Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

-

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

HanneL
nieuw lid

-

Ongelezen bericht door HanneL »

-
Laatst gewijzigd door HanneL op 06 nov 2014 21:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Re: Kruising Franse bulldog en ??

Ongelezen bericht door Kipper »

Vind ook die witte veel knapper!
HanneL
nieuw lid

-
Laatst gewijzigd door HanneL op 06 nov 2014 21:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik denk een kruising FB met FB :idea: :mrgreen: Ben het met de rest eens; de witte is mooier en ben maar blij met die lange snuit ;)
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Als alle Franse bulldoggen er toch eens zo uit zouden zien :I:
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Die witte is leuk :) misschien x jack russel?

Ik zag laatst een franse bulldog x shiba inu kruising. Die zag er ook al zo goed uit :)
Laatst gewijzigd door hermelien1989 op 05 nov 2014 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Prima gelukte FB. Functioneel ook. Wanneer ze kruisen met andere rassen krijg je volgens mij meteen een normale staart terug, dus ik denk 'lelijke=functionele' FB x 'lelijke=functionele' FB. Wees er blij mee
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat het een pure Franse Bull is die toevallig zo uitgepakt is. Ik zie er geen ander ras in verder.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rosita Compagner schreef:Prima gelukte FB. Functioneel ook. Wanneer ze kruisen met andere rassen krijg je volgens mij meteen een normale staart terug, dus ik denk 'lelijke=functionele' FB x 'lelijke=functionele' FB. Wees er blij mee

:ok:

Waarschijnlijk hebben de fokkers gewoon een oostblok hondje gekocht of laten dekken.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

laeken schreef:Ik denk dat het een pure Franse Bull is die toevallig zo uitgepakt is. Ik zie er geen ander ras in verder.
Lijkt mij ook, want hij lijkt heel erg op ons bulletje uit de jaren 60.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Koppie lijkt wat minder rond dan bij de gemiddelde fb, maar dat kan ook door de foto's komen.

Je schrijft dat ze bij dezelfde mensen vandaan komt als de eerste; heb je de ouders niet gezien dan? Zeker als de eerste ademhalingsproblemen heeft, zou ik dus al niet teruggegaan zijn.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
HanneL
nieuw lid

-
Laatst gewijzigd door HanneL op 06 nov 2014 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Schimmig verhaal, het klinkt gewoon alsof je tot 3 maal toe een boordfok pup hebt gekocht. Of is een 'topkweker' een belgische manier om een verantwoorde fokker die fokt volgens de rasvereniging te benoemen? Ook dan hoef je natuurlijk niet verrast te zijn op gezondheidsproblemen want het is immers een Engelse bulldog en die zijn nou eenmaal krakkemikkig waar je hem ook vandaan haalt ;) En dit geldt eigenlijk ook voor Franse bulldogs. Daar heb je voor gekozen.
Maar het maakt natuurlijk weinig uit wat er in zit voor de medische zorg. Een hond is een hond en de dierenarts gaat behandelingen echt niet af stemmen op eventuele inmenging van andere rassen. Die kijkt gewoon naar de hond die hij op de tafel heeft.
Als je het echt wilt weten, kun je een DNA test laten doen.
Afbeelding
HanneL
nieuw lid

Alsjeblief zeg, wie ben jij om zoiets te zeggen. Dat dit inderdaad het geval kan geweest zijn bij mijn laatste, maar eentje die afkomstig is van de eigen gezinshonden, waar ze nu voor het geld gegaan zijn en eentje van een echte goede fokker, kijk eens of er bij je eigen hond geen broodfok inzit en nee hoor dat is helemaal geen 'Belgische manier van vernoemen'. Als ik nu op hetzelfde niveau als jij zou zitten zou ik hier nog verder op ingaan en de naam van de fokker van de EB vernoemen alsook eens een low blow naar de Hollandse nationaliteit uitstrooien, maar hier hou ik me echt niet verder mee bezig, natuurlijk wist ik dat geen al te groot licht hierop iets zou aan te merken hebben. Andere rassen andere problemen, duidelijk nog niet teveel honden gehad en dit is pas een broodfok opmerking die letten daar ook niet zo op want hé een hond is een hond he, zo weet je tenminste waar je op moet letten en hetzelfde voor de omgang met andere honden. Dat is juist wat ik zeg dat het altijd kan voorkomen bij bulldogs of het nu op stamboom is of niet, misschien eens beter lezen ipv direct een domme comment te plaatsen. K blijf hier liever weg op deze manier en dat ga ik ook meteen doen nu ik mijn vraag gesteld heb en er ook normale reacties gekregen heb apart van de jouwe, want voor de gezelligheid moeten 'de belgen' hier niet zijn en niet iedereen kan alles zo goed weten als jij he ;-)
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

HanneL schreef:Alsjeblief zeg, wie ben jij om zoiets te zeggen. Dat dit inderdaad het geval kan geweest zijn bij mijn laatste, maar eentje die afkomstig is van de eigen gezinshonden, waar ze nu voor het geld gegaan zijn en eentje van een echte goede fokker, kijk eens of er bij je eigen hond geen broodfok inzit en nee hoor dat is helemaal geen 'Belgische manier van vernoemen'. Als ik nu op hetzelfde niveau als jij zou zitten zou ik hier nog verder op ingaan en de naam van de fokker van de EB vernoemen alsook eens een low blow naar de Hollandse nationaliteit uitstrooien, maar hier hou ik me echt niet verder mee bezig, natuurlijk wist ik dat geen al te groot licht hierop iets zou aan te merken hebben. Andere rassen andere problemen, duidelijk nog niet teveel honden gehad en dit is pas een broodfok opmerking die letten daar ook niet zo op want hé een hond is een hond he, zo weet je tenminste waar je op moet letten en hetzelfde voor de omgang met andere honden. Dat is juist wat ik zeg dat het altijd kan voorkomen bij bulldogs of het nu op stamboom is of niet, misschien eens beter lezen ipv direct een domme comment te plaatsen. K blijf hier liever weg op deze manier en dat ga ik ook meteen doen nu ik mijn vraag gesteld heb en er ook normale reacties gekregen heb apart van de jouwe, want voor de gezelligheid moeten 'de belgen' hier niet zijn en niet iedereen kan alles zo goed weten als jij he ;-)
Huh?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: -

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Kunnen we geen blauwe vinkjes invoeren?
Kunnen we zien of ze het nog wel leest :Q:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Sanne!! schreef:Kunnen we geen blauwe vinkjes invoeren?
:D :goeie:
Paisley
Zeer actief

Nou, ik heb duidelijk een pijnlijk punt geraakt. Ik bedoelde het niet verkeerd hoor, maar als je voor de bulldogs kiest, kies je voor een grote kans op gezondheidsproblemen. Als je jongste bull een kruising is, is dit wat mij betreft alleen maar goed nieuws want er zijn weinig honden met zoveel problemen als bulldogs.

En ik wilde alleen maar aangeven dat ik niet wist wat je met 'topkweker' bedoelt, want dat zijn gewoon taalverschillen. In noord nederland kweekt een kweker tomaten of appels, geen dieren. In ieder geval rinkelen dan bij mij de alarm belletjes, gezien dit soort bedrijven zich graag zo noemen http://www.marktplaats.nl/verkopers/170 ... ichSnippet" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Voortaan maar weer het 1e bericht direct quoten? :idea:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Tut tut.. jij bent wel erg lichtgeraakt zeg!
Ik lees helemaal niets wat zo schokkend of beledigend is dat je er boos om moet worden.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Sanne!! schreef:Kunnen we geen blauwe vinkjes invoeren?
Haha, goed plan!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:80: Streepjes, wat is gebeurt.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

HanneL schreef:-
Ik heb wel gehoord van de dalmatier.. Maar een streepjes hond?
Misschien een kruising met een dalmatier met een basset? Dan zijn de streepjes misschien wat meer uitgerekt? :lol1:
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

cloris schreef:Voortaan maar weer het 1e bericht direct quoten? :idea:
Kan je mensen niet direct van de site knikkeren als ze er een - of ... van maken? Die hoeven we toch niet meer terug? Ik vind dit zo bere irritant
Afbeelding
Lemuria

HanneL schreef:Alsjeblief zeg, wie ben jij om zoiets te zeggen. Dat dit inderdaad het geval kan geweest zijn bij mijn laatste, maar eentje die afkomstig is van de eigen gezinshonden, waar ze nu voor het geld gegaan zijn en eentje van een echte goede fokker, kijk eens of er bij je eigen hond geen broodfok inzit en nee hoor dat is helemaal geen 'Belgische manier van vernoemen'. Als ik nu op hetzelfde niveau als jij zou zitten zou ik hier nog verder op ingaan en de naam van de fokker van de EB vernoemen alsook eens een low blow naar de Hollandse nationaliteit uitstrooien, maar hier hou ik me echt niet verder mee bezig, natuurlijk wist ik dat geen al te groot licht hierop iets zou aan te merken hebben. Andere rassen andere problemen, duidelijk nog niet teveel honden gehad en dit is pas een broodfok opmerking die letten daar ook niet zo op want hé een hond is een hond he, zo weet je tenminste waar je op moet letten en hetzelfde voor de omgang met andere honden. Dat is juist wat ik zeg dat het altijd kan voorkomen bij bulldogs of het nu op stamboom is of niet, misschien eens beter lezen ipv direct een domme comment te plaatsen. K blijf hier liever weg op deze manier en dat ga ik ook meteen doen nu ik mijn vraag gesteld heb en er ook normale reacties gekregen heb apart van de jouwe, want voor de gezelligheid moeten 'de belgen' hier niet zijn en niet iedereen kan alles zo goed weten als jij he ;-)
Alsjeblieft, een tíkje meer interpunctie en een tíkje minder boos geratel en dan kunnen we dit lezen/begrijpen :ok:
Lemuria

Sas schreef:
cloris schreef:Voortaan maar weer het 1e bericht direct quoten? :idea:
Kan je mensen niet direct van de site knikkeren als ze er een - of ... van maken? Die hoeven we toch niet meer terug? Ik vind dit zo bere irritant
Mee eens. Bere irritant EN kinderlijk.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Paisley schreef:
En ik wilde alleen maar aangeven dat ik niet wist wat je met 'topkweker' bedoelt, want dat zijn gewoon taalverschillen. In noord nederland kweekt een kweker tomaten of appels, geen dieren. In ieder geval rinkelen dan bij mij de alarm belletjes, gezien dit soort bedrijven zich graag zo noemen http://www.marktplaats.nl/verkopers/170 ... ichSnippet" onclick="window.open(this.href);return false;

ff op je link reageren ;)
dat is effectief een broddfokker hoor ;) die is nu bezig om een zaak aan te spannen tegen an Lemens (die zich inzet tegen broodfokkers) voor een hele hoop geld, omdat ze zijn naam in een slecht dag licht plaatst volgens hem
ik ben er ooit zelf een keer onverwachts binnen geweest (aja in de schuur) en ik vond het al niet normaal dat je tig pups hebt zitten in glazen bakken in een schuur en alle volwassen honden buiten zitten en er zelfs pups bij zaten van "rassen" waar geen volwassen honden van aanwezig waren (of die moesten in de andere schuur gezeten hebben, dat weet ik niet)

in België is het redelijk normaal, hier kweken ze allemaal dieren en groenten/fruit ;)
ondanks dat ik in België woon, fok ik honden, fokt mijn buurman varkens en kweekt mijn overbuurman aardappelen (oke eigenlijk patatten maar soit haha)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

vania schreef:
Paisley schreef:

dat is effectief een broddfokker hoor ;)
Ja dat weet ik, daarom zet ik hem ook neer. Ze verhandelen ook oostblok honden.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Paisley schreef:
vania schreef:
Paisley schreef:

dat is effectief een broddfokker hoor ;)
Ja dat weet ik, daarom zet ik hem ook neer. Ze verhandelen ook oostblok honden.
Jesis wat een handel(aar) :80: . Wat zijn 'pick up' pups???
Paisley
Zeer actief

Zat ik me ook af te vragen. Doet me een beetje denken aan `weg is weg, op is op` maar misschien bedoelen ze ook wel dat deze pup met honderden anderen in een pickup vanuit polen zijn vervoerd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”