer. Hij blaft niet meer als de postbode komt. En als hij uit wilde ging hij altijd piepen. Doet hij ook niet meer. Zelfs als hij ligt te dromen maakt hij geen enkel geluid meer. Nu is dat verder natuurlijk niet erg. Maar omdat ik er helemaal niets van kan vinden op internet en ik wel benieuwd ben mijn vraag of iemand van jullie daar wel eens van gehoord heeft?
Sterre

Re: Geen geluid meer na tia

Ongelezen bericht door Sterre »

Nanna schreef:Een tia? Bedoel je een geriatrisch vestibulair syndroom? Dat is een aandoening van het middenoor en wie weet hoort deze hond zichzelf even niet meer waardoor hij ook de zin van het reageren niet inziet ;-)

Nee dat bedoel ik niet. Sterre heeft dat al twee keer gehad. En daar leek het niet op. Geen scheve kop geen bewegende ogen. Geen raar loopje enz. Alles wat Sterre gehad heeft had hij niet. Hij heeft geen coördinatie aan zijn linkerkant lijkt het. Zijn linkervoorpoot staat af en toe schuin achter zijn rechtervoorpoot. Maar als de poot dan rechtgezet wordt door de baas kan hij wel lopen. Hij kan ook maar vanaf één kant zelf opstaan. Verder is hij heel moe maar eet en drinkt en plast en poept wel. Het gaat sinds vandaag iets beter en ze hebben zelfs een klein wandelingetje gemaakt voor het huis. Dus de dierenarts dacht aan een tia. Hij kijkt ook op als hij geroepen wordt. Maar hij maakt helemaal geen geluid meer.
krullie
Zeer actief

Re: Geen geluid meer na tia

Ongelezen bericht door krullie »

een tia moet je tijd geven.
mijn mika is er bijna helemaal van hersteld omdat we er ook vroeg bijwaren.
maar dat van dat voorpootje ken ik wel.
het is echt veel oefenen en gedragsverandering kan net als bij mensen voorkomen.
sterkte ermee.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”