Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plastic dop opgevroten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sterre

Re: Plastic dop opgevroten

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat jammer dat het niet uitgebraakt is. Bij Sterre is het inderdaad zo gebeurd dat het veel later uit de maag doorgeschoten is naar de darm en daar bleef het steken. Maar omdat ik helemaal niet wist dat ze iets geks gegeten had (was waarschijnlijk al bij haar vorige baas gebeurd, het was een wollen pompoen die versteend was) duurde het een paar dagen met medicijnen tegen misselijkheid en overgeven voordat er verder gezocht is. Ze is uiteindelijk geopereerd en het is weer helemaal goed gekomen.
Dus goed opletten of ze gaat braken terwijl de dop er niet uit komt.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn hond heeft een keer brie in de verpakking naar binnen gewerkt. Dit is 4 dagen onderweg geweest. In tussentijd heeft het wel diarree veroorzaakt door een onvolledige verstopping. Maar uit eindelijk is het dus goed gekomen.
Bij mij was het te laat om te laten braken. De dierenarts heeft aangegeven dat ik alert moest zijn op signalen van (buik)pijn en koorts. Ook moest de buik soepel blijven aanvoelen. Zodra ze niet meer zou ontlasten of signalen van pijn zou geven, zou ik met spoed naar de dierenarts moeten voor verder acties. Gelukkig is het niet zover gekomen.

In die tijd maakte ik mezelf natuurlijk helemaal gek van ongerustheid. De verhalen van honden waarmee het slecht is af gelopen, zijn natuurlijk talrijk op internet te vinden. Maar aan de andere kant word er natuurlijk vaak genoeg door honden vanalles naar binnen gewerkt en sta ik er wat ontspannender in.

Heel veel succes en ik hoop dat het er gauw uit komt.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Mijn moeders hond had als puppie een dopje opgegeten. Die is in haar darm terecht gekomen en die was verstopt. Ze heeft toen een operatie gehad om de dop eruit te halen.
Nu was zij natuurlijk een pup, maar let maar wel goed op.

succes!
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Inge O schreef:veel kans dat het in de maag is blijven zitten en als het dat braaf volhoudt is er niks aan de hand maar als het toch besluit door te schuiven kan het natuurlijk voor problemen zorgen.

en waar ze die tip van die peperkoek blijven halen beats me :oeps: .
Wat zij zegt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”