Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
-
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
Re: Kruising Franse bulldog en ??
Vind ook die witte veel knapper!
-
- nieuw lid
Ik denk een kruising FB met FB
Ben het met de rest eens; de witte is mooier en ben maar blij met die lange snuit 

- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Als alle Franse bulldoggen er toch eens zo uit zouden zien 

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Die witte is leuk
misschien x jack russel?
Ik zag laatst een franse bulldog x shiba inu kruising. Die zag er ook al zo goed uit

Ik zag laatst een franse bulldog x shiba inu kruising. Die zag er ook al zo goed uit

Laatst gewijzigd door hermelien1989 op 05 nov 2014 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Prima gelukte FB. Functioneel ook. Wanneer ze kruisen met andere rassen krijg je volgens mij meteen een normale staart terug, dus ik denk 'lelijke=functionele' FB x 'lelijke=functionele' FB. Wees er blij mee
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat het een pure Franse Bull is die toevallig zo uitgepakt is. Ik zie er geen ander ras in verder.
- dagmar88
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:Prima gelukte FB. Functioneel ook. Wanneer ze kruisen met andere rassen krijg je volgens mij meteen een normale staart terug, dus ik denk 'lelijke=functionele' FB x 'lelijke=functionele' FB. Wees er blij mee

Waarschijnlijk hebben de fokkers gewoon een oostblok hondje gekocht of laten dekken.
Lijkt mij ook, want hij lijkt heel erg op ons bulletje uit de jaren 60.laeken schreef:Ik denk dat het een pure Franse Bull is die toevallig zo uitgepakt is. Ik zie er geen ander ras in verder.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Koppie lijkt wat minder rond dan bij de gemiddelde fb, maar dat kan ook door de foto's komen.
Je schrijft dat ze bij dezelfde mensen vandaan komt als de eerste; heb je de ouders niet gezien dan? Zeker als de eerste ademhalingsproblemen heeft, zou ik dus al niet teruggegaan zijn.
Je schrijft dat ze bij dezelfde mensen vandaan komt als de eerste; heb je de ouders niet gezien dan? Zeker als de eerste ademhalingsproblemen heeft, zou ik dus al niet teruggegaan zijn.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
- nieuw lid
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Schimmig verhaal, het klinkt gewoon alsof je tot 3 maal toe een boordfok pup hebt gekocht. Of is een 'topkweker' een belgische manier om een verantwoorde fokker die fokt volgens de rasvereniging te benoemen? Ook dan hoef je natuurlijk niet verrast te zijn op gezondheidsproblemen want het is immers een Engelse bulldog en die zijn nou eenmaal krakkemikkig waar je hem ook vandaan haalt
En dit geldt eigenlijk ook voor Franse bulldogs. Daar heb je voor gekozen.
Maar het maakt natuurlijk weinig uit wat er in zit voor de medische zorg. Een hond is een hond en de dierenarts gaat behandelingen echt niet af stemmen op eventuele inmenging van andere rassen. Die kijkt gewoon naar de hond die hij op de tafel heeft.
Als je het echt wilt weten, kun je een DNA test laten doen.

Maar het maakt natuurlijk weinig uit wat er in zit voor de medische zorg. Een hond is een hond en de dierenarts gaat behandelingen echt niet af stemmen op eventuele inmenging van andere rassen. Die kijkt gewoon naar de hond die hij op de tafel heeft.
Als je het echt wilt weten, kun je een DNA test laten doen.

-
- nieuw lid
Alsjeblief zeg, wie ben jij om zoiets te zeggen. Dat dit inderdaad het geval kan geweest zijn bij mijn laatste, maar eentje die afkomstig is van de eigen gezinshonden, waar ze nu voor het geld gegaan zijn en eentje van een echte goede fokker, kijk eens of er bij je eigen hond geen broodfok inzit en nee hoor dat is helemaal geen 'Belgische manier van vernoemen'. Als ik nu op hetzelfde niveau als jij zou zitten zou ik hier nog verder op ingaan en de naam van de fokker van de EB vernoemen alsook eens een low blow naar de Hollandse nationaliteit uitstrooien, maar hier hou ik me echt niet verder mee bezig, natuurlijk wist ik dat geen al te groot licht hierop iets zou aan te merken hebben. Andere rassen andere problemen, duidelijk nog niet teveel honden gehad en dit is pas een broodfok opmerking die letten daar ook niet zo op want hé een hond is een hond he, zo weet je tenminste waar je op moet letten en hetzelfde voor de omgang met andere honden. Dat is juist wat ik zeg dat het altijd kan voorkomen bij bulldogs of het nu op stamboom is of niet, misschien eens beter lezen ipv direct een domme comment te plaatsen. K blijf hier liever weg op deze manier en dat ga ik ook meteen doen nu ik mijn vraag gesteld heb en er ook normale reacties gekregen heb apart van de jouwe, want voor de gezelligheid moeten 'de belgen' hier niet zijn en niet iedereen kan alles zo goed weten als jij he 

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Huh?HanneL schreef:Alsjeblief zeg, wie ben jij om zoiets te zeggen. Dat dit inderdaad het geval kan geweest zijn bij mijn laatste, maar eentje die afkomstig is van de eigen gezinshonden, waar ze nu voor het geld gegaan zijn en eentje van een echte goede fokker, kijk eens of er bij je eigen hond geen broodfok inzit en nee hoor dat is helemaal geen 'Belgische manier van vernoemen'. Als ik nu op hetzelfde niveau als jij zou zitten zou ik hier nog verder op ingaan en de naam van de fokker van de EB vernoemen alsook eens een low blow naar de Hollandse nationaliteit uitstrooien, maar hier hou ik me echt niet verder mee bezig, natuurlijk wist ik dat geen al te groot licht hierop iets zou aan te merken hebben. Andere rassen andere problemen, duidelijk nog niet teveel honden gehad en dit is pas een broodfok opmerking die letten daar ook niet zo op want hé een hond is een hond he, zo weet je tenminste waar je op moet letten en hetzelfde voor de omgang met andere honden. Dat is juist wat ik zeg dat het altijd kan voorkomen bij bulldogs of het nu op stamboom is of niet, misschien eens beter lezen ipv direct een domme comment te plaatsen. K blijf hier liever weg op deze manier en dat ga ik ook meteen doen nu ik mijn vraag gesteld heb en er ook normale reacties gekregen heb apart van de jouwe, want voor de gezelligheid moeten 'de belgen' hier niet zijn en niet iedereen kan alles zo goed weten als jij he
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Paisley
- Zeer actief
Re: -
Nou, ik heb duidelijk een pijnlijk punt geraakt. Ik bedoelde het niet verkeerd hoor, maar als je voor de bulldogs kiest, kies je voor een grote kans op gezondheidsproblemen. Als je jongste bull een kruising is, is dit wat mij betreft alleen maar goed nieuws want er zijn weinig honden met zoveel problemen als bulldogs.
En ik wilde alleen maar aangeven dat ik niet wist wat je met 'topkweker' bedoelt, want dat zijn gewoon taalverschillen. In noord nederland kweekt een kweker tomaten of appels, geen dieren. In ieder geval rinkelen dan bij mij de alarm belletjes, gezien dit soort bedrijven zich graag zo noemen http://www.marktplaats.nl/verkopers/170 ... ichSnippet" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik wilde alleen maar aangeven dat ik niet wist wat je met 'topkweker' bedoelt, want dat zijn gewoon taalverschillen. In noord nederland kweekt een kweker tomaten of appels, geen dieren. In ieder geval rinkelen dan bij mij de alarm belletjes, gezien dit soort bedrijven zich graag zo noemen http://www.marktplaats.nl/verkopers/170 ... ichSnippet" onclick="window.open(this.href);return false;

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Voortaan maar weer het 1e bericht direct quoten? 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Haha, goed plan!Sanne!! schreef:Kunnen we geen blauwe vinkjes invoeren?
Kunnen we zien of ze het nog wel leest
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik heb wel gehoord van de dalmatier.. Maar een streepjes hond?HanneL schreef:-
Misschien een kruising met een dalmatier met een basset? Dan zijn de streepjes misschien wat meer uitgerekt?

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Kan je mensen niet direct van de site knikkeren als ze er een - of ... van maken? Die hoeven we toch niet meer terug? Ik vind dit zo bere irritantcloris schreef:Voortaan maar weer het 1e bericht direct quoten?

Alsjeblieft, een tíkje meer interpunctie en een tíkje minder boos geratel en dan kunnen we dit lezen/begrijpenHanneL schreef:Alsjeblief zeg, wie ben jij om zoiets te zeggen. Dat dit inderdaad het geval kan geweest zijn bij mijn laatste, maar eentje die afkomstig is van de eigen gezinshonden, waar ze nu voor het geld gegaan zijn en eentje van een echte goede fokker, kijk eens of er bij je eigen hond geen broodfok inzit en nee hoor dat is helemaal geen 'Belgische manier van vernoemen'. Als ik nu op hetzelfde niveau als jij zou zitten zou ik hier nog verder op ingaan en de naam van de fokker van de EB vernoemen alsook eens een low blow naar de Hollandse nationaliteit uitstrooien, maar hier hou ik me echt niet verder mee bezig, natuurlijk wist ik dat geen al te groot licht hierop iets zou aan te merken hebben. Andere rassen andere problemen, duidelijk nog niet teveel honden gehad en dit is pas een broodfok opmerking die letten daar ook niet zo op want hé een hond is een hond he, zo weet je tenminste waar je op moet letten en hetzelfde voor de omgang met andere honden. Dat is juist wat ik zeg dat het altijd kan voorkomen bij bulldogs of het nu op stamboom is of niet, misschien eens beter lezen ipv direct een domme comment te plaatsen. K blijf hier liever weg op deze manier en dat ga ik ook meteen doen nu ik mijn vraag gesteld heb en er ook normale reacties gekregen heb apart van de jouwe, want voor de gezelligheid moeten 'de belgen' hier niet zijn en niet iedereen kan alles zo goed weten als jij he

Mee eens. Bere irritant EN kinderlijk.Sas schreef:Kan je mensen niet direct van de site knikkeren als ze er een - of ... van maken? Die hoeven we toch niet meer terug? Ik vind dit zo bere irritantcloris schreef:Voortaan maar weer het 1e bericht direct quoten?
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Paisley schreef:
ff op je link reageren

dat is effectief een broddfokker hoor

ik ben er ooit zelf een keer onverwachts binnen geweest (aja in de schuur) en ik vond het al niet normaal dat je tig pups hebt zitten in glazen bakken in een schuur en alle volwassen honden buiten zitten en er zelfs pups bij zaten van "rassen" waar geen volwassen honden van aanwezig waren (of die moesten in de andere schuur gezeten hebben, dat weet ik niet)
in België is het redelijk normaal, hier kweken ze allemaal dieren en groenten/fruit

ondanks dat ik in België woon, fok ik honden, fokt mijn buurman varkens en kweekt mijn overbuurman aardappelen (oke eigenlijk patatten maar soit haha)
- Paisley
- Zeer actief
Ja dat weet ik, daarom zet ik hem ook neer. Ze verhandelen ook oostblok honden.vania schreef:Paisley schreef:
ff op je link reageren
dat is effectief een broddfokker hoor![]()

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jesis wat een handel(aar)Paisley schreef:Ja dat weet ik, daarom zet ik hem ook neer. Ze verhandelen ook oostblok honden.vania schreef:Paisley schreef:
ff op je link reageren
dat is effectief een broddfokker hoor![]()

- Paisley
- Zeer actief
Zat ik me ook af te vragen. Doet me een beetje denken aan `weg is weg, op is op` maar misschien bedoelen ze ook wel dat deze pup met honderden anderen in een pickup vanuit polen zijn vervoerd.