Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

haarballen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo
Aantal honden: 2

haarballen

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Hoi
gioia speelt overdag nogal wild met de maltheser van mijn ouders. Hierdoor krijgt ze een hoop haren binnen.
Sinds ik haar heb spuugt ze regelmatig (wekelijks) haarballen uit. Het is nu wel al minder vaak dan aan het begin, ze wordt ook al wat rustiger met spelen.
Gisteren was ze in de auto misselijk (heen en terug), en gisternacht heeft ze weer een haarbal uitgekotst.

Kent iemand een middeltje wat ik haar kan geven zodat het haar oplost ofzoiets?
Ik ga het spelen met kyara niet sroppen, ze spelen juist zo lief met elkaar. Wel ben ik op aan het letten dat gioia niet vol aan de haren van kyara trekt, maar dat is meer omdat dat kyara pijn doet.

wanneer ik de volgende keer bij de dierenarts ben zal ik haar ook vragen wat te doen, maar misschien weet iemand hier iets.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lemuria

Re: haarballen

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oorzaak aanpakken. Een hond heeft anderhonds haren niet uit te trekken en op te vreten in spel. Kan natuurlijk altijd gebeuren dat er wat plukken rondvliegen, maar als het de Maltheser pijn doet, kan het al eigenlijk geen leuk, ontspannen spel zijn. Afkappen dus. Ik persoonlijk zou ze, als het spel te ruw wordt, even uit elkaar halen, laten kalmeren en dan weer door laten spelen. Weer ruw spelen = weer uit elkaar.
hermelien1989
Actief
Lilo, cockapoo

Ik zoek echt een andere oplossing.
Dat aan de haren trekken doet ze als kyara op de bank springt. Gioia kan dat nog niet goed en probeert dan kyara omlaag te trekken. Dit staan wij ook niet toe.
Voor de rest mogen ze van ons gewoon spelen. Uiteraard houden wij het in de gaten en kappen het af als het te erg wordt, maar die 2 spelen nu eenmaal een beetje ruw. Dat vinden ze beide echt geweldig en kyara is ook helemaal opgebloeid sinds gioia er is (senna de beardie houdt niet van die manier van spelen).

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ik hoop wel dat je het goed ziet.
onze herderpup speelt ook met onze chi, en voor een buitenstaander lijkt het net of tommy(chi) het net zo leuk vind. ik merk echter aan kleine dingetjes dat het hem teveel wordt, en grijp in. phoenix mag nu niet meer met tommy spelen, omdat het grootte en gewichtsverschil gewoon te groot is. een pup van 20 kilo kan niet veilig spelen met een hondje van 3,5 kilo.
en het valt heel erg op dat tommy phoenix nooit uitdaagt nu phoenix niet meer met hem mag spelen, dus blijkbaar vond hij het toch niet zo leuk.
haarballen heeft tommy ook, maar hij braakt ze gewoon uit, en het is verder geen probleem. voor katten heb je wel pasta die het ophoesten van haarballen makkelijker maakt, maar ik weet niet of dat bij honden ook werkt.
hermelien1989
Actief
Lilo, cockapoo

Zolang kyara zelf de aanvallen begint en dan meteen op haar rug gaat liggen om te spelen ( eerst speels happen naar gioia en dan snel op de rug van speel nu met me) maak ik me geen zorgen of ze het wilt of niet.
beide honden zijn 4 a 5 kilo zwaar, alleen is gioia een paar cm groter. Eerlijke match dus.

Als kyara niet meer wil spelen, dan gaat ze buiten bereik van gioia liggen. Op de bank, een stoel of de bovenverdieping va het huis. Na een rustperiode zoekt zedan gioia weer op om even wild door te gaan.

We doen Gioia elke dag een paar uur in de bench om haar de nodige rust te geven, anders blijven ze maar spelen. Ze slaapt dan ook flink.

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

als ze beiden ongeveer even zwaar zijn is het geen probleem. zeker niet als het spel van beide honden uitgaat. maar ja, die haarballen blijf je dan wel houden :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”