Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergische reactie onkruid?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Allergische reactie onkruid?

Ongelezen bericht door Lientje »

Sorry, kan geen foto's plaatsen, maar ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben. lien heeft een soort schroei/brandplekje bovenop haar snuit. Is niet kapot en jeukt ook niet maar wel verdikt, haartjes zijn weg en een beetje een schaafwond/brandwond structuur.Ik dacht eigenlijk aan sap van een of ander onkruid. De bermen zijn gemaaid en ze zit overza met dur neus tussen. Verder heeft ze ook een soort hangkin. Daar waar de keel overgaat in de kin hangt echt enorm veel vel en ook een klein beetje verdikt. Ook haar lip hangt een heel klein beetje. Ze heeft verder nergens last van, is gewoon speels, geen jeuk, pijn etc. Kan dit van een plant komen en zo ja welke en hoe lang duurt het voordat het weer wegtrekt? DA is alleen voor spoedgevallen bereikbaar en zolang ze nergens last van heeft vind ik het nog geen spoedgeval, maar ik wil eigenlijk toch even gerustgesteld worden :ugh:
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Allergische reactie onkruid?

Ongelezen bericht door Dartel »

Berenklauw kan dat veroorzaken. Dat is geen allergische reactie, dat is gewoon een reactie op de brandende vloeistof die de plant afgeeft. Ook bij mensen kan die plant voor blaren zorgen!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_berenklauw" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Allergische reactie onkruid?

Ongelezen bericht door Lientje »

Dartel schreef:Berenklauw kan dat veroorzaken. Dat is geen allergische reactie, dat is gewoon een reactie op de brandende vloeistof die de plant afgeeft. Ook bij mensen kan die plant voor blaren zorgen!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_berenklauw" onclick="window.open(this.href);return false;
Die staan hier inderdaad veel in de berm en en nu er gemaaid is, is ze vast met haar koppie met de vloeistof van de plant in aanraking gekomen. Heb even gegoogled op afbeeldingen van honden die ermee in aanraking zijn gekomen, die hebben dezelfde plekken als mijn hond. Gelukkig heeft ze het niet heel erg. Het gaat dus vanzelf weer weg als ik het goed lees. Bedankt voor je reactie, ik ben gerustgesteld :D
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”