Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat is geschikt speelmateriaal voor in de kennel
Moderator: moderatorteam
-
sjuutje
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
- Aantal honden: 2
wat is geschikt speelmateriaal voor in de kennel
Hallo,
Wie weet hebben jullie nog goede tips.
Wij hebben 2 working kelpies, 1 reu van 15 maanden en een teef van 4,5 jaar. Ze kunnen het erg goed met elkaar vinden, spelen veel samen maar kunnen ook rustig in elkaar buurt liggen rusten.
Ze gaan dagelijks 1 a 2 keer mee op lange wandeling, lopen canicross en gaan mee aan de fiets, met de ene doe ik behendigheid, met de andere schapen drijven, hier en daar nog wat "hersengym dingen" uitdaging genoeg dacht ik zelf. Moet ook wel want het zijn natuurlijk werkhonden.
Zo af en toe gaan onze honden een aantal uren in de kennel (op momenten dat wij beiden moeten werken), die bestaat uit een kapschuur (3 zijden dicht) met een uitloop-ren. Totale oppervlakte is ongeveer 6 x 4 meter. In de uitloop lag voorheen gras maar omdat de jongste telg steeds enorme gaten aan het graven was (en ook dicht bij de omheining) hebben we dat afgelopen week ook maar betegeld.
Onder het afdak van de schuur staan een hondenhok en een losse plastic mand. In die mand liggen fleecedekens, iets anders wordt stuk gemaakt helaas.
Voordat ik ga werken ga ik eerst met ze fietsen of een half uur of 3/4 uur met ze wandelen (het is nog donker dan dus ik kan geen ballen gooien etc.), moe worden ze daar overigens niet van, van zo'n wandeling....
Er is dus sprake van sloopgedrag. Mijn oudste hond deed dat eerder ook maar dat hield op toen ze 1 jaar oud was. De jongste telg doet het nu ook maar helaas is hij uit ander hout gesneden en hij blijft maar doorgaan. Er blijft niets heel, de houten palen van de omheining moeten het nu zelfs ontgelden. Dat ze mijn kennel kapot maken is vervelend maar dat mijn hond zijn bek vol houtsplinters kan krijgen....
In huis maken ze niets stuk... waarschijnlijk wel als ik ze alleen laat voor een langere periode. Komt nog bij dat ik geen huisdieren in mijn huis (los) wil als wij er niet zijn, in huis hebben we een groot "hok/bench" gemaakt waar de honden in slapen snachts maar dat vindt ik niet ruim genoeg voor als we weg zijn te werken.
De tuin is de beste plaats waar ze de meeste ruimte voorhanden hebben, samen kunnen spelen als ze dat willen maar ook samen kunnen slapen. In huis kan ik ze die mogelijkheden niet bieden.
Ik ga er vanuit dat het toch vooral te maken heeft met verveling, het is vast te saai in de kennel. Er is niet veel te zien in de achtertuin bij ons. Speelgoed heb ik niet in de kennel liggen, wel twee voerballen maar ja, dat is ook redelijk vlot leeg natuurlijk.
Ik heb een beetje de angst dat speelgoed kapot gaat en mogelijk in de jongste telg zijn maag verdwijnt, mijn grootste angst.
Wat zou ik veilig in de kennel kunnen achterlaten om de verveling te verdrijven?
Hebben jullie nog andere tips?
Wij hebben 2 working kelpies, 1 reu van 15 maanden en een teef van 4,5 jaar. Ze kunnen het erg goed met elkaar vinden, spelen veel samen maar kunnen ook rustig in elkaar buurt liggen rusten.
Ze gaan dagelijks 1 a 2 keer mee op lange wandeling, lopen canicross en gaan mee aan de fiets, met de ene doe ik behendigheid, met de andere schapen drijven, hier en daar nog wat "hersengym dingen" uitdaging genoeg dacht ik zelf. Moet ook wel want het zijn natuurlijk werkhonden.
Zo af en toe gaan onze honden een aantal uren in de kennel (op momenten dat wij beiden moeten werken), die bestaat uit een kapschuur (3 zijden dicht) met een uitloop-ren. Totale oppervlakte is ongeveer 6 x 4 meter. In de uitloop lag voorheen gras maar omdat de jongste telg steeds enorme gaten aan het graven was (en ook dicht bij de omheining) hebben we dat afgelopen week ook maar betegeld.
Onder het afdak van de schuur staan een hondenhok en een losse plastic mand. In die mand liggen fleecedekens, iets anders wordt stuk gemaakt helaas.
Voordat ik ga werken ga ik eerst met ze fietsen of een half uur of 3/4 uur met ze wandelen (het is nog donker dan dus ik kan geen ballen gooien etc.), moe worden ze daar overigens niet van, van zo'n wandeling....
Er is dus sprake van sloopgedrag. Mijn oudste hond deed dat eerder ook maar dat hield op toen ze 1 jaar oud was. De jongste telg doet het nu ook maar helaas is hij uit ander hout gesneden en hij blijft maar doorgaan. Er blijft niets heel, de houten palen van de omheining moeten het nu zelfs ontgelden. Dat ze mijn kennel kapot maken is vervelend maar dat mijn hond zijn bek vol houtsplinters kan krijgen....
In huis maken ze niets stuk... waarschijnlijk wel als ik ze alleen laat voor een langere periode. Komt nog bij dat ik geen huisdieren in mijn huis (los) wil als wij er niet zijn, in huis hebben we een groot "hok/bench" gemaakt waar de honden in slapen snachts maar dat vindt ik niet ruim genoeg voor als we weg zijn te werken.
De tuin is de beste plaats waar ze de meeste ruimte voorhanden hebben, samen kunnen spelen als ze dat willen maar ook samen kunnen slapen. In huis kan ik ze die mogelijkheden niet bieden.
Ik ga er vanuit dat het toch vooral te maken heeft met verveling, het is vast te saai in de kennel. Er is niet veel te zien in de achtertuin bij ons. Speelgoed heb ik niet in de kennel liggen, wel twee voerballen maar ja, dat is ook redelijk vlot leeg natuurlijk.
Ik heb een beetje de angst dat speelgoed kapot gaat en mogelijk in de jongste telg zijn maag verdwijnt, mijn grootste angst.
Wat zou ik veilig in de kennel kunnen achterlaten om de verveling te verdrijven?
Hebben jullie nog andere tips?
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: wat is geschikt speelmateriaal voor in de kennel
Hier hebben ze een eigen Kong , word nooit gevuld maar ze spelen er erg graag mee
Voor mijn vorige reu had ik ook een kong en in de tuin lag een autoband
Die Kongs zijn de zwarte XL en XXL trouwens
Van gewoon wandelen of wat dan ook worden ze hier trouwens ook niet moe
Een hersenspelletje wel of onderweg wat oefeningetjes doen werkt veel beter
Voor mijn vorige reu had ik ook een kong en in de tuin lag een autoband
Die Kongs zijn de zwarte XL en XXL trouwens
Van gewoon wandelen of wat dan ook worden ze hier trouwens ook niet moe
Een hersenspelletje wel of onderweg wat oefeningetjes doen werkt veel beter
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Gimmick
- Zeer actief
Een flostouw kan ook nog?
Hier worden die vakkundig gesloopt maar alle touwtjes braaf weer uitgespuugd terwijl ik ook een echte sloper heb.
Een zwarte kong.
Autobanden (eventueel ophangen?)
Hier worden die vakkundig gesloopt maar alle touwtjes braaf weer uitgespuugd terwijl ik ook een echte sloper heb.
Een zwarte kong.
Autobanden (eventueel ophangen?)
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ze gaan dagelijks 1 a 2 keer mee op lange wandeling: hoort daar de ochtendronde bij?sjuutje schreef:Hallo,
Hoeveel uren zitten ze in de kennel als jullie gaan werken? En hoe vaak is 'zo af en toe'?
Je honden komen uit de nacht, waarin ze opgesloten zaten in een hok/bench. Vervolgens krijgen ze 1/2 - 3/4 beweging en moeten ze zich de rest van de dag met elkaar vermaken. Dat kan voor heel veel honden prima zijn, maar zo te lezen voor de jouwe niet.
Maak je je honden extra moe (mentaal en fysiek) de avond voordat ze de kennel inmoeten? Wat doe je die avond?
Ik denk dat ik sowieso iemand zou vragen om overdag iets met de honden te doen. Daarnaast de honden heel erg moe maken de avond tevoren.
Naast voerballen kun je nog een gevulde kong geven, bijvoorbeeld met bevroren yoghurt (eventueel met water aangelengd, of met banaanstukjes erbij bijv.). Daar zijn ze wel even mee zoet en dat maakt ook wat moe.
-
sjuutje
- Actief
Die dagelijkse lange wandelingen hangen af van het dienstrooster van mijn man dus dat verschilt enorm. Op de minste prettige dagen zal het 2 keer zijn + de pies-poep mogelijkheden voor in onze straat (dat valt niet onder wandelen) en dan nog één kortere wandeling bijv. Maar ze worden regelmatig gewoon uitgelaten hoor.Zamunda schreef:Hallo,
Ze gaan dagelijks 1 a 2 keer mee op lange wandeling: hoort daar de ochtendronde bij?
Hoeveel uren zitten ze in de kennel als jullie gaan werken? En hoe vaak is 'zo af en toe'?
Je honden komen uit de nacht, waarin ze opgesloten zaten in een hok/bench. Vervolgens krijgen ze 1/2 - 3/4 beweging en moeten ze zich de rest van de dag met elkaar vermaken. Dat kan voor heel veel honden prima zijn, maar zo te lezen voor de jouwe niet.
Maak je je honden extra moe (mentaal en fysiek) de avond voordat ze de kennel inmoeten? Wat doe je die avond?
Ik denk dat ik sowieso iemand zou vragen om overdag iets met de honden te doen. Daarnaast de honden heel erg moe maken de avond tevoren.
Naast voerballen kun je nog een gevulde kong geven, bijvoorbeeld met bevroren yoghurt (eventueel met water aangelengd, of met banaanstukjes erbij bijv.). Daar zijn ze wel even mee zoet en dat maakt ook wat moe.
Als wij beide werken en mijn man heeft een ochtenddienst (dat is de beroerdste dienst) dan zitten ze vanaf 06.30 tot 14.30 (dat is zo'n 8 uren) in de kennel. Gemiddeld zitten ze 3 dagen in de kennel en dan max.5 tot 6 uurtjes.. Komt mijn man thuis, gaat hij direct weer met ze op pad.
De avond ervoor moe maken gebeurd wel, niet elke avond natuurlijk maar we doen behendigheid in de avonduren en trainen ook wel voor ons zelf. Verder is het helaas nu al donker dus zijn we een stuk beperkter. Denkspelletjes vinden ze ook erg leuk maar het zijn wel echt ook honden die van beweging houden.
Maar zelfs na een hele dag met de kudde mee (en dat zou vermoeiend genoeg moeten zijn) is ze soms nog niet "op", neemt haar rust prima in huis maar buiten zou ze dat niet doen. De jongste telg gaat niet mee met de kudde, die is nog in training, wel vermoeiend maar in de ochtend dus in de avond/nacht hebben we daar niet zoveel aan.
In mijn beleving doen mijn honden veel en kunnen ze hun energie goed kwijt. In huis zijn ze dan ook de rust zelve.
Iemand met ze laten lopen doe ik liever niet, de meeste mensen geef ik mijn honden niet graag mee.
Dat van die autobanden is wel een leuk idee, ik had al bedacht dat ik er ook wel voertjes in kon stoppen. Het ophangen maakt het misschien nog iets moeilijker. Stuk krijgen zal lastiger zijn (en geen autobanden met ijzerdraad erin lijkt me). Een kong krijgen ze wel maar de jongste telg heeft daar het doorzettingsvermogen echt niet voor, hij stopt als ie er niet meer goed bij kan... heeft de oudste alles haha. Terwijl vooral de jongste de sloper is. Misschien is een groter maatje kong nog een optie bedenk ik me net.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Ik had vroeger een autoband in de kennel liggen en dat was goed voor veel vermaak.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Waarom denk je dat het slopen uit verveling is en niet slopen omdat hij zich uitermate onprettig voelt?

-
sjuutje
- Actief
waarom zou hij zich uitermate onprettig moeten voelen?Hilde schreef:Waarom denk je dat het slopen uit verveling is en niet slopen omdat hij zich uitermate onprettig voelt?
Hij ligt het liefst de hele dag buiten in de tuin, zoekt regelmatig zelf zijn nachthok op in de kennel als de deur openstaat.... eet altijd in de kennel en is daar ook niet alleen.
Komt nog bij dat ik 6 uren in de bench in huis geen optie vindt, na een nacht die ze ook al in een ruime hok/bench hebben doorgebracht. Los in huis is geen optie/wil ik niet. Oftewel, ook al zou hij zich niet prettig voelen in de kennel/buitenhok, dan nog kan ik dat niet veranderen, hooguit zorgen dat het plezieriger wordt.
Maar ik hoop natuurlijk dat hij het wel gewoon oke vindt, helaas kan ik niet in zijn kop kijken. Uit ervaring weet ik dat mijn andere hond ook een enorme sloper was en daarmee gestopt is toen ze wat ouder werd... misschien moet ik nog wat meer geduld hebben
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik denk ook niet dat hij de kennel per se onprettig vindt, maar hij kan het alleen zijn natuurlijk wel onprettig vinden. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik zou het toch nagaan. Ik film mijn eigen hond regelmatig als hij alleen moet zijn, ik wil graag weten wat hij doet en hoe hij zich lijkt te voelen.sjuutje schreef:waarom zou hij zich uitermate onprettig moeten voelen?
Hij ligt het liefst de hele dag buiten in de tuin, zoekt regelmatig zelf zijn nachthok op in de kennel als de deur openstaat.... eet altijd in de kennel en is daar ook niet alleen.
Komt nog bij dat ik 6 uren in de bench in huis geen optie vindt, na een nacht die ze ook al in een ruime hok/bench hebben doorgebracht. Los in huis is geen optie/wil ik niet. Oftewel, ook al zou hij zich niet prettig voelen in de kennel/buitenhok, dan nog kan ik dat niet veranderen, hooguit zorgen dat het plezieriger wordt.
Maar ik hoop natuurlijk dat hij het wel gewoon oke vindt, helaas kan ik niet in zijn kop kijken. Uit ervaring weet ik dat mijn andere hond ook een enorme sloper was en daarmee gestopt is toen ze wat ouder werd... misschien moet ik nog wat meer geduld hebben

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hier ligt er vanalles in, maar daar wordt niet naar omgekeken.
het is gewoon leuk om dingen uit te tuin of van de velden mee te pikken naar de kennel. Eenmaal in de kennel, zijn de dingen niet leuk meer
Momenteel liggen er een kong, autoband, mini kong, wortel, halve biet, stuk buffelhuidbeen en ongeveer 30 takken in. En wie weet nog wel wat verstopte dingen. De rat die hij vanmorgen gepakt had, mocht echter niet mee binnen in de kennel
Af en toe flikker ik alles er weer uit en dan kan het spelletje opnieuw beginnen.
het is gewoon leuk om dingen uit te tuin of van de velden mee te pikken naar de kennel. Eenmaal in de kennel, zijn de dingen niet leuk meer
Momenteel liggen er een kong, autoband, mini kong, wortel, halve biet, stuk buffelhuidbeen en ongeveer 30 takken in. En wie weet nog wel wat verstopte dingen. De rat die hij vanmorgen gepakt had, mocht echter niet mee binnen in de kennel
Af en toe flikker ik alles er weer uit en dan kan het spelletje opnieuw beginnen.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yazoo (onze kelpie) is sowieso heel snel tevreden en ligt los in huis als we weg zijn (nouja, op de bank of in de vensterbank) en waar zij echt moe van wordt is mentaal bezig zijn.
10 minuutjes trainen en het is gedaan, kunnen uren wandelen of een flink eind fietsen niet tegenop.
Misschien helpt het om ze wat denkwerk te laten doen/ te trainen voor je ze in de kennel doet?
10 minuutjes trainen en het is gedaan, kunnen uren wandelen of een flink eind fietsen niet tegenop.
Misschien helpt het om ze wat denkwerk te laten doen/ te trainen voor je ze in de kennel doet?

-
kingrot
- Vaste gebruiker
Kunnen autobanden geen kwaad ? Rubber is toch dodelijk als ze delen opeten.
-
Dinos
In Dinos zijn buitenverblijf hangt ook een zware afgekeurde hijsband, dat is volgens mij wel veilig, al moeten ze hem natuurlijk niet opeten.
Of anders een afgekeurde scheepskabel.
Of anders een afgekeurde scheepskabel.
-
Brigitte
- Zeer actief
Bij ons zijn kartbandjes en de jollybal zwaar favoriet.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Die van ons is/was ook zo'n sloper. Ik heb het geluk dat hier in de wijk genoeg stukken gras zijn met lantaarnpalen erom zodat ik voor mijn werk ook 20min kan frisbeeën of balletje gooien in het donker. Als ik ga fietsen (25min) voor mijn werk dan ga ik ook stukken 'crossen', ofwel keihard sprinten want van zo'n sukkelgangetje wordt mijn mechel ook niet moe...
Ik heb in de kennel: runderhoeven(kauwstaven zijn in no time op), regelmatig zo'n rauw groot bot, buffelhoorn, een Jolly Bouncer(vol tandgaten maar niet kapot te krijgen), een rubberen bot en sindskort een Kong Genius Mike met vulling. Ik leg meestal 2-3 dingen en rouleer om het aantrekkelijk te houden.
's Avonds doe ik ook wel eens spelletjes uit dit boek - http://www.freemusketeers.nl/boek/7757/ ... hersenspel" onclick="window.open(this.href);return false; maarruh daar wordt hij echt niet moe van
.
Die kartbandjes wil ik ook nog halen. Mijn man ging laatst karten, maar toen hadden ze helaas geen oude bandjes...
Je zou 's morgens ook nog kunnen flirtpolen, daar worden ze echt moe van. Dat is een longeerlijn(paarden) met aan het uiteinde iets opvallends zoals een plastic zakje of ik doe gewoon zo'n geel keukendoekje.
Succes!
Ik heb in de kennel: runderhoeven(kauwstaven zijn in no time op), regelmatig zo'n rauw groot bot, buffelhoorn, een Jolly Bouncer(vol tandgaten maar niet kapot te krijgen), een rubberen bot en sindskort een Kong Genius Mike met vulling. Ik leg meestal 2-3 dingen en rouleer om het aantrekkelijk te houden.
's Avonds doe ik ook wel eens spelletjes uit dit boek - http://www.freemusketeers.nl/boek/7757/ ... hersenspel" onclick="window.open(this.href);return false; maarruh daar wordt hij echt niet moe van
Die kartbandjes wil ik ook nog halen. Mijn man ging laatst karten, maar toen hadden ze helaas geen oude bandjes...
Je zou 's morgens ook nog kunnen flirtpolen, daar worden ze echt moe van. Dat is een longeerlijn(paarden) met aan het uiteinde iets opvallends zoals een plastic zakje of ik doe gewoon zo'n geel keukendoekje.
Succes!
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik wou dat ook eens doen, gingen die krengen echter mij aanvallenHippo schreef:.
Succes!
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
maart schreef:ik wou dat ook eens doen, gingen die krengen echter mij aanvallenHippo schreef:.
Succes!
-
sjuutje
- Actief
flirtpole?
Nooit van gehoord...
Watisdat
Nooit van gehoord...
Watisdat